Шляхи удосконалення пізнавальної самостійності майбутніх учителів

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Бердянський державний педагогічний університет
Анотація
У статті висвітлюється одна з актуальних проблем сучасної педагогічної науки – удосконалення пізнавальної самостійності майбутніх учителів початкової школи. Значущість і можливість розв’язання її в теоретичному аспекті визначається в дослідженнях вітчизняних і зарубіжних учених. З’ясовано, що пізнавальна самостійність є важливою і необхідною якістю сучасного педагога, яка забезпечить йому можливість здійснювати ефективну професійно-педагогічну діяльність, в основі якої ‒ активність і самостійність, творча реалізаця здобутих знань у розв’язанні різноманітних професійних завдань. У статті наголошується, що формування визначеної якості може здійснюватись у процесі вивчення майбутніми педагогами дисциплін педагогічного циклу, зокрема історії педагогіки. Ця наука забезпечує можливість здобувачам освіти в процесі пізнання педагогічних істин логічно мислити, глибоко приникати в освітні проблеми, що сприяє формуванню механізмів їх самореалізації, саморозвитку, прагненню до творчого пошуку. У статті актуалізується положення, що в процесі викладання цієї дисципліни діяльність студентів необхідно спрямовувати на формування вміння творчо застосовувати отриману інформацію й інтерпретувати її, продуктивно використовувати набутий досвід у реальних життєвих ситуаціях. Авторами запропоновано застосовувати інтерактивні методи навчання під час вивчення студентами історії педагогіки для вдосконалення пізнавальної самостійності. Схарактеризовано особливе значення дискусійних та ігрових методів. Визначено, що саме ці методи забезпечують активізацію діяльності студентів шляхом виявлення істини через зіставлення різних поглядів у контексті вирішення педагогічних проблем на основі врахування часових викликів суспільства певного історичного періоду. Наголошено, що відповідно організована робота студентів створює умови для самостійного пошуку, забезпечує інтенсивну роботу думки, сприятливі умови для розвитку здатності майбутніх педагогів самостійно, усебічно розглядати предмет вивчення.
Опис
Ключові слова
пізнавальна самостійність, підготовка вчителя, інтерактивне навчання, дискусійні методи, рольова гра
Бібліографічний опис
Щербакова Н. М. Шляхи удосконалення пізнавальної самостійності майбутніх учителів / Надія Щербакова, Олена Голуб, Анжеліка Лесик // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. – Бердянськ : БДПУ, 2022. – Вип. 1. – С. 463–472.
Зібрання