Формування критичного мислення майбутніх учителів початкових класів в умовах невизначеності
Вантажиться...
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Бердянський державний педагогічний університет
Анотація
Серед програмних результатів навчання здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 013 Початкова освіта на факультеті психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету визначено вміння критично оцінювати достовірність та надійність інформаційних джерел, дотримуватися юридичних і етичних вимог щодо використання інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій у перебігу педагогічної діяльності в початковій школі.
Під час вивчення освітнього компонента «Основи академічного письма» формували в здобувачів вищої освіти таку загальну компетентність: ЗК-5. Здатність до застосування сучасних засобів інформаційних і цифрових технологій, пошуку та критичного аналізу відкритих інформаційних джерел державною мовою, відповідального їх використання для вирішення професійних завдань та саморозвитку.
На другому етапі, на нашу думку, доцільним було вивчення освітнього компонента «Основи культури і техніки мовлення вчителя початкової школи», який мав на меті вдосконалити в здобувачів вищої освіти навички написання академічних текстів, сформувати вміння складати власні висловлювання в різних стилях мовлення, добирати до відповідної ситуації тип мовлення; доцільно використовувати загальномовну лексику, терміни, професійну лексику залежно від комунікативного завдання; дотримуватись основних правил етики в спілкуванні.
На третьому етапі формування критичного мислення майбутніх учителів початкових класів, який збігався з проходженням виробничої практики та вивченням вибіркових освітніх компонентів, основну увагу зосереджували на здатності аналізувати будь-яку проблему, узагальнювати підходи до її розв’язання, приймати виважені рішення, здійснювати рефлексію й на основі цього будувати власну траєкторію професійного та особистісного вдосконалення.
Позитивний вплив в умовах невизначеності має постійне оцінювання результатів із використанням зворотного зв’язку «здобувачі – викладач» під час безпосереднього спілкування на заняттях та на електронній платформі MOODLE, залучення до наукових досліджень. Створення такого освітнього середовища сприяє формуванню в майбутніх учителів початкових класів уміння співпрацювати як найважливішої умови критичного мислення, оперувати доказами та формулювати висновки, знаходити та інтерпретувати оригінальні документи й джерела інформації, аналізувати, аргументувати, обґрунтовувати висновки.
Опис
Ключові слова
професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів, формування критичного мислення майбутніх учителів початкових класів, освітній процес у ЗВО із застосуванням дистанційних технологій, практико-орієнтовані завдання
Бібліографічний опис
Попова О. І. Формування критичного мислення майбутніх учителів початкових класів в умовах невизначеності / Ольга Попова, Анжеліка Лесик // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. – Бердянськ : БДПУ, 2023. – Вип. 2. – С. 400–406.