Теоретичні засади формування рефлексивно прогностичної компетентності у майбутніх бакалаврів з географії вітчизняний та закордонний досвід

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2025
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
«Перспективи та інновації науки»
Анотація
У статті розглядається проблема формування рефлексивно прогностичної компетентності у майбутніх бакалаврів з географії як одного з ключових завдань сучасної вищої освіти. Визначено, що географія як інтегрована наука вимагає від фахівців гнучкого мислення, аналітичних здібностей, уміння адаптуватися до змінних умов середовища, критично осмислювати інформацію та прогнозувати розвиток складних процесів. У контексті глобальних викликів та швидких змін у соціальній, політичній, економічній та екологічній сферах, особлива увага приділяється розвитку у студентів здатності до критичного мислення, комплексного аналізу ситуацій, прогнозування майбутніх змін і прийняття обґрунтованих рішень. Проаналізовано вітчизняний та міжнародний досвід щодо формування цієї компетентності, зокрема акцент зроблено на інтеграцію інноваційних педагогічних технологій, таких як проблемно орієнтоване навчання, проєктна діяльність, моделювання, використання геоінформаційних систем (ГІС) і цифрових платформ. Визначено, що студентоцентричний підхід, створення рефлексивного освітнього середовища та залучення студентів до групової роботи й аналізу кейсів сприяють розвитку рефлексивно-прогностичних умінь. Визначено, що в Україні існує потреба в оновленні змісту освітніх програм, які переважно зосереджені на передачі знань, без належної уваги до розвитку навичок аналізу, прогнозування та стратегічного мислення. Стаття підкреслює необхідність комплексного підходу до формування рефлексивно-прогностичної компетентності, що поєднує теоретичні знання, практичний досвід і використання сучасних технологій. Врахування міжнародного досвіду та адаптація кращих освітніх практик до українських реалій сприятимуть підвищенню якості підготовки конкурентоспроможних фахівців, здатних ефективно реагувати на глобальні й локальні виклики.
Опис
Ключові слова
рефлексивно-прогностична компетентність, професійна освіта, студенти-географи, система освіти
Бібліографічний опис
Лесик А. С. Теоретичні засади формування рефлексивно прогностичної компетентності у майбутніх бакалаврів з географії вітчизняний та закордонний досвід / А. С. Лесик, К. В. Коваль // «Перспективи та інновації науки»/ - 2025. - № 1(47). - С. 641–650.
Зібрання