Переглянути
Нові надходження
Зараз показуємо 1 - 5 з 614
- ДокументМетоди впровадження фрактальної геометрії в навчальний процес і створення методичних матеріалів(Електронний науковий журнал “Суспільство та національні інтересиˮ, 2025) Лаврик, Володимир Володимирович; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Шакірова, Лілія; Овсянніков, Олександр СергійовичУ статті висвітлено актуальність впровадження фрактальної геометрії в освітній процес як ефективного інструменту для вдосконалення навчання математики та суміжних дисциплін. Метою дослідження є аналіз існуючих програм і методичних матеріалів, а також виявлення потреби в розробці нових підходів до інтеграції фрактальної геометрії в навчальний процес. У роботі розглянуто сучасні методичні напрацювання, зокрема програми «Фрактали» для 9 класу та «Введення у фрактальний аналіз» для 11 класу, які спрямовані на ознайомлення учнів з основами фрактального аналізу та розширення їхніх математичних компетенцій. Результати досліджень свідчать, що фрактали, завдяки своїй візуальній привабливості та доступності для вивчення, стимулюють інтерес учнів до математики, сприяють розвитку творчого мислення та інтуїтивного розуміння складних математичних понять, таких як самоподібність, границі та розмірність. Міждисциплінарний підхід до вивчення фракталів дозволяє інтегрувати знання з математики, фізики, біології та комп’ютерної графіки, що сприяє формуванню системного мислення та розуміння взаємозв’язків між різними галузями науки. Однак виявлено низку проблем, які гальмують широке впровадження фрактальної геометрії в освіту. Серед них – недостатня кількість адаптованих навчальних матеріалів для різних рівнів освіти, відсутність уніфікованих методик викладання, а також технічні обмеження, зокрема доступ до спеціального програмного забезпечення для моделювання фракталів. Незважаючи на це, фрактальна геометрія має значний потенціал для вдосконалення освітнього процесу. Вона не лише полегшує засвоєння складних математичних концепцій, але й відкриває нові можливості для використання цифрових технологій у навчанні. У статті підкреслено необхідність подальших досліджень у галузі фрактальної геометрії, зокрема розробки інтерактивних платформ, навчальних програм і методичних рекомендацій, які враховуватимуть вікові особливості учнів, рівень їхньої математичної підготовки та можливості використання віртуальної реальності у викладанні. Впровадження таких підходів може значно підвищити ефективність навчання, зробивши його більш інтерактивним, захопливим та доступним для широкого кола учнів.
- ДокументСюжетно-рольова гра як засіб корекції мовлення у дітей дошкільного віку(Canada, Toronto : Perfect Publishing, 2025) Синиця, Аліна Олександрівна; Тютюнник, АнастасіяУ статті здійснено аналіз літератури вітчизняних та зарубіжних науковців різних поколінь з питання організації корекційно-розвиткової роботи спрямованої на подолання заїкання у дітей дошкільного віку. Визначено специфічні особливості розвитку дітей дошкільного віку із заїкання. Окреслено переваги сюжетно-рольової гри у корекції заїкання дітей дошкільного віку. Визначено шляхи корекційно-розвиткової роботи з дітьми із заїканням використовуючи сюжетно-рольові ігри.
- ДокументAdaptive capacity of preschoolers with special educational needs in inclusive resource centre(BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 2025) Kondratyuk, Zh.; Omelchenko, I.; Konopliasta, Sv.; Matiushchenko, I.; Synytsia, A.; Mykhailenko, V.This article addresses the important issue of evaluating the adaptive capacity of preschoolers with special educational needs, focusing on their inclusion alongside typically developing peers. It provides a theoretical analysis of the concept of "children’s adaptive capacity." Educating children with special educational needs requires a multifaceted approach, which includes creating an environment specifically designed for their correction and growth. This environment aims to provide equal opportunities and incorporates specialised educational standards tailored to each child's unique needs. It also follows therapeutic, educational, and developmental programs to promote social adaptation and address developmental challenges. Furthermore, the article explores how children with special educational needs adapt within inclusive resource centers. This includes their adaptation to the specialists conducting assessments, the physical environment, and the methods employed. It explores the challenges of implementing inclusive education and integrating children with special needs into mainstream schools. Finally, the article examines the research foundation and the profiles of respondents involved in studying children’s adaptation to specialists, environments and assessment methods.
- ДокументІмпліцитне навчання в системі послуги раннього втручання(Видавничий дім «Гельветика», 2025) Синиця, Аліна Олександрівна; Санагурська, Н.У статті здійснено теоретико-емпіричний аналіз проблеми імпліцитного навчання в контексті сучасної послуги «раннє втручання». Проаналізовано поняття «імпліцитне навчання» у науковій літературі вітчизняних та зарубіжних дослідників різних поколінь. З’ясовано, що до тепер поняття «імпліцитне навчання» використовувалося переважно у лінгвістиці. Представлено визначення поняття «імпліцитне навчання» різними науковцями. Встановлено передумови для активізації й розширення послуги «раннє втручання» в Україні в умовах сьогодення. Окреслено особливості розвитку дітей раннього віку з особливими освітніми потребами або ризиками їх виникнення з позицій нейрофізіології.
- ДокументКомпетентнісний підхід у професійній освіті та інтеграція практико орієнтованих задач для розвитку сучасної особистості(Рівне : РОІППО, 2025) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Тихонова, Лариса; Антоненко, Олександр Володимирович; Освянніков, Олександр СергійовичУ статті досліджується вплив практико орієнтованих задач на процес навчання біології та хімії в контексті компетентнісного підходу. Підкреслюється, що сучасна освіта потребує не лише глибоких теоретичних знань, але й здатності їх творчо та ефективно застосовувати у різних життєвих ситуаціях. Традиційний диференційований підхід до викладання предметів природничого циклу призводить до ізольованості дисциплін та ускладнює формування системного сприйняття навчального матеріалу. У світовій практиці все більше уваги приділяється компетентнісному підходу, який спрямований на розвиток загальної життєвої компетентності учнів, включаючи навички аналізу, прийняття рішень та вирішення комплексних проблем. Окреслюється одним із ефективних методів інтеграції міжпредметних знань – використання практико орієнтованих задач на уроках біології та хімії. У статті наведено кілька прикладів таких задач, які сприяють розвитку критичного мислення, комунікаційних навичок та самостійного навчання учнів. Практико орієнтовані задачі пов’язують теоретичні знання з реальними життєвими ситуаціями, що підвищує мотивацію учнів та забезпечує більш стійке засвоєння інформації. Методи дослідження включають аналіз нормативно-правових документів, наукової літератури, навчальних матеріалів та спостереження за уроками біології та хімії. Результати дослідження підтверджують, що впровадження практико-орієнтованих задач сприяє розвитку міжпредметної компетентності учнів, підвищенню ефективності навчального процесу та підготовці компетентних випускників, здатних успішно адаптуватися до змін у сучасному мінливому світі. Доведено, що використання практико орієнтованих задач є важливим інструментом для інтеграції міжпредметних знань та розвитку необхідних компетентностей в учнів, що відповідає вимогам сучасної освіти та сприяє підготовці випускників, готових до самостійної та продуктивної діяльності у різних сферах життя.