Статті

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 5 з 569
  • Документ
    Інструментарій цифрових технологій в системі аналізу впливу stem-освіти на психічний розвиток молодших школярів в умовах воєнного часу
    (Молодь і ринок, 2024) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Черезова, Ірина Олександрівна; Горецька, Олена Віталіївна; Сердюк, Наталія Іванівна; Крючкова, Юлія В'ячеславівна
    Стаття аналізує використання інструментарію цифрових технологій для вивчення психологічного впливу STEM-освіти на психічний розвиток учнів початкової школи в умовах воєнного стану в Україні. У ході дослідження застосовано різноманітні цифрові інструменти, зокрема онлайн-опитування і аналітичні платформи, для збору даних про мотивацію, самооцінку, рівень стресу та соціально-психологічну підтримку учнів. Теоретичний аналіз і емпіричні дані підтвердили значний позитивний вплив STEM-освіти на наукове мислення та практичні навички учнів, їх інтерес до навчання і розвиток критичного мислення. Особлива увага у дослідженні надається аналізу гендерних та вікових відмінностей у відповідях учнів, що вказує на необхідність адаптації освітніх методик для врахування цих розбіжностей. Зокрема, результати опитувальника STEM-Kids Motivation Survey підтвердили високий загальний інтерес до STEM-дисциплін, хоча дівчата та хлопці проявляють інтерес до різних аспектів цих наук. Також використання “Шкали навчального стресу для дітей” показало, що молодші учні переживають менший стрес порівняно з учнями старших класів, що може бути зумовлено більшими академічними викликами для останніх.
  • Документ
    Психологічні чинники збереження ментального здоров’я викладачів закладів вищої освіти в умовах війни
    (Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти, 2024) Черезова, Ірина Олександрівна; Фролова, Ольга Василівна; Сердюк, Наталія Іванівна
    Мета статті – аналіз та дослідження психологічних чинників збереження ментального здоров’я викладачів закладів вищої освіти в умовах війни. Установлено, що умови сьогодення створюють складні виклики для психічного здоров’я викладачів закладів вищої освіти. Разом із тим психічне благополуччя визначається якістю життя, здатністю до адаптації у стресових ситуаціях та відновлення особистісного потенціалу. Методологія дослідження ґрунтується на аналітичному методі через аналіз наукової літератури з проблеми дослідження та експериментальному методі через проведення дослідження психоемоційного стану викладачів закладів вищої освіти в умовах війни. Зазначено, що шляхи збереження ментального здоров’я включають у себе підтримку соціальних зв’язків, розвиток стресостійкості, використання методів саморегуляції та позитивних стратегій мислення. Наукова новизна полягає у тому, що, використовуючи метод аналізу наукових джерел та результати моніторингового дослідження, вивчено важливі психологічні аспекти ментального здоров’я викладачів закладів вищої освіти, такі як стрес, моральний стан, рівень виснаження. Установлено, що для збереження ментального здоров’я важливо навчитися ефективно долати стрес, розвивати позитивний спосіб мислення та керувати своїми емоціями. Отримані результати дослідження свідчать про необхідність психологічної підтримки та допомоги, серед яких – консультація психолога, відпочинок, конструктивне включення в освітній процес, командна наукова робота, спілкування з колегами, зниження навантаження, збільшення зустрічей із рідними та друзями, вільний час для себе, мотиваційна бесіда. Тому розвиток умінь ефективного керування стресом та підтримка позитивного емоційного стану допомагають створити стійку основу для ментального благополуччя викладачів закладів вищої освіти. Результати дослідження надають важливі висновки щодо покращення психологічної підтримки та забезпечення ментального здоров’я викладачів закладів вищої освіти в умовах війни.
  • Документ
    Comparative Analysis of the Emotional Intelligence Development of Adolescents with Different Levels of Psychological Competence
    (Journal of History Culture and Art Research, 2019) Frolova, Olga; Kashkaryova, Lyudmila; Serbova, Olga; Malykhina, Tatiana
    Within the proposed article, the focus is on the development of the emotional intelligence of adolescents and the impact of their psychological competence on them. The authors state that the developed emotional intelligence provides a person with a good understanding and managing of his/her emotions and a compassionate attitude and flexible response to the emotional manifestations of people nearby. People with high emotional intelligence have developed self-awareness, self-control, social understanding and are able to manage relationships with other people. Generalization of the most famous scientific approaches to the study of emotional intelligence allowed to dwell on the model of emotional intelligence which in content and structure represents a set of such abilities: perception and identification of emotions; managing emotions and feelings, both of oneself and of others; understanding of emotions; facilitation of thinking. Human emotional intelligence is formed during his/her life. Adolescence is the most sensitive to the development of emotional intelligence, because it is at this age period that intellectualization of all mental processes occurs, when "emotions can become intelligent" and "intelligence can become emotional" due to the coordinated interaction of the right and left hemispheres of the brain. Emotionality plays an important role in the development of emotional intelligence. In adolescence, on the one hand, there is a complication and instability of the emotional sphere of personality, intensification of emotions and feelings, their intensity and diversity; and, on the other hand, the ability to self-regulate, the ability to slow them down with the help of willpower, are emerging and developing. This enables the teenager to consciously construct his / her self-concept, his / her own value system, personal outlook and develop his / her emotional intelligence. These data were confirmed by the experimental study, which was carried out by comparing two groups of adolescents: the Lyceum students – a close-knit student group and members of the circle of "Psychological Studies", who were able to increase the level of psychological competence through self-discovery and development of emotional sphere. The adolescents – members of the circle showed higher rates of most components’ development of emotional intelligence than the adolescents – students of Berdiansk Lyceum, who hadn’t had this training. Thus, we are convinced that the emotional intelligence of adolescents can be developed under the condition of purposeful psycho-corrective influence, with the use of interactive methods.
  • Документ
    Особливості дослідження проявів етнічних стереотипів у процесі спілкування
    (Молодий вчений, 2014) Фролова, Ольга Василівна
    В статті описано процедуру емпіричного дослідження особливостей проявів етнічних стереотипів в спілкуванні жителів етнічно мішаних регіонів, що проживають в Запорізькій та Донецькій областях. Розкрито процедуру дослідження, обґрунтовано комплекс застосованих методів та прийомів.
  • Документ
    Використання інноваційних методів навчання в системі розвитку фізичних якостей здобувачів початкової освіти
    (Перспективи та інновації науки, 2024) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Коваль, Карина Валентинівна
    У статті обґрунтовано актуальність проблеми використання інноваційних методів навчання в системі освіти, проаналізовано вимоги Державного стандарту початкової освіти щодо реалізації фізкультурної освітньої галузі, визначено провідну мету організації освітнього процесу в Новій українській школі, описано психологічні та фізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку.Проаналізувавши науково-педагогічну літературу нам вдалось визначити провідні тенденції сучасної освіти, окреслити ряд проблем, що постають перед педагогами, зокрема: низька мотивація здобувачів початкової осв іти до навчання, надання переваги спілкування в мережі Інтернет, інформатизація суспільства тощо.Обґрунтовані поняття «метод» та «методичний прийом», визначено класифікацію загальноприйнятих методів, що застосовуються на уроках фізичної культури. Зокрема,вони об’єднуються у три взаємопов’язані групи методів: словесні (розповідь, бесіда, озвучування команди та рахунку тощо), наочні (демонстрація виконання практичної вправи вчителем, перегляд відео, ознайомлення з плакатами та іншим дидактичним матеріалом тощо) та практичні (колективне та індивідуальне розучування вправ, інтервальні тренування, змагання та естафети, вивчення вправи в цілісній системі та за частинами тощо). Схарактеризовано поняття «інноваційні методи навчання», визначена відмінність традиційного навчання від освітньої діяльності, що ґрунтується на основі інновацій у сфері освіти. Спираючись на результати наукової діяльності інших вчених та власний життєвий досвід визначили, що до сучасних інновацій, що застосовуються в рамках реалізації фізкультурної освітньої галузі, належать ігрові та сюжетно-рольові, інтерактивні та проєктні методи, використання інформаційно-комунікативних технологій (штучного інтелекту, онлайн-сервіси та дистанційні платформи), а також досліджено особливості модернізації системи загальноприйнятих розвивальних вправ практичного характеру.