Індустріальна математика в STEM-освіті, як шлях технологічного прогресу

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2025
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Педагогічна Академія: наукові записки
Анотація
У статті досліджено можливості інтеграції індустріальної математики в STEM-освіту для учнів 10-11 класів через використання прикладних завдань, проєктної діяльності та сучасних технологій з метою підвищення зацікавленості в математиці та підготовки молоді до професій у технічних і технологічних галузях. Для досягнення цієї мети застосовано комплексний підхід, що включає методи системного аналізу наукової літератури, компаративного аналізу підходів до розв’язання математичних задач у промислових і наукових контекстах, а також класифікації й узагальнення основних напрямів індустріальної математики. Досліджено приклади практичного застосування математичних моделей у таких сферах, як фінанси, кібербезпека, біоінформатика та інженерія, що дозволило оцінити їхню ефективність і перспективи для освітнього процесу. Впровадження індустріальної математики в шкільний курс сприяє не лише поглибленню теоретичних знань, а й формуванню практичних навичок, необхідних для вирішення реальних проблем. Зокрема, використання методів математичного моделювання, аналізу великих даних, оптимізаційних алгоритмів і криптографії дає змогу учням застосовувати отримані знання до актуальних сценаріїв, таких як прогнозування фінансових ризиків, оптимізація виробничих процесів або захист інформації. Наприклад, задачі з лінійного програмування дозволяють учням моделювати економічні процеси, такі як складання оптимального розкладу роботи підприємства чи мінімізація витрат на логістику. Аналіз ймовірностей і статистики на прикладах фінансових ринків сприяє розвитку критичного мислення та вмінню працювати з великими масивами даних. Особливу увагу приділено інтерактивним методам навчання, які включають використання спеціалізованого програмного забезпечення для створення цифрових двійників, симуляцій і алгоритмів машинного навчання. Запропоновано методичні рекомендації щодо оновлення шкільних програм, зокрема шляхом включення міждисциплінарних проєктів, які поєднують математику з програмуванням, інженерією та іншими STEM-дисциплінами.
Опис
Ключові слова
індустріальна математик, STEM-освіта, прикладні завдання, інтерактивне навчання, технологічний прогрес
Бібліографічний опис
Індустріальна математика в STEM-освіті, як шлях технологічного прогресу / Г. М. Алєксєєва, А. Ковба, Л. В. Горбатюк, Н. В. Кравченко // Педагогічна Академія: наукові записки. – 2025. – № 17. – С. 1–21.
Зібрання