Тайм-менеджмент у професійній діяльності майбутнього вчителя початкових класів як чинник його педагогічної ефективності
Вантажиться...
Дата
2025
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Наукові інновації та передові технології
Анотація
У статті розкрито проблему тайм-менеджменту у професійній діяльності майбутнього вчителя початкових класів як одного з ключових чинників підвищення ефективності його педагогічної праці. Наголошено, що в умовах зростання навантаження на майбутнього педагога, упровадження інноваційних методик навчання та необхідності постійної взаємодії з учнями, батьками й адміністрацією, раціональне управління власним часом стає не лише практичною потребою, а й складовою професійної компетентності сучасного конкурентоспроможного фахівця. Акцентовано увагу на теоретичних основах тайм-менеджменту як системи організації часу, що включає планування, визначення пріоритетів, цілепокладання, делегування завдань, рефлексію та самоконтроль. Окреслено основні виклики, що постають перед учителем початкових класів у процесі організації власного часу, зокрема багатозадачність, емоційне навантаження, поєднання навчальної, виховної та адміністративної функцій. Особливу увагу приділено аналізу ефективних практик тайм-менеджменту в освітньому середовищі, зокрема: ведення педагогічного планера, застосування технік розподілу часу (метод «Pomodoro», матриця Ейзенхауера), цифрових інструментів для планування й відстеження виконаних завдань, а також впровадження особистих ритуалів, що сприяють збереженню ресурсного стану педагога. Результати теоретичного аналізу підтверджують, що сформовані навички тайм-менеджменту прямо впливають на якість освітнього процесу, здатність до педагогічної імпровізації, зниження ризиків професійного вигорання та забезпечення здорового балансу між професійною та особистою сферами. Відтак, розвиток тайм-менеджмент-компетентностей має бути інтегрованою складовою фахової підготовки та післядипломної освіти педагогів.
Опис
Ключові слова
Тайм-менеджмент, професійна ефективність, педагогічне ланування, майбутній учитель початкових класів, самоменеджмент
Бібліографічний опис
Петрик К. Ю. Тайм-менеджмент у професійній діяльності майбутнього вчителя початкових класів як чинник його педагогічної ефективності / К. Ю. Петрик // Наукові інновації та передові технології (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). – 2025. – № 10 (50). – С. 2208–2220.