Перегляд за Автор "Григор'єва, Наталя Анатоліївна"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВиховання самостійності у дітей дошкільного віку засобами педагогіки М. Монтессорі(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Григор'єва, Наталя АнатоліївнаУ дисертації уперше досліджено та визначено вплив засобів педагогіки М. Монтессорі на виховання самостійності в дітей дошкільного віку; теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено ефективність функціональної моделі виховання самостійності в дітей середнього дошкільного віку з використанням засобів педагогіки М. Монтессорі, яка забезпечує підвищення рівня вихованості самостійності в дітей середнього дошкільного віку, передбачає поетапне упровадження оновленого змісту, форм організації освітнього процесу, методів і засобів навчання й виховання в закладі дошкільної освіти; реалізується завдяки створенню педагогічних умов (підготовлений дорослий, свобода й ліміти, підготовлене середовище); визначено критерії самостійності дітей середнього дошкільного віку (когнітивний, вольовий, емоційно-мотиваційний, діяльнісний, автономність) та їх показники; виокремлено рівні сформованості самостійності в дітей середнього дошкільного віку в трудовій діяльності (високий, середній, низький); уточнено понятійно-категоріальний апарат дослідження : «самостійність» «самостійність дітей дошкільного віку», «самостійна діяльність», «виховання самостійності в дітей дошкільного віку», «засоби виховання»; подальшого розвитку набула наукова ідея щодо виховання самостійності в дітей середнього дошкільного віку засобами педагогіки М. Монтессорі в трудовій діяльності. Виділено структурні компоненти самостійності як інтегративної якості особистості: інформаційно-змістовий, емоційно-ціннісний, поведінковий. Окреслено такі критерії самостійності дітей середнього дошкільного віку в трудовій діяльності: когнітивний, вольовий, емоційно-мотиваційний, діяльнісний, автономність. Схарактеризовано рівні вихованості самостійності у дітей середнього дошкільного віку в трудовій діяльності: високий, середній, низький. Представлено потенційні виховні можливості педагогіки М. Монтессорі для вирішення означеної проблеми. Виховання самостійності – одна з головних цілей концепції М. Монтессорі, яка здійснюється за допомогою свободи вибору, особливої позиції педагога, спеціально підготовленого розвивального середовища. В результаті вивчення й теоретичного аналізу педагогічних ідей та філософських принципів методу вільного виховання провідним засобом виокремлено вправи осередку «Життєва практика» (підготовчі вправи, вправи на аналіз та контроль рухів, праця із самообслуговування; турбота про навколишнє, приготування їжі). З’ясовано сучасний стан виховання самостійності дітей середнього дошкільного віку в педагогічній теорії та виховній практиці. Аналіз результатів анкетування педагогів закладів дошкільної освіти й планів освітньої роботи показав, що вихователі-методисти та вихователі потребують допомоги у вигляді методичних рекомендацій щодо проблеми виховання самостійності в дітей дошкільного віку в трудовій діяльності. Опитування батьків вихованців дошкільних закладів, результати спостереження, індивідуальні бесіди показали, що сучасні батьки зацікавлені в успішному результаті виховання самостійності, розуміють значення цієї базової якості для самореалізації дитини в подальшому. При цьому вони не володіють теоретичними знаннями з виховання самостійності в дошкільників; не знають про їхні психологічні особливості; не використовують ефективні методи виховання самостійності в сім’ї. Виявлено відсутність взаємодії та системності в роботі з батьками з боку педагогів дошкільних закладів щодо питання виховання самостійності в дітей; необхідність включення в просвітницьку роботу ефективних форм підвищення педагогічної компетентності батьків та методів активізації їхнього досвіду з означеної проблеми. У результаті вивчення філософських та теоретичних положень методу наукової педагогіки М. Монтессорі були визначені педагогічні умови, які сприяють розвитку дитячої самостійності: підготовлений дорослий, свобода й ліміти, підготовлене середовище. Теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено ефективність функціональної моделі та педагогічних умов виховання самостійності в дітей середнього дошкільного віку засобами педагогіки М. Монтессорі в трудовій діяльності. Реалізація функціональної моделі виховання самостійності в дітей середнього дошкільного віку засобами педагогіки М. Монтессорі здійснювалась у три етапи: інформативно-ознайомлювальний, підготовчий, самостійно-діяльнісний. Контрольний зріз даних, отриманих у ході дослідно-експериментальної роботи, підтвердив ефективність упровадження функціональної моделі виховання самостійності в дітей середнього дошкільного віку засобами педагогіки М. Монтессорі в трудовій діяльності. В ЕГ показники рівня вихованості самостійності вищі за показники КГ. Отримані дані підтверджено використанням методу математичної статистики, зокрема критерію Пірсона : емп ( 6,93 ) > кр.0,05 ( 6,0 ). Практична значущість дослідження полягає в розробленні та апробації діагностичного інструментарію для визначення рівнів вихованості самостійності дітей середнього дошкільного віку в трудовій діяльності; методичних рекомендацій з проблеми виховання самостійності дітей середнього дошкільного віку для педагогів закладів дошкільної освіти та батьків вихованців («Виховання самостійності у дітей дошкільного віку засобами педагогіки М. Монтессорі», «Виховання самостійності у дітей дошкільного віку за методикою М. Монтессорі вдома»). Доведено ефективність педагогіки М. Монтессорі як засобу виховання самостійності в дітей дошкільного віку. Представлені матеріали дослідження можуть бути використані педагогами-практиками закладів дошкільної освіти в процесі виховання базових якостей особистості, зокрема, самостійності, а також викладачами та здобувачами спеціальності 012 «Дошкільна освіта» в контексті фахової підготовки, зокрема в рамках вивчення дисципліни «Теорія і технологія педагогічної системи Марії Монтессорі».
- ДокументМаркетинг у галузі дошкільної освіти : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Григор'єва, Наталя АнатоліївнаМета навчальної дисципліни «Маркетинг в галузі дошкільної освіти» - послідовне систематичне ознайомлення студентів з напрямом діяльності з управління навчальним закладом, який забезпечує дослідження попиту на освітні послуги та певні знання понад встановлений Державний стандарт, впливає на розвиток освітніх потреб громадян шляхом розробки і впровадження концепції надання їм якісного освітнього продукту.
- ДокументСистема М. Монтессорі в корекційно-розвивальній роботі з дітьми дошкільного віку (бакалаврат) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Григор'єва, Наталя АнатоліївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Система М.Монтессорі в корекційно-розвивальній роботі з дітьми дошкільного віку» є ознайомлення здобувачів освіти з ключовими положеннями та особливостями педагогічної технології М.Монтессорі, методикою використання педагогічної системи в корекційно-розвивальній роботі з дітьми дошкільного віку. Завдання навчальної дисципліни: - формування у здобувачів вищої освіти професійно-педагогічних знань з навчальної дисципліни; - забезпечення розуміння особливостей педагогічної технології М.Монтессорі в умовах сучасної української дошкільної освіти, зокрема у роботі з дітьми з ООП; - набуття практичних навичок застосування ідей педагогіки М.Монтессорі в освітньому процесі ЗДО в корекційно-розвивальній роботі з дітьми дошкільного віку; - сприяння виконанню здобувачами вищої освіти пошукової діяльності, розвитку їхнього творчого потенціалу та формування професійного педагогічного світогляду.
- ДокументСоціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2021) Джеваго, Аліна; Солнишкіна, Аліна; Омеляненко, Алла Володимирівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Рацул, Анатолій; Аксютіна, Ангеліна; Кулікова, Анна; Бибик, Вадим; Николаєва, Валентина; Авраімова, Валерія; Апухтіна, Вікторія; Дрозд, Вікторія; Жерліцина, Вікторія; Сичова, Вікторія; Висоцький, Володимир; Бей, Галина; Корек, Галина; Локарєва, Галина; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Бибик, Дар'я; Грицун, Дар'я; Завітренко, Долорес; Прокопчук, Інна; Олійник, Ірина; Савельчук, Ірина; Сизоненко, Ірина Геннадіївна; Суровцева, Ірина; Петровська, Катерина Володимирівна; Балашова, Крістіна; Сичова, Ксенія; Хижняк, Лариса; Кузнєцова, Людмила; Романенкова, Людмила; Відьменко, Марія; Кузьміна, Марія; Михайлюк, Марія; Кот, Надія Андріївна; Мацейко, Наталія Володимирівна; Голуб, Наталя; Григор'єва, Наталя Анатоліївна; Захарова, Наталя Миколаївна; Руденко, Наталя; Милайховська, Оксана; Панченко, Олександра; Гуляєва, Олена; Іонова, Олена; Милославська, Олена; Нагорна, Олена; Файермен, Олена; Байдарова, Ольга; Донченко, Ольга; Жамкова, Ольга; Ілішова, Ольга Миколаївна; Якубенко, Ольга; Аниськіна, Світлана; Вакуленко, Світлана; Калаур, Світлана; Лупаренко, Світлана; Миколюк, Світлана; Гераськов, Сергій; Улюкаєв, Сергій Герійович; Посипайко, Тамара; Богай, Тетяна; Житнік, Тетяна; Кулініч, Тетяна; Тернавська, Тетяна; Авраменко, Уляна; Мацкевич, Юліана; Данильчук, Юлія; Семеняко, ЮліяБорисівна; Хадаєва, Юлія; Сідлецька, Яна; Бугерко, ЯрославаДо збірника увійшли матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти», які виявляють та обґрунтовують тенденції підвищення ефективності підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукачів, викладачів, здобувачів.
- ДокументТеорія і технологія педагогічної системи Марії Монтессорі (бакалаври) : силабус освітньої компоненти на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Григор'єва, Наталя АнатоліївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Теорія і технологія педагогічної системи Марії Монтессорі» є ознайомлення здобувачів освіти з ключовими положеннями та особливостями педагогічної технології М.Монтессорі, витоками та історією розвитку методу; вимогами до організації розвивального середовища, методами виховання дітей дошкільного віку, порівння та аналіз вимог освітніх програм із основними положеннями методу;формування у майбутнього вихователя власної педагогічної позиції щодо самовиховання на засадах монтессорі-педагогіки; набуття досвіду самостійного та творчого аналізу та оцінки педагогічних явищ і ситуацій з використанням педагогіки Монтессорі. Завдання навчальної дисципліни: - формування у здобувачів вищої освіти професійно-педагогічних знань з навчальної дисципліни; - забезпечення розуміння особливостей педагогічної технології М.Монтессорі в умовах сучасної української дошкільної освіти, зокрема у роботі з дітьми з ООП; - набуття практичних навичок застосування ідей педагогіки М.Монтессорі в освітньому процесі ЗДО; - виокремлення ідей дитино центризму в монтессорі-методі; - сприяння виконанню здобувачами вищої освіти пошукової діяльності, розвитку їхнього творчого потенціалу та формування професійного педагогічного світогляду з використанням ідей М. Монтессорі.
- ДокументІнклюзивний потенціал монтессорі-педагогіки в дошкільній освіті(Житомирський державний університет імені Івана Франка. Житомир: ФОП Левковець, 2022) Григор'єва, Наталя АнатоліївнаРозглянуто можливості застосування педагогіки М. Монтессорі в роботі з дітьми дошкільного віку, які мають особливості у розвитку. У статті обґрунтована можливість виховання самостійності у дітей в дошкільному віці, ефективність використання засобів педагогіки М. Монтессорі, зокрема вправ для формування навичок практичного життя. У статті показані можливості використання педагогіки М. Монтессорі для виховання самостійності у дітей дошкільного віку в сім’ї