Перегляд за Автор "Колпакчи, Олена Сергіївна"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументМісце професійних ціннісних орієнтацій в структурі особистості(Габітус : Видавничий дім «Гельветика», 2021) Горецька, Олена Віталіївна; Колпакчи, Олена СергіївнаУ статті проведено теоретичний аналіз поняття «професійні ціннісні орієнтації» в науковій парадигмі. Уточнено сутність поняття та місце професійних ціннісних орієнтацій у структурі особистості. Визна чено, що ціннісна сфера особистості є її центральним утворенням, що означає спрямованість й особливості поведінки, які регулюють діяльність загалом. Цінності профе сійної діяльності є змістотворною основою, яка визначає значення діяльності для особистості і суспільства. Від того, як особистість у процесі професійного розвитку вибудовує свою систему цінностей, співвідношення зовнішніх вимог професії, професійного співтовариства і свого внутрішнього світу, залежать ефективність професійної діяльності і адекватність стосунків із навколишнім соціумом. Визначено, що професійні ціннісні орієнтації є одним із головних компонентів професіоналізму, являють собою інтегративну характеристику особистості фахівця, яка розвивається в процесі його професійно особистісного становлення і є його результатом. Автори акцентують на тому, що формування професійних цінностей є одним із критеріїв досягнення професіоналізму. Чим ближчими професійні цінності будуть до центральних життєвих цінностей і сенсів, тим сильнішим і стійкішим буде прагнення до творчої самореалізації і професійного виконання своєї справи. Визначено критерії формування професійних ціннісних орієнтацій: ціннісне ставлення до професії; включення в ієрархію життєвих цінностей особистості професії і її цінностей; професійна спрямованість як «психологічна база» професійних ціннісних орієнтацій; активна професійна позиція; професійна рефлексія; адекватна професійна самооцінка; адекватний образ професійного «Я» як цільова установка в професійній діяльності; готовність активно діяти щодо професії як значущої сфери діяльності.
- ДокументНауково-теоретичне вивчення проблеми формування етичних цінностей професійної діяльності майбутніх практичних психологів(Молодий вчений, 2019-07) Колпакчи, Олена СергіївнаЗдійснюється науково-теоретичний аналіз проблеми формування етичних цінностей професійної діяльності майбутніх практичних психологів. Розглядається проблема етики в роботі психолога. Формування етичних цінностей у процесі професійної підготовки майбутніх практичних психологів є підґрунтям для подальшого особистісного і професійного розвитку та вдосконалення фахівця. Моральна зрілість і цілісність особистості практичного психолога є основними якостями, які забезпечують можливість надання психологічної допомоги на загальнолюдському рівні. Дається визначення таких понять як «етика», «мораль», «моральність», «цінності». Пропонується перспективним напрямком подальшої роботи експериментальне вивчення проблеми формування етичних цінностей професійної діяльності майбутніх практичних психологів.
- ДокументОсобливості психологічного захисту людей похилого віку, які мають внутрішні конфлікти(Габітус : Видавничий дім «Гельветика», 2021) Горецька, Олена Віталіївна; Колпакчи, Олена СергіївнаУ статті розкрито особливості дії механізмів психологічного захисту в людей похилого віку, які перебувають у ситуації внутрішнього конфлікту. Проаналізовано питання психологічного захисту в наукових психологічних дослідженнях. Розглянуто різні трактування цього феномену, класифікації, підходи, розкрито сутність найпоширеніших механізмів психологічного захисту. Установлено позитивні й негативні наслідки дії механізмів психологічного захисту особистості. Зазначено, що психологічний захист – це особлива психічна активність, яка реалізується у формі специфічних прийомів, котрі допомагають на певний час полегшити емоційний стан людини, зняти напруження, викликане конфліктом, змінити сенс подій і переживань, інформацію, що розцінюється як несприятлива й руйнівна, уникнути руйнування цілісності образу «Я», щоб не завдати травми базовим уявленням про себе, інших та навколишній світ. Описано соціально-психологічні проблеми людей похилого віку та особливості їхньої «Я-концепції». Визначено, що зміни, притаманні людям похилого віку, вимагають від них постійної адаптації до мінливих життєвих ситуацій, переструктурування стратегій поведінки, що призводить до внутрішньоособистісних конфліктів. За допомогою тесту-опитувальника «Індекс життєвого стилю» Р. Плутчика, Г. Келлермана визначено домінантні механізми психологічного захисту, які застосовують люди похилого віку з наявним внутрішнім конфліктом (проєкцію та раціоналізацію), які допомагають знизити психологічне напруження, викликане внутрішнім конфліктом за рахунок або створення ситуації «бути як усі, не виділятися», або знаходження для себе раціонального пояснення несприятливої ситуації. Менш використовуваними є механізми витіснення й заміщення, які не усвідомлюються, не піддаються контролю, не потребують змін від особистості й обираються як більш прості та звичні. Запропоновано шляхи конструктивного подолання внутрішньоособистісного конфлікту, спрямовані на усвідомлення конфліктної ситуації та дії психологічного захисту, вироблення конструктивних стратегій подолання внутрішніх суперечностей, подолання життєвих труднощів, здатність зберігати цілісність особистості, розкривати власні ресурси й потенціал, створення психологічного благополуччя літніх людей.
- ДокументПідготовка майбутніх педагогів у контексті впровадження Концепції Нової української школи(Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2021) Коваль, Людмила Вікторівна; Качерова, Ольга Георгіївна; Харебіна, Ольга; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Попова, Ольга Іванівна; Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Муращенко, Вікторія; Павленко, Юлія Сергіївна; Стельмах, Марина; Ячменьова, Олександра; Подмаска, Віктор; Спіріна, Ірина; Чорна, Єлизавета; Гуркова, Тетяна; Сальнікова, Марія; Коштовна, Ганна; Замятіна, Вікторія; Коваль, Карина Валентинівна; Фатьянова, Тетяна; Шатило, Олена; Бальоха, Альона; Барбашова, Ірина Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Горецька, Олена Віталіївна; Колпакчи, Олена Сергіївна; Лісіна, Лариса Олександрівна; Толмачова, Ірина; Чередник, Лідія; Черезова, Ірина Олександрівна; Щербакова, Надія Миколаївна; Ярощук, Лілія Григорівна; Голуб, Олена; Канішевська, Любов; Карпець, Надія; Кравченко, Дар’я; Ситникова, Лариса; Стахєєва, Олена; Волик, Ірина; Крячко, Марія; Шатіло, Дар’я; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Чернявська, Вікторія; Косенко, Павло Борисович; Беліцька, Асія; Забіяка, Владислав; Діхтеренко, Юлія; Івлєва, Олена; Мартиненко, Олена Володимирівна; Пасько, Оксана; Петруха, Надія; Рись, Анастасія; Сергієнко, Світлана; Тараненко, Юлія Петрівна; Шовкун, Анастасія; Омельченко, Анетта ІвнівнаЗбірка тез присвячена розкриттю проблем підготовки майбутніх педагогів у контексті впровадження Конценції Нової української школи.
- ДокументРозвиток особистості в сучасному освітньому просторі : колективна монографія(ЛАНДОН-ХХІ, 2013) Завгородня, Олена Василівна; Назаревич, Вікторія В'ячеславівна; Гордова, Олена Валер’янівна; Горецька, Олена Віталіївна; Борейчук, Ірина Олегівна; Барбашова, Ірина Анатоліївна; Кашкарьова, Людмила Ромуальдівна; Жук, Наталя Валентинівна; Малихіна, Тетяна Петрівна; Черезова, Ірина Олександрівна; Дорошенко, Марина Ібрагимівна; Старинська, Олена Віталіївна; Карапетрова, Олена Володимирівна; Чумак, Віктор Вікторович; Панова, Наталія Юріївна; Кідалова, Марина Миколаївна; Колпакчи, Олена Сергіївна; Сердюк, Наталія Іванівна; Ільман, Вікторія ОлександрівнаУ монографії висвітлюються традиційні та нові підходи до вирішення актуальних проблем навчання, виховання та розвитку особистості в сучасному освітньому просторі, що забезпечує збагачення інноваційного потенціалу вищої педагогічної освіти України. Розрахована на науковців у галузі психології, викладачів і студентів вищої школи, працівників системи освіти.