Перегляд за Автор "Несторенко, Тетяна Петрівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 30
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументPeculiarities of the Universities’ Management Located on Frontline Territories(Development Service Industry Management, 2024-05) Azhazha, Maryna; Peliova, Jana; Несторенко, Тетяна Петрівна; Kaplunovska, Alla; Кravchyk, YuriiThe article analyzes the peculiarities of the management of universities (including displaced ones) located on the frontline territories, in the conditions of the war between Russia and Ukraine. It has been found that universities in these regions face unique challenges that require adaptation and the development of new management strategies, such as ensuring physical security, psychological support, infrastructure restoration, providing access to communications, quality educational services, hybrid learning models, scientific activities, financing and adaptation to new conditions. It is justified that the research is determined by the need for prompt response to security threats, ensuring the continuity of the educational process, infrastructure restoration, personnel support, international cooperation, development of innovative solutions, and socio-economic stability of the regions. The analysis and systematization of specific aspects of the management of higher education institutions operating in the frontline territories aimed at identifying key challenges and developing effective strategies for overcoming them was carried out. It has been proven that university management includes normative-procedural, structural-functional, and strategic-organizational processes. Peculiarities of the processes of implementation of innovative educational activities and conducting scientific research in universities located in the frontline territories were studied. Synergistic, systemic, statistical, comparative, and functional methods were used for the research. It is found that the synergistic method integrates various management components such as organizational, financial, personnel, and infrastructure management to create a holistic picture of wartime management. The system method allows you to consider the university as a whole system interacting with the environment, using interviews, discussions, surveys, and statistical analysis to collect data. The statistical method evaluates the impact of various factors on university management through quantitative data using means, medians, variances, regression models, and statistical tests. The comparative method analyzes and compares management practices, identifying the best of them to improve efficiency. The functional method assesses the effectiveness of key management functions such as planning, organization, resource allocation, communication, and control. It was found that the methodology for researching the peculiarities of the management of universities in the frontline territories involves a comprehensive approach, which includes the collection of primary and secondary data, qualitative and quantitative analysis, the development of recommendations and their validation, which provides a deep understanding of the problem and the development of effective strategies for the support and development of universities in war conditions.
- ДокументАналіз господарської діяльності підприємств готельного, курортного та туристичного сервісу : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою навчальної дисципліни "Аналіз господарської діяльності підприємств готельного, курортного та туристичного сервісу" є надання студентам ґрунтовних теоретичних знань та практичних навичок з питань аналізу результатів діяльності підприємства в умовах функціонування ринкових відносин, озброєння майбутніх фахівців сучасною науковою методологією, передбачення економічних наслідків управлінських рішень та їх обґрунтування на підставі використання принципів і методів аналізу та пошуку резервів з метою забезпечення ефективності господарювання на рівні підприємства як первинної ланки виробництва. Основними завданнями є придбання студентами теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для кваліфікованого вирішення практичних задач при проведенні аналізу діяльності підприємства, при плануванні та контролю, а також подальшого вдосконалення процесу контролю на підприємствах, яке передбачає опанування сучасних прийомів та методів економічного аналізу в сучасних умовах.
- ДокументАналіз господарської діяльності підприємств готельного, курортного та туристичного сервісу : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. 4МН-з(БДПУ, 2023) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою навчальної дисципліни «Аналіз господарської діяльності підприємств готельного, курортного та туристичного сервісу» є надання студентам ґрунтовних теоретичних знань та практичних навичок з питань аналізу результатів діяльності підприємства в умовах функціонування ринкових відносин, озброєння майбутніх фахівців сучасною науковою методологією, передбачення економічних наслідків управлінських рішень та їх обґрунтування на підставі використання принципів і методів аналізу та пошуку резервів з метою забезпечення ефективності господарювання на рівні підприємства як первинної ланки виробництва. Основними завданнями є придбання студентами теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для кваліфікованого вирішення практичних задач при проведенні аналізу діяльності підприємства, при плануванні та контролю, а також подальшого вдосконалення процесу контролю на підприємствах, яке передбачає опанування сучасних прийомів та методів економічного аналізу в сучасних умовах. Компетентності та програмні результати навчання: Загальні компетентності навчання: Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу та встановлення взаємозв’язків між соціально-економічними явищами та процесами. Здатність до компетентного сприйняття й аналізу професійно важливої економічної інформації. Фахові компетентності: Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища, визначати перспективи розвитку організації. Здатність вибирати методи та інструменти для аналізу, оцінки, планування й організації діяльності суб’єкту господарювання на поточний і перспективний період за результатами досліджень середовища підприємства. Результати навчання: Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. Виконувати аналіз ефективності здійснення зовнішньо-економічної діяльності підприємством. Зміст курсу: Вступ в аналіз господарської діяльності. Способи обробки економічної інформації. Типологія видів аналізу господарської діяльності. Методика факторного аналізу. Методи визначення впливу факторів на показник. Система комплексного аналізу i пошуку резервів підвищення ефективності підприємства. Методика функціонально-вартісного аналізу. Методика аналізу основних показників виробничо-фінансової діяльності.
- ДокументАналіз господарської діяльності підприємств готельного, курортного та туристичного сервісу : силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 н. р., 3МН, 3МН-з(БДПУ, 2024) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою навчальної дисципліни «Аналіз господарської діяльності підприємств готельного, курортного та туристичного сервісу» є надання студентам ґрунтовних теоретичних знань та практичних навичок з питань аналізу результатів діяльності підприємства в умовах функціонування ринкових відносин, озброєння майбутніх фахівців сучасною науковою методологією, передбачення економічних наслідків управлінських рішень та їх обґрунтування на підставі використання принципів і методів аналізу та пошуку резервів з метою забезпечення ефективності господарювання на рівні підприємства як первинної ланки виробництва. Основними завданнями є придбання студентами теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для кваліфікованого вирішення практичних задач при проведенні аналізу діяльності підприємства, при плануванні та контролю, а також подальшого вдосконалення процесу контролю на підприємствах, яке передбачає опанування сучасних прийомів та методів економічного аналізу в сучасних умовах.
- ДокументБізнес-планування : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р., 2ФС, 2ЕК(БДПУ, 2023) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою навчальної дисципліни «Бізнес-планування» є надання студентам ґрунтовних знань з бізнес-планування та підприємницької діяльності, оволодіння інструментарієм розробки бізнес-планів та прийняття ефективних господарських рішень з огляду на сучасні економічні реалії та українське законодавство. Основними завданнями є формування чіткого уявлення про те, що успіх будь-якого бізнесу залежить не тільки від наявності стартового капіталу і підприємницького хисту, а й від знання закономірностей функціонування економічних мікросистем у різних ринкових ситуаціях й вміння їх ефективно застосовувати; набуття навичок розробки бізнес-планів та практичного використання мікроекономічного аналізу в підприємницькій діяльності й в бізнесі. Зміст курсу: Зміст і значення економічної діяльності суспільства. Економічна природа бізнесу і підприємництва. Загальна теорія ринку. Типи ринкових структур. Етичні норми ділового спілкування. Формування ідей бізнесу та їх обґрунтування. Вибір способу входження у бізнес. Маркетингове дослідження ринку. Принципи та послідовність розробки бізнес-плану. Державна реєстрація суб’єктів господарювання. Вибір оптимальної форми оподаткування бізнесу.
- ДокументБізнес-планування : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р., 4ПР-з(БДПУ, 2023) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою навчальної дисципліни «Бізнес-планування» є надання студентам ґрунтовних знань з бізнес-планування та підприємницької діяльності, оволодіння інструментарієм розробки бізнес-планів та прийняття ефективних господарських рішень з огляду на сучасні економічні реалії та українське законодавство. Основними завданнями є формування чіткого уявлення про те, що успіх будь-якого бізнесу залежить не тільки від наявності стартового капіталу і підприємницького хисту, а й від знання закономірностей функціонування економічних мікросистем у різних ринкових ситуаціях й вміння їх ефективно застосовувати; набуття навичок розробки бізнес-планів та практичного використання мікроекономічного аналізу в підприємницькій діяльності й в бізнесі. Зміст курсу: Зміст і значення економічної діяльності суспільства. Економічна природа бізнесу і підприємництва. Загальна теорія ринку. Типи ринкових структур. Етичні норми ділового спілкування. Формування ідей бізнесу та їх обґрунтування. Вибір способу входження у бізнес. Маркетингове дослідження ринку. Принципи та послідовність розробки бізнес-плану. Державна реєстрація суб’єктів господарювання. Вибір оптимальної форми оподаткування бізнесу.
- ДокументБізнес-планування : силабус навчальної дисципліни на 2024–2025 н. р., м2ФС-з(БДПУ, 2024) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою є надання студентам ґрунтовних знань з бізнес-планування та підприємницької діяльності, оволодіння інструментарієм розробки бізнес-планів та прийняття ефективних господарських рішень з огляду на сучасні економічні реалії та українське законодавство. Основними завданнями є формування чіткого уявлення про те, що успіх будь-якого бізнесу залежить не тільки від наявності стартового капіталу і підприємницького хисту, а й від знання закономірностей функціонування економічних мікросистем у різних ринкових ситуаціях й вміння їх ефективно застосовувати; набуття навичок розробки бізнес-планів та практичного використання мікроекономічного аналізу в підприємницькій діяльності й в бізнесі.
- ДокументДослідження категорії «освітня послуга»: міждисциплінарний підхід(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Гура, Вікторія; Несторенко, Тетяна Петрівна; Макаренко, Тамара ПетрівнаАналіз ринку освітніх послуг у сфері вищої освіти та перспективи його розвитку потребують обґрунтування теоретико-методичних засад поняття послуги в сфері освіти. Ретельному розгляду ринку освітніх послуг передує аналіз категоріального апарату та підходів щодо трактування послуг та теоретичних концепцій розвитку послуг як економічного явища. У дослідженні проведено міждисциплінарний аналіз ознак послуги, її специфічних особливостей. Було здійснено аналіз категоріального апарату щодо трактування поняття послуга та, зокрема, освітня послуга. У дослідженні розглядається специфіка освітньої послуги – послуги у сфері освіти. Освітня послуга визначається, з одного боку, як соціально значуща, а з іншого, – як економічно значуща категорія. Міждисциплінарний підхід до вивчення категорії «освітня послуга» сприяє кращому розумінню особливостей діяльності закладів освіти на ринку освітніх послуг, більш ефективному використанню ними обмежених ресурсів для кращого забезпечення потреб споживачів освітніх послуг в умовах державного регулювання даного ринку. У структурі освітньої послуги автори виділяють основні елементи, які принципово відрізняють її від інших видів послуг. До цих елементів було віднесено унікальну наукову та інноваційну складову, можливість державного регулювання, субсидування надавачів та споживачів послуг. Особливістю послуги у сфері освіти визначено пролонгованості її дії – задоволення потреб споживача освітньої послуги відбувається не в момент надання послуги або одразу після завершення процесу надання послуги, а через певний проміжок часу. Визначення та розуміння особливостей послуги у сфері вищої освіти є базовим етапом у розробці університетами ефективної моделі маркетингу освітніх послуг.
- ДокументЕкономіка галузевих ринків : силабус навчальної дисципліни для здобувачів 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок на 2023-2024 н. р.(БДПУ, 2023) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою навчальної дисципліни "Економіки галузевих ринків" є розширення світогляду студентів про сучасні підходи виділення галузевих ринків, вивчення базових концепцій, основних шкіл і методів дослідження галузевих ринків. Засвоєння навчальної дисципліни необхідне для подальшого поглибленого вивчення економічної теорії та її взаємозв'язок з питаннями економічної політики. Предметом є закономірності формування, виділення та функціонування ринкових структур, принципи взаємодії споживачів і виробників на основі ринкових сигналів, які породжуються попитом і пропозицією. Зміст курсу: Предмет і метод "Економіки галузевих ринків". Фірма, ринок і галузь: підходи до визначення. Узагальнені ринкові структури. Монопольна влада. Олігополістичні ринки однорідних продуктів. Ринки неоднорідних продуктів. Концентрація, бар'єри входу в галузь, злиття й поглинання. Науково-дослідницькі й конструкторські розробки. Цінова політика. Вплив реклами на ринок. Проблема асиметричності інформації про якість продукції. Державна галузева політика.
- ДокументЕкономічна психологія : силабус навчальної дисципліни для здобувачів 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок на 2023-2024 н. р.(БДПУ, 2023) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою є формування компетентності в галузі економічної психології як міждисциплінарної галузі наукового знання та практичної готовності до здійснення професійних психологічних функцій у сфері виробничої діяльності. Основними завданнями є формування загального уявлення про психологічні основи ведення бізнесу; розкриття психологічних аспектів економічної діяльності; вивчення теоретико-методологічних і прикладних закономірностей та особливостей прояву індивідуальних і групових психологічних якостей в економічному середовищі, а також чинників і механізмів впливу економічних явищ на формування поведінки особистості в ринковому середовищі. Зміст курсу: Предмет, завдання та структура економічної психології. Економічна поведінка. Методи дослідження економічної поведінки. Економічна психологія сприйняття грошей. Економіко‐психологічні передумови розвитку підприємництва. Умови формування та розвитку трудового потенціалу: економіко‐психологічні аспекти. Ринок праці. Психологія вибору професії. Психологія споживача. Фактори психологічного впливу на суб’єктів фондового та фінансового ринків. Інновації та їх прояв в економіці і психології.
- ДокументЕкономічна психологія : силабус навчальної дисципліни на 2024–2025 н. р., 4 ЕК(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою курсу є формування компетентності в галузі економічної психології як міждисциплінарної галузі наукового знання та практичної готовності до здійснення професійних психологічних функцій у сфері виробничої діяльності. Основними завданнями є формування загального уявлення про психологічні основи ведення бізнесу; розкриття психологічних аспектів економічної діяльності; вивчення теоретико-методологічних і прикладних закономірностей та особливостей прояву індивідуальних і групових психологічних якостей в економічному середовищі, а також чинників і механізмів впливу економічних явищ на формування поведінки особистості в ринковому середовищі.
- ДокументМедіаграмотність та критичність мислення : силабус навчальної дисципліни для здобувачів 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок на 2023-2024 н. р.(БДПУ, 2023) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою є надання студентам ґрунтовних знань задля розвитку студентів як активних та відповідальних користувачів медіа. Курс сприяє розвитку критичного мислення студентів. Основними завданнями є навчання студентів ефективно користуватися різними видами медіа, включаючи інтернет, соціальні мережі, телебачення та пресу; сприяння розвитку критичного аналізу медійних повідомлень та вміння розпізнавати маніпуляційні та стереотипні елементи; вивчення студентами впливу медіа на формування суспільних стереотипів, цінностей і поглядів; навчання студентів розрізняти надійні та ненадійні джерела інформації, а також фейкові новини та дезінформацію; формування навичок критичного читання та перегляду; навчання студентів захищати себе від негативного впливу медіа та онлайн-загроз. Зміст курсу: Медіаграмотність та критичне мислення: основні поняття. Медіаосвіта як засіб розвитку критичного мислення. Роль медіа у формуванні сучасної картини світу. Маніпуляції в медіа. Пропаганда. Фейк та «джинса» як механізми інформаційної маніпуляції. Діпфейк та дезінформація. Профілактика сучасних маніпулятивних технологій медіа. Медіа та формування фінансової грамотності. Основні аспекти формування фінансової грамотності.
- ДокументМенеджмент університетів в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення України(Modeling the development of the economic systems, 2024-03) Ажажа, Марина; Несторенко, Тетяна Петрівна; Пеліова, ЯнаЕфективна робота закладів вищої освіти (ЗВО) в умовах воєнного стану – результат синергії індикаторів системи організації стратегічного планування розвитку ЗВО; розподілу повноважень, відповідальності та обов’язків керівників і співробітників; проведення самооцінювання управління якістю; запровадження успішних управлінських практик для розвитку потенціалу ЗВО. Враховуючи турбулентність воєнного часу, університети розробляють та впроваджують функціональні середньострокові Стратегії розвитку, які спрямовані на створення безпечних умов для навчання та викладання; формування та реалізацію якісних управлінських рішень на основі ефективних моделей управління та організаційних структур; психологічну підтримку здобувачів освіти та працівників; відновлення освітньої інфраструктури найближчим часом; збереження стабільного розвитку в освітньому просторі та формування стабільної конкурентної позиції університету у глобальному науково-освітньому полі; постійне реформування та якісна трасформація освіти на всіх рівнях; внесення незапланованих змін до внутрішніх нормативних документів тощо. Менеджмент університетів у воєнний та повоєнний періоди зазнає значних змін та потребує адаптації до нових умов. Менеджмент враховує ключові аспекти, які впливають на результативність управлінських заходів університетів в цих періодах: заходи безпеки та антикризовий менеджмент; планування евакуації та переселення студентів, персоналу та важливого обладнання у випадку загострення конфлікту; використання технологій для забезпечення можливостей онлайн-навчання та дистанційної роботи; раціональне використання ресурсів та розробка стратегій для фінансової стійкості у період воєнного стану; визначення розміру збитків та потреб у відновленні університетської інфраструктури; пошук фінансових ресурсів для відновлення пошкоджених будівель та обладнання; запровадження програм соціальної та психологічної підтримки для студентів та персоналу, які мали втрати або пережили стрес; адаптація навчальних програм до нових реалій та вимог ринку праці у період повоєнного відновлення; залучення до міжнародних програм та проектів для відновлення та розвитку; запуск інноваційних програм та досліджень для сприяння розвитку та конкурентоспроможності; встановлення партнерських відносин із місцевою громадою для взаємодії та взаємопідтримки; активна взаємодія з усією університетською спільнотою та зовнішніми стейкхолдерами.
- ДокументМоделювання фінансових процесів курортно-рекреаційних систем : силабус навчальної дисципліни на 2024-2025 н. р., 2ФС(БДПУ, 2024) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою курсу є надання студентам знань та навичок, необхідних для аналізу, моделювання та управління фінансовими процесами в курортно-рекреаційних системах. Особливий акцент робиться на застосуванні сучасних інструментів фінансового моделювання та прогнозування, з урахуванням специфіки функціонування курортних та туристичних підприємств.
- ДокументОснови бізнесу : силабус навчальної дисципліни для здобувачів 017 Фізична культура і спорт на 2023-2024 н. р.(БДПУ, 2023) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою навчальної дисципліни ОСНОВИ БІЗНЕСУ є надання студентам ґрунтовних знань з бізнес-планування та підприємницької діяльності, оволодіння інструментарієм розробки бізнес-планів та прийняття ефективних господарських рішень з огляду на сучасні економічні реалії та українське законодавство. Основними завданнями є формування чіткого уявлення про те, що успіх будь-якого бізнесу залежить не тільки від наявності стартового капіталу і підприємницького хисту, а й від знання закономірностей функціонування економічних мікросистем у різних ринкових ситуаціях й вміння їх ефективно застосовувати; набуття навичок розробки бізнес-планів та практичного використання мікроекономічного аналізу в підприємницькій діяльності й в бізнесі. Зміст курсу: Зміст та місце бізнесу в суспільстві. Основні функції бізнесу, його форми і типи. Організація та розвиток власної справи. Організаційно-правові форми малого і середнього бізнесу. Антимонопольна діяльність держави та демонополізація економіки. Державне регулювання та підтримка підприємництва. Лізинг як вид підприємницької діяльності. Бізнес-план підприємства. Зміст, технологія розробки і реалізація. Успіх в бізнесі. Культура бізнесу.
- ДокументОснови бізнесу : силабус навчальної дисципліни для здобувачів 051 Економіка на 2023-2024 н.р.(БДПУ, 2023) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою є надання студентам ґрунтовних знань з бізнес-планування та підприємницької діяльності, оволодіння інструментарієм розробки бізнес-планів та прийняття ефективних господарських рішень з огляду на сучасні економічні реалії та українське законодавство. Основними завданнями є формування чіткого уявлення про те, що успіх будь-якого бізнесу залежить не тільки від наявності стартового капіталу і підприємницького хисту, а й від знання закономірностей функціонування економічних мікросистем у різних ринкових ситуаціях й вміння їх ефективно застосовувати; набуття навичок розробки бізнес-планів та практичного використання мікроекономічного аналізу в підприємницькій діяльності й в бізнесі. Зміст курсу: Зміст та місце бізнесу в суспільстві. Основні функції бізнесу, його форми і типи. Організація та розвиток власної справи. Організаційно-правові форми малого і середнього бізнесу. Антимонопольна діяльність держави та демонополізація економіки. Державне регулювання та підтримка підприємництва. Лізинг як вид підприємницької діяльності. Бізнес-план підприємства. Зміст, технологія розробки і реалізація. Успіх в бізнесі. Культура бізнесу.
- ДокументОснови бізнесу : силабус навчальної дисципліни для здобувачів 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок на 2023-2024 н. р.(БДПУ, 2023) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою навчальної дисципліни ОСНОВИ БІЗНЕСУ є надання студентам ґрунтовних знань з бізнес-планування та підприємницької діяльності, оволодіння інструментарієм розробки бізнес-планів та прийняття ефективних господарських рішень з огляду на сучасні економічні реалії та українське законодавство. Основними завданнями є формування чіткого уявлення про те, що успіх будь-якого бізнесу залежить не тільки від наявності стартового капіталу і підприємницького хисту, а й від знання закономірностей функціонування економічних мікросистем у різних ринкових ситуаціях й вміння їх ефективно застосовувати; набуття навичок розробки бізнес-планів та практичного використання мікроекономічного аналізу в підприємницькій діяльності й в бізнесі. Зміст курсу: Зміст та місце бізнесу в суспільстві. Основні функції бізнесу, його форми і типи. Організація та розвиток власної справи. Організаційно-правові форми малого і середнього бізнесу. Антимонопольна діяльність держави та демонополізація економіки. Державне регулювання та підтримка підприємництва. Лізинг як вид підприємницької діяльності. Бізнес-план підприємства. Зміст, технологія розробки і реалізація. Успіх в бізнесі. Культура бізнесу.
- ДокументПоведінкова економіка і фінанси : силабус навчальної дисципліни на 2024–2025 н. р. для другого рівня вищої освіти (магістр)(БДПУ, 2024) Несторенко, Тетяна ПетрівнаМетою є формування компетентності в галузі економічної психології як міждисциплінарної галузі наукового знання та практичної готовності до здійснення професійних психологічних функцій у сфері виробничої діяльності. Основними завданнями є формування загального уявлення про психологічні основи ведення бізнесу; розкриття психологічних аспектів економічної діяльності; вивчення теоретикометодологічних і прикладних закономірностей та особливостей прояву індивідуальних і групових психологічних якостей в економічному середовищі, а також чинників і механізмів впливу економічних явищ на формування поведінки особистості в ринковому середовищі.
- ДокументПромоція діяльності переміщеного університету в умовах воєнного стану: приклад Бердянського державного педагогічного університету(Олді+, 2024-04) Макаренко, Дмитро; Несторенко, Тетяна ПетрівнаУ воєнний час питання збереження та розвитку діяльності переміщених закладів вищої освіти є особливо актуальним. Виникає проблема поширення інформації про них як центри, які відіграватимуть значну роль у відновленні цих територій після деокупації частини Запорізької, Донецької та Луганської областей, зокрема Північного Приазов’я. Мета дослідження – на прикладі Бердянського державного педагогічного університету (БДПУ) визначити напрями рекламної діяльності переміщеного ЗВО та шляхи їх удосконалення. Війна та необхідність переміщення університету зумовили значні організаційні зміни. Дослідження висвітлює зусилля БДПУ адаптуватися до нових умов шляхом впровадження онлайн-освіти, підтримки спілкування через соціальні мережі та взаємодії з переміщеними студентами та співробітниками. Аналіз показує, що рекламна діяльність, особливо в соціальних мережах, відіграє вирішальну роль у підтримці діяльності університету та підтримці його довгострокових цілей.
- ДокументПідготовка майбутніх фахівців до молодіжного підприємництва у технічних закладах вищої освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Базиль, Людмила; Орлов, Валерій; Несторенко, Тетяна Петрівна; Остенда, Александер; Пеліова, ЯнаПрофесійна підготовка майбутніх фахівців у технічних закладах вищої освіти до самореалізації відбувається, здебільшого, за однією з двох типових кар’єрних стратегій: фахова спеціалізована праця або управлінський менеджмент. Відповідно до глобальних викликів актуалізовано значущість молодіжного підприємництва, зокрема в царині інженерії. Зважаючи на це, в статті зосереджено увагу на виявленні особливостей стимулювання здобувачів інженерної освіти до започаткування власної справи шляхом осмислення досвіду підприємницької виду господарювання окремих представників інженерії, аналізу освітніх програм професійної підготовки майбутніх фахівців інженерних спеціальностей та розкриття суті розробленої технології розвитку ділової активності. Обґрунтовано ідею, що розвиток ділової активності здобувачів інженерної освіти забезпечить успішність їхньої підприємницької діяльності. Зроблено висновок про необхідність доповнення змісту інженерної освіти підприємницькою компонентою та запровадження технології розвитку ділової активності, що сприятиме актуалізації й розвитку індивідуально-особистісних якостей майбутніх фахівців інженерних спеціальностей для започаткування власної справи й успішного просування свого бізнесу. Таким чином, необхідність стимулювання підготовки майбутніх фахівців в галузі інженерії до започаткування власного бізнесу і самореалізації в молодіжному підприємництві є доцільною та закономірною, оскільки сприятиме оновленню цільових настанов, вдосконаленню змісту і процесу фахової освіти шляхом актуалізації підприємницької компоненти та застосування інноваційних педагогічних технологій, методів навчання й контролю, а також – прийомів суб’єкт-суб’єктної взаємодії викладачів і здобувачів інженерної освіти. Отримані результати є важливими для наукового обґрунтування необхідності вдосконалення змісту інженерної освіти, розроблення й використання інноваційних технологій у підготовці майбутніх фахівців до самореалізації в умовах ринкової економіки, а також упровадження ігрових методів, бізнес-акселераторів, тренажерів і симуляторів.