Перегляд за Автор "Цибуляк, Наталя Юріївна"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАкадемічна свобода в Україні під час війни: виклики університетів окупованих міст та напрями відновлення(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Попова, Анастасія Сергіївна; Цибуляк, Наталя Юріївна; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Сичікова, Яна ОлександрівнаУ статті детально досліджується вплив окупації та військового конфлікту на академічну свободу в Україні. Особливий акцент зроблено на ті виклики та обставини, які виникли перед освітянами та студентами Бердянського державного педагогічного університету в період окупації. При цьому основний акцент робиться на прямих порушеннях академічної свободи та базових її принципів – свободи досліджень, викладання та отримання знань. Детально аналізуються різні аспекти цих порушень, зокрема такі, як затримання вчених і студентів, примусова релокація університету, обмеження в доступі до освітніх ресурсів та наукової інформації, а також психологічний та фізичний тиск, що застосовувався проти академічної спільноти. Стаття також акцентує увагу на потенційних стратегіях та механізмах захисту академічної свободи, пропонуючи конкретні рекомендації та напрями дій, що включають реінтеграці та підтримку академічних працівників і здобувачів, правову рамуа, транспарентність та залученість, громадську участь, підтримку науково-дослідницьких проєктів, розвиток громадської освіти, цілісний підхід до академічної свободи, а також механізми дій, що включають моніторинг та звітність, механізми реагування, міжнародну співпрацю, зміцнення академічних спільнот, підтримку ініціатив молоді, наголос на міждисциплінарності, цілісний підхід до академічної свободи та освіти як інструменту миру. Ця стаття підкреслює, що подолання системних порушень академічної свободи вимагає спільних зусиль національного та міжнародного співтовариства, а також створення механізмів, що захищали б і підтримували освітян в умовах конфлікту.
- ДокументДистанційне та змішане навчання в університетах України: рефлексії щодо їх впровадження у мирний та воєнний час(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Попова, Анастасія Сергіївна; Сичікова, Яна Олександрівна; Цибуляк, Наталя Юріївна; Лопатіна, Ганна Юріївна; Ковачов, Сергій Сергійович; Попов, ПилипУ статті схарактеризовано особливості організації дистанційного та змішаного навчання в університетах України на основі внутрішніх рефлексій та систематизації загальнонаціонального досвіду їх упровадження у мирний час та в контексті війни. Проаналізовано підходи до розуміння дистанційного й змішаного навчання та визначено специфіку українського контексту. Визначено етапи розвитку дистанційного та змішаного навчання в Україні, починаючи з 2000 р. У фокусі дослідження виділено три основні етапи: примусове дистанційне навчання, змішаний формат навчання та змішаний формат дистанційного навчання. Досліджено специфіку використання дистанційно-змішаного навчання для різних груп університетів, поділ яких обумовлено картою бойових дій. Доведено, що стрімкий перехід до дистанційного та змішаного навчання дозволив чітко окреслити як переваги цих форм (доступність та гнучкість, розширення можливостей університетів, викладачів та здобувачів, перехід на сучасні технології), так і оголити недоліки (недостатність фінансування, брак технічних ресурсів, доступу до ліцензованого програмного забезпечення, адаптація навчальних курсів до дистанційного формату з урахуванням специфіки та можливостей кожного університету) й виклики (якість освіти, наявність технічної інфраструктури, соціальна взаємодія, підготовка викладачів та здобувачів). Визначено, що український контекст упровадження дистанційного та змішаного навчання має свою специфіку, яка наразі обумовлена стрімкістю, невизначеністю й нерівністю умов, у яких опинилися учасники освітнього процесу. Результати дослідження свідчать, що дистанційна та змішана освіта в університетах України є потужним інструментом для покращення доступності та якості освіти, однак у той же час складним процесом, який вимагає глибокого аналізу, узгодженості, підготовки та залучення всіх зацікавлених сторін задля його зосередженості на потребах учасників освітнього процесу.
- ДокументМетодичні рекомендації до виконання, оформлення та захисту курсових робіт для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна Олександрівна; Цибуляк, Наталя ЮріївнаМетодичні рекомендації до виконання, оформлення та захисту курсових робіт для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта складені на основі «Положення про організацію освітнього процесу в Бердянському державному педагогічному університеті», «Положення про академічну доброчесність у Бердянському державному педагогічному університеті»
- ДокументМистецтво в окупації. Рефлексія(2023) Сичікова, Яна Олександрівна; Ковачов, Сергій Сергійович; Цибуляк, Наталя Юріївна; Попова, Анастасія Сергіївна; Лопатіна, Ганна ОлександрівнаЦей проєкт був спрямований на дослідження мистецтва в умовах окупації, на виявлення викликів, які постали перед митцями з окупованих міст, а також на дослідження ефекту вигорання. Ми висвітлили неймовірні історії митців та діячів культури, які проживали в окупації, а зараз є внутрішньо переміщеними особами. Ця книга зосереджена на митцях міста Бердянськ, який все ще окупований на день її видання. На основі проведених інтерв'ю ми показали роздуми, рефлексії, а також твори митців, які певний час знаходились в окупації. Ми не могли мовчати мали говорити про складні умови, в яких опинилося мистецтво під час війни. Це необхідно для розуміння людством глобальної потреби збереження культурної спадщини. Також ми розмірковували про тренди мистецтва України під час боротьби за свою незалежність. У цьому проєкті ми продемонстрували, як змінювались цінності та мотиви українських митців під час війни. Тепер сюжети мистецьких творів розказують про боротьбу українського народу проти загарбників. Тепер меседжами творчості є заклики про підтримку України в ці важкі часи. Все більше у творах українських митців присутня українська символіка, що свідчить про ідентичність української культури. Війна закінчиться, і поступово будуть з'являтися інші сюжети, суспільство повернеться до звичних цінностей, однак ще довго в роботах українських авторів будуть присутній біль та незламність українського народу.
- ДокументОснови науково-дослідної та грантовопроєктної діяльності : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(2023) Цибуляк, Наталя ЮріївнаМета викладання навчальної дисципліни «Основи науково-дослідницької та грантовопроєктної діяльності» полягає в підготовці висококваліфікованих, конкурентоздатних фахівців, спроможних організовувати, планувати та проводити науково-дослідницьку діяльність.
- ДокументОснови науково-дослідної та грантовопроєктної діяльності: робоча програма(2023) Цибуляк, Наталя ЮріївнаПрограма обов’язкової навчальної дисципліни «Основи науково-дослідницької та грантовопроєктної діяльності» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки фахівців освітньо-професійної програми «Логопедія. Спеціальна психологія» освітнього ступеня бакалавр, галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 016 Спеціальна освіта. Метою викладання навчальної дисципліни «Основи науково-дослідницької та грантовопроєктної діяльності» полягає в підготовці висококваліфікованих, конкурентоздатних фахівців, спроможних організовувати, планувати та проводити науково-дослідницьку діяльність.
- ДокументПорушення академічної свободи в умовах війни: кейс Бердянського державного педагогічного універстету(БДПУ, 2023) Попова, Анастасія Сергіївна; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Цибуляк, Наталя ЮріївнаУ статті досліджується вплив окупації та конфлікту на академічну свободу в Україні, з акцентом на проблеми, з якими зіштовхнулись освітяни та здобувачі Бердянського державного педагогічного університету під час окупації. Зокрема розглядається порушення принципів свободи досліджень, викладання та отримання знань. Аналізуються конкретні виклики, з якими стикалися здобувачі та академічний персонал, включаючи затримання, примусову релокацію, втрату доступу до ресурсів, і психологічний та фізичний тиск.
- ДокументПсихологічна реабілітація : силабус на 2024-2025 н. р. (ОПП "Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація")(БДПУ, 2024) Цибуляк, Наталя ЮріївнаМета курсу: формування у здобувачів вищої освіти зі спеціальності компетенції та результатів навчання, необхідних для соціально-психологічної реабілітації різних категорій осіб, соціальних груп і громад, які постраждали від війни, шляхом впровадження інноваційних психологічних реабілітаційних технологій для регіональної відбудови, економічного зростання та сталого розвитку держави. Предмет курсу: психологічна реабілітація різних категорій осіб, соціальних груп і громад, які постраждали від війни.
- ДокументРозвиток потенціалу особистості та групи : силабус на 2024-2025 н. р. (ОПП "Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація")(БДПУ, 2024) Цибуляк, Наталя ЮріївнаМета курсу: формування у здобувачів вищої освіти зі спеціальності компетенції та результатів навчання, необхідних для розкриття потенціалу різних категорій осіб, соціальних груп і громад, які постраждали від війни, шляхом впровадження технологій життєтворення. Предмет курсу: психологічна реабілітація різних категорій осіб, соціальних груп і громад, які постраждали від війни.
- ДокументСоціально-освітні домінанти професійної підгтовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Бабич, Павло; Голова, Наталія; Кашуба, Людмила; Кляп, Маріана; Кучерак, Ірина; Панасюк, Єва; Потапюк, Лілія; Скірко, Ганна; Хлєбік, Світлана; Шкода, Альона; Цибуляк, Наталя Юріївна; Василенко, Олена; Єськова, Тетяна Леонідівна; Шипка, Олександра; Гринців, Мар'яна; Баранник, Лілія; Попова, Анастасія Сергіївна; Гордєєва, Тетяна; Ілішова, Ольга Миколаївна; Локарєва, Галина; Новгородський, Руслан; Озерян, Катерина; Бондаревська, Ксенія; Житнік, Тетяна; Заяць, Елла; Петровська, Катерина Володимирівна; Котикова, Олена; Кузьміна, Марія; Попович, Василь; Мороз-Рекотова, Леся Вікторівна; Семеняко, Юлія Борисівна; Янковська, Світлана; Бриндіков, Юрій; Вішталюк, Валерія; Савельчук, Ірина; Захарова, Наталя Миколаївна; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Коліник, Таіса; Лютий, Вадим; Лях, Тетяна; Сапіга, Світлана; Скубиш, Оксана; Шаумян, Олена; Смоляна, Світлана; Марціноваська, Ірина; Чернета, Світлана; Майборода, Вікторія; Ванєєва, Марія; Кривошеєва, Ольга; Данильчук, Лариса; Градусова, Марія; Козинець, Олександр; Кобильченко, Вадим; Омельченко, Ірина; Костюк, Аліна; Ніколенко, Людмила; Могильова, Ольга; Борисова, Юлія; Степанюк, Вікторія; Чопік, Олена; Докучина, Тетяна; Донченко, Ольга Сергіївна; Кот, Надія Андріївна; Литвиченко, Дарина Сергіївна; Мацейко, Наталія Володимирівна; Метицька, Віолетта; Туболець, Ірина; Романовська, Людмила; Супрун, Дар'яДо збірника увійшли матеріали IV Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти», які виявляють та обґрунтовують тенденції підвищення ефективності підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукачів, викладачів, здобувачів.
- ДокументСоціально-психологічна адаптація як ключ до інтеграції: дослідження досвіду внутрішньо переміщених осіб з окупованих територій України(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Попова, Анастасія Сергіївна; Цибуляк, Наталя Юріївна; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Сичікова, Яна Олександрівна; Романов, РоманВ умовах триваючої війни, Україна зіткнулася з гострою проблемою внутрішньо переміщених осіб (ВПО), що вимагає комплексного підходу до їх адаптації та інтеграції. Метою цієї статті є дослідження та аналіз стану соціально-психологічної адаптації внутрішньо переміщених осіб з окупованих територій України задля виявлення та систематизації бар’єрів, з якими вони стикаються, а також факторів, що сприятимуть їх адаптації та інтеграції в нове середовище приймаючої громади. В роботі визначено критерії та показники соціально-психологічної адаптації ВПО, такі як матеріально-побутовий, соціально-правовий, діяльнісно-мотиваційний та соціально-психологічний. Зокрема, висвітлено, що ефективна адаптація ВПО залежить не лише від забезпечення базових потреб, але й від підтримки приймаючих громад, доступу до освітніх та соціальних послуг, та включення в соціальне життя. На основі проведеного опитування серед ВПО з окупованих територій було виявлено низку бар'єрів, включаючи проблеми з житлом, працевлаштуванням, доступом до медичних та освітніх послуг, фінансові труднощі, розрив соціальних та сімейних зв'язків, а також неготовність окремих громад підтримувати ВПО. Було встановлено, що мотивація вибору більш активних стратегій поведінки в контексті їх соціально-психологічної адаптації до умов приймаючої громади та інтеграції у неї має залежність від мотивації ВПО з окупованих територій залишитися на новому місці проживання та віку респондентів. З'ясовано, що ефективна адаптація та інтеграція залежать від комплексного підходу, який включає забезпечення основних потреб, психологічну підтримку, сприяння в працевлаштуванні та інтеграції в місцеві спільноти. Особлива увага приділяється ролі освітніх інституцій та місцевого самоврядування у процесі адаптації та інтеграції ВПО, їх участі у розвитку приймаючих громад і відновленні постконфліктних регіонів. Стаття закликає до подальших досліджень впливу війни на соціально-економічний розвиток країни та життя ВПО, а також до розробки інноваційних рішень для їх соціальної адаптації та інтеграції.
- ДокументТеорія та практика дошкільної освіти в сучасних експериментальних дослідженнях : монографія(Харків : Право, 2015) Луб’янова, Аліна; Гавриш, Наталя; Семеняко, Юлія Борисівна; Зайцева, Лариса Іванівна; Макаренко, Ліля; Улюкаєва, Ірина Гереєвна; Кот, Надія Андріївна; Цибуляк, Наталя Юріївна; Сущинська, Тетяна Сергіївна; Смірнова, Яна; Омеляненко, Алла Володимирівна; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Сущенко, О.Колективна монографія репрезентує результати наукових досліджень, здійснених за широким колом актуальних проблем дошкільної освіти і підготовки для неї педагогічних кадрів. Адресується науковцям, студентам та викладачам вищих педагогічних навчальних закладів, педагогам-практикам
- ДокументУніверситет без стін: збереження академічного потенціалу в умовах війни(ФОП Самченко А. М., 2023) Богданов, Ігор Тимофійович; Гуренко, Ольга Іванівна; Ковачов, Сергій Сергійович; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Сичікова, Яна Олександрівна; Цибуляк, Наталя ЮріївнаМонографія досліджує вплив війни на академічний потенціал університетів України, аналізує виклики, які виникли перед університетською спільнотою в умовах окупації, та представляє стратегії відновлення наукової та освітньої діяльності. Зокрема, розглядаються питання академічної свободи, дистанційної та змішаної освіти, а також соціокультурна роль університету та його третя місія. Через детальний аналіз конкретного кейсу Бердянського Державного Педагогічного Університету, автори намагаються висвітлити ширший контекст впливу війни на вищу освіту в Україні, розкриваючи при цьому значущість академічної спільноти в перебудові суспільства. Монографія є важливим джерелом для освітян, дослідників та всіх, хто цінує нескінченний потенціал знань та освіти як засобу перебудови та прогресу.
- ДокументЄвропейський досвід тьюторства в освіті(ЦФЕНД, 2022) Лопатіна, Ганна Олександрівна; Сичікова, Яна Олександрівна; Цибуляк, Наталя ЮріївнаНадана характеристика та роль тьютора в системі сучасної європейської освіти.
- ДокументІнтеграція науки, освіти та інновацій для сталого розвитку високотехнологічних галузей: модель потрійної спіралі(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Лопатіна, Ганна Олександрівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Цибуляк, Наталя Юріївна; Ковачов, Сергій Сергійович; Сичікова, Яна ОлександрівнаСтаття присвячена аналізу викликів та стратегій розвитку високотехнологічної освіти в Україні у контексті сучасних глобальних та локальних викликів, зокрема в умовах воєнного стану. В основу дослідження покладено комплексний підхід "Наука - Освіта - Інноваційне підприємництво", який визначає викладача закладу вищої освіти як ключову фігуру в процесі інтеграції наукових ідей та інновацій в освітній процес та залучення студентів до дослідно-конструкторської діяльності. Стаття висвітлює п'ять основних викликів, з якими стикається високотехнологічна освіта в Україні: розрив між освітніми результатами та потребами галузі, недостатні інвестиції в дослідження та розробки, обмежений доступ до сучасної інфраструктури та технологій, відтік мізків та наукова міграція, а також потреба в постійному навчанні та адаптації. У статті пропонуються стратегії подолання цих викликів, які включають зміцнення зв'язків між університетами та промисловістю, збільшення інвестицій у наукові дослідження, модернізацію освітньої інфраструктури, створення умов для утримання кваліфікованих кадрів в країні та розвиток систем навчання, які б сприяли постійній адаптації та професійному розвитку. Особлива увага приділяється ролі викладача в процесі модернізації вищої освіти, з акцентом на необхідності переходу від студентоцентризму до моделі, яка б зосереджувалася на збереженні та розвитку академічного потенціалу, що в кінцевому підсумку зміцнить університетську підготовку в моделі Потрійної спіралі.