Перегляд за Автор "Шульженко, Анжеліка Сергіївна"
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДистанційне навчання здобувачів вищої освіти спеціальності 061 Журналістика: бар’єри та стратегії адаптації у період війни(Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2024) Мельнікова, Юлія Олександрівна; Рула, Наталія Володимирівна; Шульженко, Анжеліка СергіївнаУ сучасних реаліях, коли в Україні щодня від російської агресії гинуть люди, зокрема й діти, дистанційна освіта – це можливість безпечно для життя опановувати знання й навички в будь-якому закладі на всіх рівнях; це шанс тимчасово переміщених університетів напровадження своєї діяльності зі збереженням кадрового потенціалу та здобувачів, які зробили свого часу вибір на користь рідного закладу та країни.У дослідженні розглянуто роль, сутність та значення дистанційної освіти, зокрема в період після повномасштабного вторгнення РФ на територію України. Виявлено її переваги та недоліки. З метою виявлення ефективності дистанційного навчання, бар’єрів, які з цим пов’язані, шляхів подолання труднощів під час здобуття вищої освіти було проведено анонімне опитування «Дистанційне навчання під час війни» серед здобувачів, які навчаються за спеціальністю 061 Журналістика в БДПУ. У результаті його аналізу з’ясовано, як оцінюють студенти-журналісти дистанційний формат та свою результативність, які проблеми виділяють та як бачать їх розв’язання, а також що очікують від навчання надалі.У дослідженні наголошено на необхідності медіаосвіти як невід’ємного компонента освітнього процесу, розширення її теоретичного та практичного потенціалу, затребуваності в сучасному суспільстві, зважаючи на специфіку інформаційного простору, у якому перебуває Україна. Визначено місце медіаосвітнього компоненту в процесі здобуття фахової вищої освіти в Бердянському державному педагогічному університеті. Його можна інтегрувати з традиційними дисциплінами освітньо-професійної програми чи вводити автономно (дисципліни за вибором здобувачів, факультативи тощо). Закцентовано на поглядах здобувачів освіти щодо важливості розвитку медіаграмотності як для професійного становлення в галузі журналістики, так і для уникнення різного роду інформаційних бар’єрів.
- ДокументЖанрове різноманіття на сторінках вітчизняних інформаційних агентств у період повномасштабної російсько-української війни(Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика, 2022) Шульженко, Анжеліка Сергіївна; Рула, Наталія ВолодимирівнаУ статті проаналізовано жанрове різноманіття інформаційних продуктів сучасних інформаційних агентств (далі – ІА) України (Укрінформ, Уніан та АрміяInform), які висвітлюють події повномасштабної російсько-української війни. Актуальність дослідження зумовлена подіями російської агресії проти України, інформація про які не сходить зі шпальт світових та вітчизняних медіа. Не є винятком і інформаційні агентства, які одними з перших почали висвітлювати наслідки злочинних дій російської федерації проти українців та їхніх дітей, проти цивільної та воєнної інфраструктури України, проти пам’яток культури національного та світового значення тощо. Авторами висвітлено теоретичні основи дослідження жанрового різноманіття повідом лень інформаційних агентств, встановлено, які з них домінують. Зіставний метод є одним з ключових у роботі, адже дає можливість виявити спільні й відмінні риси у жанровому напо ненні аналізованих ІА. У результаті аналізу контенту інформагентств з’ясовано, що вони спеціалізуються на інформаційних жанрах подачі інформації, таких як замітка, інтерв’ю, зрідка – репортаж та звіт. Замітка є найпопулярнішим універсальним жанровим різновидом, оскільки чітко, коротко й лаконічно описує все те, що відбувається в Україні і дає змогу оперативно висвіт лювати події. Інтерв’ю, як інформаційний жанр, є поширеним на сторінках Укрінформу, що не є характерним для інших аналізованих інформагентств. Репортаж та звіт, ураховуючи тематику новин, практично не використовуються журналістами досліджуваних ІА. Отже, аналіз жанрового різноманіття новин інформаційних агентств періоду повномасштабної російсько-української війни дає змогу констатувати, що замітки є а й поширенішим жанром, за допомогою якого журналісти оперативно висвітлюють інформацію і доставляють її аудиторії.
- ДокументЖурналістський фах: агенційна журналістика : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Шульженко, Анжеліка СергіївнаМетою викладання навчальної дисципліни "Журналістський фах: агенційна журналістика" ознайомлення із інформаційно-технологічними засадами розвитку й діяльності інформаційних агентств, їх досвідом, місцем і роллю у вітчизняному та світовому інформаційних просторах, вироблення уміння і навичок роботи із новинними матеріалами, засвоєння найважливіших вимог до повідомлень інформаційних агентств, ознайомлення із жанровим потенціалом агенційної журналістики.
- ДокументКваліфікаційна робота бакалавра за спеціальністю 061 Журналістика : методичні рекомендації(2023) Мельнікова, Юлія Олександрівна; Костромицький, Роман Іванович; Рула, Наталія Володимирівна; Шульженко, Анжеліка СергіївнаУ виданні вміщено методичні рекомендації щодо підготовки випускної кваліфікаційної роботи ОКР «бакалавр» спеціальності 061 журналістика. Методичні рекомендації покликані допомогти студентам правильно підготувати й оформити бакалаврські проєкти: обрати тему, обґрунтувати актуальність, сформулювати мету і завдання, структурувати наукове дослідження, опрацювати наукову літературу, оформити бібліографічний опис друкованих видань, підготувати до оприлюднення власні творчі проєкти.
- ДокументЛітати небом. Жити на землі. Геопоетичні стратегії сучасних літературознавчих досліджень(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Бабійчук, Т.В.; Балабуха, Н.В.; Белімова, Т.В.; Богданова, Марина Миколаївна; Боговін, Ольга Володимирівна; Бондаренко, Г.Д.; Бондарева, О.Є.; Борзенко, О.І.; Борисенко, К.Г.; Борисюк, І.В.; Бранко, М.В.; Бугрій, А.С.; Будний, В.В.; Василенко, Г.В.; Вєльчєва, К.О.; Вісич, О.А.; Вусик, Ганна Леонідівна; Ганошенко, Ю.А.; Гарніцька, А.В.; Гірняк, М.О.; Глазкова, Ірина Яківна; Головань, Т.П.; Горбань, О.О.; Горбач, Н.В.; Горнятко-Шумилович, А.Й.; Гурдуз, А.І.; Даниленко, Л.В.; Демчук, О.А.; Дуброва, Оксана Володимирівна; Загребіна, А.В.; Зарва, Вікторія Анатоліївна; Замбжицька, Матра; Землянська, А.В.; Зубрицька, М.О.; Ковальчук, Н.В.; Івашків-Ващук, О.В.; Ісаєв, І.Р.; Ісапчук, Ю.В.; Качак, Х.І.; Кізілова, Д.О.; Козлова, А.О.; Косінова, О.М.; Кочерга, С.О.; Кулешір, М.М.; Лесняк, Ю.В.; Ліпич, Вікторія Миколаївна; Лихацька, В.М.; Лях, Т.О.; Матвєєва, О.О.; Марценішко, В.О.; Матасова, Ю.Р.; Матусяк, Г.І.; Мельніков, А.Г.; Мчеладзе, Іване; Миронюк, Л.В.; Мітракова, О.О.; Напрягло, В.О.; Ніколаєнко, В.М.; Новик, Г.О.; Новик, Ольга Петрівна; Орманжи, В.Є.; Павлик, Неля Віленівна; Петренко-Цеунова, О.І.; Приходько, А.Б.; Резніченко, Ю.О.; Рижикова, О.М.; Романова, О.В.; Сапожникова, Г.М.; Скорина, Л.В.; Іванченко, С.В.; Ставнича, О.М.; Соболь, В.О.; Смирський, К.В.; Табакова, Г.І.; Тверітінова, Т.І.; Тхорук, Р.Л.; Федоренко, О.Б.; Федоряка, Л.Д.; Федько, О.Ю.; Філоненко, С.О.; Хатунцева, О.М.; Харлан, Ольга Дмитрівна; Хоменко, Г.І.; Челецька, М.М.; Чорний, І.В.; Чхатарашвілі, Софіо; Школа, Валентина Миколаївна; Школа, Г.М.; Штейнбук, Ф.М.; Шульженко, Анжеліка Сергіївна; Шуміло, С.М.; Шумська, І.Б.; Юрова, І.Ю.; Янковська, Ж.О.; Янцелевич, О.С.; Kaitlyn, Culliton; Signe, Lury; Jonathan, Hay; Iryna, ShymanovychУ збірнику вміщено матеріали доповідей і повідомлень міжнародної наукової конференції, що відбулася на базі факультету філології та соціальних комунікації Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено питанням геопоетики в культурі, літературознавстві; проблематика доповідей спирається на потреби наукового літературознавства та практики викладання літератури у контексті геопоетичних концепцій. Матеріали збірки можуть бути використані вчителями та студентами-філологами, викладачами, аспірантами, а також усіма, хто цікавиться сучасними проблемами дослідження літератури.
- ДокументМасова комунікація та інформація : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Шульженко, Анжеліка СергіївнаМетою викладання навчальної дисципліни "Масова комунікація та інформація" є вивчення ключових понять, положень теорії масової комунікації та інформації, історії досліджень масової комунікації та інформації, вивчення технологій масовокомунікаційних впливів, а також методології соціологічного дослідження масової комунікації.
- ДокументМіжнародна журналістика : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Шульженко, Анжеліка СергіївнаМетою викладання навчальної дисципліни "Міжнародна журналістика" є формування у студентів базового уявлення про специфіку міжнародної журналістики, як спеціалізації журналістської діяльності, а предмет вивчення курсу – особливості роботи журналіста-міжнародника: вимоги до знань, принципи роботи, а також специфіка підготовки матеріалів з міжнародної проблематики у медіа.
- ДокументРедагування для журналістів (5 семестр) : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Шульженко, Анжеліка СергіївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Редагування для журналістів» є формування в студентів фундаментальних теоретичних знань та практичних навичок з побудови та використання систем опрацювання аудіоданих на базі мультимедійних ПК під час розробки мультимедійних електронних видань.
- ДокументСтруктура повідомлень українських інформаційних агентств під час висвітлення подій повномасштабної російсько-української війни(Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського.Серія: Філологія. Журналістика, 2022) Шульженко, Анжеліка Сергіївна; Рула, Наталія ВолодимирівнаУ статті проаналізовано структуру повідомлень українських інформаційних агентств (Укрінформ, УНІАН, Інтерфакс-Україна, РБК-Україна та АрміяInform), які висвітлюють події повномасштабної російсько-української війни. Актуальність дослідження зумовлена росій ською агресією проти українців, проти цивільної та критичної інфраструктури, проти всього цивілізованого світу, що знаходить своє відображення на шпальтах вітчизняних та світових медіа, у тому числі й інформаційних агентств. Авторами висвітлено теоретичні основи дослідження архітектоніки повідомлень інформа ційних агентств; акцентовано на обов’язкових та факультативних складових інформаційного повідомлення. Шляхом порівняльного методу з’ясовано спільні й відмінні тенденції в оформленні та публікуванні матеріалів на сайтах агентств. У результаті аналізу контенту інформагентств встановлено, що міжнародних стандартів публікації новин (слаглайн, дейтлайн, хедлайн, лід, саблід, бекграунд) дотримуються журна лісти Укрінформ, УНІАН та РБК-Україна, АрміяInform та Інтерфакс-Україна, намагаючись якнайшвидше донести інформацію до аудиторії та витрачаючи для цього мінімум часу, висвіт люють події російсько-української війни переважно за допомогою заголовку, ліду та дейтлайну, де вміщують найголовніше, тобто те, що відбулося найближчим часом в Україні. Отже, аналіз архітектоніки повідомлень інформаційних агентств періоду повномасштабної російсько-української війни дає змогу стверджувати, що агенційники аналізованих ІА здебільшого дотримуються міжнародних стандартів побудови матеріалів, кожна друга новина містить головні компоненти інформаційного повідомлення, навіть якщо матеріал викладений у стиснутому форматі, проте деякі з них часто нехтують структурою, а використовують лише заголовок, лід та дейтлайн для оперативного донесення інформації до своєї аудиторії.
- ДокументСтруктурно-семантические модификации фразеологизмов, обозначающих ощущения человека (на материале английского и французского языков)(Warszawa, Polska, 2019) Шульженко, Анжеліка СергіївнаВ статье рассмотрены различные виды трансформаций фразеологических корпусов английского и французского языков; описаны наиболее распространённые их модели; выявлены универсальные и специфические черты исследуемых единиц, обозначающих ощущения человека. Благодаря варьированию фразеологические единицы продолжают свое существование в языке, приобретая новых внешних форм, но сохраняя свое семантическое сходство.
- ДокументІдеографічна класифікація фразеологічних одиниць тематичної групи «Екстероцептивні відчуття людини»: зіставний аспект(Opole : The Academy of Management and Administration, 2020) Шульженко, Анжеліка СергіївнаФразеологічна картина світу – образна система стійких мовних одиниць, щоформується під впливом різних суб’єктивних і об’єктивних факторів, цінностей, правил та уявлень, які відображають національно-культурну специфіку світорозуміння нації, та представлена у фразеологічних одиницях є предметом вивчення фразеологічної ідеографії. Мета нашого розвідки – структурувати, системно описати стійкі сполуки та визначити їхнє місце у фразеологічній картині світу носіїв української, англійської та французької мови.
- ДокументІсторія журналістики : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Шульженко, Анжеліка СергіївнаМета викладання навчальної дисципліни «Історія журналістики» – дослідити джерела виникнення та шляхи розвитку засобів масової інформації різних країн світу і таким чином допомогти студентам отримати комплексне уявлення про світову та українську журналістику як багатоплановий та динамічний феномен. Студенти повинні правильно і ефективно застосовувати на практиці історичні уроки, розуміти особливості масово-інформаційної діяльності в кожний конкретний історичний період в Україні та світі, познайомити студентів з діяльністю провідних українських журналістів і публіцистів, їх творчістю, спрямованою на формування свідомого українського громадянина і побудову української держави.