2018
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 2018 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 40
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументІсторія розвитку дистанційної освіти у світі(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Галецький, С. М.У статті досліджено особливості запровадження та розвитку дистанційної освіти в різних країнах світу. Охарактеризовано вплив науково-технічного прогресу в технологіях суспільного виробництва та поширення інформації щодо застосування форм та методів дистанційного навчання. Проаналізовано розвиток дистанційних освітніх послуг залежно від способу життя соціуму, зростання рівня соціальної мобільності. Визначено вплив інформаційно-комунікаційних технологій на розвиток дистанційного навчання.
- ДокументРоль педагогічного системного підходу в оформленні поняття “методична система навчання мови”(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Дружененко, Р. С.У статті подано аналіз наукових досліджень із проблеми педагогічного системного підходу як основи розвитку системних явищ. Педагогічний системний підхід осмислено з позицій сучасних наукових тенденцій. Методична система навчання мови розглядається як різновид педагогічних систем. Констатована роль загальнонаукового системного принципу ізоморфізму в можливості виявлення інваріантного компоненту методичної системи навчання мови.
- ДокументДержавний стандарт початкової освіти в ракурсі формування соціальної активності дитини(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Петько, Л. В.З вересня 2018 р. всі першокласники країни навчатимуться за новим Державним стандартом початкової загальної освіти, тому автор акцентує увагу на шляхи розвитку соціальної активності учнів початкової школи, розглядаючи освітні галузі, що окреслено в Стандарті: 1) мовно-літературна; 2) математична; 3) природнича; 4) технологічна; 5) інформатична; 6) соціальна і здоровя’збережувальна; 7) фізкультурна; 8) громадянська та історична; 9) мистецька. На прикладі пісні “Машина” А. Філіпенка представлено формування соціальної активності учнів у чотирьох освітніх галузях: мистецькій, соціальній, здоровя’збережувальній і природничій.
- ДокументПедагогічні умови формування культури мовлення студентів з КНР у процесі професійної підготовки(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Бянь, ЛулуУ статті висвітлюється методика формування культури мовлення студентів з КНР у процесі професійної підготовки. У цьому контексті автор розглядає такі педагогічні умови: розвиток у студентів стійкої мотивації до вивчення російської мови на основі впровадження спецкурсу “Основи формування культури мовлення студентів-іноземців”; використання інфокомунікаційних технологій у процесі формування культури мовлення студентів з КНР під час професійної підготовки; організація позааудиторної роботи студентів-іноземців з формування культури мовлення у процесі професійної підготовки. Особлива увага приділена етапам, основним положенням, формам та методам, якими керувались при виборі педагогічних умов. Серед них: спецкурс “Основи формування культури мовлення студентів-іноземців”, гурток “Меридіан”, лекції-бесіди, лекції-повідомлення, практичні заняття, самостійна робота, диспути, проектна діяльність, он-лайн курси та ін.
- ДокументІграшка як засіб естетичного виховання дітей дошкільного віку(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Сахарова, О. М.У статті розкривається вплив різних видів іграшок на всебічний розвиток дитини дошкільного віку, аналізується книжки-іграшки, музичні іграшки та їх роль у формуванні естетичного смаку, художніх здібностей та естетичному вихованні дитини загалом.
- ДокументТестування як метод педагогічного контролю майбутніх учителів початкової школи(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Ярощук, Лілія ГригорівнаУ статті розкрито теоретичні питання педагогічного контролю в процесі підготовки майбутніх учителів початкової школи, проаналізовано мету, завдання та особливості тестового контролю досягнень студентів, переваги й недоліки педагогічного тестування.
- ДокументОрганізація та зміст констатувального експерименту з формування педагогічної культури майбутніх учителів музики(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Смаковський, Юрій ВасильовичУ статті автор розкриває зміст та організацію проведеного констатувального експерименту щодо формування педагогічної культури майбутніх учителів засобами духовної музики. Науково обґрунтовує критерії, показники та рівні сформованості означеної проблеми. Аналізує результати констатувального експерименту та формулює відповідні висновки.
- ДокументФамілістика та підготовка дітей і підлітків до сімейного життя у вітчизняній педагогічній думці (60-80-ті роки ХХ століття)(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Онипченко, О. І.На основі ретроспективного вивчення досвіду підготовки старшокласників до сімейного життя показано різноманітні аспекти цієї роботи як складової статеворольової соціалізації через відповідно організоване статеве виховання дітей та підлітків; висвітлено наукову спадщину видатних педагогів ХХ століття (П. Блонський, А. Макаренко, В. Сухомлинський, А. Хріпкова, І. Гребенніков та ін.) у вихованні майбутнього сім’янина, зокрема завдяки розвитку нового напряму в науці 60-80-х років – фамілістики. Показано досвід упровадження курсів по підготовці дітей та підлітків до сімейного життя.
- ДокументТехнологія формування соціальної активності молодших школярів у позаурочній виховній діяльності(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Литвиненко, О.Г.У статті розглянуто поняття “соціальна активність молодшого школяра”, “технологія”. Проаналізовано наукові підходи вчених щодо створення технології формування соціальної активності молодшого школяра. Обґрунтовано логіку впровадження технології формування соціальної активності молодших школярів у позаурочну виховну діяльність. Запропонована технологія формування соціальної активності молодших школярів передбачає її реалізацію в три етапи: орієнтувально-мотиваційний, операційно-пізнавальний і контрольно-оцінний. Кожен з них має свої цілі та завдання.
- ДокументСуть складників діади “виховання – самовиховання” в контексті ієрархічно-рівневої будови, результату, учительських та учнівських міркувань(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Савош, В. О.У статті проаналізовано різні змістові контенти трактування складників діади “виховання – самовиховання”. Розкрито ієрархічно-рівневу будову на соціетарному, інституціональному, соціально-психологічному, міжособистісному рівнях та на рівні самовиховання. Розглянуто результати виховання і самовиховання в контексті загального розуміння, психолого-педагогічного тлумачення, на рівні поведінки та особистісного психічного утворення. Розкрито суть поняття “вихованість”, показники вихованості, риси соціально спрямованої особистості. Проаналізовано міркування вчителів фізики та старшокласників стосовно процесів виховання та самовиховання.
- ДокументВікові особливості сприймання дітьми дошкільного віку медіа-продукції(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Семеняко, Юлія БорисівнаУ статті представлено огляд досліджень сприймання друкованої, аудіо- та аудіовізуальної медіа-інформації та окреслено його психологічні особливості. Зокрема, розглядаються характеристики медіа-продукції, які привертають увагу дитячої аудиторії. Автор акцентує увагу на негативних аспектах медіа з тим, щоб мінімізувати цей деструктивний вплив. Розвиток критичного мислення та підвищення рівня медіа-обізнаності дітей розглядаються як способи, які можуть сприяти зменшенню ризиків при сприйманні медіа-інформації в дошкільному віці.
- ДокументТипы упражнений на интегрированных уроках русского и английского языков в начальной школе(Бердянский государственный педагогический университет, 2018) Чеховская, О. Л.В статье текст рассматривается как стержневой компонент урока, на базе которого строится система упражнений. Описываются типы упражнений, направленные на формирование ключевых компетенций на интегрированных уроках родного и иностранного языков, что позволяет рассмотреть какое-либо явление действительности в системе.
- ДокументМісце мовленнєвого розвитку в структурі комунікативної компетентності школярів(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Кулик, О. Д.У статті обґрунтовано думку про те, що поняття “мовна компетенція / компетентністьˮ, “мовленнєва компетенція / компетентністьˮ, “комунікативна компетенція / компетентністьˮ мають семантичні й структурні відмінності та перебувають у ієрархічних відношеннях; рівень мовленнєвого розвитку особистості, по-перше, свідчить про відносну якість набутих знань, сформованих умінь і навичок, по-друге, удосконалюється та поглиблюється з огляду на результативність / нерезультативність реальних комунікаційних процесів; мовленнєвий розвиток відбувається у процесі мовленнєвої діяльності, є визначальним складником мовленнєвої, діяльнісної, а відтак і комунікативної компетентності.
- ДокументМетодичний інструментарій викладача в організації вивчення фізики(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Мисліцька, Н. А.; Заболотний, В. Ф.У статті описано запропонований нами методичний інструментарій викладача, який базується на використанні дидактичної моделі логічної структури навчального матеріалу. Вона включає узагальнений підхід до опису стандартного складу елементів фізичного знання на рівні фізичної теорії і фізичної картини світу. Чотирьохпозиційний підхід містить: конструктиви опису стандартного складу знання структурних елементів фізичних знань, якісної, кількісної, сутнісної та прикладної сторін фізичного явища; методичні рекомендації щодо опису фізичного знання на рівні фізичної теорії і фізичної картини світу.
- ДокументМетоди підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій до педагогічної взаємодії(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Андрощук, І. В.У статті акцентовано увагу на необхідності оновлення методів підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій. Здійснено аналіз основних підходів до класифікації методів навчання. Визначено основні класифікаційні ознаки, за якими здійснюється поділ методів навчання на групи. Розглянуто авторську класифікацію методів підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій до педагогічної взаємодії, яка містить такі групи методів: методи стимулювання до взаємодії, методи формування досвіду суб’єкт-суб’єктної взаємодії, методи діагностики результатів взаємодії.
- ДокументРегулятивно-стратегічні та організаційно-змістові засади початкової освіти в Україні(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Ярова, Олена БорисівнаУ статті проаналізовано регулятивно-стратегічні та організаційно-змістові засади національної початкової школи, що скеровують розвиток цієї освітньої ланки в третьому тисячолітті. Схарактеризовано ключові організаційні та управлінські трансформації в початковій освіті. Розкрито особливості стандартизації змісту початкової освіти як соціально-детермінованого, багатовимірного, динамічного педагогічного феномену.
- ДокументРозвиток соціальної компетентності батьків, які виховують дитину з розладами спектру аутизму: можливості кіномистецтва(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Гладун, Т. О.У статті розкрито роль сім’ї в розвитку дитини з розладами спектру аутизму (РСА) та інтеграції її в суспільство. Досліджено динаміку суспільних поглядів на соціалізацію зазначеної категорії дітей; проаналізовано стан наукової розробки проблеми соціальної компетентності батьків, які виховують дитину з РСА. Визначено специфіку розвитку соціальної компетентності сімей, які виховують дітей з РСА, обґрунтовано сучасну особистісно-соціальну потребу в розвитку соціальності цієї категорії дітей. Проаналізовано соціально-виховний потенціал засобів кіномистецтва, його позитивний вплив на розвиток соціальної компетентності батьків, що виховують дитину з РСА.
- ДокументРухова активність як невід’ємна складова формування здорового способу життя студентської молоді(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Павленко, Є. А.Актуалізується потреба пошуку шляхів подальшого удосконалення системи фізичного виховання у закладах вищої освіти через комплексне використання фізичних вправ й формування у студентів позитивної мотивації до занять фізичною культурою, Обґрунтовується необхідність використання різноманітних форм рухової активності як невід’ємної складової формування здорового способу життя студентської молоді
- ДокументПедагогічні умови виховання толерантності в старшокласників(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Пономарьова, О. Ю.У статті розглянуто педагогічні умови виховання толерантності старшокласників. Розкрито сутність поняття “умова”. Окреслено різноманітні підходи науковців щодо педагогічних умов виховання толерантності школярів. Подано широкий спектр педагогічних умов виховання толерантності, орієнтованих на розвиток різних компонентів толерантності, оновлення різних форм учнівського самоврядування, розвиток навичок комунікації та співпраці учнівської молоді, а також спрямованих на розвиток міжособистісної толерантності. На основі узагальнених результатів дослідження виокремлено найбільш ефективні педагогічні умови щодо виховання толерантності у старшокласників.
- ДокументPractical education on a higher level in Poland: example of katowice school of technology(Berdyansk State Pedagogical University, 2018) Ostenda, A.; Nestorenko, Tetyana; Ostenda, J.The aim of the present article is to show the benefits of practical education on the level of higher education. The authors used the Katowice School of Technology (KST) as an example, a school which is planning dual education with the participation of external companies at various fields of study, including mechatronics.