2018
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 2018 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 40
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументThe axiological and cultural-logical approaches to the professional training of future teachers of physical training for the physical-cultural-healing work at the high school(Berdyansk State Pedagogical University, 2018) Konovalska, LyudmilaThe article deals with the analysis of the axiological and cultural-logical approaches to the professional training of future teachers of physical culture as the leading within the modernization of the high physical-cultural education. It is revealed the meaning of these approaches within the process of the professional training of future teachers of physical culture for the physical-cultural healing work at high school.
- ДокументPractical education on a higher level in Poland: example of katowice school of technology(Berdyansk State Pedagogical University, 2018) Ostenda, A.; Nestorenko, Tetyana; Ostenda, J.The aim of the present article is to show the benefits of practical education on the level of higher education. The authors used the Katowice School of Technology (KST) as an example, a school which is planning dual education with the participation of external companies at various fields of study, including mechatronics.
- ДокументSystem-forming components of professional development of physical training teachers in the conditions of postgraduate pedagogical education(Berdyansk State Pedagogical University, 2018) Voitovska, OksanaIn the article on the basis of analysis of scientific literature the system-forming components, which determine the certain character of professional development of physical training teachers in the conditions of postgraduate pedagogical education are described, namely: the purpose, activity of the teacher and the activity of the students. The purpose of the teacher’s activity, functions, levels of teacher’s andragogical competence, the main aspects of his preparation for work with the students, as well as the activities of physical training teachers are determined.
- ДокументВізуальне мислення як складова візуальної культури майбутнього вчителя образотворчого мистецтва(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Рубель, І. С.У статті розглядаються поняття “культура”, “мислення”, “візуальне мислення” та “візуальна культура”, що представлені в педагогічній, психологічній та мистецтвознавчій літературі. Визначено поняття “візуальної культури” як багатобічної складової сучасного мистецтва. В ході формування візуального мислення необхідно враховувати позитивні та негативні риси візуальної культури, подоланню яких потрібно навчити майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Для якісної професійної підготовки учителів образотворчого мистецтва необхідно впровадження інтегрованого курсу дисциплін образотворчого циклу.
- ДокументВікові особливості сприймання дітьми дошкільного віку медіа-продукції(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Семеняко, Юлія БорисівнаУ статті представлено огляд досліджень сприймання друкованої, аудіо- та аудіовізуальної медіа-інформації та окреслено його психологічні особливості. Зокрема, розглядаються характеристики медіа-продукції, які привертають увагу дитячої аудиторії. Автор акцентує увагу на негативних аспектах медіа з тим, щоб мінімізувати цей деструктивний вплив. Розвиток критичного мислення та підвищення рівня медіа-обізнаності дітей розглядаються як способи, які можуть сприяти зменшенню ризиків при сприйманні медіа-інформації в дошкільному віці.
- ДокументГотовність майбутніх учителів до гуманітаризації математичної освіти учнів засобами ІКТ(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Толстова, О. В.Визначається сутність готовності майбутніх учителів до професійної діяльності як результат здійснення їх професійно-педагогічної підготовки. Теоретично обґрунтовується структура готовності, що є системою сформованих ціннісних орієнтацій, мотивів, знань, умінь, навичок та особистісних якостей. Окреслюються критерії, показники та рівні готовності студентів-математиків до реалізації гуманітарно орієнтованої діяльності з використанням сучасних засобів ІКТ відповідно до розробленої структури.
- ДокументДержавний стандарт початкової освіти в ракурсі формування соціальної активності дитини(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Петько, Л. В.З вересня 2018 р. всі першокласники країни навчатимуться за новим Державним стандартом початкової загальної освіти, тому автор акцентує увагу на шляхи розвитку соціальної активності учнів початкової школи, розглядаючи освітні галузі, що окреслено в Стандарті: 1) мовно-літературна; 2) математична; 3) природнича; 4) технологічна; 5) інформатична; 6) соціальна і здоровя’збережувальна; 7) фізкультурна; 8) громадянська та історична; 9) мистецька. На прикладі пісні “Машина” А. Філіпенка представлено формування соціальної активності учнів у чотирьох освітніх галузях: мистецькій, соціальній, здоровя’збережувальній і природничій.
- ДокументЗабезпечення емоційного розвитку дошкільників: підготовка вихователів на етапі професійного навчання(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Косенко, Ю. М.Визначено роль вихователя в наповненості життя дитини в освітньому просторі закладу дошкільної освіти позитивними емоціями, надання допомоги в розумінні, усвідомленні дитячих емоцій та їх регуляції. Акцентовано значущість готовності майбутніх вихователів до забезпечення розвитку емоційно-почуттєвої сфери дошкільників. Розкрито освітні можливості навчальної дисципліни “Педагогічна майстерність” щодо підготовки майбутніх вихователів до емоційного розвитку дошкільників.
- ДокументМетоди підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій до педагогічної взаємодії(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Андрощук, І. В.У статті акцентовано увагу на необхідності оновлення методів підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій. Здійснено аналіз основних підходів до класифікації методів навчання. Визначено основні класифікаційні ознаки, за якими здійснюється поділ методів навчання на групи. Розглянуто авторську класифікацію методів підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій до педагогічної взаємодії, яка містить такі групи методів: методи стимулювання до взаємодії, методи формування досвіду суб’єкт-суб’єктної взаємодії, методи діагностики результатів взаємодії.
- ДокументМетодичний інструментарій викладача в організації вивчення фізики(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Мисліцька, Н. А.; Заболотний, В. Ф.У статті описано запропонований нами методичний інструментарій викладача, який базується на використанні дидактичної моделі логічної структури навчального матеріалу. Вона включає узагальнений підхід до опису стандартного складу елементів фізичного знання на рівні фізичної теорії і фізичної картини світу. Чотирьохпозиційний підхід містить: конструктиви опису стандартного складу знання структурних елементів фізичних знань, якісної, кількісної, сутнісної та прикладної сторін фізичного явища; методичні рекомендації щодо опису фізичного знання на рівні фізичної теорії і фізичної картини світу.
- ДокументМетодологічні та методичні аспекти розвитку творчої особистості майбутнього вчителя фізики(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Сальник, І. В.Для сучасного вчителя, що має готувати нову креативну особистість, необхідна його власна постійна готовність до змін і творчості. У рамках традиційної фахової підготовки важко набути відповідних якостей. Розв’язання означених проблем лежить у площині запровадження нових методологічних підходів до процесу підготовки вчителів фізики у вищих навчальних закладах. Такою сучасною методологією є синергетика. У статті розглядаються теоретичні аспекти та конкретні методичні підходи до організації навчального процесу підготовки творчого вчителя фізики.
- ДокументМотивація до занять фізичною культурою і спортом студентів педагогічних спеціальностей(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Цибульська, В. В.У статті порушено проблему формування неспеціальної фізкультурної освіти студентів педагогічних спеціальностей через формування мотивації до занять фізичною культурою і спортом. Проаналізовано стан здоров’я студентів педагогічних закладів освіти; теоретично обґрунтовано, що основна проблема фізичного виховання у вищій школі полягає в необхідності досягнення студентами оптимального рухового режиму; статистично доведено, що впродовж терміну навчання в закладах вищої освіти кількість підготовчих та спеціальних медичних груп зростає. Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел щодо формування в студентів мотивації до занять фізичною культурою та спортом.
- ДокументМісце мовленнєвого розвитку в структурі комунікативної компетентності школярів(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Кулик, О. Д.У статті обґрунтовано думку про те, що поняття “мовна компетенція / компетентністьˮ, “мовленнєва компетенція / компетентністьˮ, “комунікативна компетенція / компетентністьˮ мають семантичні й структурні відмінності та перебувають у ієрархічних відношеннях; рівень мовленнєвого розвитку особистості, по-перше, свідчить про відносну якість набутих знань, сформованих умінь і навичок, по-друге, удосконалюється та поглиблюється з огляду на результативність / нерезультативність реальних комунікаційних процесів; мовленнєвий розвиток відбувається у процесі мовленнєвої діяльності, є визначальним складником мовленнєвої, діяльнісної, а відтак і комунікативної компетентності.
- ДокументОрганізаційно-методичні аспекти проведення професійно-орієнтованої (безвідривної) практики студентів спеціальності “Соціальна педагогіка”(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Сизоненко, Ірина Геннадіївна; Тургенєва, Анастасія ОлександрівнаУ статті представлено аналіз організаційно-методичного забезпечення проведення професійно-орієнтованої (безвідривної) практики студентів освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр” спеціальності “Соціальна педагогіка”; визначено компетентності та компетенції, необхідні для якісної практичної діяльності майбутніх соціальних педагогів. Розкрито мету, зміст, етапи організації роботи студентів, форми та напрями їхньої соціально-педагогічної діяльності, які були реалізовані в соціальних установах та освітніх закладах.
- ДокументОрганізація самостійної роботи студентів магістратури(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Щербакова, Катерина Йосипівна; Щербакова, Надія МиколаївнаХарактеризуються особливості організації навчального процесу студентів магістратури в контексті опанування ними навичками самостійної роботи. Процес навчання розглядається як структурно-функціональна модель, що включає такі елементи: мета, особливості організації навчального процесу, зміст і форма самостійної роботи та результат.
- ДокументОрганізація та зміст констатувального експерименту з формування педагогічної культури майбутніх учителів музики(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Смаковський, Юрій ВасильовичУ статті автор розкриває зміст та організацію проведеного констатувального експерименту щодо формування педагогічної культури майбутніх учителів засобами духовної музики. Науково обґрунтовує критерії, показники та рівні сформованості означеної проблеми. Аналізує результати констатувального експерименту та формулює відповідні висновки.
- ДокументОсобливості професійної підготовки студентів-хореографів в умовах сучасної вищої школи(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Червонська, Л. М.У статті розглянуто проблему професійної підготовки студентів-хореографів в умовах вищої школи. Розкрито сутність понять “професійна підготовка”, “компетентісний підхід”, “компетентності”. Підготовка студентів до хореографічно-педагогічної діяльності здійснюється комплексно завдяки вивченню психолого-педагогічних та профільних дисциплін. Під час опанування профільних навчальних дисциплін студенти-хореографи набувають загальних та фахових компетентностей. Визначено загальні та фахові компетентності професійної підготовки студентів-хореографів.
- ДокументПедагогічні умови виховання толерантності в старшокласників(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Пономарьова, О. Ю.У статті розглянуто педагогічні умови виховання толерантності старшокласників. Розкрито сутність поняття “умова”. Окреслено різноманітні підходи науковців щодо педагогічних умов виховання толерантності школярів. Подано широкий спектр педагогічних умов виховання толерантності, орієнтованих на розвиток різних компонентів толерантності, оновлення різних форм учнівського самоврядування, розвиток навичок комунікації та співпраці учнівської молоді, а також спрямованих на розвиток міжособистісної толерантності. На основі узагальнених результатів дослідження виокремлено найбільш ефективні педагогічні умови щодо виховання толерантності у старшокласників.
- ДокументПедагогічні умови підготовки магістрів початкової освіти до застосування технології контекстного навчання(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Ніконенко, Тетяна ВолодимирівнаУ статті визначено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови, які забезпечують ефективність підготовки магістрів початкової освіти до застосування технології контекстного навчання в педагогічній діяльності.
- ДокументПедагогічні умови формування культури мовлення студентів з КНР у процесі професійної підготовки(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Бянь, ЛулуУ статті висвітлюється методика формування культури мовлення студентів з КНР у процесі професійної підготовки. У цьому контексті автор розглядає такі педагогічні умови: розвиток у студентів стійкої мотивації до вивчення російської мови на основі впровадження спецкурсу “Основи формування культури мовлення студентів-іноземців”; використання інфокомунікаційних технологій у процесі формування культури мовлення студентів з КНР під час професійної підготовки; організація позааудиторної роботи студентів-іноземців з формування культури мовлення у процесі професійної підготовки. Особлива увага приділена етапам, основним положенням, формам та методам, якими керувались при виборі педагогічних умов. Серед них: спецкурс “Основи формування культури мовлення студентів-іноземців”, гурток “Меридіан”, лекції-бесіди, лекції-повідомлення, практичні заняття, самостійна робота, диспути, проектна діяльність, он-лайн курси та ін.