Випуск 3 (2024)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Випуск 3 (2024) за Ключові слова "вольовий барʼєр"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументПодолання емоційно-вольового бар’єра як умова впровадження педагогіки партнерства(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Татарін, Володимир Петрович; Глазкова, Ірина ЯківнаСтаття присвячена теоретичному обґрунтуванню ролі емоційно-вольових бар’єрів у впровадженні педагогіки партнерства. В сучасній освіті зростає потреба в розвитку стійких навичок саморегуляції та мотивації як в учнів, так і вчителів, що є ключовими чинниками для побудови гармонійних партнерських відносин і досягнення спільних навчальних цілей. Автори доводять, що успішна співпраця субʼєктів освітнього процесу значною мірою залежить від подолання або запобігання емоційно-вольових барʼєрів. Метою статті є розкриття сутності емоційно-вольових барєрів, що перешкоджають налагодженню партнерської взаємодії. У ході дослідження було вирішено низку проблем: обґрунтовано концепцію партнерської взаємодії в освітньому процесі, що базується на принципах рівності, прозорості, взаєморозуміння та підтримки між усіма субʼєктами; проаналізовано сучасні підходи до визначення цього поняття, виокремлено основні характеристики та принципи, що визначають партнерську взаємодію з позиції субʼєктності та демократичності; узагальнено погляди вчених на умови впровадження партнерської взаємодії; розкрито роль емоційно-вольового компоненту в контексті педагогіки партнерства; виокремлено емоційно-вольові бар’єри, що заважають ефективній співпраці у партнерській взаємодії, а саме: бар’єри актуалізації негативних слідів емоційної памʼяті, бар’єри негативного емоційного фону, а також вольові бар’єри, що включають несформованість вольових якостей, безвольову поведінку та відсутність мотивації до вольової дії; детально проаналізовано, як ці бар’єри впливають на когнітивну діяльність, мотивацію та міжособистісну взаємодію субʼєктів освітнього процесу. У статті обґрунтовується доцільність подальших досліджень у сфері впровадження педагогіки партнерства та розробки практичних інструментів для підтримки емоційно-вольової регуляції в освітньому процесі, що сприятиме покращенню співпраці субʼєктів взаємодії, досягненню спільних освітніх цілей і формуванню навичок саморегуляції.