Випуск 2 (2022)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Випуск 2 (2022) за Автор "Захарова, Наталя Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументСоціально-правові виміри функціонування закладу дошкільної освіти в умовах воєнного стану(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Захарова, Наталя МиколаївнаСтаття присвячена актуальній проблемі – організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах воєнного стану на підставі нормативно-правових документів Міністерства освіти і науки України періоду лютий – липень 2022 року, які були своєчасними та регламентують захист дитинства й відновлення освітнього процесу там, де можливо. Автором наголошується на значущості документів Міністерства освіти і науки України, зміст яких спрямовано на організацію, відновлення освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час воєнного стану, забезпечення супроводу соціальної адаптації учасників освітнього процесу тощо. Провідною тезою всіх документів Міністерства освіти і науки України цього періоду є забезпечення максимально можливої безпеки для кожної дитини, кожного працівника системи освіти. Через збройну агресію, військові злочини та геноцид в Україні частина населених пунктів не має елементарних умов для здійснення освітнього процесу: зруйнована інфраструктура, житлові будинки та заклади освіти, лікувальні установи, спортивні об’єкти, бібліотеки, тривають постійні обстріли, гинуть дорослі та діти. Усі вони потребують допомоги. Мова не лише про допомогу в задоволенні базових життєвих потреб, а в значно більшому – освіті, розвитку. Очевидним є той факт, що в надскладних умовах заклади освіти лишаються серцевиною організації соціально-психологічної та педагогічної роботи з дітьми та їх батьками. В умовах воєнного стану цілі освітньої діяльності закладів дошкільної освіти значно розширюються та доповнюються новим контентом. Так, адаптація передбачає опрацювання важких стресових станів, допомогу в сприйнятті змін і поверненні до життя, в асиміляції та інтеграції отриманого досвіду, створенні нових життєвих перспектив. Беззаперечним є той факт, що Україна як соціальна та демократична держава взяла на себе зобов’язання дбати про людей, які потрапили в складні життєві умови, допомагати в подоланні цих обставин. І в пріоритеті – діти, бо саме їм відновлювати Україну.