Перегляд за Автор "Вусик, Ганна Леонідівна"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВoрoжiсть як пoказник мовленнєвого пoртрeта oсoбистoстi(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Рожна, Аліна Ігорівна; Вусик, Ганна ЛеонідівнаOснoвoю взаємин людeй у суспiльствi справeдливo мoжна назвати почуття, сeрeд яких агрeсивнi eмoцiї займають oдне iз провiдних мiсць. Рeалiзацiя агрeсивнoї пoвeдiнки в мoвлeннi iндивiда є пiдставoю для iдeнтифiкацiї eмoцiйнoгo стану мoвця.
- ДокументВступ до мовознавства : силабус навчальної дисципліни для здобувачів спеціальності 014 Середня освіта на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Вусик, Ганна ЛеонідівнаМетою курсу «Вступ до мовознавства» є опанування лінгвістичної теоретичної бази, набуття студентами знань щодо основних загальнолінгвістичних проблем, формування цілісних уявлень про лінгвальну діяльність, мову і мовлення. «Вступ до мовознавства» – пропедевтичний курс в системі мовної підготовки студентів філологічних факультетів, який допомагає студентам опанувати основні поняття і методи науки про мову, отримати уявлення про мовознавство як систему наукового знання про мову в складі філології та передбачає розгляд методології мовознавства як гуманітарної науки, основних напрямів і перспектив фундаментальних і прикладних досліджень мови. Зміст дисципліни охоплює розгляд: 1) місця мовознавства в системі філологічних дисциплін; 2) предмета мовознавчого дослідження; 3) методології мовознавства; 4) теорії наукового і практичного застосування науки про мову.
- ДокументЕтнолінгвістика : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік, ОП Філологія, другий (магістерський) рівень вищої освіти(БДПУ, 2023) Вусик, Ганна ЛеонідівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Етнолінгвістика» на другому (магістерському) рівні вищої освіти є формування уявлення про самобутність етнічних мов та їх «картин світу», про механізми, які забезпечують взаєморозуміння між народами у процесі обміну культурними цінностями й життєвим досвідом. Курс «Етнолінгвістика» займає важливе місце у підготовці здобувачів філологів. Завдання курсу – висвітлення сучасного етнолінгвістичного напряму, шляхів його розвитку; дослідження лінгвістичних та філософських передумов та проблем, що мали вплив на виникнення та розвиток етнолінгвістики в Україні, пострадянському просторі та зарубіжжі. Особлива увага звертається на розуміння різних напрямів етнолінгвістики. Курс «Етнолінгвістика» дає загальне уявлення про етнолінгвістику як міждисциплінарну науку, про зв’язок мови з духовною та матеріальною культурою народу. Етнолінгвістика вивчає мову як засіб отримання, збереження, обробки, переробки інформації про культуру етносу. Ця галузь мовознавства спрямована на дослідження способів концептуалізації й категоризації певною мовою світу дійсності та внутрішнього рефлексивного досвіду.
- ДокументЗагальне мовознавство : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік, ОП «Середня освіта (українська мова і література). Англійська мова»(БДПУ, 2023) Вусик, Ганна ЛеонідівнаМетою курсу «Загальне мовознавство» є вивчення закономірностей розвитку і функціонування мови в її багатоаспектних зв’язках з людиною, суспільством, історією, культурою з урахуванням методів дослідження та опису мови, а також здобутків лінгвістики за багато віків її розвитку. Основним завданням вивчення дисципліни «Загальне мовознавство» є : - теоретичні: розширити загальнолінгвістичну підготовку словесника, а також поглиблено вивчити проблеми, які не могли бути висвітлені в попередніх курсах, ознайомити студентів з філософськими основами сучасного, здобутками вітчизняного, європейського і світового мовознавства; формувати сучасні погляди на проблеми мовознавства, спираючись на історію розвитку вітчизняного, європейського і світового мовознавства; озброїти майбутнього філолога методами наукового дослідження мови; - практичні: розвивати уміння й навички аналізувати й застосовувати основні положення лінгвістичних теорій у практичній діяльності.
- ДокументЛексико-сeмантическая актуализация ассоциативного поля эмоций «страх» и «паника»(Бердянский государственный педагогический университет, 2020) Вусик, Ганна ЛеонідівнаНа соврeменном этапe развития языкознания учeные всe чаще примeняют когнитивный подход к изучeнию языковых явлeний. Чeловек являeтся нe только мыслящим, но и глубоко эмоциональным сущeством. Эмоции вызывают, мотивируют, усиливают и сопровождают всe когнитивные процeссы.
- ДокументЛітати небом. Жити на землі. Геопоетичні стратегії сучасних літературознавчих досліджень(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Бабійчук, Т.В.; Балабуха, Н.В.; Белімова, Т.В.; Богданова, Марина Миколаївна; Боговін, Ольга Володимирівна; Бондаренко, Г.Д.; Бондарева, О.Є.; Борзенко, О.І.; Борисенко, К.Г.; Борисюк, І.В.; Бранко, М.В.; Бугрій, А.С.; Будний, В.В.; Василенко, Г.В.; Вєльчєва, К.О.; Вісич, О.А.; Вусик, Ганна Леонідівна; Ганошенко, Ю.А.; Гарніцька, А.В.; Гірняк, М.О.; Глазкова, Ірина Яківна; Головань, Т.П.; Горбань, О.О.; Горбач, Н.В.; Горнятко-Шумилович, А.Й.; Гурдуз, А.І.; Даниленко, Л.В.; Демчук, О.А.; Дуброва, Оксана Володимирівна; Загребіна, А.В.; Зарва, Вікторія Анатоліївна; Замбжицька, Матра; Землянська, А.В.; Зубрицька, М.О.; Ковальчук, Н.В.; Івашків-Ващук, О.В.; Ісаєв, І.Р.; Ісапчук, Ю.В.; Качак, Х.І.; Кізілова, Д.О.; Козлова, А.О.; Косінова, О.М.; Кочерга, С.О.; Кулешір, М.М.; Лесняк, Ю.В.; Ліпич, Вікторія Миколаївна; Лихацька, В.М.; Лях, Т.О.; Матвєєва, О.О.; Марценішко, В.О.; Матасова, Ю.Р.; Матусяк, Г.І.; Мельніков, А.Г.; Мчеладзе, Іване; Миронюк, Л.В.; Мітракова, О.О.; Напрягло, В.О.; Ніколаєнко, В.М.; Новик, Г.О.; Новик, Ольга Петрівна; Орманжи, В.Є.; Павлик, Неля Віленівна; Петренко-Цеунова, О.І.; Приходько, А.Б.; Резніченко, Ю.О.; Рижикова, О.М.; Романова, О.В.; Сапожникова, Г.М.; Скорина, Л.В.; Іванченко, С.В.; Ставнича, О.М.; Соболь, В.О.; Смирський, К.В.; Табакова, Г.І.; Тверітінова, Т.І.; Тхорук, Р.Л.; Федоренко, О.Б.; Федоряка, Л.Д.; Федько, О.Ю.; Філоненко, С.О.; Хатунцева, О.М.; Харлан, Ольга Дмитрівна; Хоменко, Г.І.; Челецька, М.М.; Чорний, І.В.; Чхатарашвілі, Софіо; Школа, Валентина Миколаївна; Школа, Г.М.; Штейнбук, Ф.М.; Шульженко, Анжеліка Сергіївна; Шуміло, С.М.; Шумська, І.Б.; Юрова, І.Ю.; Янковська, Ж.О.; Янцелевич, О.С.; Kaitlyn, Culliton; Signe, Lury; Jonathan, Hay; Iryna, ShymanovychУ збірнику вміщено матеріали доповідей і повідомлень міжнародної наукової конференції, що відбулася на базі факультету філології та соціальних комунікації Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено питанням геопоетики в культурі, літературознавстві; проблематика доповідей спирається на потреби наукового літературознавства та практики викладання літератури у контексті геопоетичних концепцій. Матеріали збірки можуть бути використані вчителями та студентами-філологами, викладачами, аспірантами, а також усіма, хто цікавиться сучасними проблемами дослідження літератури.
- ДокументМовні одиниці в українському науково-педагогічному дискурсі(Мелітополь, 2022) Загороднова, Вікторія Федорівна; Алєксєєва, Лариса Олександрівна; Вусик, Ганна Леонідівна; Глазова, Світлана Миколаївна; Крижко, Олена Анатоліївна; Ліпич, Вікторія Миколаївна; Олійник, Еліна Вікторівна; Павлик, Неля Віленівна; Рула, Наталія Володимирівна; Юносова, Валентина ОлександрівнаКолективну монографію присвячено дискурсології як окремому мовознавчому напряму. У ній комплексно досліджено основні риси сучасного наукового дискурсу, проаналізовано функціювання мовних одиниць та схарактеризовано науково педагогічний дискурс як об’єкт сучасної лінгводидактики. Для науковців, викладачів, аспірантів, студентів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів.
- ДокументСоціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти(БДПУ, 2023) Григор'єв, Ігор; Григор'єва, Вікторія Вікторівна ; Загуіна-Візер, Яна ; Зінченко, Тетяна ; Калініна, Світлана; Сизко, Ганна Іванівна; Кара, Віолета; Ковальова, Ольга; Зінченко, Юлія ; Кругліна, Надія; Маслянка, Ольга; Мельник, Владислава; Онуферко, Юлія ; Удич, Зоряна; Останіна, Ніна; Очеретенко, Поліна ; Григор'єва, Наталя ; Єськова, Тетяна Леонідівна; Малярчук, Наталя; Попова, Анастасія Сергіївна; Линдіна, Євгенія Юріївна; Романовська, Людмила; Самойленко, Інна Олександрівна; Старинська, Олена Віталіївна; Бузюк, Мар'яна ; Петрочко, Жанна ; Романенко, Світлана ; Захарова, Наталя Миколаївна; Межуєва, Любов; Мищак, Людмила; Сердюченко, Анастасія; Петровська, Катерина Володимирівна; Супрун, Дар'я; Подаваленко, Алла ; Зеленська, Людмила ; Білера, Наталія; Порядін, Євгеній ; Вайнола, Ренате; Скіпальська, Галина ; Суровцева, Ірина ; Хлєбік, Світлана; Баранник, Лілія ; Ковбаса, Леся ; Николаєва, Валентина; Рубль, Наталя ; Солод, Анастасія; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Мельничук, Алла Богданівна; Червона, Катерина ; Кузьмін, Віктор ; Кузьміна, Марія ; Шепель, Надія ; Коваль, Соломія ; Лопатинська, Наталія ; Лазаренко, Вікторія ; Мицик, Ганна Михайлівна; Лахно, Наталія ; Анастасова, Наталя Миколаївна; Литв'яков, Михайло ; Єфименко, Микола Миколайович; Олійник, Катерина ; Побережна, Олена ; Ревуцька, Олена Володимирівна; Малуєва, Тетяна; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Кашкарьова, Анна; Омельченко, Ірина ; Кобильченко, Вадим ; Біленька, Вікторія ; Вусик, Ганна Леонідівна; Когут, Анна ; Козакова, Аліна ; Кот, Надія Андріївна; Мацейко, Наталія Володимирівна; Михайловська, Оксана ; Байдарова, Ольга; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Цибуляк. Наталя Юріївна; Сичікова, Яна Олександрівна; Ковачов, Сергій Сергійович; Співак, Любов МиколаївнаДо збірника увійшли матеріали Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти», які виявляють та обґрунтовують тенденції підвищення ефективності підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукачів, викладачів, здобувачів.
- ДокументУкраїнська мова для журналістів (1 курс) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Вусик, Ганна ЛеонідівнаМетою курсу «Українська мова для журналістів» є різнобічний мовленнєвий розвиток майбутніх фахівців, усвідомлення місії комунікативної, репрезентативної та культуроносної функцій української мови в засобах масової інформації. Завдання курсу: • усвідомити суть понять «сучасна українська літературна мова», «національна мова», «мова ЗМК»; • знати особливості публіцистичного стилю та його жанри; • розрізняти особливості лексики, граматики, орфоепії, орфографії та етикету в мові ЗМК; • знати орфоепічні, граматичні, лексичні, стилістичні норми української мови; •уміти виступати з доповідями і повідомленнями перед аудиторією за результатами власної пізнавальної діяльності, дотримуючись орфоепічних і граматичних норм; •дискутувати, переконливо аргументуючи особисту життєву позицію, узгоджуючи її із загальнолюдськими моральними і етичними нормами; • писати твори, добираючи відповідні мовні засоби, виражаючи своє ставлення, враховуючи ситуацію спілкування, зокрема адресата; • вільно користуватися словниками; • редагувати неправильно побудовані речення, виправляти орфоепічні і граматичні помилки в мові ЗМК.
- ДокументУкраїнська мова для журналістів (1, 2 курс) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Вусик, Ганна ЛеонідівнаМетою курсу «Українська мова для журналістів» є різнобічний мовленнєвий розвиток майбутніх фахівців, усвідомлення місії комунікативної, репрезентативної та культуроносної функцій української мови в засобах масової інформації. Завдання курсу: • усвідомити суть понять «сучасна українська літературна мова», «національна мова», «мова ЗМК»; • знати особливості публіцистичного стилю та його жанри; • розрізняти особливості лексики, граматики, орфоепії, орфографії та етикету в мові ЗМК; • знати орфоепічні, граматичні, лексичні, стилістичні норми української мови; •уміти виступати з доповідями і повідомленнями перед аудиторією за результатами власної пізнавальної діяльності, дотримуючись орфоепічних і граматичних норм; •дискутувати, переконливо аргументуючи особисту життєву позицію, узгоджуючи її із загальнолюдськими моральними і етичними нормами; • писати твори, добираючи відповідні мовні засоби, виражаючи своє ставлення, враховуючи ситуацію спілкування, зокрема адресата; • вільно користуватися словниками; • редагувати неправильно побудовані речення, виправляти орфоепічні і граматичні помилки в мові ЗМК.
- ДокументФункціонування інвективної лексики: від прозових творів Кузьми Скрябіна до сучасних українських пісень(Закарпатські філологічні студії. 2022., 2022) Вусик, Ганна Леонідівна; Глазова, Світлана МиколаївнаУ статті описані особливості функціювання інвективної лексики в сучасних українських текстах (від прози Кузьми Скрябіна до виконавців українських пісень (Мюслі UA, Jockii Druce, Пирятин, Oisho btz, Леся Нікітюк)). У науковій розвідці доведено, що сучасна українська пісенна культура у перші дні повномасштабного вторгнення росії в Україну характеризується зняттям будь-яких мовних заборон та обмежень створює свій мовний світ спротиву, у якому простежується сприйняття реальної дійсності через своєрідну мовну картину світу. З’являються та набувають особливої популярності пісні про війну, у яких спостерігаємо численнi порушення норм культури мови й мовлення. У досліджуваному матеріалі (тексти пiсень Мюслі UA «Вова, Їбаш Їх Бл@ть», «Остановіть ви цю х@йню», Лесі Нікітюк «Сіла птаха», Jockii Druce «Шо ви браття», Пирятин «Арта», Oisho btz «Друга армія у світі», і прозові твори Андрія Кузьменка «Я, «Побєда» і Берлін», «Місто, в якому не ходять гроші», «Я, Паштєт і армія», «Я, Шонік і Шпіцберген») ми виокремили три категорії таких слів залежно від рівня їх непристойності: лайлива лексика (містить у собі літературні слова, використані в образливому значенні, образливі порівняння, прокльони), обсценна (позалітературні образливі слова та вирази) та матірна (табуйована, непристойна, вульгарна). Лінгвокультурна адаптація вульгаризмів у російсько-українській війні засвідчує процеси демократизації в суспільстві. Вульгаризми в сучасних українських піснях є соціолінгвістичним та лінгвокультурним феноменами. Аналізовані лексеми відображають стан розвитку українського суспільства, дають конкретну оцінку явищам, подіям, людям під час масштабного вторгнення росії на територію України. Отже, сучасна українська пісенна культура створює свій мовний світ спротиву, у якому ми можемо спостерігати функціювання інвективної лексики через своєрідну мовну картину світу. І саме сучасна українська музика та сучасна українська література є генераторами українського слова.