Перегляд за Автор "Горбатюк, Лариса Василівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВикористання дистанційних технологій при проведенні занять: LMS Moodle, Google classroom(Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2021) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Копілець, ЛесяНині все більш актуальною стає проблема методики дистанційного викладання дисциплін, пов'язаних з інформаційними технологіями. У цьому роботі пропонується розглянути деякі аспекти викладання інформатики в дистанційному форматі. Метою дослідження є використання програм для дистанційного навчання (LMS MOODLE, Google клас) із досвіду Бердянського державного педагогічного університету.
- ДокументВикористання електронних технологій під час дистанційного навчання у дошкільних закладах(Київ : ІЦО НАПН України, 2023) Кириєнко, Дарина; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Чуприна, Ганна ПетрівнаУ зв'язку зі зростаючим використанням електронних технологій в освіті, в основі яких лежить інтерактивність, що допомагає краще засвоїти матеріал та створити всі передумови для особистісного розвитку дитини, дистанційне навчання стає все більш популярним серед педагогів і батьків дітей дошкільного віку. Дослідження ефективності електронних технологій в дистанційних умовах у навчанні дошкільнят має актуальність з наступних причин: пандемія COVID-19: світова пандемія спричинила закриття багатьох дитячих садків і шкіл, що змусило батьків та педагогів шукати альтернативні методи навчання, зокрема дистанційні; зручність та доступність: дистанційне навчання забезпечує зручність та доступність для батьків та дітей, які мають обмежені можливості щодо транспорту та інші обставини; ефективність: дистанційне навчання може бути ефективним для дошкільнят, оскільки дозволяє використовувати інтерактивні методи навчання, відео- та аудіоматеріали, візуальні елементи та інші засоби, які можуть бути цікавими та зрозумілими для малюків; розвиток комп'ютерних навичок: ранній розвиток комп'ютерних навичок є важливим для майбутньої успішної кар'єри в цифровій епохи, тому використання електронних технологій у навчанні дошкільнят може бути корисним для їх майбутньої професійної діяльності.
- ДокументВикористання інтерактивних засобів навчання: ONLINE PADLET(LIU, 2023) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Овсянніков, Олександр Сергійович; Антоненко, Олександр ВолодимировичУ статті розкрито практичний аспект використання інформаційних технологій, які надають широкі можливості індивідуалізації і диференціації навчання, зокрема для забезпечення процесу комунікації та створення, поширення, збереження та управління інформацією. Для ефективної роботи вчителю потрібно заздалегідь самостійно розробити та підготовити потрібні для навчального процесу дидактичні матеріали, веб ресурси, здійснити їх аналіз, підготувати навчальний коментар до роботи у тому чи іншому сервісі. Авторами описано практичні аспекти використання віртуальної дошки Padlet, яка являється зручним та простим у використанні веб-сервісом для зберігання, організації та спільної роботи з різним контентом (документи, матеріали).
- ДокументВпровадження дистанційних технологій навчання: проблеми та рішення(Херсон : Книжкове видавництво ФОП Вишемирський В. С, 2023) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Овсянніков, Олександр СергійовичЕпідемію можна однозначно вважати головним викликом XXI століття як для економік різних країн, так і для суспільства в цілому. COVID-19 та заходи, вжиті для протидії його поширенню, мали сильний негативний вплив на нормальне функціонування організацій, які здійснюють свою діяльність у різних сферах та галузях. Самоізоляція, періоди оплачуваних неробочих днів, повне закриття установ та підприємств сфер культури, туризму та громадського харчування, дистанційна форма роботи, обмеження доступу третім особам на різні підприємства та виробничі майданчики, скасування робочих нарад та партнерських зустрічей – все це нові умови, до яких багатьом необхідно було пристосуватися в максимально короткі терміни. Сфера освіти не стала винятком. І хоча дистанційні форми навчання динамічно розвивалися та активно використовувалися до епідемії коронавірусної інфекції, події останніх років змушують освітні заклади всіх країн різних рівнів масово переходити на дистанційний формат навчання та впроваджувати у свою діяльність відповідні інструменти.
- ДокументГейміфікація як один із трендів сучасної освіти(Дрогобич : Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2024) Мошкова, Наталія; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Кравченко, Наталія Володимирівна; Кортез, Хосе ІталоСтаття присвячена аналізу ключових аспектів використання ігрових практик та механізмів у неігровому середовищі з метою залучення користувачів до вирішення проблем. Розглядається базова потреба будь-якої дитини у грі, яка не лише джерело радості, але й важливий засіб навчання. Автори звертають увагу на те, що в умовах пандемії COVID-19 та вторгнення Росії в Україну діти були позбавлені можливості грати зі своїми ровесниками, що призвело до втрати важливого фактора розвитку – спілкування. Оскільки в освіті передує нова ідеологія, заснована на «гейміфікації» та «діджіталізаціі» освіти, де на зміну традиційним педагогам приходять «ігропедагоги», «координатори онлайн-платформ і освітніх траєкторій». Дослідження також акцентує на особливостях сучасних підлітків, які демонструють "кліпове" мислення та віддають перевагу віртуальному світові. Основною метою статті є дослідження потенціалу гейміфікації у сучасній освіті з фокусом на її впливі на мотивацію та залучення здобувачів освіти до навчального процесу. Окрім того, доведено, що гейміфікація в освітньому процесі створює можливість вчителю організувати самостійну роботу учнів та полегшити перевірку їх знань, розвиває критичне мислення, креативність і просторову уяву, підвищує самомотивацію та надає можливість навчатися в інтерактивному середовищі. Гейміфікація в освітньому середовищі важлива не лише для забезпечення розваг, але й для підвищення ефективності освітнього процесу. Аналізуються можливості онлайн-сервісів Kahoot, LearningApps та Wordwall, а також ресурсу www.storyboardthat.com, зокрема їхню можливість створення інтерактивних тестів, головоломок, ігрових завдань, анімаційних історій та інших навчальних матеріалів. Наведено приклади їх використання на уроках зарубіжної літератури із досвіду вчителів міста Кривій Ріг. Важливу увагу приділено можливості індивідуалізації навчання, створенню персоналізованих завдань для кожного учня відповідно до його потреб та рівня знань. Також розглядається можливість збору та аналізу даних про активність учнів, що дозволяє вчителям ефективно відстежувати прогрес та адаптувати навчальний процес для кращого засвоєння матеріалу. Ця робота надає цінні інсайти для впровадження гейміфікаційних підходів у навчальний процес, сприяючи залученню учнів до активного навчання, підвищенню їхньої мотивації та покращенню результативності освітньої діяльності.
- ДокументЗастосування методу групової дискусії при викладанні інформатичних дисциплін у закладах професійної освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Кравченко, Наталія Володимирівна; Чуприна, Ганна Петрівна; Смоліна, Ірина СергіївнаУ статті описано методику застосування методу групової дискусії в закладах професійної (професійно-технічної) освіти на прикладі комп’ютерної тематики. Проаналізовано сучасний освітній процес, який передбачає реалізацію одного з важливих завдань – розширення форм навчальної діяльності учнів. Надано характеристики методам навчання. Висвітлено теоретичні засади освітнього процесу, що повинен будуватися як спілкування, взаємодія, обмін ініціативами його учасників – педагога і учнів, учнів між собою. Саме так будується освітній процес при використанні групових, інтерактивних (заснованих на взаємодії) методів навчання – дискусії, виконання ролей, імітаційної гри. Зроблено наголос саме на груповій дискусії – найбільш поширеному методі. Розкрито основне завдання групової дискусії – виявлення різних точок зору учасників на будь-яку проблему і при необхідності всебічний аналіз кожної з них на прикладі комп’ютерної тематики. Доведено, що організоване навчання і виховання, здійснене в рамках тієї або іншої педагогічної системи, має певне організаційне оформлення, що відрізняються участю учнів, співвідношенням їх колективних та індивідуальних форм організації діяльності, ступенем самостійності і специфікою керівництва освітнім процесом з боку педагога. На практичному прикладі описано етапи проведення дискусійного заняття, яке сприяє розвитку в учнів основних комунікативних умінь, мислення і усного мовлення, при цьому вони опановують ораторськими вміннями і умінням доказового спору, збільшується їх інтерес до комп’ютерної тематики. Пропонується авторська розробки плану-конспекту уроку-дискусії для професійно-технічних закладів освіти на тему «Книга і комп’ютер в інформаційному суспільстві: за і проти». Це дослідження не є кінцевим, тому ми плануємо продовження публікацій, де більш детально розкриємо практичні аспекти застосування методу групової дискусії в професійно-технічних закладах освіти на різних прикладах.
- ДокументНауково-методичні засади підвищення якості підготовки фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти в умовах сучасності(Одеса • Олді+, 2024-03) Онищенко, Сергій Вікторович; Бєлова-Олейник, Юлія Юріївна; Буянов, Павло Георгійович; Горбатюк, Лариса Василівна; Даннік, Людмила Анатоліївна; Жигірь, Вікторія Іванівна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Курило, Ольга Юріївна; Пелагейченко, Микола Леонідович; Перегудова, Валентина Іванівна; Погребняк, Маргарита Геннадіївна; Хоменко, Світлана Валеріївна; Хоменко, Віталій Григорович; Хоменко, Віктор ВіталійовичМонографія містить узагальнені результати наукових досліджень, виконаних у межах комплексної кафедральної теми «Підвищення якості підготовки фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти в умовах сучасності». Усі представлені наукові результати було апробовано на всеукраїнських та міжнародних конференціях і опубліковано у фахових виданнях України.
- ДокументОсвітня траєкторія для дітей з особливими освітніми потребами(Переяслав-Хмельницький, 2023) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Поліщук, Тетяна; Горбатюк, Лариса Василівна; Кравченко, Наталія ВолодимирівнаЗначна роль в інформатизації суспільства належить інформатизації освіти. Інформатизація освіти це науково-практична діяльність, яка спрямована на застосування комп'ютерних технологій для збору, зберігання, обробки і поширення інформації, що забезпечує систематизацію наявних і формування нових знань в сфері освіти для досягнення психолого-педагогічних цілей навчання і виховання. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій може бути вагомим чинником змін на краще у навчанні дітей з особливими освітніми потребами, адже вони відкривають широкі можливості для покращення якості освіти, її доступності. Як вказано в одному із документів ЮНЕСКО, сучасний рівень розвитку ІКТ значно розширює можливості для вчителів та учнів, спрощуючи доступ до освітніх та професійних даних і відомостей; покращує функціональні можливості та ефективність управління засобами навчання; сприяє інтеграції національних інформаційних освітніх систем у у світову мережу; сприяє доступу до міжнародних інформаційних ресурсів в галузі освіти, науки і культури
- ДокументПрактичне використання Microsoft Word у філологічній діяльності - аналіз та поради професійної освіти(Tampere, Finland: Scholarly Publisher ICSSH, 2024) Смирський, Костянтин; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса ВасилівнаУ зв'язку із стрімким технологічним прогресом, у сучасному світі багато робіт потребують певної комп'ютерної компетенції. Для того, щоб мати актуальні знання і навички у сфері інформатики, на заняттях "Комп'ютерних технологій в навчанні та перекладі" було запропоновано освоїти на глибшому рівні програму Microsoft Word. Були виконані ряд завдань, що включали в себе переклад, роботу із фігурами, створення і форматування таблиць, побудову діаграм на основі даних таблиці. Отже, володіння навичками роботи у Microsoft Word стає все більш необхідним для ефективної роботи в сучасному інформаційному середовищі.
- ДокументРеформування управління освітніми закладами засобами діджиталізації з акцентом на потреби здобувачів(Одеса : Олді+, 2024) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Кравченко, Наталія ВолодимирівнаРеалізація єдиної національної політики в системі освіти є критично важливим завданням управління освітою не лише в Україні, але й у світовому контексті. В умовах сьогодення, коли Україна зіткнулася з безпрецедентними викликами через військові дії, пріоритетність освіти у державній політиці набуває особливого значення. Необхідність адаптації до нових реалій вимагає від освітньої системи не лише гнучкості та інноваційності, але й здатності швидко переходити на дистанційні форми навчання, щоб забезпечити безперебійний освітній процес для всіх здобувачів. У цьому контексті, якісне управління освітою в Україні вимагає не лише здатності планувати майбутнє, але й готовності оперативно реагувати на поточні виклики, забезпечуючи стабільність та безпеку освітнього середовища. Це означає систематичний аналіз потреб здобувачів освіти, врахування специфіки вимушеного дистанційного навчання та розробку ефективних стратегій для підтримки якісної освіти в умовах обмежень, викликаних військовими діями та їх наслідками. Важливо також забезпечувати емоційну та психологічну підтримку учнів та вчителів, адаптувати навчальні програми до змінених умов, та використовувати інноваційні технології для забезпечення доступу до місцеперебування здобувачів.
- ДокументТелеграм бот для абітурієнтiв(Черкаси, 2022) Пузяков, Іван; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Кравченко, Наталя Володимирівна; Горбатюк, Лариса ВасилівнаЗа даними SalesForce, 69% користувачів вважають за краще спілкуватися з ботами, оскільки вони можуть отримати відповіді на питання зі зручною швидкістю. Відповісти на роботу відразу для 100 користувачів нескладно, а менеджеру доведеться почекати. Чат-бот створює відчуття, що компанія завжди на зв'язку з вами. А якщо боту вдається вирішити всі проблеми користувача, то людина не потрібна.
- ДокументТелеграм-боти як інструмент автоматизації примітивних процесів на прикладі бота для реєстрації пацієнта(Конін ; Ужгород ; Перемишль ; Херсон : Посвіт, 2023) Ворона, Сергій; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса ВасилівнаЗ появою складних та комплексних систем зростає потреба у автоматизації простих та рутинних процесів для зняття навантаження з самої системи. Потреба у використанні телеграм-ботів росте з кожним днем і є досить високою та залежить від багатьох факторів, серед яких основним є цілі та потреби того чи іншого бізнесу або людини в цілому. Не зважаючи на те, що телеграм-боти мають певні обмеження, вони можуть виконувати широкий спектр задач. Телеграм-боти використовуються для автоматизації рутинних завдань, що допомагає значно зекономити час та зусилля. Боти можуть виконувати такі поширені задачі як розсилка інформації, обробка замовлення, робота з базою даних, моніторинг чатів на ключові слова або надсилання нагадування користувачам.
- ДокументФормування готовності майбутніх магістрів педагогічних наук до використання цифрових технологій в освітньому менеджменті(БДПУ, 2024) Меснянкін, Владислав; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Кравченко, Наталія Володимирівна; Горбатюк, Лариса ВасилівнаЗбільшення кількості і складності проектів, підвищення вимог до їх результатів вимагає розвитку методологій управління. Ефективне управління неможливо без якісної, повної, своєчасної інформації. Останнім часом бурхливо розвивається сфера інформаційних технологій. Задача інтеграції в одній системі процесів управління проектами з їх автоматизацією не нова. Але від цього доля успішних проектів мало змінилась. Вся справа в тому, що основним елементом таких систем залишається людина. З її повільністю, неточністю, схильністю до помилок, з необ’єктивністю та власною зацікавленістю при вирішенні різноманітних задач управління проектами. Причому, ця «власна зацікавленість» досить часто не співпадає з метою проектів.
- ДокументФормування математичної концепції в учнів 5-6 класів під час викладання предмету математика(Research Europe, 2024) Передерєєва, Ольга; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса ВасилівнаМетою повної загальної середньої освіти є різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності. Для того, щоб відповідати сучасним потребам та викликам повинна змінюватися й сама школа. За останні роки змінюється підхід до навчання у всьому світі. З’явилось багато різноманітних сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі та управлінні закладами освіти і системою освіти. Все це привело до появи Нової української школи (НУШ).
- ДокументЦифровий потенціал: створення психологічних тестів у цифрову епоху(Aarhus, Denmark: Scholarly Publisher ICSSH, 2024) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Альошин, ВадимАктуальність дослідження демонструється на прикладі проблем булінгу та ініціації, які залишаються актуальними й у сучасному глобалізованому світі. Педагоги досі зіткнулися з викликом вирішення цих питань та допомоги учням у реалізації їх потенціалу. Однак існуючі вказівки щодо протидії булінгу та подолання кризових ситуацій недостатньо чіткі й ефективні. У зв'язку з цим, виникає важлива необхідність у створенні спеціальних тестів з використанням цифрових технологій
- ДокументЦифрові мости до знань для учнів п'ятого класу на уроках текстового редагування(Молодь і ринок : науково-педагогічний журнал ; Дрогобич : Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2024) Кушніренко, Наталя; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Кравченко, Наталія Володимирівна; Кортез, Хосе ІталоСтаття присвячена аналізу можливостей використання цифрових сервісів, таких як Padlet, Zoom та Google сервіси, в освітньому процесі 5-го класу з акцентом на навчання роботі з текстовими документами та текстовими процесорами, зокрема Microsoft Office Word, у складних умовах сучасної України. Автором розглядаються методи інтеграції цих інструментів для розвитку технічних і комунікативних навичок учнів, а також підвищення їхньої мотивації та залученості до навчального процесу. Висвітлюється роль сучасних освітніх технологій у формуванні критичного мислення, співпраці й ефективної комунікації, що сприяє комплексному розвитку особистості. Аналізується вплив інтерактивних завдань і проєктів на активну участь учнів у навчальному процесі, підкреслюючи значення технологічної підготовки в сучасній освіті. На основі проведеного уроку за темою “Текстовий документ і його об’єкти. Програми для опрацювання текстових об’єктів. Середовище текстового процесора Microsoft Office Word” демонструється, як учні можуть використовувати ці цифрові інструменти для розробки навчальних проєктів. Учні активно виконували завдання, демонструючи високий рівень взаємодії та швидко опановуючи нові навички роботи з текстовими процесорами. Вони ретельно дотримувалися інструкцій, з інтересом досліджуючи можливості цифрових інструментів, і усвідомлювали значущість свого внеску, що виражалося у підвищеній мотивації та відповідальності. Особлива увага приділяється важливості цієї методики для учнів 5-го класу, оскільки саме в цей період відбувається інтенсивне формування їхніх академічних і соціальних компетентностей.
- ДокументІз досвіду вчителя інформатики: організація дистанційного навчанні учнів в умовах воєнного стану(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Крайнюченко, Влада; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна; Кравченко, Наталія Володимирівна; Овсянніков, Олександр СергійовичУ статті описано організацію освітнього процесу в умовах війни під час організації уроку інформатики учнів 6 класу засобами онлайн сервісів на прикладі Першотравенського ліцею №4 Першотравенської міської ради. Проаналізовано сучасний процес навчання, стан освіти в умовах війни, який потребує чітких, оперативних та вчасних рішень, доступних пояснень, розробки нових нормативно-правових та законодавчих актів, адаптації до мінливих умов навчання. Дистанційне навчання вимагає врахування технічних обмежень та тривожного стану учнів, забезпечуючи організацію безпечного освітнього процесу протягом навчального року. Це також включає захист прав учасників освітнього процесу, як в Україні, так і за кордоном. Описано досвід організації освітнього процесу в умовах карантину та дистанційного навчання, коли багато дітей виїхали за кордон, навчаються в інших школах та не можуть отримати доступ до онлайн уроків через відсутність Інтернету чи технічних засобів. Тому педагоги повинні враховувати ці обставини та розробляти план дій, що забезпечує залучення всіх до освітнього процесу. План також повинен ураховувати психологічні аспекти з метою зробити заклад освіти для дітей з окупованих територій другим домом, де вони повинні почуватися комфортно та безпечно. У статті розглянуто особливості дистанційного навчання, включаючи використання синхронного режиму, коли учні працюють наживо разом з вчителем. Також описано переваги асинхронного навчання, такі як гнучкий графік роботи та можливість самостійно організувати свій робочий день. Авторами наголошено на ключових аспектах дистанційного навчання, зокрема інтерактивній взаємодії під час навчання, відведення часу для самостійного вивчення матеріалу, консультаційний супровід. Також розглянуті переваги та недоліки цього методу навчання. Зазначено, що дистанційне навчання включає в себе інноваційні інформаційні технології та методики, є новаторською педагогічною технологією, яка поєднує та використовує різноманітні педагогічні підходи. Виокремлено та наведено практичні приклади із досвіду вчителя інформатики організації освітнього процесу учнів 6 класу в умовах воєнного стану засобами онлайн сервісів на прикладі Першотравенського ліцею № 4 Першотравенської міської ради зі всіх видів діяльності, що дозволять ефективно застосовувати кожен з цих режимів: організаційні моменти та консультації; виклад нового матеріалу; практичне закріплення вивченого; контроль і перевірка знань. Доведено, що освітній процес можна вважати успішним лише тоді, якщо він відповідає не лише нагальним суспільним потребам, але й визначає фундамент для вирішення майбутніх викликів у навчанні учнів.
- ДокументІз досвіду: можливості використання програми bandicam для створення відео матеріалів(БДПУ, 2024) Горулько, Дар'я; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Кравченко, Наталія Володимирівна; Горбатюк, Лариса ВасилівнаУ сучасному освітньому процесі зростає потреба у використанні інтерактивних та візуальних методів навчання. Одним з таких методів є створення власних відеороликів, які можна використовувати для демонстрації та пояснення складних тем чи завдань.
- ДокументІз досвіду: розвиток інформатичних компетенцій школярів початкової школи з використанням методу проєктів на уроках інформатики(Молодь і ринок, 2023) Бондаренко, Олена; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Антоненко, Олександр Володимирович; Горбатюк, Лариса Василівна; Кравченко, Наталія Володимирівна; Овсянніков, Олександр СергійовичУ статті проаналізовано державний стандарт початкової освіти, типові освітні програми та науково-методична література з даного дослідження. Додатково, дослідження включає аналіз методу проєктів, його видів та ролі у діяльності учнів. На прикладі проєктної діяльності вчителя інформатики початкової школи демонструються отримані результати. В процесі дослідження використовувалися такі методи, як аналіз та порівняльний аналіз наукової літератури. Практичне значення роботи полягає у можливості використання її матеріалів для проведення пробних уроків, під час переддипломної практики та безпосередньо під час роботи вчителя в початкових класах. Автори висловлюють намір виявити позитивний вплив вказаного методу на навчальний процес, розкрити можливості його застосування та надати педагогам практичні рекомендації щодо ефективного впровадження даного методу в навчальний процес. Також, стаття спрямована на підвищення інтересу школярів до предмету та розвиток їхніх ключових навичок в галузі інформатики. Наведено дані з впровадження проєкту у лютому місяці 2023 р. на базі Запорізької Гімназія № 108: міні-проєкту «Динамо-ліхтар» для школярів 4 класу за темою «Огляд конструкторів з робототехніки»; міні-проєкту «Метеостанція» для школярів 3 класу у змістовій лінії «Людина і природа» з предмету «Я досліджую світ» та у змістовій лінії «Створення інформаційних моделей; міні-проєкту «Чаріний (Казковий) будинок» для школярів 2-4 класів, де приділяється велика увага STEM-освіті та діти застосовують отримані знання з різних предметів, у вигляді узагальнюючих проєктів. У даному дослідженні використання методу проєктів на уроках інформатики виявилося ефективним і плідним. Зокрема, очікувані результати включають навички пошуку та обробки інформації, що необхідна для виконання завдань, розвиток зацікавленості учнів у проєктній діяльності, а також стимулювання їхнього бажання вчитися. Крім того, використання цього методу сприяє поліпшенню комунікативних навичок учнів та вихованню поваги до культурних та історичних символів українського народу. Мета дослідження також відзначається важливим внеском у навчальний процес. Вона спрямована на поглиблення знань про національну спадщину та архітектурні пам'ятки України, формування національної свідомості та виховання патріотичних почуттів серед учнів, що сприяє розвитку навичок організації та проведення урочистих подій та поглибленню історичної та культурної свідомості молодого покоління. Доведено, що використання методу проєктів на уроках інформатики виявилося потужним інструментом у цьому процесі. Воно сприяє не лише освоєнню конкретних навичок та знань у сфері інформатики, але й розвитку творчого та аналітичного мислення учнів. Цей підхід стимулює їхній інтерес до предмету та формує навички самостійної роботи та пошуку інформації. Такий комплексний підхід до навчання інформатики сприяє глибшому засвоєнню матеріалу та підвищенню рівня інформаційної грамотності учнів.
- ДокументІнженерна та комп'ютерна графіка : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Горбатюк, Лариса ВасилівнаМета та предмет курсу: надання майбутнім фахівцям знань, вмінь та навичок для розуміння сучасних наукових концепцій, понять та методів відображення геометричних властивостей технічних об’єктів у вигляді конструкторських документів згідно вимог державних стандартів та оволодіння основами автоматизованого виконання графічної документації з використанням пакетів прикладних програм.