Перегляд за Автор "Загороднова, Вікторія Федорівна"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАктуальні проблеми сучасного синтаксису : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік, ОП «Середня освіта (Українська мова і література). Англійська мова»(БДПУ, 2023) Загороднова, Вікторія ФедорівнаМета навчальної дисципліни ‒ дати студентам систематизовані наукові знання про синтаксис; закріпити попередньо набуті знання з синтаксису і сприяти більшому засвоєнню тих синтаксичних явищ, які вивчаються і аналізуються з нових позицій і на сучасному етапі розвитку лінгвістики, а саме: проблеми валентності та варіативності синтаксичних одиниць; проблема асиметрії мовного знаку; засоби вираження, обсяг семантики предикативності та модальності; прагматичний та експресивний синтаксис; особливості функціонування синтаксичних одиниць на рівні тексту, у різних стилях мовлення. Предметом вивчення навчальної дисципліни «Актуальні питання синтаксису» слугують сучасні наукові концепції в галузі синтаксису, питання ієрархії синтаксичних одиниць, проблемних питань синтаксису односкладного речення, складного синтаксичного цілого та ін. Пропонований курс спрямований на формування в студентів поглибленого розуміння базових категорій сучасної синтаксичної теорії, її концептуальних парадигм і персоналій; теоретичного обґрунтування диференційних ознак синтаксичних одиниць, синтаксичних звʼязків та відношень, основних синтаксичних категорій і понять. Обов’язковою складовою частиною навчального процесу є самостійне опрацювання відповідної наукової та спеціальної літератури, спрямованої на розвиток навиків писемної мови. Передбачено самостійну роботу з підручниками, посібниками, термінологічними та іншими видами словників, навчальною та довідковою літературою.
- ДокументЕмоційно-оцінна й образно-експресивна концептуалізація дійсності як лінгвістична база крос-культурного навчання української мови учнів-білінгвів(Бердянський державний педагогічний університет, 2014) Загороднова, Вікторія ФедорівнаЗосереджено увагу на необхідності оновлення змісту навчання учнів національних спільнот української мови як державної, що полягає в наповненні соціокультурного компоненту елементами міжкультурного підходу до навчання, посиленні уваги на належній репрезентації емоційно-оцінних й образно-експресивних засобів на уроках української мови в школах з поліетнічним контингентом учнів, які найточніше відображають національно-культурну специфіку. Порушується коло проблем, пов’язаних з окресленням змісту крос-культурного навчання з метою презентації, аналізу зазначеного матеріалу на уроках української мови.
- ДокументЗдатність до емоційного спілкування як навички соціальної комунікації(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Загороднова, Вікторія ФедорівнаЕмоції людини – це багатогранний феномен, який викликає науковий інтерес. Різноманітні підходи й напрями дослідження цього феномену дозволили вибудувати науку про емоції, пояснюючи їхню роль у світосприйнятті людини. Лінгводидактичний напрям дослідження емоцій сформувався на основі лінгвістичних, психолінгвістичних, етнолінгвістичних, лінгвокультурологічних, прагмалінгвістичних досліджень. До фокусу цих досліджень потрапляє категорія емотивності, складова конотативної структури слова. Емотивність вчені розглядають на прикладі різнорівневих мовних засобів, що відображають емоції в тексті, дискурсі.
- ДокументКрос-культурне навчання української мови учнів-білінгвів в умовах міжетнічної комунікації(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Загороднова, Вікторія ФедорівнаУ статті науково обґрунтоване значення і визначений зміст крос-культурного навчання української мови учнів-білінгвів, орієнтуючись на: визнання загальнолюдських цінностей; шанобливе ставлення до людей інших національностей; розвиток наднаціонального крос-культурного світогляду, створення умов для усвідомлення індивідуальності, специфічності рідної та української мов, культур та інтелектуальних, емоційних контактів з цими мовами і культурами. Автором обґрунтований вибір форм і методів навчання, реалізація яких сприятиме вдосконаленню навчання української мови учнів-представників національних спільнот.
- ДокументМовні одиниці в українському науково-педагогічному дискурсі(Мелітополь, 2022) Загороднова, Вікторія Федорівна; Алєксєєва, Лариса Олександрівна; Вусик, Ганна Леонідівна; Глазова, Світлана Миколаївна; Крижко, Олена Анатоліївна; Ліпич, Вікторія Миколаївна; Олійник, Еліна Вікторівна; Павлик, Неля Віленівна; Рула, Наталія Володимирівна; Юносова, Валентина ОлександрівнаКолективну монографію присвячено дискурсології як окремому мовознавчому напряму. У ній комплексно досліджено основні риси сучасного наукового дискурсу, проаналізовано функціювання мовних одиниць та схарактеризовано науково педагогічний дискурс як об’єкт сучасної лінгводидактики. Для науковців, викладачів, аспірантів, студентів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів.
- ДокументМіжкультурний діалоговий простір: українська мова та німецька контекстуалізація(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Загороднова, Вікторія Федорівна; Нищета, Володимир АнатолійовичУкраїнська мова привертає увагу німецького суспільства не лише як мова спілкування громади мігрантів, але й як важливий складник культурного обміну та міжкультурного діалогу, як об’єкт навчання в різних освітніх закладах. Інтерес до вивчення української мови серед німців може бути викликаний чинниками, такими як загальна цікавість до культур і мов інших народів, зокрема в контексті різноманітності мовних систем і мовної різноманітності в Європі. Інтерес може виникати у зв’язку з особистими зв’язками з Україною через подорожі, родинні зв’язки або інші контекстуальні фактори. Деякі німці зацікавлені вивченням української мови з метою поглиблення своїх знань про українську культуру, літературу, історію. Окрім того, політична та економічна важливість України на світовій арені, що зростає, може стимулювати інтерес до вивчення її мови серед німецьких громадян. Вивчення та поширення української мови в Німеччині стикається з певними викликами, це й низький статус української мови, і недостатній попит серед місцевого населення, культурні бар’єри, мовні бар’єри, недооцінка значення для взаєморозуміння комунікантів, обмежена доступність навчальних ресурсів, відсутність кваліфікованих вчителів і викладачів, економічні обмеження тощо. Стаття спрямована на вивчення й обговорення шляхів і можливостей вивчення української мови в німецьких закладах освіти для дітей і дорослих з метою сприяння культурному обміну між Україною та Німеччиною й розширення знань німців про сучасні виклики, що постали перед Україною. У статті ми ставили за мету проаналізувати досвід вивчення української мови в німецьких школах та університетах, вивчити історію та еволюцію культурного обміну між Україною та Німеччиною, звернувши увагу на роль мови в цьому процесі. Подальший наш аналіз включає вивчення ефективності навчання, а також впливу культурного контексту на процес вивчення української мови. Дослідження також зосереджується на ролі української мови у німецькому освітньому середовищі та її значенні для міжкультурного спілкування.
- ДокументОснови міжкультурної комунікації(Бердянськ : БДПУ, 2018) Загороднова, Вікторія ФедорівнаУ навчальному посібнику розглядаються ключові проблеми міжкультурної комунікації, аналізуються практичні компоненти і принципи побудови міжкультурного діалогу, принципи взаємодії культур і механізми їхнього функціонування. Розглядаються різні види вербальних і невербальних перешкод, а також пропонуються шляхи врегулювання міжкультурних конфузів і конфліктів. Посібник містить практичні завдання, сприяє формуванню у студентів навичок застосування на практиці знань, отриманих у процесі вивчення теорії предмета, а також розвитку міжкультурної компетентності. Посібник призначений для проведення занять у межах дисципліни «Основи міжкультурної комунікації» зі студентами філологічного факультету.
- ДокументСловесний наголос в українській і німецькій мовах: міжмовні співвідношення.(Полтава : ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2023) Загороднова, Вікторія ФедорівнаСтаття присвячена зіставному вивченню словесного наголосу в українській та німецькій мовах. Об’єктом нашого дослідження є словесний наголос в українській та німецькій мовах, який виокремлює та розрізняє з мовного потоку слово – базову одиницю мовного механізму конкретної мови. Розглядаються засоби виокремлення наголошеного складу, співвідношення довготи й наголошеності голосного звука, місце наголошення у слові, функції словесного наголосу. Досліджуються основні закономірності акцентної норми частин мови в українській та німецькій мовах.
- ДокументТрансформація соціальної ідентичності українців у кризові часи для батьківщини(Київ :Талком, 2023) Загороднова, Вікторія ФедорівнаСтаття присвячена аналізу проблем трансформації соціальної ідентичності українців у кризові часи для країни. Розглянуто основні методологічні підходи до визначення поняття ідентичності, виокремлено сутнісні особливості ідентифікації як процесу в кризових умовах, виявлено зв’язки між досліджуваними показниками, а також відмінності залежно від рівня соціальної активності та статі. Констатовано, що адекватна самооцінка, належний рівень самосприйнятя та прийняття інших, інтернальність – це чинники належного рівня соціальної ідентичності.
- ДокументУкраїнська мова (для науки, аналітичної сфери та управління) : силабус навчальної дисципліни для ОП "Теорія та методика професійної освіти" на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Загороднова, Вікторія ФедорівнаПредметом навчальної дисципліни Українська мова (для науки, аналітичної сфери та управління) є українська мова як соціально-науковий, аналітичний феномен і засіб управлінської діяльності. Мета та завдання курсу: Метою викладання навчальної дисципліни «Українська мова (для науки, аналітичної сфери та управління)» – формувати високий рівень мовної компетентності майбутнього фахівця в науково-орієнтованому навчанні, поглибити знання здобувачів про сучасну терміносистему відповідно до спеціальності, навчити їх самостійно створювати мовну стратегію в сучасній науковій комунікації. Основні завдання вивчення дисципліни: отримати знання про особливості національної мовної наукової картини світу; удосконалити мовний рівень власних наукових робіт (наукове есе, дисертаційна робота, стаття та ін.); оптимально використовувати мовні засоби в усній навчальній та науковій комунікації (бліц-доповідь, виступ з мультимедійною презентацією, інформаційне повідомлення та ін.).
- ДокументУкраїнська мова (для науки, аналітичної сфери та управління) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік, третій рівень вищої освіти, спеціальність 014 Середня освіта (теорія та методика навчання (фізика)(БДПУ, 2023) Загороднова, Вікторія ФедорівнаПредметом навчальної дисципліни Українська мова (для науки, аналітичної сфери та управління) є українська мова як соціально-науковий, аналітичний феномен і засіб управлінської діяльності. Метою викладання навчальної дисципліни «Українська мова (для науки, аналітичної сфери та управління)» – формувати високий рівень мовної компетентності майбутнього фахівця в науково-орієнтованому навчанні, поглибити знання здобувачів про сучасну терміносистему відповідно до спеціальності, навчити їх самостійно створювати мовну стратегію в сучасній науковій комунікації. Основні завдання вивчення дисципліни: отримати знання про особливості національної мовної наукової картини світу; удосконалити мовний рівень власних наукових робіт (наукове есе, дисертаційна робота, стаття та ін.); оптимально використовувати мовні засоби в усній навчальній та науковій комунікації (бліц-доповідь, виступ з мультимедійною презентацією, інформаційне повідомлення та ін.).
- ДокументУкраїнська мова (для науки, аналітичної сфери та управління) : силабус навчальної дисципліни для ОП "Освітні, педагогічні науки" на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Загороднова, Вікторія ФедорівнаПредмет курсу: українська мова як соціально-науковий, аналітичний феномен і засіб управлінської діяльності. Мета та завдання курсу: Метою викладання навчальної дисципліни «Українська мова (для науки, аналітичної сфери та управління)» – формувати високий рівень мовної компетентності майбутнього фахівця в науково-орієнтованому навчанні, поглибити знання здобувачів про сучасну терміносистему відповідно до спеціальності, навчити їх самостійно створювати мовну стратегію в сучасній науковій комунікації. Основні завдання вивчення дисципліни: отримати знання про особливості національної мовної наукової картини світу; удосконалити мовний рівень власних наукових робіт (наукове есе, дисертаційна робота, стаття та ін.); оптимально використовувати мовні засоби в усній навчальній та науковій комунікації (бліц-доповідь, виступ з мультимедійною презентацією, інформаційне повідомлення та ін.).
- ДокументФункціювання еритажної мови українських емігрантів у Німеччині: огляд проблеми(Бердянський державний педагогічний університет, 2020) Загороднова, Вікторія ФедорівнаДеякі українці живуть за кордоном вже протягом декількох поколінь і до сьогодні зберегли свою мову і культуру. Проте за цей час їхня рідна мова зазнала змін і деформацій. Особливий інтерес викликає успадкована українська мова другого, третього поколінь емігрантів, оскільки засвоєння її проходить в умовах обмеженого україномовного середовища.