Перегляд за Автор "Макаренко, Тамара Петрівна"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДослідження категорії «освітня послуга»: міждисциплінарний підхід(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Гура, Вікторія; Несторенко, Тетяна Петрівна; Макаренко, Тамара ПетрівнаАналіз ринку освітніх послуг у сфері вищої освіти та перспективи його розвитку потребують обґрунтування теоретико-методичних засад поняття послуги в сфері освіти. Ретельному розгляду ринку освітніх послуг передує аналіз категоріального апарату та підходів щодо трактування послуг та теоретичних концепцій розвитку послуг як економічного явища. У дослідженні проведено міждисциплінарний аналіз ознак послуги, її специфічних особливостей. Було здійснено аналіз категоріального апарату щодо трактування поняття послуга та, зокрема, освітня послуга. У дослідженні розглядається специфіка освітньої послуги – послуги у сфері освіти. Освітня послуга визначається, з одного боку, як соціально значуща, а з іншого, – як економічно значуща категорія. Міждисциплінарний підхід до вивчення категорії «освітня послуга» сприяє кращому розумінню особливостей діяльності закладів освіти на ринку освітніх послуг, більш ефективному використанню ними обмежених ресурсів для кращого забезпечення потреб споживачів освітніх послуг в умовах державного регулювання даного ринку. У структурі освітньої послуги автори виділяють основні елементи, які принципово відрізняють її від інших видів послуг. До цих елементів було віднесено унікальну наукову та інноваційну складову, можливість державного регулювання, субсидування надавачів та споживачів послуг. Особливістю послуги у сфері освіти визначено пролонгованості її дії – задоволення потреб споживача освітньої послуги відбувається не в момент надання послуги або одразу після завершення процесу надання послуги, а через певний проміжок часу. Визначення та розуміння особливостей послуги у сфері вищої освіти є базовим етапом у розробці університетами ефективної моделі маркетингу освітніх послуг.
- ДокументДіяльність Генерального секретарства (міністерства) з міжнаціональних (міжнародних) справ УНР(Проблеми історії України ХІХ–початку ХХ ст., 2005) Макаренко, Тамара ПетрівнаНа початку ХХ ст. сучасні території України продовжували перебувати у складі Російської та Австро-Угорської імперій. Соціально-економічний поступ України суттєво гальмувався умовами розвитку цих двох держав та загальними світовими тенденціями, зокрема, економічною кризою 1900 – 1903 рр. На відміну від країн Західної Європи, де криза змінилася економічним зростанням, Росія після кризи вступила в полосу депресії (застій в економіці), що була наслідком російсько-японської війни 1904 – 1905 рр. та революції 1905 – 1907 рр. Депресія продовжувалася до 1908 р. У 1909 – 1914 рр. відбулось прискорене піднесення економіки. Економічне зростання особливо відчутним було в українській промисловості. Незважаючи на те, що вона формувалась як частина загальноімперського економічного комплексу, складні соціально-економічні та політичні обставини не завадили на початку ХХ ст. завершенню в Україні промислового перевороту.
- ДокументМісце інтернаціоналізації в рейтингу університетів: методологічні аспекти(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Остенда, Александер; Несторенко, Олександр; Каплуновська, Алла; Макаренко, Тамара ПетрівнаСтаття присвячена дослідженню структури рейтингової оцінки університетів в рамках рейтингу Perspektywy, який є найбільш популярним в академічних університетах Польщі. Основна мета дослідження полягає в розгляді інтернаціоналізації університетів через призму комплексного показника «Інтернаціоналізація», що є складником рейтингової оцінки, за яким відбувається щорічне ранжування польських університетів Perspektywy. З цією метою в дослідженні було проаналізовано, яке саме місце займає комплексний показник «Інтернаціоналізація» в загальній рейтинговій оцінці. У статті проведено аналіз структури та динаміки факторів, що впливають на комплексний показник «Інтернаціоналізація» протягом періоду з 2011 по 2023 рік. Результати аналізу демонструють, що структура цього показника піддається змінам, що свідчить про постійний розвиток та адаптацію університетів до сучасних освітніх та наукових тенденцій на національному й глобальному рівнях. Зміни в складі факторів, а також їх питомої ваги, що формує комплексний показник «Інтернаціоналізація» в рейтингу Perspektywy, вказують на необхідність розгляду інтернаціоналізації як багатогранного та динамічного процесу. Вилучення з переліку факторів, за якими визначається рівень інтернаціоналізації в рейтингу Perspektywy, факторів «Викладання мовами інших країн» й «Програми навчання мовами інших країн» і додавання в перелік факторів «Вплив співпраці», «Участь у європейському університеті», «Обмін академічними кадрами (виїзди)», «Проєкти стратегічного партнерства, де університет є лідером в рамках програми Erasmus+» й «Багатонаціональність студентського середовища» підтверджують гіпотезу щодо переорієнтації рейтингу з кількісних на якісні аспекти діяльності університетів. Інтернаціоналізація університету стає важливим показником у національному рейтингу академічних університетів Польщі, який не лише віддзеркалює готовність закладу до міжнародного співробітництва, але й здатність зберігати та підвищувати свою конкурентоспроможність на національному і, як наслідок, на глобальному освітньому та науковому рівнях.
- ДокументПравознавство(Київ : Центр учбової літератури, 2018) Мирошниченко, Володимир Олександрович; Макаренко, Тамара Петрівна; Іванова, Наталя Сергіївна; Федчиняк, Артур Олександрович; Линник, Григорій Миколайович; Каменський, Дмитро Васильович; Дудорова, Катерина Борисівна; Фролов, Юрій МиколайовичНавчальний посібник «Правознавство» розкриває основні питання загальної теорії держави і права, історії держави і права України, державного права деяких зарубіжних країн та різних галузей вітчизняного права, що є найбільш необхідними саме для фахової підготовки майбутнього педагога. Текст посібника складено на основі навчальних програм для неюридичних спеціальностей вищих навчальних закладів, а також згідно із законодавством України станом на 1 жовтня 2018 року. Кожен розділ посібника містить у собі лекцію та практичне заняття. Посібник має на меті надання широких теоретичних знань і практичних правових компетентностей студентам педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів України. Він також буде корисним для всіх хто має потребу у набутті базових правових знань.
- ДокументПредставництво національних меншин в органах державної влади: історичний аспект(Сіверянський літопис. Чернігів, 2014) Макаренко, Тамара ПетрівнаВизначено пріоритетні напрями політики Української Центральної Ради та Української Національної Ради щодо національних меншин. З’ясовано механізм національного представництва в органах української влади, прослідковано його реалізацію. Досліджено кількісний склад представників національних груп у різних структурах УНР та ЗУНР.
- ДокументПроблема захисту прав національних меншин в добу Української Центральної Ради(Zaporizhzhia Historical Review, 2006) Макаренко, Тамара ПетрівнаДосягнення Української Народної Республіки у сфері задоволення етноспецифічних потреб осіб неукраїнської національності були настільки значними, що залишаються актуальними й нині. Насамперед це проявилося в діяльності Центральної Ради, виборювання якою права для українців самостійно організовувати своє національне життя було невідривно повíязане з наданням таких самих можливостей всім меншинам на території УНР.
- ДокументРефлексивний аналіз сучасних викликів вищої освіти в сфері нанотехнологій: український контекст та глобальні перспективи(Katowice, Silesia Province, Poland, 2023) Сичікова, Яна Олександрівна; Ковачов, Сергій Сергійович; Несторенко, Олександр; Макаренко, Тамара ПетрівнаВ Україні війна стала неприємним фоном повсякденного життя — постійні удари артилерії, сім’ї переселенців і геополітика. Ця похмура реальність поглинає публічний дискурс, відсуваючи інші нагальні питання в тінь. Серед цих прихованих криз є одна, яка рідко обговорюється, але має глибокі наслідки: стан вищої освіти в таких спеціалізованих галузях, як нанотехнології. Поки бореться з екзистенційними загрозами, освітня система, яка повинна підготувати наступне покоління до технологічної війни, сама перебуває в стані кризи, яка виникла ще до початку повномасштабної війни.
- ДокументЄврейські погроми в добу Української революції(Наукові праці історичного факультету Запорізького національного університету, 2013) Макаренко, Тамара ПетрівнаУ статті висвітлюються події 1917-1919 рр. в Україні, які пов’язані з єврейськими погромами. Проаналізовано основні тенденції політики Української Центральної Ради та Директорії стосовно єврейської меншини. На підставі документальних джерел розглядаються суб’єктивні та об’єктивні чинники, що спричинювали погроми. Простежуються політичні заходи українських урядів, спрямовані на забезпечення необхідного порядку і зупинення поширення погромів. Головний висновок - проблема єврейських погромів залишалася актуальною, а спроба Центральної Ради і Директорії контролювати ситуацію виявилася безуспішною.
- ДокументЄврейські погроми в добу Української революції(Запоріжжя, ЗНУ, 2013) Макаренко, Тамара ПетрівнаУ статті висвітлюються події 1917-1919 рр. в Україні, які пов’язані з єврейськими погромами. Проаналізовано основні тенденції політики Української Центральної Ради та Директорії стосовно єврейської меншини. На підставі документальних джерел розглядаються суб’єктивні та об’єктивнічинники, що спричинювали погроми. Простежуються політичні заходи українських урядів, спрямовані на забезпечення необхідного порядку і зупинення поширення погромів. Головний висновок - проблема єврейських погромів залишалася актуальною, а спроба Центральної Ради і Директорії контролювати ситуацію виявилася безуспішною.
- ДокументІнтеграція в дистанційному навчанні та перспективи її використання під час викладання суспільствознавчих дисциплін(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Вєнцева, Надія Олександрівна; Макаренко, Тамара Петрівна; Мирошниченко, Володимир ОлександровичУ статті визначено перспективи використання інтеграційних процесів у змісті суспільствознавчих дисциплін при дистанційному навчанні. Авторами застосовувалися методи аналізу, синтезу, систематизації, узагальнення; категоріальний та функціональний аналіз, опитування. У дослідженні на основі аналізу широкого кола джерел та літератури уточнено поняття інтеграція, яке розглядається як регенерація та консолідація змісту окремих дидактичних одиниць та цілих тем різних дисциплін, суспільних та природних явищ у певну цілісність, інтеграцію фактів, узагальнення ідей, об'єднання понять, формування принципів, формулювання законів та теорій, на яких базується зміст предметних компетентностей у процесі дистанційного навчання. Доведено, що оскільки система освіти є одним із соціальних інститутів, її розвиток визначається зміною потреб суспільства, обумовленим характером і досягненнями науково-технічного та соціального прогресу. Одним із перспективних напрямів такого розвитку є використання інтеграційних процесів у змісті суспільствознавчих дисциплін при дистанційному навчанні, під час якого відбувається фундаменталізація знань, відмова від вузьких тем та перехід до універсалізації, загального сприйняття світу, посилення економічної та правової підготовки. Під інтеграцією в дистанційному навчанні розуміється складний та насичений процес формування нових предметних знань, що може реалізовуватися в діалектичний єдності з протилежно спрямованою диференціацією, яка проявляється, перш за все, у появі нових напрямів в одній і тій же освітній галузі (суспільні науки). Інтеграція змісту міждисциплінарних завдань під час викладання суспільствознавчих дисциплін дає можливість сформувати структуру дистанційного навчання, яка допомагає учню розвивати предметні компетентності, універсальні знання, можливості синтезу набутих теоретичних знань, необхідних умінь та практичних навичок.
- ДокументІсторія держави і права україни та зарубіжних країн : силабус освітньої компоненти на 2023-2024 навчальний рік ОП Право(БДПУ, 2023) Макаренко, Тамара ПетрівнаМета курсу – ознайомлення здобувачів вищої освіти на прикладах України та зарубіжних країн з історією виникнення і розвитку головних інститутів держави і права, формування розуміння закономірностей та напрямів їхнього розвитку. Здобувачі вищої освіти мають навчитися самостійно аналізувати як окремі нормативні акти, так і більш загальні державно правові явища. Такі знання і навички сприятимуть кращому розумінню державно-правових реалій сучасності, сутності, негативних та позитивних сторін чинного права, а також допоможуть прогнозувати їхню подальшу еволюцію. Предметом вивчення є закономірності та особливості виникнення, становлення, розвитку різних типів і форм держави та права, а також державно-правових інститутів і суспільно політичних систем, що функціонували на території України та зарубіжних країн, в їхній історичній конкретності та хронологічній послідовності.
- ДокументІсторія міжнародних відносин : силабус освітньої компоненти на 2024-2025 навчальний рік для спец. 014.16 Середня освіта (Захист України)(БДПУ, 2024) Макаренко, Тамара ПетрівнаМета курсу – формування у майбутніх спеціалістів систему знань про історію міжнародних стосунків, формування векторів зовнішніх політик держав світу, міжнародних політичних блоків та союзів та інші аспекти, що є предметом курсу. Навчити здобувачів характеризувати основні періоди розвитку міжнародних відносин, самостійно аналізувати міжнародну політику на різних історичних етапах, розбиратися в основних аспектах зовнішньої політики впливових держав світу. Предметом вивчення є зародження та розвиток міжнародних відносин з найдавніших часів; еволюція зовнішньої політики провідних європейських держав світу в історичній послідовності, зміна однієї системи міжнародних відносин іншою; причини формування та закономірності функціонування цих систем.
- ДокументІсторія політичних та правових вчень : силабус освітнього компоненту для здобувачів спеціальності 081 Право на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2024) Макаренко, Тамара ПетрівнаМета курсу – формування системи світоглядних засад студентів щодо розуміння природи і змісту понять «держава», «право», «закон», «демократичне суспільство», «громадянське суспільство», «державно-правовий режим» тощо; загальних закономірностей виникнення й розвитку держави і права; з’ясування їх сутності, визначення можливих перспектив їх подальшої еволюції. Предметом вивчення є сукупність ідей, доктрин, теорій (які дають цілісне уявлення про суть і форми влади, політики, права, держави), закономірності їх виникнення, розвитку та функціонування, їх місце і роль у житті суспільства та людини. Компетентності: Загальні: ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Спеціальні: СК2. Здатність аналізувати ретроспективи розвитку правових явищ та процесів у контексті їх впливу на сучасну правову систему. СК13. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ.