Перегляд за Автор "Нищета, Володимир Анатолійович"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДидактична комунікація на уроці української мови у вимірі риторизації(Бердянський державний педагогічний університет, 2020) Нищета, Володимир АнатолійовичПедагогічне спілкування охоплює навчальну діяльність і всі аспекти освітнього процесу в закладах середньої освіти в широкому розумінні, які стосуються педагогів, учнів і батьків: позанавчальну діяльність, увесь спектр систематичних та епізодичних заходів позакласної роботи з навчального предмета, виховну роботу класного керівника, спілкування на перервах, телефонну комунікацію, листування з батьками тощо.
- ДокументМетодика викладання української мови у закладах вищої освіти : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік, ОП Середня освіта (українська мова і література)(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета курсу: 1) забезпечити теоретичну й методичну підготовку студентів в галузі викладання української мови, що сприяє формуванню методичного мислення й засвоєння метамови методики як науки і є визначальною умовою для майбутньої плідної педагогічної діяльності; 2) підготувати студентів до успішного проходження активної педагогічної практики в закладах середньої освіти – школах, гімназіях, ліцеях, коледжах – як чергового важливого етапу в їхній педагогічній освіті, який сприяє закріпленню теоретичних знань і формуванню професійних умінь і навичок, методичної та професійної компетентностей.. Завдання: 1) сформувати розуміння методики української мови як прикладної науки, розкривши зміст її основних понять і категорій; 2) усвідомити в узагальненому вигляді основні досягнення й ідеї в галузі методики навчання української мови та шляхи її розвитку вітчизняними й зарубіжними вченими-методистами та вчителями-практиками; 3) схарактеризувати основні тенденції, напрями й проблеми сучасної методики навчання української мови; 4) ознайомити студентів із цілями, завданнями й змістом курсу української мови в сучасній школі, сформувати уявлення про чинні програми та навчально-методичні комплекси; про основні форми навчальної діяльності, ефективні методи й прийоми, а також засоби навчання, що застосовуються на уроках української мови, на елективних і факультативних заняттях і в позакласній роботі з предмету; 5) виробити в студентів уміння планування роботи з української мови, побудови уроків, здійснення контролю за діяльністю учнів і перевірки й оцінки їх знань, умінь і навичок; 6) сприяти формуванню вмінь і навичок самостійного засвоєння навчально-методичної літератури, досвіду вчителів і застосування на практиці досягнень сучасної методики.
- ДокументМетодичні основи організації освітнього процесу 2022 рік вступу : силабус для ОП "Середня освіта (українська мова і література)"(БДПУ, 2022) Нищета, Володимир АнатолійовичМета курсу – опанування майбутніми вчителями української мови, української літератури основ предметних методик, нормативно-правового й методичного забезпечення Нової української школи в аспекті мовно-літературної освітньої галузі. Предметом методичні основи роботи вчителя-словесника в мовно-літературній освітній галузі в Новій українській школі. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде знати: поняття методу як наукової категорії, поняття методики як науки, Концепцію «Нова українська школа (НУШ)», Державний стандарт базової середньої освіти, особливості мовно-літературної освітньої галузі, основи методики навчання української мови, основи методики викладання української літератури, методи навчання української мови, методи викладання української літератури, особливості уроків української мови, української літератури. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде вміти: аналізувати нормативно-правові документи й методичне забезпечення НУШ, модельні навчальні програми з української мови, української літератури(включно з модельними навчальними програмами інтегрованих курсів), підручники з української мови, української літератури; аргументовано добирати методи й прийоми навчання української мови, викладання української літератури; первинно моделювати уроки української мови, української літератури.
- ДокументМетодичні основи організації освітнього процесу 2022 рік вступу : силабус навчальної дисципліни, ОП Середня освіта (українська мова і література, англійська мова)(БДПУ, 2022) Нищета, Володимир АнатолійовичМета курсу – опанування майбутніми вчителями української мови, української літератури, англійської мови основ предметних методик, нормативно-правового й методичного забезпечення Нової української школи в аспекті мовно-літературної освітньої галузі. Предметом методичні основи роботи вчителя-словесника в мовно-літературній освітній галузі в Новій українській школі. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде знати: поняття методу як наукової категорії, поняття методики як науки, Концепцію «Нова українська школа (НУШ)», Державний стандарт базової середньої освіти, особливості мовно-літературної освітньої галузі, основи методики навчання української мови, основи методики викладання української літератури, основи методики навчання англійської мови, методи навчання української мови, методи викладання української літератури, методи навчання англійської мови, особливості уроків української мови, української літератури, англійської мови. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде вміти: аналізувати нормативно-правові документи й методичне забезпечення НУШ, модельні навчальні програми з української мови, української літератури, англійської мови (включно з модельними навчальними програмами інтегрованих курсів), підручники з української мови, української літератури, англійської мови; аргументовано добирати методи й прийоми навчання української мови, викладання української літератури, навчання англійської мови; первинно моделювати уроки української мови, української літератури, англійської мови.
- ДокументМетодичні особливості навчання предмета (українська мова) : силабус навчальної дисципліни для ОП "Середня освіта (Українська мова і література). Англійська мова" на 2023–2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета та завдання курсу: опанування майбутніми вчителями української мови лінгводидактики й найефективніших форм організації освітнього процесу, найдоцільніших методів і прийомів навчання учнів на сучасному етапі розвитку закладів загальної середньої освіти. Завдання: 1. Підготовка майбутніх учителів до педагогічної діяльності в умовах реформування сучасної школи, реалізації концепцій мовної освіти в Україні. 2. Забезпечення засвоєння студентами системи теоретичних знань і професійних умінь, які допоможуть їм формувати учнів – компетентних мовців, виховувати свідомих громадян України. 3. Навчання поєднувати теоретичні знання з практичними потребами сучасних ЗЗСО, втілювати нові методичні ідеї в практику навчання предмета, застосовувати педагогічні інновації. 4. Розвиток у студентів пізнавальних інтересів, прагнення до вдосконалення своєї професійної підготовки, уміння працювати з навчально-методичною літературою. 5. Формування в майбутніх учителів-словесників дослідницьких навичок, розвиток уміння проводити самостійні наукові пошуки й експериментальні дослідження.
- ДокументМетодичні особливості навчання предмета (українська мова) : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік, ОП "Середня освіта (Українська мова і література). Англійська мова"(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета та завдання курсу: опанування майбутніми вчителями української мови лінгводидактики й найефективніших форм організації освітнього процесу, найдоцільніших методів і прийомів навчання учнів на сучасному етапі розвитку закладів загальної середньої освіти. Завдання: 1. Підготовка майбутніх учителів до педагогічної діяльності в умовах реформування сучасної школи, реалізації концепцій мовної освіти в Україні. 2. Забезпечення засвоєння студентами системи теоретичних знань і професійних умінь, які допоможуть їм формувати учнів – компетентних мовців, виховувати свідомих громадян України. 3. Навчання поєднувати теоретичні знання з практичними потребами сучасних ЗЗСО, втілювати нові методичні ідеї в практику навчання предмета, застосовувати педагогічні інновації. 4. Розвиток у студентів пізнавальних інтересів, прагнення до вдосконалення своєї професійної підготовки, уміння працювати з навчально-методичною літературою. 5. Формування в майбутніх учителів-словесників дослідницьких навичок, розвиток уміння проводити самостійні наукові пошуки й експериментальні дослідження.
- ДокументМетодичні особливості навчання предмета (українська мова) : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік, ОП Середня освіта (українська мова і література)(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета та завдання курсу: опанування майбутніми вчителями української мови лінгводидактики й найефективніших форм організації освітнього процесу, найдоцільніших методів і прийомів навчання учнів на сучасному етапі розвитку закладів загальної середньої освіти. Завдання: 1. Підготовка майбутніх учителів до педагогічної діяльності в умовах реформування сучасної школи, реалізації концепцій мовної освіти в Україні. 2. Забезпечення засвоєння студентами системи теоретичних знань і професійних умінь, які допоможуть їм формувати учнів – компетентних мовців, виховувати свідомих громадян України. 3. Навчання поєднувати теоретичні знання з практичними потребами сучасних ЗЗСО, втілювати нові методичні ідеї в практику навчання предмета, застосовувати педагогічні інновації. 4. Розвиток у студентів пізнавальних інтересів, прагнення до вдосконалення своєї професійної підготовки, уміння працювати з навчально-методичною літературою. 5. Формування в майбутніх учителів-словесників дослідницьких навичок, розвиток уміння проводити самостійні наукові пошуки й експериментальні дослідження.
- ДокументМетодичні особливості навчання предмета (українська мова)» : силабус навчальної дисциплінина на 2023–2024 навчальний рік, спец. 014 Середня освіта (Українська мова і література)(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета та завдання курсу: опанування майбутніми вчителями української мови лінгводидактики й найефективніших форм організації освітнього процесу, найдоцільніших методів і прийомів навчання учнів на сучасному етапі розвитку закладів загальної середньої освіти. Завдання: 1. Підготовка майбутніх учителів до педагогічної діяльності в умовах реформування сучасної школи, реалізації концепцій мовної освіти в Україні. 2. Забезпечення засвоєння студентами системи теоретичних знань і професійних умінь, які допоможуть їм формувати учнів – компетентних мовців, виховувати свідомих громадян України. 3. Навчання поєднувати теоретичні знання з практичними потребами сучасних ЗЗСО, втілювати нові методичні ідеї в практику навчання предмета, застосовувати педагогічні інновації. 4. Розвиток у студентів пізнавальних інтересів, прагнення до вдосконалення своєї професійної підготовки, уміння працювати з навчально-методичною літературою. 5. Формування в майбутніх учителів-словесників дослідницьких навичок, розвиток уміння проводити самостійні наукові пошуки й експериментальні дослідження.
- ДокументМіжкультурний діалоговий простір: українська мова та німецька контекстуалізація(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Загороднова, Вікторія Федорівна; Нищета, Володимир АнатолійовичУкраїнська мова привертає увагу німецького суспільства не лише як мова спілкування громади мігрантів, але й як важливий складник культурного обміну та міжкультурного діалогу, як об’єкт навчання в різних освітніх закладах. Інтерес до вивчення української мови серед німців може бути викликаний чинниками, такими як загальна цікавість до культур і мов інших народів, зокрема в контексті різноманітності мовних систем і мовної різноманітності в Європі. Інтерес може виникати у зв’язку з особистими зв’язками з Україною через подорожі, родинні зв’язки або інші контекстуальні фактори. Деякі німці зацікавлені вивченням української мови з метою поглиблення своїх знань про українську культуру, літературу, історію. Окрім того, політична та економічна важливість України на світовій арені, що зростає, може стимулювати інтерес до вивчення її мови серед німецьких громадян. Вивчення та поширення української мови в Німеччині стикається з певними викликами, це й низький статус української мови, і недостатній попит серед місцевого населення, культурні бар’єри, мовні бар’єри, недооцінка значення для взаєморозуміння комунікантів, обмежена доступність навчальних ресурсів, відсутність кваліфікованих вчителів і викладачів, економічні обмеження тощо. Стаття спрямована на вивчення й обговорення шляхів і можливостей вивчення української мови в німецьких закладах освіти для дітей і дорослих з метою сприяння культурному обміну між Україною та Німеччиною й розширення знань німців про сучасні виклики, що постали перед Україною. У статті ми ставили за мету проаналізувати досвід вивчення української мови в німецьких школах та університетах, вивчити історію та еволюцію культурного обміну між Україною та Німеччиною, звернувши увагу на роль мови в цьому процесі. Подальший наш аналіз включає вивчення ефективності навчання, а також впливу культурного контексту на процес вивчення української мови. Дослідження також зосереджується на ролі української мови у німецькому освітньому середовищі та її значенні для міжкультурного спілкування.
- ДокументСилабус навчальної дисципліни «Методика викладання української мови у закладах вищої освіти» 2023–2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета курсу: 1) забезпечити теоретичну й методичну підготовку студентів в галузі викладання української мови, що сприяє формуванню методичного мислення й засвоєння метамови методики як науки і є визначальною умовою для майбутньої плідної педагогічної діяльності; 2) підготувати студентів до успішного проходження активної педагогічної практики в закладах середньої освіти – школах, гімназіях, ліцеях, коледжах – як чергового важливого етапу в їхній педагогічній освіті, який сприяє закріпленню теоретичних знань і формуванню професійних умінь і навичок, методичної та професійної компетентностей.. Завдання: 1) сформувати розуміння методики української мови як прикладної науки, розкривши зміст її основних понять і категорій; 2) усвідомити в узагальненому вигляді основні досягнення й ідеї в галузі методики навчання української мови та шляхи її розвитку вітчизняними й зарубіжними вченими-методистами та вчителями-практиками; 3) схарактеризувати основні тенденції, напрями й проблеми сучасної методики навчання української мови; 4) ознайомити студентів із цілями, завданнями й змістом курсу української мови в сучасній школі, сформувати уявлення про чинні програми та навчально-методичні комплекси; про основні форми навчальної діяльності, ефективні методи й прийоми, а також засоби навчання, що застосовуються на уроках української мови, на елективних і факультативних заняттях і в позакласній роботі з предмету; 5) виробити в студентів уміння планування роботи з української мови, побудови уроків, здійснення контролю за діяльністю учнів і перевірки й оцінки їх знань, умінь і навичок; 6) сприяти формуванню вмінь і навичок самостійного засвоєння навчально-методичної літератури, досвіду вчителів і застосування на практиці досягнень сучасної методики.
- ДокументФормування критичного мислення учнів на уроках мови(Освіта України, 2008) Дороз, Вікторія Федорівна; Романова, Л. Я.; Ярова, Олена Борисівна; Нищета, Володимир Анатолійович; Удовиченко, Г. А.У монографії висвітлюються актуальні проблеми формування у школярів критичного мислення за умов: крос-культурного навчання української мови учнів-представників національних спільнот (В. Дороз); застосування педагогічної технології життєтворчих проєктів на уроках української мови (В. Нищета); формування функціонального мовлення учнів профільних класів (Л. Романова); формування мовленнєвої компетенції учнів на уроках англійської мови (О. Ярова, Г. Удовиченко). Кожен з розділів містить теоретичне обґрунтування проблеми, опис практичного застосування технології критичного мислення на уроках української, російської, англійської мов, літератури, історії. Поруч з теоретичним матеріалом широко представлено методичні розробки, що стосуються формування критичного мислення школярів, подається інформація щодо подальшого поглибленого самостійного вивчення окремих питань з певної проблематики. Монографію адресовано студентам-філологам, викладачам вищих навчальних закладів, учителям.
- ДокументШкільний курс української мови : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік, весняний семестр, спеціальність 014 Середня освіта (Українська мова і література)(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета та завдання курсу: опанування майбутніми вчителями української мови лінгводидактики й найефективніших форм організації освітнього процесу, найдоцільніших методів і прийомів навчання учнів на сучасному етапі розвитку закладів загальної середньої освіти. Завдання: 1. Підготовка майбутніх учителів до педагогічної діяльності в умовах реформування сучасної школи, реалізації концепцій мовної освіти в Україні. 2. Забезпечення засвоєння студентами системи теоретичних знань і професійних умінь, які допоможуть їм формувати учнів – компетентних мовців, виховувати свідомих громадян України. 3. Навчання поєднувати теоретичні знання з практичними потребами сучасних ЗЗСО, втілювати нові методичні ідеї в практику навчання предмета, застосовувати педагогічні інновації. 4. Розвиток у студентів пізнавальних інтересів, прагнення до вдосконалення своєї професійної підготовки, уміння працювати з навчально-методичною літературою. 5. Формування в майбутніх учителів-словесників дослідницьких навичок, розвиток уміння проводити самостійні наукові пошуки й експериментальні дослідження.
- ДокументШкільний курс української мови : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік для спец. 014 Середня освіта (Українська мова і література)(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета та завдання курсу: опанування майбутніми вчителями української мови лінгводидактики й найефективніших форм організації освітнього процесу, найдоцільніших методів і прийомів навчання учнів на сучасному етапі розвитку закладів загальної середньої освіти в контексті методичних особливостей навчання мовних розділів шкільного курсу української мови. Завдання: 1. Підготовка майбутніх учителів до педагогічної діяльності в умовах реформування сучасної школи, реалізації концепцій мовної освіти в Україні. 2. Забезпечення засвоєння студентами системи теоретичних знань і професійних умінь, які допоможуть їм формувати учнів – компетентних мовців, виховувати свідомих громадян України. 3. Навчання поєднувати теоретичні знання з практичними потребами сучасних ЗЗСО, втілювати нові методичні ідеї в практику навчання предмета, застосовувати педагогічні інновації. 4. Розвиток у студентів пізнавальних інтересів, прагнення до вдосконалення своєї професійної підготовки, уміння працювати з навчально-методичною літературою. 5. Формування в майбутніх учителів-словесників дослідницьких навичок, розвиток уміння проводити самостійні наукові пошуки й експериментальні дослідження. 6. Формування компетентностей навчання мовних розділів шкільного курсу української мови.