Перегляд за Автор "Попова, Ольга Іванівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАкадемічна доброчесність університетської спільноти : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Попова, Ольга ІванівнаМета та предмет курсу: формування в здобувачів цілісної системи знань про сучасні принципи академічної доброчесності в освітянському та науковому просторі, набуття навичок і компетентностей щодо організації освітньої та наукової роботи з дотриманням правил академічної доброчесності та етичних норм здійснення освітньої діяльності. Завдання курсу: 1. Сформувати цілісне уявлення про сутність академічної доброчесності та нечесності, окреслення шляхів і способів підвищення академічної культури магістрантів, набуття практичного досвіду самостійного пошуку, опрацювання та коректного використання джерел, вироблення навичок наукового мовлення, формування навичок аналізу та реферування наукових текстів, підготовки на основі опрацьованих власних робіт. 2. Розвивати в здобувачів навичок усної та письмової презентації результатів наукового дослідження українською мовою, умінь операційної обробки наукових текстів різних жанрів наукового стилю і жанрів; моделювання зв’язних наукових текстів різних жанрів, у тому числі з використанням інформаційних технологій. 3. Сприяти усвідомленню цінностей, норм і традицій академічної культури.
- ДокументАкадемічна культура як система цінностей та норм у закладах вищої освіти в умовах дистанційного навчання(Washington, USA, 2023) Попова, Ольга Іванівна; Сапранкова, КатеринаУ дослідженні розглянуто вплив сучасного освітнього процесу на формування академічної культури здобувачів вищої освіти України з урахуванням євроінтеграції та впровадженням дистанційної форми навчання. Розглянуто поняття «академічна культура» та «академічна доброчесність» через призму інституційного та соціального підходів. Досліджено важливість дотримання академічної доброчесності в умовах дистанційного навчання, визначено інтенсивність розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та їх вплив на академічну культуру здобувачів вищої освіти. Визначено аспект академічної культури на мікрорівні, практиці та впровадженні системи перевірки на плагіат. Розглянуто систему підвищення академічної культури як найважливішого аспекту розвитку академічної доброчесності серед здобувачів закладів вищої освіти. Проаналізовано основні елементи академічної культури здобувачів вищої освіти, досліджено організаційну культуру закладів вищої освіти у питанні розвитку академічної доброчесності серед здобувачів. Розглянуті аспекти морального та громадянського виховання, систему масової освіти під час дистанційного формату навчання як проблеми розвитку академічної культури у закладах вищої освіти. Розкрите питання реформи вищої освіти у аспекті розвитку академічної культури усіх учасників освітнього процесу.
- ДокументВиховання толерантності здобувачів початкової освіти на уроках літературного читання(Importance of Soft Skills for Life and Scientific Success : Dnipro, Ukraine, 2022) Попова, Ольга Іванівна; Лесик, Анжеліка СергіївнаУ контексті сучасного розвитку суспільства активізується проблеми толерантності як об’єкта досліджень таких наукових галузей: філософії, психології, педагогіки. Різноаспектно у філософії цей феномен висвітлювали в працях О. Довгополова, Р. Валітова, В. Зінов’єв та ін. У психолого-педагогічних джерелах розглядаються основи свободи, поваги до прав іншої людини, терпимості, компромісу, особистісної значущості (А. Асмолов, І. Бех, С. Бондирєва, О. Безкоровайна, О. Докукіна, В. Кан-Калік, П. Кендзьор, А. Петровський та ін.). Особливо своєчасним вважається вивчення можливостей виховання толерантності в молодших школярів (Н. Бессараб, Н. Бирко, Л. Канішевська, А. Лесик, О. Попова, І. Сухопара та ін.), оскільки вчені констатують значний потенціал освітнього процесу та недостатню його практичну реалізацію.
- ДокументВиховання толерантності здобувачів початкової освіти на уроках літературного читання(FOP Marenichenko V.V., Dnipro, Ukraine, 2022) Попова, Ольга Іванівна; Лесик, Анжеліка СергіївнаУ тексті розглядається проблема формування толерантності у молодших школярів в сучасному освітньому контексті. Зазначено, що ця проблема є об'єктом досліджень таких наукових галузей, як філософія, психологія та педагогіка. Автори аналізують різноманітні підходи до розуміння толерантності та наводять приклади робіт відомих вчених у цій сфері. Зокрема, звертається увага на значення виховання толерантності в молодшому шкільному віці та недоліки в практичній реалізації цього процесу. Автори пропонують різні методи, які можуть сприяти формуванню толерантності, зокрема через літературне читання та інші активності на уроках. Результати дослідження вказують на важливість підходів, спрямованих на індивідуальні особливості та умови соціалізації учнів для успішного формування толерантного ставлення.
- ДокументВиховний потенціал уроків читання для формування толерантності молодших школярів(Бердянський державний педагогічний університет, 2021) Попова, Ольга Іванівна; Лесик, Анжеліка СергіївнаУ статті наголошується на тому, що навколишній світ ставить свої вимоги щодо здатності молодшого школяра адаптуватися в ньому, до його толерантної готовності будувати конструктивні взаємини з оточенням. На уроках читання, метою яких є з-поміж іншого і формування ціннісного ставлення здобувачів початкової освіти, вони вчаться вибрати індивідуальний спосіб самопрезентації, поведінки й спілкування. Завдання педагога – вчити спостерігати життя, помічати людську доброту, жертовність, мужність, а також безсердечність, жорстокість, байдужість. Звідси й ознаки толерантної особистості, такі, як терпіння, поблажливість, терпимість до відмінностей, доброзичливість, уміння вислухати інших, не засуджувати інших, стати на їхню позицію, здатність до співпереживання, гуманізм. Оновлений зміст літературного матеріалу, який різнобічно охоплює сферу інтересів молодших школярів, його емоційність, новизна, художнє оформлення, цікаві форми і методи роботи з текстами творів і дитячими книжками з наданням переваги проблемним, творчим завданням мають переконати учнів у тому, що художня література – це особливий вид мистецтва, а читання – особливий, унікальний засіб задоволення пізнавальних інтересів, пізнання світу і самопізнання, який не можуть замінити ніякі інші засоби масової культури. У процесі експериментального навчання ми намагалися проєктувати й реалізувати такі види навчальної діяльності учнів, які сприяли формуванню в них толерантності як найважливішої цінності особистості. Проаналізувавши окремі аспекти оновлення змісту і методики уроків читання в початковій школі в контексті реалізації ідей толерантного виховання, відзначаємо, що в нових підручниках і посібниках для позакласного читання вміщено чимало текстів із потенціалом виховання цієї якості особистості Читаючи їх, учні мають можливість осмислити й оцінити події, вчинки персонажів; відчути стан іншої людини, здійснити моральний вибір.
- ДокументЕмоційні оказіоналізми в художній прозі Михайла Стельмаха(Актуальні питання філології, 2009) Попова, Ольга ІванівнаЗдійснено лінгвостилістичний аналіз оказіоналізмів Михайла Стельмаха. З’ясовано стилістичний потенціал виявлених оказіоналізмів та особливості їх використання з метою стилізації розмовності та оновлення й збагачення образних ресурсів художніх творів письменника.
- ДокументКвест-технології як засіб активізації пізнавальної діяльності молодших школярів(Бердянський державний педагогічний університет, 2019) Попова, Ольга Іванівна; Попова, Лариса ПетрівнаУ статті розглядається проблема використання квест-технології на уроках мовно-літературної освітньої галузі в початковій школі з метою активізації пізнавальної діяльності учнів. Розкривається поняття «квест», сутність цієї технології, основні цілі, освітні ефекти від застосування на уроках української мови та літературного читання; представлена структура проведення квестів; обґрунтовується ефективність використання в освітньому процесі. Як висновок, квест-технологія буде сприяти урізноманітненню форм освітнього процесу в сучасній початковій школі, створюватиме умови для продуктивної пізнавальної діяльності кожного здобувача освіти з урахуванням інтересів і здібностей; мотивуватиме й активізуватиме всі сфери розвитку особистості, формуватиме вміння вчитися, а значить допоможе сучасному педагогові відійти від звичних стереотипів організації уроку. Серед переваг застосування квесту є те, що він забезпечить раціональне інформаційне наповнення, поєднання колективної роботи класу з індивідуальною діяльністю учнів.
- ДокументКомпетентність і компетенція як наукові категорії: різноманітність підходів до визначення сутності(Теорія та практика державного управління, 2012) Попова, Ольга ІванівнаДосліджено теоретичні аспекти компетентнісного підходу як інноваційної парадигми, зокрема, здійснено термінологічний аналіз сутності та складових понять “компетентність” і “компетенція” як наукових категорій, розглянуто різні підходи зарубіжних і вітчизняних учених до їх визначення.
- ДокументЛінгвістичні ігри як засіб формування комунікативної компетентності учнів в умовах Нової української школи(Бердянський державний педагогічний університет, 2021) Попова, Ольга Іванівна; Попова, Лариса ПетрівнаУ статті зроблено спробу з’ясувати роль лінгвістичних ігор як засобу формування комунікативної компетентності молодших школярів, що сприяє підтриманню інтересу до навчання української мови та спрямований на отримання учнями знань за рахунок власних зусиль, розкриття особливостей будови та функціонування мови. Лінгвістична гра сприяє розвитку в здобувачів початкової освіти уяви про основні граматичні категорії та граматичне значення слова, які як абстрактні поняття дуже важко сприймаються в цьому віці. Вона також допомагає зрозуміти процес утворення нових слів та засвоїти основні словотворчі моделі. Ігрове засвоєння слова сприяє розвитку загальної мовленнєвої культури особистості, формує підсвідоме розуміння мовної норми та розвиває лінгвістичне мислення, що є основою комунікативної компетентності. Систематизація досвіду педагогів, представленого на особистих сайтах, у журнальних статтях та методичних публікаціях дозволила виділити найбільш популярні лінгвістичні ігри, які використовуються педагогами на уроках української мови в початковій школі, та розподілити їх на такі групи: фонетичні, лексико-фразеологічні, морфологічні, орфографічні, синтаксичні. Ураховуючи те, що молодшим школярам характерні емоційність, пізнавальна активність, бажання фантазувати, прагнення показати свою кмітливість і вправність, зростає роль використання лінгвістичних ігор на уроках української мови як засобу формування комунікативної компетентності. Сучасні лінгвістичні ігри передбачають змагальність, добровільність, що дозволяє учням задовольнити свої потреби в рухливості, отримати позитивні емоції радості, захоплення, задоволення, реалізувати свої інтереси, оволодіти навичками комунікації тощо. При проведенні лінгвістичних ігор здобувачі початкової освіти не лише засвоюють мовні норми, правила, а й залучаються до системи різноманітних суб’єкт-суб’єктних відносин, формують уміння взаємодіяти в команді, приймати рішення, доводити свою думку, що сприятиме формуванню комунікативної компетентності.
- ДокументМистецтво та мистецька освіта в сучасному соціокультурному просторі : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції(Полтава : Сімон, 2021) Бурназова, Віра Володимирівна; Зінич, О.В.; Литвиненко, А.І.; Мартиненко, Олена Володимирівна; Омельченко, Анетта Іванівна; Плахотнюк, О.А.; Погребняк, Марина Миколаївна; Полянська, Г.М.; Терешко, І.Г.; Бутенко, В.; Горковенко, О.С.; Драч, Т.Л.; Козубенко, М.О.; Марфіян, К.М.; Микитюк, К.; Михайлова, О.; Найденко, Т.О.; Павленко, Руслан Валентинович; Павленко, Юлія Сергіївна; Скиба, Ю.Ю.; Топорков, Д.А.; Бартая, М.М.; Заець, С.С.; Кашуба, Ю.І.; Косінова, О.М.; Орел, Д.В.; Попова, Ольга Іванівна; Степанюк, К.І.; Тараненко, Юлія Петрівна; Барбашова, Ірина Анатоліївна; Бикова, О.В.; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Зубань, В.М.; Єгорова-Скобєлєва, У.В.; Качерова, Ольга Георгіївна ; Кирпа, В.В.; Косенко, Павло Борисович; Кривунь, Наталя Сергіївна; Кулик, Д.А.; Лиманська, О.В.; Маркіна, В.В.; Ревенко, Н.В.; Семичова, Н.О.; Сергієнко, Світлана Михайлівна; Сизоненко, В.А.; Смаковський, Юрій Васильович; Ткаченко, М.В.; Філімонова, Х.; Попова, Лариса Петрівна; Леіна, Ван; Панькова, А.М.До збірника увійшли доповіді та повідомлення, в яких, відповідно до заявлених секцій розглядаються такі проблеми: «Теоретичні та історичні рефлексії міжкультурних зв’язків в контексті глобалізаційних процесів», «Професійна підготовка майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: новітні підходи та технології», «Формування художньо-творчої компетентності здобувачів освіти».
- ДокументМовленнєва підготовка майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах нової української школи(Primedia eLaunch, 2021) Попова, Ольга Іванівна; Лесик, Анжеліка СергіївнаРозглянуто перехід вищої освіти в Україні від парадигми викладання до парадигми навчання, зокрема в контексті підготовки майбутніх учителів початкової школи. Проаналізовано всебічний розвиток мовлення студентів та зв'язку змісту навчання з подальшою професійною діяльністю. Визначено комунікативні навички майбутніх учителів, такі як вільне володіння державною мовою, планування комунікації, виховання ділових комунікативних якостей та розвиток мовної стійкості. Звернено увагу на значення професійного мовлення студентів і підкреслює потребу у системній технології навчання мови під час фахової підготовки. Процитовано праці вітчизняних та зарубіжних авторів, які розглядають питання компетентнісного підходу та інші аспекти підготовки майбутніх педагогів. Згадано ідеї видатних педагогів минулого, таких як Я. Коменський і К. Ушинський, щодо ролі вчительського мовлення у навчально-виховному процесі. Визначено важливість професійного мовлення вчителя початкової школи та його ролі у донесенні знань до свідомості учнів. Зазначено, що вчителю необхідно володіти живою мовою, здатною зацікавити та захопити учнів, стимулювати їх до розмірковувань. Наголошено на важливості доступності, варіативності, ясності, простоти, точності, логічності та емоційності вчительського мовлення. Розглянуто концепцію професійного мовлення, що визначається як спілкування в групі людей, які використовують лексику, специфічну для свого фаху. Визначено професіоналізми, які використовуються у цьому мовленні, відіграють важливу роль в номінативно-комунікативній функції, точно називаючи предмети та явища. Висвітлено з ключові аспекти професійного мовлення студентів . Визначено комунікативні якості професійного мовлення студентів. Проаналізовано, що учителеві початкової школи важливо набути всі ці якості на високому рівні, зокрема враховуючи використання правильної вимови, акцентуації та інших мовних норм для передачі смислових і емоційних відтінків висловлювань. Підкреслено прагматичну спрямованість мовлення залежить від рівня професійних компетентностей майбутнього учителя початкової школи.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку викладачів і студентів факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв в умовах тимчасового переміщення під час воєнного стану(Бердянськ : БДПУ, 2022) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга ІванівнаТекст розглядає важливі аспекти розвитку вищої освіти в умовах сучасної реальності, зокрема під час воєнного стану та тимчасового переміщення навчальних закладів. Обговорено необхідність зміцнення педагогічної освіти та наводять приклади стратегій, спрямованих на особистісне та професійне зростання викладачів і студентів, а також на інтеграцію міжнародного компонента в освітньо-виховну діяльність факультету. Висвітлено ключові напрями розвитку факультету, включаючи міжнародне співробітництво, інноваційний розвиток як структурного розділу БДПУ, та патріотичне виховання учнів. Зазначається, що міжнародне співробітництво є одним з головних показників якості освіти та науки, а розвиток факультету залежить від професійного зростання працівників та впровадження інновацій. Також розглядається патріотичне виховання студентів та формування нового українця на основі національних та європейських цінностей. Розглядається важливість національно-патріотичного виховання молоді, зокрема активізація ролі студентської ради у формуванні національного характеру студентів. Зазначається, що сучасна епоха ставить перед нами нові виклики у вихованні та акцентує необхідність впровадження різноманітних заходів, таких як флешмоби, тренінги, дискусії, щоб підтримувати громадянський патріотизм та цінності. Основна мета національно-патріотичного виховання на факультеті - стимулювати саморозвиток та гуманістичну моральність студентів, формувати громадянську позицію та впроваджувати інновації у виховний процес.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Коробова, Ольга; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Гусак, Наталія; Дегтярьова, Любов; Кизь, Наталія; Нємцева, Наталія; Олійник, Олена; Федорова, Ірина; Басюк, Наталія; Горецька, Олена Віталіївна; Кабанова, Дар’я; Меліхова, Валерія; Федорик, Вікторія Володимирівна; Черезова, Ірина Олександрівна; Юдіна, Ася; Беженарь, Лілія; Безрукава, Анастасія; Довгопол, Юліана; Дубовікова, Ангеліна; Гоменюк, Дар’я; Качаєва, Владислава; Кобзар, Діана; Коваль, Карина; Красовська, Валентина; Лупир, Діана; Малиш, Яна; Мороз, Юлія; Нагаєнко, Лілія; Науменко, Анастасія; Патика, Вікторія; Романова, Оксана; Рехлецька, Діана; Сапранкова, Катерина; Соколенко, Анастасія; Сомова, Анастасія; Удовенко, Анна; Хомин, Олеся; Черкес, Ольга; Чорна, Вікторія; Шеремен, Ольга; Шибінська, Софія; Шило, Анжела; Фатьянова, Тетяна; Якимець, Марія; Білоконь, Яна; Висікайло, Тетяна; Владимирова, Алла; Горбатюк, Ольга; Гришина, Аліна; Джураєва, Яніна; Дзигалюк, Карина; Дзюба, Світлана; Дроздова, Валерія; Іванова, Олена; Качерова, Ольга Георгіївна; Козлова, Катерина; Кононенко, Марина; Кириленко, Олександра; Люта, Діана; Мартинюк, Леся; Поліщук, Катерина; Полтавець, Вікторія; Сенченко, Владислав; Соколенко, Анастасія; Ткачук, Інна; Петрик, Крістіна Юріївна; Бондар, Юлія; Нестеренко, Марина Миколаївна; Хланта, Євгенія; Співак, Любов Миколаївна; Бондар, Юлія; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Шукатка, Оксана; Підгурська, Валентина; Барановська, ІринаУ збірнику вміщено матеріали доповідей і повідомлень Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено актуальним питанням здійснення освітнього процесу в умовах змінненої реальності.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Бальоха, Альона; Візавер, Вiкторiя; Кузьмінський, Анатолій; Біда, Олена; Чичук, Антоніна; Гуттерер, Єва; Кучай, Олександр; Лінтварьова, Анна; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Сугейко, Любов; Дегтярьова, Любов; Кабанова, Дар’я; Кравцова, Тетяна; Олійник, Олена; Павлусь, Ольга; Пістряк, Світлана; Семенюк, Наталія; Червяковська, Наталія; Бєдунова, Олена; Дрозд, Лідія; Коробова, Ольга; Кузнецов, Микита; Горецька, Олена Віталіївна; Рига, Галина; Федорик, Вікторія Володимирівна; Беспалько, Лариса; Бідзіля, Валерія; Бойко, Дарія; Бородін, Олексій; Варданян, Сєда; Щербакова, Надія Миколаївна; Галушкова, Марія; Гладиш, Ганна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Губанова, Олена; Дорошенко, Вікторія; Дудка, Артем; Коваль, Карина Валентинівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Кучерява, Катерина; Малиш, Яна; Матюк, Аліна; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Неклеса, Руслана; Нємцева, Наталія; Патика, Вікторія; Пруська, Анастасія; Садовникова, Юлія; Сапранкова, Катерина; Сукова, Марія; Тімченко, Карина; Чемоніна, Лада В’ячеславівна ; Трушлякова, Вікторія; Удовенко, Анна; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Федюк, Валентина; Чайка, Анжела; Швед, Ольга; Школа, Ірина Вікторівна; Григор'єв, Ігор; Гоменюк, Дар’я; Малиш, Яна; Качерова, Ольга Георгіївна; Джураєва, Яніна; Дзюба, Світлана; Іванова, Ганна; Маджарова, Софія; Мартинюк, ЛесяУ збірнику вміщено матеріали доповідей Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Збірка тез присвячена розкриттю проблем професійної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в умовах змінненої реальності. Основі положення стануть в нагоді майбутнім педагогам, вчителям початкової школи та всім, хто цікавиться окресленою проблемою.
- ДокументОрганізація безпечного освітнього простору в початковій школі в умовах воєнного стану: тенденції та перспективи розвитку(Перспективи та інновації науки, 2024) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Попова, Ольга Іванівна; Коваль, Карина ВалентинівнаУ статті обґрунтовано актуальність потреби організації безпечного освітнього простору в початковій школі в умовах воєнного стану; встановлено низку проблем, що постали перед адміністрацією закладів загальної середньої освіти в невизначених умовах. Проаналізовано загальний підхід до розуміння поняття «безпечний освітній простір», констатовано, що в умовах сьогодення воно потребує переосмислення та розширення.Досліджено особливості трактування поняття «безпечне освітнє середовище» в нормативно-правових документах, зокрема в Законі України «Про повну загальну середню освіту» та Указі Президента України «Про національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середо-вища у новій українській школі». Визначено ключові завдання модернізації управлінського аспекту з метою організації комфортного та безпечного простору для всіх учасників освітнього процесу, що спонукає до навчання, всебічного розвитку та пізнавальної активності. Спираючись на досвід управлінців у сфері освіти, актуалізовановажливість систематичного контролю за рівнем безпеки освітнього простору незалежно від форми організації навчання. Проаналізувавши науково-педагогічну літературу, вдалось визначити три основні взаємопов’язані компоненти безпечного освітнього середовища: фізична безпека – система умов, що створює стан захищеності освітнього закладу та учасників освітнього процесу від загроз соціального, техногенного та природного характеру (облаштування укриттів,розробка планів евакуації, організація превентивних заходів, зміна форми навчання тощо); психологічна безпека – стан освітнього простору, вільного від психологічного насильства та негативних впливів (заходи щодо адаптації дітей у школі, протидія булінгу, розвиток міжособистісної взаємодії тощо); інформаційна безпека – система дій, спрямована на захист особистої інформації від неправомірного використання (розвиток критичного мислення, формування вміння працювати з інформацією, реагування на дезінформацію тощо).
- ДокументОснови академічного письма: силабус освітнього компоненту для здобувачів спеціальності 014. Середня освіта(БДПУ, 2024) Попова, Ольга ІванівнаМета та предмет курсу: засвоїти найважливіші теоретичні відомості про академічне письмо, методологію та технологію наукових досліджень; удосконалити комунікативну компетентність шляхом створення академічних текстів професійного спрямування. Завдання курсу: 1. Ознайомити здобувачів вищої освіти зі специфікою академічного письмового мовлення. 2. Виробити навички правильного оформлення покликань і бібліографічного списку джерел за українськими і міжнародними стандартами, дотримуючись принципів академічної доброчесності. 3. Сформувати академічну грамотність. 4. Виробити вміння правильно структурувати й оформлювати наукову роботу. 5. Інтегрувати набуті знання для оптимізації наукових досліджень.
- ДокументОснови культури і техніки мовлення вчителя початкової школи : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Попова, Ольга ІванівнаМета та предмет курсу: поглибити знання здобувачів першого бакалаврського рівня вищої освіти про українську мову, сформувати вміння та навички досконалого володіння виражальними засобами для ефективної комунікації з усіма учасниками освітнього процесу з дотриманням норм сучасної української мови та мовленнєвого етикету; будувати й удосконалювати тексти різних стилів в усному й писемному мовленні, що в результаті забезпечить високий рівень культури мовлення майбутніх учителів початкових класів. Завдання курсу: - зацікавити здобувачів нормативно спілкуватися, розвивати навички впливу за допомогою мовних засобів; - ґрунтовно та системно засвоїти норми сучасної української літературної мови; - цілісно теоретично та практично вивчити рідну мову, що сприятиме виробленню орфографічних і пунктуаційних навичок; - оволодіти нормами мовленнєвого етикету; - підвищити рівень культури мовлення майбутніх педагогів; - виробити навички техніки мовлення.
- ДокументОснови наукового мовлення та академічної культури: силабус навчальної дисципліни «Початкова освіта» на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2024) Попова, Ольга ІванівнаМета та предмет курсу: допомогти здобувачам другого (магістерського) рівня вищої освіти зрозуміти специфіку українського наукового мовлення; засвоїти системні знання про використання фахових термінів, розвиток традицій наукової усної та писемної комунікації; виробити вміння продукувати тексти наукових жанрів; дотримуватися академічної культури в процесі здійснення дослідницької діяльності. Завдання курсу: 1. Засвоєння здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освітизнань щодо специфічних рис писемної та усної форм наукового стилю української літературної мови, основних жанрових різновидів наукового стилю; головних категорій, властивостей, структури, мовних засобів організації наукової інформації в академічному тексті; культури конспектування, анотування, реферування, редагування, перекладу наукового тексту. 2. Формування в магістрантів умінь щодо пошуку і використання необхідної інформації з лексикографічних, довідниково-енциклопедичних, наукових, навчальних, навчально-методичних видань у процесі підготовки кваліфікаційної роботи, її апробації та в подальшій професійній діяльності. 3. Розвиток у здобувачів навичок усної та письмової презентації результатів наукового дослідження українською мовою, умінь операційної обробки наукових текстів різних жанрів наукового стилю і жанрів; моделювання зв’язних наукових текстів різних жанрів, у тому числі з використанням інформаційних технологій. 4. Усвідомлення цінностей, норм і традицій академічної культури.
- ДокументПрофесійне мовлення майбутніх учителів початкової школи : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2024) Попова, Ольга ІванівнаМета та предмет курсу: сприяти формуванню в майбутніх учителів початкових класів систематизованих наукових знань про мову і мовлення, комунікативні якості мовлення, професійне мовлення як складник педагогічної майстерності, вчення про стилі мовлення. Усе це подається з урахуванням психологічної, лінгводидактичної та педагогічної науки, що дозволяє створити чітку систему понять, які забезпечать надійне підґрунтя для професійного мовлення майбутніх учителів початкової школи. Завдання курсу: 1. Сприяти розвиткові культури мовлення майбутніх учителів початкової школи, створити установку на оволодіння літературною мовою в різних ситуаціях спілкування. 2. Розвивати в майбутніх учителів початкових класів уміння виразного мовлення. 3. Формувати в здобувачів комунікативну компетентність, готовність до моделювання діалогічного мовлення і створення відповідних передумов для його організації.
- ДокументПідготовка майбутніх педагогів у контексті впровадження Концепції Нової української школи(Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2021) Коваль, Людмила Вікторівна; Качерова, Ольга Георгіївна; Харебіна, Ольга; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Попова, Ольга Іванівна; Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Муращенко, Вікторія; Павленко, Юлія Сергіївна; Стельмах, Марина; Ячменьова, Олександра; Подмаска, Віктор; Спіріна, Ірина; Чорна, Єлизавета; Гуркова, Тетяна; Сальнікова, Марія; Коштовна, Ганна; Замятіна, Вікторія; Коваль, Карина Валентинівна; Фатьянова, Тетяна; Шатило, Олена; Бальоха, Альона; Барбашова, Ірина Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Горецька, Олена Віталіївна; Колпакчи, Олена Сергіївна; Лісіна, Лариса Олександрівна; Толмачова, Ірина; Чередник, Лідія; Черезова, Ірина Олександрівна; Щербакова, Надія Миколаївна; Ярощук, Лілія Григорівна; Голуб, Олена; Канішевська, Любов; Карпець, Надія; Кравченко, Дар’я; Ситникова, Лариса; Стахєєва, Олена; Волик, Ірина; Крячко, Марія; Шатіло, Дар’я; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Чернявська, Вікторія; Косенко, Павло Борисович; Беліцька, Асія; Забіяка, Владислав; Діхтеренко, Юлія; Івлєва, Олена; Мартиненко, Олена Володимирівна; Пасько, Оксана; Петруха, Надія; Рись, Анастасія; Сергієнко, Світлана; Тараненко, Юлія Петрівна; Шовкун, Анастасія; Омельченко, Анетта ІвнівнаЗбірка тез присвячена розкриттю проблем підготовки майбутніх педагогів у контексті впровадження Конценції Нової української школи.