Перегляд за Автор "Табакова, Ганна Іванівна"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАрхітектоніка і композиція ліричної прози(ФО-П Ткачук О. В., 2016) Табакова, Ганна ІванівнаThe book is devoted to the consideration of composition and architectonics of lyric prose from a position of metagenre nature. The main stages of lyric prose development have been analysed in the context of authorship theory, the leading part of author's consciousness in architectonics has been proved. The traditional concepts of lyric prose and their influence on the composition of the metagenre have been defined. There have been found out the architectonic peculiarities and basic composition methods of lyric prose and their role in its genre transformations. The interference of epic and lyrical components of the metagenre, its realisation in architectonic and composition levels have been analysed on the material of works by F. Gelderlin, G. Gejne, M. Kotsjubinsky, O. Kobiljanskaya, M. Jatskov, G.Hotkevich, O.Turjanskij, Mykola Khvylovy, A. Ljubchenko, O. Dovzhenko, Y. Andruhovich.
- ДокументАрхітетктоніка і композиція ліричної прози(Бердянський державний педагогічний університет, 2012) Табакова, Ганна ІванівнаЛірична проза − досить дискусійне та неоднозначне літературознавче поняття. Дослідники, звиклі до традиційного поділу літератури на епос, лірику та драму з їх більш-менш усталеними парадигмами, з обережністю йдуть на експерименти й уводять до наукового обігу нестандартні поєднання різних родо-видових категорій. Попри це, зразки ліричної прози з’являлися у світовій літературі протягом усього періоду її розвитку, інша справа, що через складність предмету дослідження й розбіжність наукових поглядів на нього, не за всіма творами визнано належність до ліричної прози. Натомість їх зараховують або до вже відомих жанрів і стильових течій, або, розуміючи винятковість і «нестандартність» літератури такого характеру, пропонують нові терміни, що лише ускладнює ситуацію. Отже, існує потреба в усталеному визначенні поняття, розгляді особливостей архітектоніки та композиції ліричної прози з метою адекватного аналізу її зразків, чим і зумовлена актуальність обраної теми. Мета роботи: розглянути ліричну прозу як метажанр, з’ясувати її родову домінанту, особливості архітектоніки та композиції, а також систематизувати відповідний теоретичний матеріал.
- ДокументВступ до літературознавства : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік ОП «Середня освіта (українська мова і література). Англійська мова»(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Табакова, Ганна ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Вступ до літературознавства» є сформувати систему знань про сутність і специфіку літератури, методологічні засади її вивчення та критерії оцінки, закономірності розвитку, поетику літературного твору, етапи становлення літературознавства та його провідні теоретичні здобутки.
- ДокументЕкокритичне прочитання художніх творів на уроках зарубіжної літератури(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Табакова, Ганна ІванівнаУ статті йдеться про зближення екокритики та шкільної освіти, особливо на уроках зарубіжної літератури. Розглянуто принципи екокритичної інтерпретації як нової тенденції в українській літературній освіті. Особлива увага приділяється категоризації екологічної літератури. Спочатку автор зосереджується на феномені екокритики, що виник у відповідь на інтерес дослідників до нового виду природознавчої літератури та способів літературної репрезентації екологічної тематики в школі. Зарубіжна література дає багатий матеріал вчителю для розгляду екологічних проблем на уроках. Аргументуючи необхідність запровадження теорії зелених студій у шкільний курс зарубіжної літератури, в статті висувається думка про те, що екокритика повинна бути широко представлена на уроках зарубіжної літератури. Література та мистецтво були залучені до зображення фізичного середовища та взаємодії людини й довкілля. Сучасний екологічний рух, який вперше виник наприкінці дев’ятнадцятого століття й активно поширився в 1960-х роках, породив цілу низку художніх творів і літератури нон-фікшн, присвячених зміні стосунків людей зі світом природи. Однак лише з початку 1990-х років давній інтерес літературознавства до цих питань спричинив появу окремого напряму досліджень – екокритику або «зелені студії». У сфері освіти помічається нова хвиля екологічних досліджень. Шкільний курс зарубіжної літератури має наскрізну лінію в програмі – «Екологічна безпека та сталий розвиток», що передбачає формування суспільної активності, життєздатності та екологічної свідомості для збереження та захисту навколишнього середовища. Тому вчителі можуть використовувати інструменти екокритики для аналізу літературних творів на уроках. Це дає більше можливостей для вивчення та розуміння учнями екологічних проблем.
- ДокументЗарубіжна дитяча література : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік ОП «Середня освіта (англійська мова та література)»(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Табакова, Ганна ІванівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Зарубіжна дитяча література» є ознайомлення студентів із зарубіжною літературою для дітей та юнацтва та формування літературної компетентності майбутніх педагогів, навичок самостійного відбору та аналізу творів дитячої літератури зарубіжжя.
- ДокументКонцепт “природа” в структурі художнього світу ліричної прози(Бердянський державний педагогічний університет, 2014) Табакова, Ганна ІванівнаСтаття присвячена розгляду особливостей концептосфери метажанру ліричної прози. Увага акцентується на лексичній реалізації концепту “природа” та його ролі в художньому світі ліричної прози. Зазначено, що концепт “природа” має декілька лексичних експлікантів, серед яких найпоширенішими є “сонце”, “гори”, “хмари” та пов’язані з ними. На матеріалі ліричної прози, представленої творами “Гіперіон або Відлюдник у Греції” Ф. Гельдерліна, “Подорож на Гарц” Г. Гейне, “Вертеп” А. Любченка, “Таємниця” Ю. Андруховича, “Поза межами болю” О. Турянського, а також “Intermezzo” М. Коцюбинського, досліджено специфіку функціонування концепту “природа”, а також доведено його вплив на формування ліричного сюжету метажанру.
- ДокументКурсова робота з методики вивчення зарубіжної літератури : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік ОП «Середня освіта (Англійська мова та література)»(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Табакова, Ганна ІванівнаМетою виконання курсової роботи є творча науково-дослідна праця здобувачів освіти задля розширення знань і навичок з методики вивчення зарубіжної літератури. Предметом курсової роботи є зміст, методи, прийоми, види, форми навчальної діяльності, спрямовані на реалізацію освітньо-виховних завдань шкільної дисципліни «Зарубіжна література».
- ДокументМіжродовий статус ліричної прози(2010) Табакова, Ганна ІванівнаАвтор систематизує існуючі думки щодо такого неоднозначного літературного явища, як лірична проза, з метою визначення її теоретичної сутності та місця серед літературних жанрів. Простежено етапи розвитку ліричної прози та проаналізовано сучасні дослідження в цій галузі. У статті подано короткий опис основних тенденцій сучасної ліричної прози.
- ДокументМіфи та епос англомовних країн : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік ОП «Середня освіта (англійська мова та література)»(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Табакова, Ганна ІванівнаМета курсу. Студенти визначатимуть основні міфологічні сюжети, образи, мотиви з міфології та героїчного епосу Британських островів, а також корінного населення Північної Америки, інтерпретуватимуть їх у творах художньої літератури різних періодів; аналізуватимуть художні твори за допомогою інструментарію міфопоетики.
- ДокументПрийом монтажу та його реалізація в ліричній прозі(2014) Табакова, Ганна ІванівнаУ статті аналізується прийом монтажу та його реалізація в метажанрі ліричної прози. Монтажна композиція якнайкраще відповідає жанровим вимогам ліричної прози, допомагає ліричному суб’єкту вільно переміщатися в часових просторах, повертатися в минуле й зазирати в майбутнє. Доведено, що така часова хаотичність нерідко пов’язана з асоціативністю наративу ліричної прози. Основні принципи монтажної композиції досліджуються в ліричній новелі М. Коцюбинського «Цвіт яблуні», ліричному романі Ю. Андруховича «Таємниця», ліричній повісті А. Любченка «Вертеп».
- ДокументРеалізація мотиву спадкової хвороби в драмі натуралізму: від Генріка Ібсена до Лесі Українки(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Табакова, Ганна ІванівнаУ статті вивчається питання розвитку натуралістичних тенденцій в драмах Ібсена та Лесі Українки. Подається огляд розвитку натуралістичної драми в європейській літературі. Розглядається мотив спадкового божевілля та його реалізація в драмах “Привиди” Г. Ібсена та “Блакитна троянда” Лесі Українки. Українська письменниця на відміну від норвезького драматурга більшого значення надає темі кохання й шлюбу, намагаючись вирішити питання про відповідальність хворого, який вирішив побудувати сім’ю.
- ДокументРоль епічних та ліричних родових ознак у метажанрі ліричної прози(Бердянський державний педагогічний університет, 2015) Табакова, Ганна ІванівнаУ статті розглядається взаємовплив ліричних та епічних родових ознак у поетиці метажанру ліричної прози. Наголошується, що риси епосу виявляють себе на формальному рівні, зокрема, в прозовій організації метажанру, його оповідній характеристиці, ширшому порівняно з лірикою подієвому тлі. Незважаючи на формальні ознаки епосу, лірична змістова домінанта пронизує всі складові структури метажанру, субʼєктивує оповідь, робить ліричного субʼєкта композиційним центром твору. Крім того, доводиться думка, що зміни у співвідношенні ліричної та епічної складової ліричної прози зумовлюють її жанрові трансформації.
- ДокументСпіви Землі: біологія та екологія в літературі та культурі(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Астапова, Вероніка Алімівна; Белімова, Т. В.; Богдан, Валерій Володимирович; Боговін, Ольга Володимирівна; Бондарева, О. Є.; Борзенко, О. І.; Будний, В. В.; Варецька, С. О.; Вєльчєва, К. О.; Вещикова, О. С.; Волгіна, О. О.; Гагара, Т. В.; Ганошенко, Ю. А.; Глотов, О. Л.; Годік, К. О.; Головань, Т. П.; Горбань, О. О.; Горбач, Н. В.; Григорчук, Ю. М.; Даниленко, Л. В.; Девдюк, І. В.; Деркачова, О. С.; Дуброва, Оксана Володимирівна; Жаркова, Р. Є.; Жигун, С. В.; Зарва, Вікторія Анатоліївна; Кірєєва, М. В.; Коваленко, Я. С.; Козлова, А. О.; Комаров, С. А.; Корнелюк, Б. В.; Курилова, Ю. Р.; Лановик, З.Б.; Лановик, М.Б.; Левицька, О. С.; Лихацька, В. М.; Лісовська, І. В.; Лущій, С. І.; Матасова, Ю. Р.; Маценка, С. П.; Мітракова, О. О.; Москвітіна, Д. А.; Ніколаєнко, В. М.; Ніколаєнко, К. І.; Новик, Ольга Петрівна; Павлик, Неля Віленівна; Павлюк, О. О.; Петренко-Цеунова, О. І.; Полуляхов, Артем Сергійович; Райбедюк, Г. Б.; Скидан, Я. А.; Сморжевська, О. О.; Соболь, В. О.; Табакова, Ганна Іванівна; Федоренко, О. Б.; Федоряка, Л. Д.; Філоненко, С. О.; Харлан, Ольга Дмитрівна; Цюп’як, І. К.; Чорний, І. В.; Швець, А. І.; Шиманович, Ірина Вікторівна; Халабузар, Оксана Анатоліївна; Школа, Валентина Миколаївна; Школа, Г. М.; Юносова, Валентина Олександрівна; Юхимук, Я. В.; Янковська, Ж. О.; Янцелевич, О. С.; Groes, Sebastian; Moore, MatthewУ збірнику вміщено матеріали доповідей і повідомлень міжнародної наукової конференції, що відбулася на базі факультету філології та соціальних комунікації Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено питанням екології та біології в культурі, літературознавстві, проблематика доповідей спирається на потреби наукового літературознавства та практики викладання літератури у контексті екокритики. Матеріали збірки можуть бути використані вчителями та студентами-філологами, викладачами, аспірантами, а також усіма, хто цікавиться сучасними проблемами дослідження літератури.
- ДокументСторітелінг як засіб активізації пізнавальної активності учнів у сучасному освітньому просторі(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Табакова, Ганна Іванівна; Пелагейченко, Микола ЛеонідовичУ статті досліджено використання сторітелінгу у викладанні технологій (трудового навчання) та зарубіжної літератури в школі. Сторітелінг – це не лише історія, а й ефективна передача інформації та спонукання до дії за допомогою розповіді. Метод використовується в багатьох сферах, таких, як міжособистісне спілкування, ЗМІ, бізнес, реклама, політика, освіта та мистецтво. Цінність змісту, краса слова та витонченість форми досить важливі в оповіді. Навчання за допомогою історій є інструментом протягом століть, і він продовжує залишатися ефективним методом активізації учнівської уваги. В останні роки педагоги почали досліджувати використання сторітелінгу саме у викладанні технологій та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти. Сьогодні сторітелінг став поширеним методом навчання. Історії можна використовувати в письмовій чи усній формі і навіть у цифровому вигляді. Це також допомагає познайомити учнів із зарубіжною літературою. Розповідаючи історії про культуру або біографію автора чи місце дії, учні можуть глибше зрозуміти текст. Такий підхід також може допомогти учням емоційно пережити матеріал, що може покращити запам’ятовування матеріалу. Сторітелінг на уроках технологій або професійно-технічної освіти сприяє запуску творчих проєктів для учнів, сприяє розвитку мотиваційних компонентів проєктного навчання, активізації пошуково-дослідницької діяльності при вивченні технологій виробництва. В обох випадках сторітелінг можна використовувати різними способами. Учитель може читати історії вголос класу, просити учнів створити власні історії або включити розповідь у групові проєкти. Головне – використовувати історії як інструмент для покращення навчання, а не як відволікання від нього. Загалом розповідь може бути ефективним інструментом для навчання технологій та зарубіжної літератури в школі, допомагаючи залучити учнів і поглибити їхнє розуміння цих дисциплін.
- ДокументІсторія зарубіжної літератури (ГМЛА)(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Табакова, Ганна Іванівна; Свіца, Тетяна ВолодимирівнаМетою курсу є допомогти студентам прилучитися до всесвітнього літературного процесу, збагатити їхній духовний світ знаннями історії зарубіжної літератури, залучити до загальнолюдських цінностей, виховати почуття власної гідності, потребу в читанні, цікавість до художнього слова, сформувати естетичний смак, високу загальну і читацьку культуру, розкрити специфіку естетичних проблем, сутність художніх напрямків та течій в літературі.
- ДокументІсторія зарубіжної літератури : силабус навчальної дисципліни для ОП «Філологія (германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська, друга – німецька)» на 2024-2025 н.р. (1 курс)(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Табакова, Ганна Іванівна; Свіца, Тетяна ВолодимирівнаМетою курсу є допомогти студентам прилучитися до всесвітнього літературного процесу, збагатити їхній духовний світ знаннями історії зарубіжної літератури, залучити до загальнолюдських цінностей, виховати почуття власної гідності, потребу в читанні, цікавість до художнього слова, сформувати естетичний смак, високу загальну і читацьку культуру, розкрити специфіку естетичних проблем, сутність художніх напрямків та течій в літературі.