Перегляд за Автор "Фатьянова, Тетяна Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 30
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументSTEM-технології у навчанні дітей з особливими освітніми потребами в початковій школі(International Electronic Scientific and Practical Journal "WayScience", 2024) Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Красовська, ВалентинаВ статті висвітлено особливості впровадження STEM-технологій у навчанні дітей з особливими освітніми потребами в початковій школі. Розглядаються методи адаптації STEM-освіти для розвитку когнітивних, соціальних і моторних навичок учнів, а також підкреслюється її роль у формуванні інклюзивного освітнього середовища.
- ДокументАлгоритм антикризових заходів у туризмі(Полтава : ЦФЕНД, 2021) Оргієць, Оксана Миколаївна; Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаНадано алгоритм антикризових заходів для подолання економічних викликів у туризмі, який полягає в розробці дій, які спрямовані як на уникнення, стримування негативних впливів кризи, так і на профілактику довгострокових негативних її наслідків для суб’єктів туристичної сфери.
- ДокументВикористання інтерактивного сервісу Кahoot для вдосконалення освітнього процесу в початковій школі(Науково-методичний центр професійно-технічної освіти у Запорізькій області, 2024) Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Іванова, КатеринаУ тезах розглядається використання інтерактивного сервісу Kahoot як ефективного інструменту для вдосконалення освітнього процесу в початковій школі. Зазначено, що застосування ігрових технологій сприяє підвищенню мотивації учнів, активному засвоєнню знань та розвитку когнітивних навичок.
- ДокументГейміфікація в навчанні: ігрові технології у викладанні інтегрованого курсу «Я досліджую світ»(Вісник науки та освіти, 2024-12) Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаУ статті розкрито визначення поняття «гейміфікація» в контексті освіти, аналізуються підходи до її впровадження та можливості адаптації для інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Особливу увагу приділено характеристикам ігрових елементів, які можуть бути інтегровані в освітній процес. До них відносять: миттєвий зворотний зв’язок, поступове ускладнення завдань, показники прогресу, елементи розваги та соціальної взаємодії. У статті зазначається, що гейміфікація не повинна перетворювати навчання на розважальний процес, хоча й має освітню ефективність. Детально проаналізовано модель «6 D’s», яка пропонує шість етапів для ефективного впровадження ігрових технологій: визначення цілей, характеристика бажаної поведінки учасників, аналіз аудиторії, розробка циклів активності, забезпечення елементів розваги та вибір відповідних інструментів. Наведено приклади практичного застосування сервісів Classcraft, Kahoot, Quizizz, Quizlet та інших технологій для створення ігрових сценаріїв і завдань. Детально розкрито обов’язкові та додаткові компоненти гейміфікації, такі як сторітелінг, інтерактивні персонажі, інтелектуальний фан та драматургічний конфлікт. У статті також розглядаються позитивні аспекти впровадження гейміфікації, що включають фокус мотивації, розвиток комунікативних і практичних навичок, та негативні фактори: ризик втрати зосередженості на навчанні та прояв азартності. На основі проведеного аналізу зроблено висновок, що застосування гейміфікації в початковій школі сприяє створенню інтерактивного освітнього середовища, яке відповідає вимогам Концепції Нової української школи та Державного стандарту початкової освіти, забезпечуючи розвиток критичного мислення, пізнавальних навичок та інтересу до навчання.
- ДокументЕкологічне виховання молодших школярів засобами інноваційних технологій(Перспективи та інновації науки, 2024-12) Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаСтаття присвячена актуальній проблемі екологічного виховання здобувачів початкової освіти засобами інноваційних технологій. За результатами аналізу психолого-педагогічної літератури зроблено висновок, що досліджувана проблема є актуальною та потребує детального розгляду в сфері освітньої діяльності, особливо в контексті інтеграції інноваційних технологій, які дозволяють зробити процес екологічного виховання ефективним, цікавим та спрямованим на практичне застосування знань. На основі аналізу наукової літератури було визначено ключові умови, що забезпечують ефективність екологічного виховання, а саме: урахування вікових і психологічних особливостей сприйняття природи здобувачами початкової освіти; посилення міжпредметних зв’язків; впровадження краєзнавчого підходу тощо. Розглянуто можливості застосування в освітньому процесі інтерактивних навчальних платформ (Kahoot!, Quizlet), віртуальних екскурсій, STEM-проєктів, мобільних додатків (WWF Together, EcoBuddy), цифрових інструментів (Canva, PowerPoint) та елементів робототехніки в рамках впровадження екологічного виховання. Проаналізовано вплив інноваційних технологій на розвиток у здобувачів початкової освіти критичного мислення, екологічно відповідальної поведінки, практичних навичок і ціннісного ставлення до природи. Зазначено, що інноваційні підходи до екологічного виховання забезпечують інтеграцію традиційних методів із сучасними технологіями. Вони сприяють активному залученню молодших школярів до освітнього процесу, підвищенню мотивації та ефективності засвоєння знань. Висновки статті підтверджують, що використання інноваційних технологій є ключовим чинником у формуванні екологічної свідомості, культури та практичних навичок у дітей молодшого шкільного віку, забезпечуючи гармонійне поєднання освіти, виховання та практичної діяльності.
- ДокументЕмоційний інтелект як основа професійної успішності майбутнього вчителя початкових класів(БДПУ, 2024) Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаУ статті розкрито сутність і значення емоційного інтелекту в професійній діяльності майбутніх учителів початкової школи.
- ДокументЕстетичне виховання здобувачів початкової освіти за рахунок поєднання мистецтва та можливостей комп’ютерної графіки, технології мультимедіа(Acta Paedagogiсa Volynienses, 2022) Качерова, Ольга Георгіївна; Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаУ статті розглядається роль естетичного виховання у формуванні особистості здобувачів початкової осві-ти за рахунок поєднання мистецтва та можливостей комп’ютерної графіки, технології мультимедіа. Розкрито сутність поняття «естетичне виховання», яке сприймається як система заходів, вкладених у вироблення і вдо-сконалення у людині здатності сприймати, правильно, розуміти, цінувати і створювати прекрасне, піднесене у житті й мистецтві. У ході дослідження встановлено, що естетичне виховання, що поєднує у собі мистецтво та комп’ютерні можливості трактується, як цілеспрямований процес формування в особистості естетичного ставлення до явищ дійсності за допомогою впливу на естетичні якості засобами комп'ютерної графіки. Автора-ми розглянуто та проаналізовано етапи розвитку людини, в рамках постійного безперервного мистецького роз-витку. Так, було визначено, що одним з провідних і важливим етапом естетичного виховання, на якому здобувачі освіти вперше осмислено поєднують мистецтво та можливості комп’ютерної графіки, технологій мультимедіа є – третій етап, що пов'язаний з навчанням у школі. На основі аналізу можна стверджувати, що комп’ютерні можливості використовуються мало в рамках мистецької освітньої галузі в початковій школі і є нагальна про-блема в застосуванні елементів комп’ютерної графіки, технологій мультимедіа. Сфера комп'ютерних техноло-гій сьогодні має величезний технічний і програмний потенціал. Визначено, що для цілей естетичної освіти учнів необхідний свідомий відбір коштів та програм, що дозволяють реалізовувати власні освітні завдання. Виявлено роль вчителя та переваги впровадження комп’ютерних технологій в освітній процес уроків мистецтва. Наве-дено приклади поєднання мистецтва та можливостей комп’ютерної графіки, технології мультимедіа, що буде доцільним при проведені уроків художньо-естетичного циклу.
- ДокументЗдоров’язбережувальні технології у сучасному освітньому середовищі початкової школи(International Science Group, 2024-09) Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаСтаття висвітлює значення здоров’язбережувальних технологій у сучасному освітньому середовищі початкової школи. Розглядаються підходи до формування культури здоров’я молодших школярів, методи впровадження здоров’язбережувальних технологій в освітній процес та їхній вплив на фізичний і психоемоційний стан дітей.
- ДокументЛінгводидактична діяльність учителя початкової школи : силабус навчальної дисципліни 2024-2025 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Попова, Ольга Іванівна; Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаМета та предмет курсу: розкрити наукові основи лінгводидактичної діяльності вчителя початкової школи, сформувати психологічну, педагогічну, методичну готовність здобувачів до педагогічної діяльності в початковій школі. Основними завданнями вивчення дисципліни «Лінгводидактична діяльність учителя початкової школи» є: – розкрити теоретичні засади становлення лінводидактики як науки, з’ясувати її понятійний апарат, лінгводидактичні технології засвоєння мови й мовлення; – систематизувати й поглибити знання з методики викладання української мови та методики літературного читання; – забезпечити подальше професійне мовно-мовленнєве вдосконалення здобувачів вищої освіти; – сформувати в майбутніх учителів початкової школи стійкий інтерес до застосування інноваційних технологій навчання мови в умовах Нової української школи; – виробити вміння і навички моделювати лінгводидактичний дискурс урізних ситуаціях навчального спілкування.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Бальоха, Альона; Візавер, Вiкторiя; Кузьмінський, Анатолій; Біда, Олена; Чичук, Антоніна; Гуттерер, Єва; Кучай, Олександр; Лінтварьова, Анна; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Сугейко, Любов; Дегтярьова, Любов; Кабанова, Дар’я; Кравцова, Тетяна; Олійник, Олена; Павлусь, Ольга; Пістряк, Світлана; Семенюк, Наталія; Червяковська, Наталія; Бєдунова, Олена; Дрозд, Лідія; Коробова, Ольга; Кузнецов, Микита; Горецька, Олена Віталіївна; Рига, Галина; Федорик, Вікторія Володимирівна; Беспалько, Лариса; Бідзіля, Валерія; Бойко, Дарія; Бородін, Олексій; Варданян, Сєда; Щербакова, Надія Миколаївна; Галушкова, Марія; Гладиш, Ганна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Губанова, Олена; Дорошенко, Вікторія; Дудка, Артем; Коваль, Карина Валентинівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Кучерява, Катерина; Малиш, Яна; Матюк, Аліна; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Неклеса, Руслана; Нємцева, Наталія; Патика, Вікторія; Пруська, Анастасія; Садовникова, Юлія; Сапранкова, Катерина; Сукова, Марія; Тімченко, Карина; Чемоніна, Лада В’ячеславівна ; Трушлякова, Вікторія; Удовенко, Анна; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Федюк, Валентина; Чайка, Анжела; Швед, Ольга; Школа, Ірина Вікторівна; Григор'єв, Ігор; Гоменюк, Дар’я; Малиш, Яна; Качерова, Ольга Георгіївна; Джураєва, Яніна; Дзюба, Світлана; Іванова, Ганна; Маджарова, Софія; Мартинюк, ЛесяУ збірнику вміщено матеріали доповідей Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Збірка тез присвячена розкриттю проблем професійної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в умовах змінненої реальності. Основі положення стануть в нагоді майбутнім педагогам, вчителям початкової школи та всім, хто цікавиться окресленою проблемою.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Коробова, Ольга; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Гусак, Наталія; Дегтярьова, Любов; Кизь, Наталія; Нємцева, Наталія; Олійник, Олена; Федорова, Ірина; Басюк, Наталія; Горецька, Олена Віталіївна; Кабанова, Дар’я; Меліхова, Валерія; Федорик, Вікторія Володимирівна; Черезова, Ірина Олександрівна; Юдіна, Ася; Беженарь, Лілія; Безрукава, Анастасія; Довгопол, Юліана; Дубовікова, Ангеліна; Гоменюк, Дар’я; Качаєва, Владислава; Кобзар, Діана; Коваль, Карина Валентинівна; Красовська, Валентина; Лупир, Діана; Малиш, Яна; Мороз, Юлія; Нагаєнко, Лілія; Науменко, Анастасія; Патика, Вікторія; Романова, Оксана; Рехлецька, Діана; Сапранкова, Катерина; Соколенко, Анастасія; Сомова, Анастасія; Удовенко, Анна; Хомин, Олеся; Черкес, Ольга; Чорна, Вікторія; Шеремен, Ольга; Шибінська, Софія; Шило, Анжела; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Якимець, Марія; Білоконь, Яна; Висікайло, Тетяна; Владимирова, Алла; Горбатюк, Ольга; Гришина, Аліна; Джураєва, Яніна; Дзигалюк, Карина; Дзюба, Світлана; Дроздова, Валерія; Іванова, Олена; Качерова, Ольга Георгіївна; Козлова, Катерина; Кононенко, Марина; Кириленко, Олександра; Люта, Діана; Мартинюк, Леся; Поліщук, Катерина; Полтавець, Вікторія; Сенченко, Владислав; Соколенко, Анастасія; Ткачук, Інна; Петрик, Крістіна Юріївна; Бондар, Юлія; Нестеренко, Марина Миколаївна; Хланта, Євгенія; Співак, Любов Миколаївна; Бондар, Юлія; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Шукатка, Оксана; Підгурська, Валентина; Барановська, ІринаУ збірнику вміщено матеріали доповідей і повідомлень Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено актуальним питанням здійснення освітнього процесу в умовах змінненої реальності.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2024-11) Чемоніна, Лада В'ячеславівна; Бородін, Олексій; Верьовка, Наталя; Войтко, Єва; Сергієнко, Наталія; Яковенко, Георгій; Коробов, Михайло; Коробова, Ольга; Мачинська, Наталія; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Попова, Ольга Іванівна; Рудчик, Ольга; Гогоц, Дарина; Горбань, Катерина; Грунтківський, Анатолій; Завгородня, Наталя; Кочерга, Євгенія Володимирівна; Мельник, Ольга; Некіга, Лариса; Сапранкова, Катерина; Співак, Любов Миколаївна; Стрільчук, Оксана Володимирівна; Черезова, Ірина Олександрівна; Боршош, Євгенія; Бублікова, Софія; Головата, Ксенія; Голубовська, Ірина; Горяніна, Вероніка; Демещик, Олена; Дорошенко, Данііл; Дьоріна, Ангеліна; Жижема, Анастасія; Захарчук, Аліна; Захарчук, Марина; Кандибка, Анжеліка; Нестеренко, Марина Миколаївна; Кобець, Аліна; Козлова, Катерина; Коваль, Карина Валентинівна; Кириленко, Олександра; Коркошко, Вадим; Красовська, Валентина; Куза, Андріан; Куза, Андріан; Кульбач, Лариса; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Лопан, Сергій; Лупир, Діана; Максютенко, Діана; Малиш, Яна; Пальчикова, Олександра; Мосюк, Дарія; Павленко, Олена; Петрик, Крістіна Юріївна; Поліщук, Катерина; Поліщук, Катерина; Пушкар, Надія; Рубцова, Ангеліна; Сапранкова, Катерина; Скорих, Ксенія; Соколенко, Анастасія; Стефанишин, Тетяна; Ткаченко, Марина; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Федорченко, Анастасія; Чернецова, Валерія; Чмельова, Наталія; Швед, Ольга; Швидка, Людмила; Шило, Анжела; Ярема, Олена; Алієва, Емілія; Барболін, Микола; Бузова, Олена Дмитрівна; Григорович, Ольга; Грищенко, Любов; Землякова, Настасія; Ісланкіна, Євгенія; Ковалевська, Світлана; Костєвіч, Сергій; Михайлишин, Оксана; Некіга, Лариса; Очеретенко, Поліна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Панченко, Дар’я; Пивоваров, Сергій, Григор'єва Вікторія; Проценко, Дарина; Сидорук, Антон; Фімушкін, Владислав; Хомишак, Юлія; Шпирко, Сніжана; Крижко, Василь Васильович; Федорик, Вікторія Володимирівна; Буткова, Ольга; Недзведовська, Ольга; Крючкова, Юлія Вячеславівна; Романова, Оксана; Васьків, Сільвія; Підгурська, Валентина; Качерова, Ольга Георгіївна; Омельченко, Анетта Іванівна; Перетяга, Людмила; Кіт, Галина; Малінка, ОленаУ збірнику вміщено матеріали доповідей Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено актуальним питанням здійснення освітнього процесу в умовах зміненої реальності. Матеріали конференції стануть у нагоді майбутнім педагогам та вчителям початкової школи.
- ДокументОснови культури і техніки мовлення вчителя початкової школи: силабус навчальної дисципліни 2024-2025 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Попова, Ольга Іванівна; Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаМета та предмет курсу: поглибити знання здобувачів першого бакалаврського рівня вищої освіти про українську мову, сформувати вміння та навички досконалого володіння виражальними засобами для ефективної комунікації з усіма учасниками освітнього процесу з дотриманням норм сучасної української мови та мовленнєвого етикету; будувати й удосконалювати тексти різних стилів в усному й писемному мовленні, що в результаті забезпечить високий рівень культури мовлення майбутніх учителів початкових класів. Завдання курсу: - зацікавити здобувачів нормативно спілкуватися, розвивати навички впливу за допомогою мовних засобів; - ґрунтовно та системно засвоїти норми сучасної української літературної мови; - цілісно теоретично та практично вивчити рідну мову, що сприятиме виробленню орфографічних і пунктуаційних навичок; - оволодіти нормами мовленнєвого етикету; - підвищити рівень культури мовлення майбутніх педагогів; - виробити навички техніки мовлення.
- ДокументОсобливості впровадження STEM-технологій в освітній процес Нової української школи(БДПУ, 2024) Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Максютенко, ДіанаУ тезах розглядаються особливості впровадження STEM-технологій в освітній процес Нової української школи. Акцентується увага на їхній ролі у формуванні ключових компетентностей у здобувачів початкової освіти, розвитку критичного мислення, творчості та практичного застосування знань у реальному житті.
- ДокументОсобливості застосування технології проблемного навчання на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ»(Acta Paedagogica Volynienses, 2024-06) Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаУ статті розглянуто особливості застосування технології проблемного навчання на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Висвітлено ключові позиції вчених, щодо питання вдосконалення освіти на різних етапах її становлення. Здійснено оцінку внеску науковців у створенні концепцій розвитку теорії проблемного навчання. Розкрито сутність поняття «проблемне навчання», його принципові відмінності від традиційних педагогічних технологій. Особливу увагу приділено специфіці створення проблемного питання як засобу активізації продуктивної, творчої навчально-пізнавальної діяльності. Визначено основні цілі постановки проблемних ситуацій перед молодшими школярами: стимулювання розумової діяльності; розвиток комунікативних навичок; закріплення та повторення нового матеріалу; перевірка знань. Виділено 4 основні етапи розв’язання проблеми здобувачами початкової освіти, а саме: усвідомлення проблеми, формулювання гіпотези, доказ гіпотези, підбиття підсумків. Запропоновано пам’ятку-інструкцію для полегшення розв’язання учнями проблемних питань на уроках «Я досліджую світ». Наведено приклади проблемних завдань з декількох освітніх галузей, які варто застосовувати для розвитку розумової активності школярів. Зроблено висновки про те, що в сучасних умовах, упровадження технології проблемного навчання в початковій школі є не тільки доцільним, а й абсолютно необхідним, адже на її основі відбувається формування всебічно розвиненої творчої особистості, здатної до самостійного пошуку, накопичення, систематизації та логічної реалізації отриманих знань. Стаття представляє науковий і практичний інтерес для здобувачів вищої освіти, вчителів початкової школи, дослідників і всіх тих, хто зацікавлений у питанні застосування технології проблемного навчання на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ».
- ДокументОсобливості організації проблемного навчання під час викладання інтегрованого курсу «Я досліджую світ»(БДПУ, 2024) Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаУ статті розглянуто особливості організації проблемного навчання при викладанні інтегрованого курсу «Я досліджую світ», акцентовано увагу на ефективних методах та підходах, що сприяють розвитку критичного мислення учнів. Проаналізовано переваги та виклики впровадження проблемного навчання у процесі вивчення інтегрованих дисциплін у початковій школі.
- ДокументОсобливості формування екологічної компетентності в здобувачів початкової освіти(Research Europe, 2024) Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаУ статті розглянуто особливості формування екологічної компетентності у здобувачів початкової освіти як важливого компоненту їхнього світогляду. Аналізуються методи, підходи та освітні технології, що сприяють розвитку екологічної свідомості, відповідального ставлення до природи та формуванню навичок екологічно доцільної поведінки у молодших школярів.
- ДокументПартнерство школи та сім’ї у формуванні здоров’язбережувальної культури молодших школярів(Research Europe, 2024) Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Поліщук, КатеринаУ тезах розглядається важливість партнерства школи та сім'ї у формуванні здоров'язбережувальної культури молодших школярів, адже спільні зусилля цих двох соціальних інститутів мають вирішальне значення для розвитку здорових звичок у дітей. Ефективне співробітництво допомагає створити сприятливі умови для формування правильних навичок та способу життя, що впливає на довготривале збереження їхнього здоров'я.
- ДокументПедагогічні аспекти формування ключових та предметних компетентностей в інтегрованиму курсі "Я досліджую світ"(НДУ ім. М. Гоголя, 2025-02-26) Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаУ тезах розглядаються педагогічні аспекти формування ключових та предметних компетентностей у початковій школі на основі інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Окреслено методичні підходи, що сприяють розвитку критичного мислення, дослідницьких навичок і міжпредметної інтеграції. Особлива увага приділена практичним стратегіям навчання, які забезпечують формування цілісного світогляду учнів.
- ДокументПедагогічні програмні засоби організації і комп’ютерної підтримки навчально-пізнавальної діяльності здобувачів початкової освіти(Суми, Україна, 2022) Качерова, Ольга Георгіївна; Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаКінець ХХ-го – початок ХХІ-го століття характеризуються швидкою інформатизацією суспільства. Від рівня розвитку суспільства напряму залежить рівень розвитку системи освіти, тому сучасність ставить перед системою освіти нові вимоги, пов’язані з виробленням нових підходів у навчанні в умовах масової інформатизації освітнього процесу. Якісна реалізація поставлених завдань потребує широкого впровадження в освітній процес комп’ютерно-орієнтованих систем навчання, що базуються на комп’ютерній підтримці навчально-пізнавальної діяльності.