Кафедра української мови та журналiстики
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кафедра української мови та журналiстики за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 91
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументМетодичні основи організації освітнього процесу 2022 рік вступу : силабус навчальної дисципліни, ОП Середня освіта (українська мова і література, англійська мова)(БДПУ, 2022) Нищета, Володимир АнатолійовичМета курсу – опанування майбутніми вчителями української мови, української літератури, англійської мови основ предметних методик, нормативно-правового й методичного забезпечення Нової української школи в аспекті мовно-літературної освітньої галузі. Предметом методичні основи роботи вчителя-словесника в мовно-літературній освітній галузі в Новій українській школі. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде знати: поняття методу як наукової категорії, поняття методики як науки, Концепцію «Нова українська школа (НУШ)», Державний стандарт базової середньої освіти, особливості мовно-літературної освітньої галузі, основи методики навчання української мови, основи методики викладання української літератури, основи методики навчання англійської мови, методи навчання української мови, методи викладання української літератури, методи навчання англійської мови, особливості уроків української мови, української літератури, англійської мови. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде вміти: аналізувати нормативно-правові документи й методичне забезпечення НУШ, модельні навчальні програми з української мови, української літератури, англійської мови (включно з модельними навчальними програмами інтегрованих курсів), підручники з української мови, української літератури, англійської мови; аргументовано добирати методи й прийоми навчання української мови, викладання української літератури, навчання англійської мови; первинно моделювати уроки української мови, української літератури, англійської мови.
- ДокументМетодичні основи організації освітнього процесу 2022 рік вступу : силабус для ОП "Середня освіта (українська мова і література)"(БДПУ, 2022) Нищета, Володимир АнатолійовичМета курсу – опанування майбутніми вчителями української мови, української літератури основ предметних методик, нормативно-правового й методичного забезпечення Нової української школи в аспекті мовно-літературної освітньої галузі. Предметом методичні основи роботи вчителя-словесника в мовно-літературній освітній галузі в Новій українській школі. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде знати: поняття методу як наукової категорії, поняття методики як науки, Концепцію «Нова українська школа (НУШ)», Державний стандарт базової середньої освіти, особливості мовно-літературної освітньої галузі, основи методики навчання української мови, основи методики викладання української літератури, методи навчання української мови, методи викладання української літератури, особливості уроків української мови, української літератури. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде вміти: аналізувати нормативно-правові документи й методичне забезпечення НУШ, модельні навчальні програми з української мови, української літератури(включно з модельними навчальними програмами інтегрованих курсів), підручники з української мови, української літератури; аргументовано добирати методи й прийоми навчання української мови, викладання української літератури; первинно моделювати уроки української мови, української літератури.
- ДокументЕтнолінгвістика : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік, ОП Філологія, другий (магістерський) рівень вищої освіти(БДПУ, 2023) Вусик, Ганна ЛеонідівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Етнолінгвістика» на другому (магістерському) рівні вищої освіти є формування уявлення про самобутність етнічних мов та їх «картин світу», про механізми, які забезпечують взаєморозуміння між народами у процесі обміну культурними цінностями й життєвим досвідом. Курс «Етнолінгвістика» займає важливе місце у підготовці здобувачів філологів. Завдання курсу – висвітлення сучасного етнолінгвістичного напряму, шляхів його розвитку; дослідження лінгвістичних та філософських передумов та проблем, що мали вплив на виникнення та розвиток етнолінгвістики в Україні, пострадянському просторі та зарубіжжі. Особлива увага звертається на розуміння різних напрямів етнолінгвістики. Курс «Етнолінгвістика» дає загальне уявлення про етнолінгвістику як міждисциплінарну науку, про зв’язок мови з духовною та матеріальною культурою народу. Етнолінгвістика вивчає мову як засіб отримання, збереження, обробки, переробки інформації про культуру етносу. Ця галузь мовознавства спрямована на дослідження способів концептуалізації й категоризації певною мовою світу дійсності та внутрішнього рефлексивного досвіду.
- ДокументСучасна українська мова (морфологія): силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Ліпич, Вікторія МиколаївнаМета та завдання курсу: ознайомити студентів з основними поняттями морфології, усвідомити поняття частин мови та їх граматичних категорій; зрозуміти особливості самостійних та несамостійних частин мови. Програма курсу орієнтує на вивчення студентами-філологами морфології сучасної української літературної мови. Важливими аспектами викладання курсу є постійна увага до з’ясування теоретичних проблем з урахуванням дискусійних питань, а також орієнтація студентів на професійне застосування здобутих знань у шкільному курсі мови. Завдання курсу: засвоєння студентами теоретичних знань з морфології української мови, що дасть змогу краще й повніше аналізувати факти і явища сучасної української мови; вироблення у студентів навичок коментування та аналізу мовних фактів, умінь застосовувати набуті знання на практиці; ознайомлення студентів з дискусійними питаннями сучасної мовознавчої науки; підвищення культури усного та писемного мовлення студентів.
- ДокументМетоди та прийоми лінгвістичних досліджень : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для спец. 014.01 Українська мова і література(БДПУ, 2023) Сопіна, Ольга АнатоліївнаМетою викладання навчальної дисципліни “Методи та прийоми лінгвістичних досліджень“ є систематизація знань про традиційні, класичні методи дослідження та ознайомлення магістрантів із специфікою сучасних теоретичних та експериментальних методів дослідження мовних явищ у різних галузях лінгвістики. Основними завданнями вивчення дисципліни “Методи та прийоми лінгвістичних досліджень“ є 1) ознайомлення із сучасними тенденціями мовознавства; 2) засвоєння специфіки сучасних методів дослідження; 3) вдосконалення навичок самостійної роботи із науковою літературою з урахуванням методики сучасних прийомів вивчення лінгвістичного матеріалу; 4) формування у магістрантів навичок самостійного аналізу мовного матеріалу.
- ДокументСтилістика української мови : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Павлик, Неля ВіленівнаПредметом вивчення навчальної дисципліни є стилістична система української мови в її довершеній, поліфункціональній формі; основні поняття теоретичної і практичної стилістики; стилістичні норми літературного мовлення тощо. Мета курсу – вивчення етапів формування, становлення і розвитку функціональних стилів української літературної мови в різних сферах спілкування, ролі інтра- та екстралінгвальних чинників; характеристика стилістичного матеріалу сучасної української мови; оволодіння стилістичною системою української мови (стилістикою ресурсів і функціональною стилістикою); вироблення вмінь і навичок визначати стилістичні ознаки мовних одиниць у текстах усіх стилів; ознайомлення із стилістичними прийомами та способами використання мовного матеріалу відповідно до умов і цільової настанови; вироблення вмінь оцінювати стилістичні можливості мовних засобів. Програмні результати навчання: у результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде знати: основні поняття і категорії загальної стилістики; головні критерії класифікації функціональних стилів; основні етапи формування, становлення і розвитку функціональних стилів української літературної мови в різних сферах спілкування; основні риси культури мовлення, мовні засоби і способи її підвищення; буде вміти: описувати у формі загальної стилістики шляхом визначення маркованих і нейтральних мовних засобів, емоційно та експресивно забарвлених елементів тексти, що належать до різних функціональних стилів української мови; аналізувати різностильові тексти, визначаючи підстилі, жанри, засоби творення, можливі помилки та способи їх уникнення; здійснювати стилістичну характеристику фонетичних, лексичних і граматичних засобів української мови; здійснювати стилістичний аналіз текстів зі стилістичними фігурами та тропами; враховувати взаємозв’язки двох форм мови – писемної та усної, виявляти книжні та розмовні елементи; редагувати тексти, виявляти і виправляти відхилення від стилістичних норм; використовувати мовні стилі і жанри відповідно до місця, часу, обставин, статусно-рольових характеристик партнера.
- ДокументСучасна українська літературна мова (розділи: фонетика, фонологія, ерфоепія, графіка і орфографія) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Павлик, Неля ВіленівнаДисципліна “Сучасна українська літературна мова” є основною у системі лінгвістичних предметів філологічного факультету. Предметом її вивчення є науково узагальнений опис сучасної української літературної мови, характеристика її фонетичної системи, лексичного складу і граматичної будови, вивчення мовних одиниць (звуків, слів, морфем, словоформ, словосполучень, речень) у їх взаємозв'язках і взаємовідносинах, закономірностей творення і функціювання цих одиниць. Метою вказаного курсу є оволодіння такими розділами сучасної української літературної мови, як фонетика, фонологія, орфоепія, графіка та орфографія, засвоєння теоретичного і практичного матеріалу, вироблення навичок самостійного підходу до аналізу мовних явищ, формування фонетичної компетенції. Водночас курс містить короткі відомості з історії формування й розвитку української літературної мови, історичної фонетики тощо. Курс з фонетики та фонології є важливим для формування кваліфікованого фахівця, який не тільки ґрунтовно знає особливості української фонетичної системи, але й уміє реалізувати ці знання на практиці, мовлення якого відповідає орфоепічним нормам української літературної мови.
- ДокументСилабус навчальної дисципліни «Методика викладання української мови у закладах вищої освіти» 2023–2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета курсу: 1) забезпечити теоретичну й методичну підготовку студентів в галузі викладання української мови, що сприяє формуванню методичного мислення й засвоєння метамови методики як науки і є визначальною умовою для майбутньої плідної педагогічної діяльності; 2) підготувати студентів до успішного проходження активної педагогічної практики в закладах середньої освіти – школах, гімназіях, ліцеях, коледжах – як чергового важливого етапу в їхній педагогічній освіті, який сприяє закріпленню теоретичних знань і формуванню професійних умінь і навичок, методичної та професійної компетентностей.. Завдання: 1) сформувати розуміння методики української мови як прикладної науки, розкривши зміст її основних понять і категорій; 2) усвідомити в узагальненому вигляді основні досягнення й ідеї в галузі методики навчання української мови та шляхи її розвитку вітчизняними й зарубіжними вченими-методистами та вчителями-практиками; 3) схарактеризувати основні тенденції, напрями й проблеми сучасної методики навчання української мови; 4) ознайомити студентів із цілями, завданнями й змістом курсу української мови в сучасній школі, сформувати уявлення про чинні програми та навчально-методичні комплекси; про основні форми навчальної діяльності, ефективні методи й прийоми, а також засоби навчання, що застосовуються на уроках української мови, на елективних і факультативних заняттях і в позакласній роботі з предмету; 5) виробити в студентів уміння планування роботи з української мови, побудови уроків, здійснення контролю за діяльністю учнів і перевірки й оцінки їх знань, умінь і навичок; 6) сприяти формуванню вмінь і навичок самостійного засвоєння навчально-методичної літератури, досвіду вчителів і застосування на практиці досягнень сучасної методики.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямування): силабус навчальної дисципліни для ОП "Середня освіта (музичне мистецтво та англійська мова)" на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Ліпич, Вікторія МиколаївнаМета курсу: формування комунікативної компетентності здобувачів; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей здобувачів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Основні завдання:сформувати мовну компетентність майбутніх фахівців, створити мовно-мовленнєву базу, оперуючи якою можна реалізувати будь-яку ситуацію мовного спілкування; сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності; виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні; розвивати творче мислення студентів; виховати повагу до української літературної мови, до мовних традицій; сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням): силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Ліпич, Вікторія МиколаївнаМета курсу: формування комунікативної компетентності здобувачів; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей здобувачів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Основні завдання:сформувати мовну компетентність майбутніх фахівців, створити мовно-мовленнєву базу, оперуючи якою можна реалізувати будь-яку ситуацію мовного спілкування; сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності; виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні; розвивати творче мислення студентів; виховати повагу до української літературної мови, до мовних традицій; сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаМета курсу: - формування комунікативної компетентності студентів; - набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей студентів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; - вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Завдання курсу: ‒ сформувати мовну компетентність майбутніх фахівців, створити мовно-мовленнєву базу, оперуючи якою можна реалізувати будь-яку ситуацію мовного спілкування; - сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності; - виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні; - розвивати творче мислення студентів; - виховати повагу до української літературної мови, до мовних традицій; - сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів.
- ДокументУкраїнська мова для журналістів (1, 2 курс) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Вусик, Ганна ЛеонідівнаМетою курсу «Українська мова для журналістів» є різнобічний мовленнєвий розвиток майбутніх фахівців, усвідомлення місії комунікативної, репрезентативної та культуроносної функцій української мови в засобах масової інформації. Завдання курсу: • усвідомити суть понять «сучасна українська літературна мова», «національна мова», «мова ЗМК»; • знати особливості публіцистичного стилю та його жанри; • розрізняти особливості лексики, граматики, орфоепії, орфографії та етикету в мові ЗМК; • знати орфоепічні, граматичні, лексичні, стилістичні норми української мови; •уміти виступати з доповідями і повідомленнями перед аудиторією за результатами власної пізнавальної діяльності, дотримуючись орфоепічних і граматичних норм; •дискутувати, переконливо аргументуючи особисту життєву позицію, узгоджуючи її із загальнолюдськими моральними і етичними нормами; • писати твори, добираючи відповідні мовні засоби, виражаючи своє ставлення, враховуючи ситуацію спілкування, зокрема адресата; • вільно користуватися словниками; • редагувати неправильно побудовані речення, виправляти орфоепічні і граматичні помилки в мові ЗМК.
- ДокументСучасна українська мова (морфеміка, словотвір) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Ліпич, Вікторія МиколаївнаМета та завдання курсу: допомогти студентам засвоїти основні процеси формування йстановлення української мови, засвідчити її безперервний історичний розвиток та вдосконалення, зʼясувати взаємодію між окремими структурними мовними явищами, зрозуміти загальновнутрішні й часткові закони мови. Завдання курсу: засвоєння студентами теоретичних знань з морфеміки та словотвору української мови, що дасть змогу краще й повніше аналізувати факти і явища сучасної української мови; вироблення у студентів навичок історичного коментування та аналізу мовних фактів, умінь застосовувати набуті знання на практиці; ознайомлення студентів з дискусійними питаннями сучасної мовознавчої науки; підвищення культури усного та писемного мовлення студентів.
- ДокументДокументознавство у сфері освіти : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Глазова, Світлана МиколаївнаДисципліна «Документознавсто у сфері освіти» є однією з базових для формування професійної компетенції студентів, оскільки магістр освіти повинен знати і розуміти сутність і значення документної інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства, усвідомлювати небезпеку і загрози, що виникають в цьому процесі, дотримуватися основних вимог інформаційної безпеки; володіти основними методами, способами і засобами отримання, зберігання, переробки інформації. Метою викладання навчальної дисципліни «Документознавство у сфері освіти» є формування у студентів професійно зорієнтованих умінь і навичок оптимальної мовної поведінки у фаховій сфері, підвищення рівня мовної грамотності, практичне оволодіння основами офіційно-ділового стилю української мови, що забезпечить професійне спілкування на належному мовному рівні. Завдання (цілі): сформувати чітке і правильне розуміння ролі документної інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства, усвідомлювати небезпеку і загрози, що виникають в цьому процесі, дотримуватися основних вимог інформаційної безпеки; володіти основними методами, способами і засобами отримання, зберігання, переробки інформації; вміти керувати документообігом освітніх установ, користуватися засобами електронного документообігу, проводити правовий аналіз нормативно- правових актів; вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою; використовувати різноманітні засоби оптимізації документообігу, в тому числі засоби комп’ютеризації; використовувати документну інформацію в освітній сфері; виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні; розвивати творче мислення студентів, відповідальність та навички роботи в команді; виховати повагу до української літературної мови, до мовних традицій; сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів. Обов’язковою складовою частиною навчального процесу є самостійне опрацювання відповідної наукової та спеціальної літератури, спрямованої на розвиток навиків писемної мови. Передбачено самостійну роботу з підручниками, посібниками, термінологічними та іншими видами словників, навчальною та довідковою літературою.
- ДокументМетодика викладання української мови у закладах вищої освіти : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік, ОП Середня освіта (українська мова і література)(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета курсу: 1) забезпечити теоретичну й методичну підготовку студентів в галузі викладання української мови, що сприяє формуванню методичного мислення й засвоєння метамови методики як науки і є визначальною умовою для майбутньої плідної педагогічної діяльності; 2) підготувати студентів до успішного проходження активної педагогічної практики в закладах середньої освіти – школах, гімназіях, ліцеях, коледжах – як чергового важливого етапу в їхній педагогічній освіті, який сприяє закріпленню теоретичних знань і формуванню професійних умінь і навичок, методичної та професійної компетентностей.. Завдання: 1) сформувати розуміння методики української мови як прикладної науки, розкривши зміст її основних понять і категорій; 2) усвідомити в узагальненому вигляді основні досягнення й ідеї в галузі методики навчання української мови та шляхи її розвитку вітчизняними й зарубіжними вченими-методистами та вчителями-практиками; 3) схарактеризувати основні тенденції, напрями й проблеми сучасної методики навчання української мови; 4) ознайомити студентів із цілями, завданнями й змістом курсу української мови в сучасній школі, сформувати уявлення про чинні програми та навчально-методичні комплекси; про основні форми навчальної діяльності, ефективні методи й прийоми, а також засоби навчання, що застосовуються на уроках української мови, на елективних і факультативних заняттях і в позакласній роботі з предмету; 5) виробити в студентів уміння планування роботи з української мови, побудови уроків, здійснення контролю за діяльністю учнів і перевірки й оцінки їх знань, умінь і навичок; 6) сприяти формуванню вмінь і навичок самостійного засвоєння навчально-методичної літератури, досвіду вчителів і застосування на практиці досягнень сучасної методики.
- ДокументМетодичні особливості навчання предмета (українська мова) : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік, ОП Середня освіта (українська мова і література)(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета та завдання курсу: опанування майбутніми вчителями української мови лінгводидактики й найефективніших форм організації освітнього процесу, найдоцільніших методів і прийомів навчання учнів на сучасному етапі розвитку закладів загальної середньої освіти. Завдання: 1. Підготовка майбутніх учителів до педагогічної діяльності в умовах реформування сучасної школи, реалізації концепцій мовної освіти в Україні. 2. Забезпечення засвоєння студентами системи теоретичних знань і професійних умінь, які допоможуть їм формувати учнів – компетентних мовців, виховувати свідомих громадян України. 3. Навчання поєднувати теоретичні знання з практичними потребами сучасних ЗЗСО, втілювати нові методичні ідеї в практику навчання предмета, застосовувати педагогічні інновації. 4. Розвиток у студентів пізнавальних інтересів, прагнення до вдосконалення своєї професійної підготовки, уміння працювати з навчально-методичною літературою. 5. Формування в майбутніх учителів-словесників дослідницьких навичок, розвиток уміння проводити самостійні наукові пошуки й експериментальні дослідження.
- ДокументШкільний курс української мови : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік, весняний семестр, спеціальність 014 Середня освіта (Українська мова і література)(БДПУ, 2023) Нищета, Володимир АнатолійовичМета та завдання курсу: опанування майбутніми вчителями української мови лінгводидактики й найефективніших форм організації освітнього процесу, найдоцільніших методів і прийомів навчання учнів на сучасному етапі розвитку закладів загальної середньої освіти. Завдання: 1. Підготовка майбутніх учителів до педагогічної діяльності в умовах реформування сучасної школи, реалізації концепцій мовної освіти в Україні. 2. Забезпечення засвоєння студентами системи теоретичних знань і професійних умінь, які допоможуть їм формувати учнів – компетентних мовців, виховувати свідомих громадян України. 3. Навчання поєднувати теоретичні знання з практичними потребами сучасних ЗЗСО, втілювати нові методичні ідеї в практику навчання предмета, застосовувати педагогічні інновації. 4. Розвиток у студентів пізнавальних інтересів, прагнення до вдосконалення своєї професійної підготовки, уміння працювати з навчально-методичною літературою. 5. Формування в майбутніх учителів-словесників дослідницьких навичок, розвиток уміння проводити самостійні наукові пошуки й експериментальні дослідження.
- ДокументЛінгвістичний аналіз: практикум : силабус навчальної дисциплінина на 2023-2024 навчальний рік ОП «Середня освіта (українська мова і література)»(БДПУ, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Лінгвістичний аналіз: практикум» є практичне осмислення теоретичної проблеми тексту всіх функціональних стилів української мови, особливо художнього тексту. Предметом лінгвістичного аналізу тексту є виділення і характеристика системи рівневих мовних одиниць, що організують спеціально відібрані уривки літературних і публіцистичних творів, які вивчаються в середній школі. В обсяг курсу входить лінгвістична характеристика всіх мовних одиниць, наявних у структурі аналізованих текстів, починаючи з елементарних – фонем – і завершуючи синтаксемами, причому в аналізі художніх текстів необхідно спинитися й на мовностилістичних виражально-зображальних засобах. Основним завданням вивчення дисципліни є виявлення шляхом комплексного лінгвістичного аналізу системи естетичних співфункцій усіх мовних одиниць і їхніх категорій, що беруть участь у створенні системи художніх образів у певному тексті. Вивчення словесної образної системи літературно- художнього твору включає аналіз усіх засобів і способів та форм словесного мистецтва, мовностилістичної структури образів – лірики, драми, роману і повісті, тобто всю лінгвістичну структуру літературно-художнього твору, щоб в аналізі форми побачити зміст.
- ДокументРедагування для журналістів (5 семестр) : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Шульженко, Анжеліка СергіївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Редагування для журналістів» є формування в студентів фундаментальних теоретичних знань та практичних навичок з побудови та використання систем опрацювання аудіоданих на базі мультимедійних ПК під час розробки мультимедійних електронних видань.
- ДокументЖурналістське розслідування : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Мельнікова, Юлія ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни Журналістське розслідування є сприяння студентам у набутті необхідних теоретичних знань і практичних навичок у проведенні кваліфікованих журналістських розслідувань економічних, соціальних, екологічних та інших життєвих проблем і вдосконаленні професійного рівня майбутніх журналістів.