Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв за Ключові слова "завдання арттерапії"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументРозвиток емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти методами арттерапії під час освітнього процесу(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Сапранкова, Катерина ВолодимирівнаРобота присвячена дослідженню розвитку емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти за допомогою використання методів арттерапії під час освітнього процесу. Теоретична частина зосереджена на досліджені емоційного інтелекту та його значенні у структурі особистості здобувачів початкової освіти. Висвітлено історію вивчення емоційної сфери особистості та впливу емоційного інтелекту на життєдіяльність. Розглянуто роль емоційного інтелекту в освітній реформі Нової української школи. Проаналізовані компоненти емоційного інтелекту, його вплив на психологічне благополуччя та розвиток молодших школярів. Досліджено розвиток емоційного інтелекту з позиції усвідомлення власних почуттів, управління ними, аналізу емоцій оточуючих, вмінням передбачити реакцію на різні емоційні прояви. Проаналізовано важливу роль емпатії та саморегуляції у формуванні емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти, визначено основні аспекти емоційного інтелекту, розглянуто формування емпатії та її важливість у проблемі розвитку емоційного інтелекту. Досліджено поняття «арттерапія» та «артпедагогіка», розглянуто функції розкритих психолого-педагогічних галузей і їх використання в освітньому процесі. Окреслено вплив арттерапії на розвиток емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти. Наголошено на важливості арттерапії як засобу сприяння психологічного комфорту дітей та їх психологічному зціленню. Розглянуто необхідність застосування арттерапевтичних засобів та методів в освітньому процесі для розвитку творчого потенціалу, самовираження, коригування деструктивних проявів особистості. Визначено специфіку застосування арттерапії в освітньому процесі та її вплив на формування особистісних орієнтації, емпатії, самосвідомості, творчості, креативності, емоційності, саморегуляції здобувачів початкової освіти. Здійснено аналіз методів арттерапії, які доцільно використовувати під час освітнього процесу у початковій школі, їх особливості та вплив на розвиток емоційного інтелекту. У практичній частині дослідження здійснено апробацію зазначених теоретичних аспектів застосування арттерапевтичних методів для розвитку емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти. Використано чотири тести задля здійснення аналізу рівня розвитку емоційного інтелекту молодших школярів на початковому та контрольному етапах емпіричного дослідження, застосовано окреслені у теоретичній частині методи арттерапії, визначено їх вплив на емоційний інтелект здобувачів. Виявлено, що арттерапевтичні методи мають позитивний та ефективний вплив на особистість здобувачів початкової освіти, зокрема, на емоційно-вольову сфери. Наукова новизна роботи полягає у дослідженні впливу арттерапевтичних методів у контексті їх використання під час освітнього процесу у системі Нової української школи з метою розвитку емоційного інтелекту. Практичне значення дослідження базується на його використанні здобувачами закладів вищої освіти, практикантами у сферах психології та педагогіки, педагогами та психологами закладів загальної середньої освіти, батьками дітей молодшого шкільного віку.