Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 31
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВплив неформальної комунікації в організації на ефективність діяльності працівників(БДПУ, 2024) Дробот, КостянтинУ кваліфікаційній роботі здійснено аналіз наукової літератури з проблеми неформальної комунікації в організації, визначено вплив неформальної комунікації в організації на ефективність діяльності працівників, а саме: поглиблено наукове розуміння неформальної комунікації, визначено її особливості та структуру, розкрито особливості впливу неформальної комунікації в організації на ефективність діяльності працівників. Розроблено та впроваджено програму емпіричного дослідження. Розроблено тренінгову програму з метою оптимізації неформальної комунікації в організації. Доведено значення та необхідність цілеспрямованої роботи з оптимізації неформальної комунікації в організації.
- ДокументВплив фітнес-технологій на психічні стани особистості(БДПУ, 2024) Підгорна, АннаУ кваліфікаційній роботі здійснено аналіз наукової літератури з проблеми психічних станів особистості, визначено особливості психічних станів особистості під час війни, а саме: поглиблено науковий контент психічних станів особистості, визначено чинники впливу, розкрито вплив фітнес-технологій на психічні стани особистості. Розроблено та впроваджено програму емпіричного дослідження. Розроблено корекційну програму з профілактики негативних психічних станів особистості за допомогою фітнес-технологій. Доведено значення та необхідність психологічної та фізичної підтримки і допомоги під час війни.
- ДокументМодель управління освітнім процесом у системі середньої професійної освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Генов, АртемРобота складається з ведення, двох розділів, висновків, бібліографічного списку літератури та додатку. Мета дослідження полягає у створенні ефективної системи управління, яка враховує специфіку середньої професійної освіти, зокрема орієнтацію на практичну підготовку та інтеграцію з виробничими процесами. У роботі проаналізовано існуючі підходи до управління освітніми установами та визначено ключові фактори, що впливають на якість освітнього процесу. Запропонована модель включає механізми стратегічного планування, моніторингу результатів та адаптації освітніх програм до потреб ринку праці. Особливу увагу приділено використанню інноваційних технологій і методів для підвищення ефективності управління та забезпечення якості освіти. Ключові слова: модель управління, освітній процес, середняя професійня освіта.
- ДокументОсобистісна готовність майбутніх психологів до надання психологічної допомоги в кризових умовах(БДПУ, 2024) Шеремет, ВікторіяУ кваліфікаційній роботі здійснено аналіз наукової літератури з проблеми особистісної готовності майбутніх психологів до надання психологічної допомоги в кризових умовах: проаналізовано наукові підходи до поняття особистісної готовності майбутніх психологів до надання психологічної допомоги, визначено структуру особистісної готовності майбутніх психологів до надання психологічної допомоги, розкрито особливості надання психологічної допомоги в кризових умовах. Розроблено та впроваджено програму емпіричного дослідження. Розроблено тренінгову програму з формування особистісної готовності майбутніх психологів до надання психологічної допомоги в кризових умовах. Доведено значення формування особистісної готовності майбутніх психологів до надання психологічної допомоги в кризових умовах.
- ДокументОсобливості переживання психологічного благополуччя переміщеними особами під час війни(БДПУ, 2024) Котюх, Дар’яУ кваліфікаційній роботі здійснено аналіз наукової літератури з проблеми психологічного благополуччя особистості, визначено особливості переживання психологічного благополуччя переміщеними особами під час війни, а саме: поглиблено науковий контент психологічного благополуччя особистості, визначено його чинники, розкрито особливості психологічного благополуччя переміщених осіб в умовах війни. Розроблено та впроваджено програму емпіричного дослідження. Розроблено корекційно-розвивальну програму з оптимізації психологічного благополуччя переміщених осіб в умовах воєнного часу. Доведено значення та необхідність психологічної підтримки та допомоги переміщеним особам під час війни.
- ДокументОсобливості прояву механізмів психологічного захисту в старшому юнацькому віці в умовах воєнного часу(БДПУ, 2024) Чемерис, ІлонаУ кваліфікаційній роботі здійснено аналіз наукової літератури з проблеми механізмів психологічного захисту в старшому юнацькому віці в умовах воєнного часу. Визначено особливості механізмів психологічного захисту в старшому юнацькому віці в умовах воєнного часу, а саме: поглиблено науковий контент механізмів психологічного захисту, визначено їх види та особливості, розкрито особливості прояву та шляхи формування механізмів психологічного захисту в старшому юнацькому віці в умовах воєнного часу. Розроблено та впроваджено програму емпіричного дослідження. Розроблено психокорекційну програму оптимізації формування механізмів психологічного захисту в старшому юнацькому віці. Доведено значення механізмів психологічного захисту в старшому юнацькому віці в умовах воєнного часу.
- ДокументОсобливості психологічної стійкості у жінок в умовах адаптації за кордоном(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Лебеденко, ОльгаУ кваліфікаційній роботі було здійснено теоретичний аналіз літератури з проблеми особливостей психологічної стійкості жінок. Проведено емпіричне дослідження щодо визначення особливостей психологічної стійкості жінок в умовах адаптації за кордоном. Розроблено та проведено тренінг «Підвищення рівня стресостійкості у жінок в умовах адаптації за кордоном» для підвищення рівня стресостійкості у жінок, які вимушено виїхали за кордон та проаналізовано його ефективність.
- ДокументОсобливості самоусвідомлення жінок зрілого віку(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Войтко, ЄваУ кваліфікаційній роботі було здійснено теоретичний аналіз літератури з проблеми особливостей самоусвідомлення жінок зрілого віку. Проведено емпіричне дослідження щодо визначення рівня та особливостей самоусвідомлення жінок зрілого віку. Розроблено та впроваджено тренінг «Поверни собі себе» для підвищення рівня самоусвідомлення у жінок зрілого віку та проаналізовано його ефективність.
- ДокументПедагогічні умови формування морально-етичних цінностей здобувачів початкової освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Галушкова, Марія МихайлівнаУ роботі розглянуто актуальну проблему формування морально-етичних цінностей у здобувачів початкової освіти в умовах воєнного часу. Наголошено на важливості розвитку критичного мислення, здатності до аналізу інформації, формування співпереживання, підтримки та допомоги, що сприяє створенню емоційно здорового середовища в класі. Виокремлено значущість патріотичного виховання, поваги до історії та культури України, що зміцнює національну ідентичність та готує молоде покоління до вирішення соціальних викликів майбутнього. У роботі також визначено та обґрунтовано педагогічні умови, які сприяють ефективному формуванню морально-етичних цінностей молодших школярів, адаптованих до сучасних реалій. Дослідження спирається на аналіз наукових джерел, педагогічний експеримент, спостереження та діагностичні методи. Отримані результати підтверджують ефективність запропонованих педагогічних умов, що дозволяє сформулювати практичні рекомендації для вчителів початкових класів. Практичне значення дослідження полягає у вдосконаленні методики формування морально-етичних цінностей у здобувачів початкової освіти та розробці рекомендацій щодо їхнього впровадження в освітній процес. У ході дослідження проведено історико-педагогічний аналіз проблеми, визначено основні поняття, розкрито специфіку морального виховання дітей молодшого шкільного віку та проаналізовано чинні навчальні програми. На основі отриманих даних сформульовано педагогічні умови формування морально-етичних цінностей, серед яких: створення позитивного навчального середовища, інтеграція морально-етичних тем у навчальний процес, використання рольових ігор та ситуативних вправ, залучення учнів до співпраці та комунікації, заохочення саморефлексії, застосування позитивного підкріплення. Емпіричне дослідження підтвердило ефективність запропонованих педагогічних умов, що сприяло якісним змінам у розумінні учнями морально-етичних цінностей та їхньому прагненні до морального самовдосконалення. Отримані результати дали змогу сформулювати практичні рекомендації для вчителів початкової школи щодо вдосконалення освітнього процесу. Результати дослідження можуть бути корисними для науковців, педагогів та методистів, а також слугувати основою для подальших досліджень у сфері морального виховання молодших школярів.
- ДокументПерфекціонізм як чинник професійного вигорання особистості(БДПУ, 2024) Домашич, ЕлеонораУ кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз впливу перфекціонізму на процес вигорання особистості, експериментально визначити особливості прояву перфекціонізму в працівників підприємства, розроблено та перевірено ефективність тренінгової програми з подолання перфекціонізму як чинника професійного вигорання особистості.
- ДокументПодолання емоційного вигорання працівників соціальної сфери засобами арт-терапії(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Роменська, ІринаУ кваліфікаційній роботі було розглянуто поняття та сутність емоційного вигорання; визначено особливості професійної діяльності працівників соціальної сфери, що сприяють емоційному вигоранню; проаналізовано засоби подолання емоційного вигорання у працівників соціальної сфери. Проведено емпіричне дослідження психологічних проявів вигорання працівників соціальної сфери та проаналізовано необхідність використання тренінгової програми для подолання емоційного вигорання працівників соціальної сфери засобами арт-терапії. Розроблено тренінгову програму для подолання емоційного вигорання працівників соціальної сфери засобами арт-терапії.
- ДокументПодолання і профілактика самотності у підлітковому віці(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Кожевнікова, ЕллаУ кваліфікаційній роботі було здійснено теоретичні дослідження особливості прояву самотності у підлітковому віці, закономірності подолання та профілактики самотності у цей період вікового розвитку. Проведено емпіричне дослідження з метою виявлення специфічних особливостей проявів самотності у підлітків. Розроблено та впроваджено програму тренінгу «Подолання та профілактики самотності», обґрунтовано ефективність її використання.
- ДокументПсихологічна готовність майбутніх психологів до професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти(БДПУ, 2024) Сищенко, КатеринаУ кваліфікаційній роботі здійснено аналіз наукової літератури з проблеми психологічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти. Поглиблено науковий контент поняття психологічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності, визначено її структуру, розкрито чинники формування психологічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти. Розроблено та впроваджено програму емпіричного дослідження. Розроблено тренінгову програму з формування психологічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти. Доведено значення цілеспрямованої роботи з формування психологічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти.
- ДокументПсихологічний супровід самореалізації особистості в складних життєвих ситуаціях(БДПУ, 2024) Деменко, ТетянаУ кваліфікаційній роботі проаналізовано теоретичні підходи до проблеми самореалізації особистості в складних життєвих ситуаціях; теоретично обґрунтовано методичну процедуру дослідження самореалізації особистості в складних життєвих ситуаціях; емпіричного дослідження виявити стан самореалізації особистості в складних життєвих ситуаціях; розроблено та впроваджено тренінгову програму із психологічного супроводу самореалізації особистості в складних життєвих ситуаціях.
- ДокументПсихологічні особливості STEM-освіти в освітньому процесі НУШ(БДПУ, 2024) Гаращенко, ОленаУ кваліфікаційній роботі здійснено аналіз наукової літератури з проблеми психологічних особливостей STEM-освіти в освітньому процесі Нової української школи: поглиблено наукове розуміння STEM-освіти, визначено її структуру, розкрито особливості STEM-освіти в освітньому процесі Нової української школи. Розроблено та впроваджено програму емпіричного дослідження. Розроблено корекційно-розвивальну програму з розвитку навичок STEM-освіти учнів Нової української школи. Доведено значення та необхідність STEM-освіти в освітньому процесі Нової української школи.
- ДокументПсихологічні особливості командної роботи аналітиків зрілого віку в умовах віддаленої роботи(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Шаповал, ГаннаУ кваліфікаційній роботі було теоретично вивчено поняття командної роботи в сучасній психології; розглянуто вікові особливості аналітиків зрілого віку та їх вплив на командну взаємодію; здійснено психологічний аналіз вивчення проблеми командної роботи аналітиків в умовах віддаленої роботи. Проведено емпіричне дослідження проблеми психологічних особливостей командної роботи аналітиків зрілого віку в умовах віддаленої роботи. Розроблено та апробовано тренінгову програму для підвищення ефективності командної роботи аналітиків зрілого віку в умовах віддаленої роботи.
- ДокументПсихологічні особливості синдрому професійного вигорання у вихователів дитячого садка(БДПУ, 2024) Поплавська, ІринаУ кваліційній роботі здійснено теоретичний аналіз симптомів та чинників які провокують професійне вигорання, експериментально виявлено психологічні особливості професійного вигорання вихователів ЗДО та розроблено тренінгову програму подолання і профілактики професійного вигорання у вихователів дитячого садка.гностичний комплекс щодо визначення умов самореалізації жінок середнього віку. Доведено практична значущість цілеспрямованої роботи щодо подолання і профілактики професійного вигорання особистості .
- ДокументПсихологічні умови самореалізації жінок середнього віку(БДПУ, 2024) Михайлова, МаринаУ кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз специфіки прояву самореалізації жінок середнього віку, експериментально виявити умови самореалізації жінок середнього віку та розроблено тренінгову програму із психологічного супроводу самореалізації жінок середнього віку.
- ДокументРозвиток емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти методами арттерапії під час освітнього процесу(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Сапранкова, Катерина ВолодимирівнаРобота присвячена дослідженню розвитку емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти за допомогою використання методів арттерапії під час освітнього процесу. Теоретична частина зосереджена на досліджені емоційного інтелекту та його значенні у структурі особистості здобувачів початкової освіти. Висвітлено історію вивчення емоційної сфери особистості та впливу емоційного інтелекту на життєдіяльність. Розглянуто роль емоційного інтелекту в освітній реформі Нової української школи. Проаналізовані компоненти емоційного інтелекту, його вплив на психологічне благополуччя та розвиток молодших школярів. Досліджено розвиток емоційного інтелекту з позиції усвідомлення власних почуттів, управління ними, аналізу емоцій оточуючих, вмінням передбачити реакцію на різні емоційні прояви. Проаналізовано важливу роль емпатії та саморегуляції у формуванні емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти, визначено основні аспекти емоційного інтелекту, розглянуто формування емпатії та її важливість у проблемі розвитку емоційного інтелекту. Досліджено поняття «арттерапія» та «артпедагогіка», розглянуто функції розкритих психолого-педагогічних галузей і їх використання в освітньому процесі. Окреслено вплив арттерапії на розвиток емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти. Наголошено на важливості арттерапії як засобу сприяння психологічного комфорту дітей та їх психологічному зціленню. Розглянуто необхідність застосування арттерапевтичних засобів та методів в освітньому процесі для розвитку творчого потенціалу, самовираження, коригування деструктивних проявів особистості. Визначено специфіку застосування арттерапії в освітньому процесі та її вплив на формування особистісних орієнтації, емпатії, самосвідомості, творчості, креативності, емоційності, саморегуляції здобувачів початкової освіти. Здійснено аналіз методів арттерапії, які доцільно використовувати під час освітнього процесу у початковій школі, їх особливості та вплив на розвиток емоційного інтелекту. У практичній частині дослідження здійснено апробацію зазначених теоретичних аспектів застосування арттерапевтичних методів для розвитку емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти. Використано чотири тести задля здійснення аналізу рівня розвитку емоційного інтелекту молодших школярів на початковому та контрольному етапах емпіричного дослідження, застосовано окреслені у теоретичній частині методи арттерапії, визначено їх вплив на емоційний інтелект здобувачів. Виявлено, що арттерапевтичні методи мають позитивний та ефективний вплив на особистість здобувачів початкової освіти, зокрема, на емоційно-вольову сфери. Наукова новизна роботи полягає у дослідженні впливу арттерапевтичних методів у контексті їх використання під час освітнього процесу у системі Нової української школи з метою розвитку емоційного інтелекту. Практичне значення дослідження базується на його використанні здобувачами закладів вищої освіти, практикантами у сферах психології та педагогіки, педагогами та психологами закладів загальної середньої освіти, батьками дітей молодшого шкільного віку.
- ДокументСамоменеджмент здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання(БДПУ, 2024) Тарасова, АнастасіяУ кваліфікаційній роботі здійснено аналіз наукової літератури з проблеми самоменеджменту здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання. Визначено особливості самоменеджменту здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання, а саме: проаналізовано особливості дистанційної форми навчання; поглиблено науковий контент самоменеджменту як базової фахової компетенції особистості; розкрито чинники формування самоменеджменту здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання. Розроблено та впроваджено програму емпіричного дослідження. Розроблено корекційно-розвивальну програму з оптимізації самоменеджменту здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання. Доведено значення цілеспрямованої роботи з формування самоменеджменту здобувачів вищої освіти в умовах дистанційного навчання.