Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв за Ключові слова "морально-етичні цінності"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументПедагогічні умови формування морально-етичних цінностей здобувачів початкової освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Галушкова, Марія МихайлівнаУ роботі розглянуто актуальну проблему формування морально-етичних цінностей у здобувачів початкової освіти в умовах воєнного часу. Наголошено на важливості розвитку критичного мислення, здатності до аналізу інформації, формування співпереживання, підтримки та допомоги, що сприяє створенню емоційно здорового середовища в класі. Виокремлено значущість патріотичного виховання, поваги до історії та культури України, що зміцнює національну ідентичність та готує молоде покоління до вирішення соціальних викликів майбутнього. У роботі також визначено та обґрунтовано педагогічні умови, які сприяють ефективному формуванню морально-етичних цінностей молодших школярів, адаптованих до сучасних реалій. Дослідження спирається на аналіз наукових джерел, педагогічний експеримент, спостереження та діагностичні методи. Отримані результати підтверджують ефективність запропонованих педагогічних умов, що дозволяє сформулювати практичні рекомендації для вчителів початкових класів. Практичне значення дослідження полягає у вдосконаленні методики формування морально-етичних цінностей у здобувачів початкової освіти та розробці рекомендацій щодо їхнього впровадження в освітній процес. У ході дослідження проведено історико-педагогічний аналіз проблеми, визначено основні поняття, розкрито специфіку морального виховання дітей молодшого шкільного віку та проаналізовано чинні навчальні програми. На основі отриманих даних сформульовано педагогічні умови формування морально-етичних цінностей, серед яких: створення позитивного навчального середовища, інтеграція морально-етичних тем у навчальний процес, використання рольових ігор та ситуативних вправ, залучення учнів до співпраці та комунікації, заохочення саморефлексії, застосування позитивного підкріплення. Емпіричне дослідження підтвердило ефективність запропонованих педагогічних умов, що сприяло якісним змінам у розумінні учнями морально-етичних цінностей та їхньому прагненні до морального самовдосконалення. Отримані результати дали змогу сформулювати практичні рекомендації для вчителів початкової школи щодо вдосконалення освітнього процесу. Результати дослідження можуть бути корисними для науковців, педагогів та методистів, а також слугувати основою для подальших досліджень у сфері морального виховання молодших школярів.