Переглянути
Нові надходження
Зараз показуємо 1 - 5 з 668
- ДокументРозвиток саморегуляції молодших школярів у контексті гейміфікованого освітнього середовища(Актуальні питання у сучасній науці, 2025) Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Чмельова, НаталіяУ статті розкрито проблему розвитку саморегуляції у молодших школярів як важливого чинника формування відповідального, самостійного та внутрішньо мотивованого здобувача початкової освіти. Акцентовано увагу на тому, що в умовах сучасної освітньої практики, орієнтованої на інтерактивність, ігрові методи та гейміфікацію задля простішого сприйняття потрібної інформації, особливої актуальності набуває питання збереження балансу між навчальною свободою та структурованою дисципліною. Охарактеризовано сутність феномена саморегуляції як багатокомпо-нентного процесу, важливого для формування життєвих і навчальних компетент-ностей молодших школярів; охарактеризовано природні та педагогічно керовані механізми її формування. Обґрунтовано потенціал гейміфікації як ефективного інструмента в освітньому процесі, що сприяє формуванню елементів саморегуляції, серед яких планування, самоконтроль, самооцінювання. Проте за надмірного зосередження на зовнішній мотивацію існує ризик втрати внутрішньої навчальної цілісності особистості учня. Особлива увага приділяється практичним прикладам організації освіт-нього середовища, що поєднує інноваційні гейміфікаційні методи з чітко визна-ченими межами, ритуалами та правилами, які сприяють розвитку самодис-ципліни у здобувачів початкової освіти. Зокрема, розглядається впровадження щоденників самоконтролю, таймерів уваги, емоційних шкал, вправ на самоспостереження та структурованих рефлексій. Наголошено на важливості пошуку балансу між гейміфікацією й дисцип-ліною, адже саме гармонійне поєднання ігрових методів та структурованої пове-дінкової підтримки забезпечує ефективне освітнє середовище для становлення саморегуляції. Доведено актуальність системного підходу до формування саморегуляції здобувачів початкової освіти шляхом інтеграції гейміфікованих елементів і педагогічної дисципліни, що відповідає сучасним викликам освіти та сприяє розвитку стійкої, усвідомленої й емоційно зрілої особистості молодшого школяра.
- ДокументМузичне виховання в системах Монтессорі та Сузукі: порівняльний аналіз підходів до розвитку дитини(Наукові інновації та передові технології, 2025) Григор'єва, Наталя АнатоліївнаУ статті здійснено порівняльний аналіз підходів до музичного виховання в педагогічних системах М. Монтессорі та С. Сузукі. Визначено спільні та відмінні риси у філософських засадах, методах і впливі на всебічний розвиток дитини.
- ДокументРеальність проти фантазії: художньо-мовленнєвий розвиток дошкільників у концепції М. Монтессорі(Вісник науки та освіти, 2025) Григор'єва, Наталя АнатоліївнаУ статті розглянуто підхід М. Монтессорі до художньо-мовленнєвого розвитку дошкільників крізь призму протиставлення реальності та фантазії. Проаналізовано вплив орієнтації на реальний досвід на формування мовлення, уявлення та креативності дітей. Стаття розкриває можливості інтеграції художнього слова, казки та описового мовлення в рамках монтессорі-методики, з урахуванням вікових особливостей і пізнавальних потреб дошкільників. Представлено результати спостережень і практичного впровадження мовленнєвих завдань у монтессорі-середовищі, що дозволяють зробити висновок про доцільність поєднання реалістичного та уявного компонентів у формуванні мовленнєвої компетентності дошкільника.
- ДокументМоніторинг якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти: управлінський аспект(Вісник науки та освіти, 2025) Григор'єва, Наталя АнатоліївнаУ статті висвітлено управлінський аспект здійснення моніторингу якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти. Розкрито методи, етапи та значення моніторингу для підвищення ефективності управлінських рішень.
- ДокументПроблема війни і миру у філософії та педагогічній практиці М. Монтессорі(Перспективи та інновації науки, 2024) Григор'єва, Наталя АнатоліївнаУ статті розкрито філософське осмислення проблеми війни і миру в педагогічній концепції М. Монтессорі, акцентовано увагу на вихованні культури миру як провідному чиннику формування гармонійної особистості. Розглянуто практичні аспекти реалізації ідей миротворчості в освітньому процесі.