Статті

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 5 з 628
  • Документ
    The features of forming the ecological consciousness of a person
    (AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research, 2023) Hnatyuk, Vitaliy; Pshenychna, Natalia; Otych, Dariia; Kara, Svitlana; Potapchuk, Hanna
    In recent decades, people have faced a severe threat of an ecological catastrophe, primarily due to the conflict between culture and the laws of nature. Society has exceeded the capabilities of the biosphere. In this context, there is a need to make all aspects of social life more environmentally friendly, including developing and implementing resource-saving and waste-free technologies, which requires the active participation of ecologically conscious persons. The environment must be provided with the necessary resources for carrying out socially significant work. Knowledge of the interactions between society and the environment, understanding the immediate and long-term consequences of natural changes, appreciation, conservation of natural resources, and love for nature are essential. Technological progress has improved people's financial lives, but unfortunately, it has caused significant damage to the entire biosphere. In these conditions, the understanding of contradictions arising in the "nature-conscious society" sphere lags behind the constant growth of conflicts. Resolving the ecological problems of the current stage of social development requires a new worldview and the formation of people's thinking and attitudes toward the major issues of human life. The formation of this ideology allows people to recognize their honesty and naturalness and transform consumer relations into sustainable consumption. Despite society's attempts to reflect its actions against nature, people's perceptions of the world are still distorted, their natural behavior is ecologically abnormal, and people are not yet ready to actively work in harmony with nature. Therefore, the relevance of the research topic is determined by the need for a deep and comprehensive analysis of information on the formation of ecological consciousness in the context of natural social development. Theoretical research enables the creation of a broad concept of environmental consciousness and the revelation of its nature, functions, and role in the development of the environment. The article hypothesizes that the formation of ecological consciousness depends on the person's age. Based on a sociological study conducted by the Ilko Kucheriv Democratic Initiatives Foundation on behalf of the Environmental Law Association, problems of forming ecologicalconsciousness and age-specific features of ecological perception were identified. As a result, forms and methods of creating ecological consciousness for different age groups were developed: children (preschoolers), adolescents (schoolchildren and students), and adults. The article emphasizes the necessity of educational and awareness-raising activities among the people of each age group to form ecological consciousness effectively.
  • Документ
    Методика навчання фізики на адаптаційних курсах
    (Slovak international scientific journal, 2024) Кузнєцова, Олена Яківна
    З огляду на європейські програми розвитку, зростання та модернізації промисловості, які ґрунтуються на ідеї перетворення інноваційних розробок та технологій з академічних наукових досліджень на комерційні проекти, затребуваним на сучасному ринку праці є фахівець, який володіє вміннями добувати та аналізувати новітню фахову інформацію, генерувати нові ідеї та впроваджувати інноваційні підходи у комерційні проекти, готовий до постійного навчання, професійного розвитку та адаптації. Саме поглиблена підготовка фахівців з фізики у вищому навчальному технічному закладі освіти здатна забезпечити високий рівень новітніх професійних компетенцій сучасного фахівця. Представлена у статті методика навчання на адаптаційних курсах з фізики виступає інструментом, який допомагає студентам першого курсу зменшити вплив навчального та психологічного стресу на опанування ними університетським курсом фізики та розвитку навичок самонавчання, що сприяє їхньому успішному професійному становленню та майбутньому фаховому зростанню.
  • Документ
    Кризові періоди життєдіяльності студентів: особливості психологічного консультування
    (Перспективи та інновації науки, 2025-04-25) Кочерга, Євгенія Володимирівна; Кривоніс, Тамара Григорівна; Кулаковський, Тарас Юрійович; Гузій, Наталія Василівна; Шавровська, Наталія Володимирівна
    Стаття присвячена глибокому аналізу кризових періодів у життєдіяльності студентів, а також розгляду особливостей психологічного консультування в умовах цих криз. Період студентського життя характеризується низкою стресових ситуацій і змін, які можуть значно впливати на психоемоційне благополуччя студентів. У статті детально розглянуті ключові чинники, що спричиняють кризові стани серед молоді, зокрема вікові, соціальні та психоемоційні особливості цього етапу життя. Визначено, як адаптація до навчального процесу, вимоги до академічної успішності, а також соціальна ізоляція чи проблеми в особистому житті можуть бути факторами, що сприяють виникненню криз. Особливу увагу приділено типових психоемоційних і поведінкових проявів, з якими студенти можуть зіткнутися в період криз, таких як тривога, депресія, почуття невпевненості, порушення в навчальному процесі, проблеми з міжособистісними стосунками. Визначено, які саме аспекти психоемоційного стану студентів найчастіше піддаються впливу у періоди змін і стресів, і як це може відображатися на їхній здатності адаптуватися до нових умов. Важливим аспектом статті є розгляд підходів та методів психологічного консультування, які є найбільш ефективними для підтримки студентів у кризових ситуаціях. Окремо висвітлено важливість формування довірчих відносин між консультантом і студентом, що є основою для надання психологічної допомоги. Вивчені методи, такі як когнітивно-поведінкова терапія, арт-терапія, а також наративний підхід, демонструють свою ефективність у роботі з кризовими станами, сприяючи розвитку самосвідомості студентів та покращенню їхнього психоемоційного стану. Крім того, стаття містить рекомендації щодо впровадження ефективних методів консультування та роботи з кризовими станами у закладах вищої освіти. Зокрема, акцентується увага на важливості підвищення доступності психологічної допомоги, формуванні культури звернення до фахівців з ментального здоров’я серед студентів, а також на впровадженні превентивних заходів, таких як тренінги з розвитку стресостійкості, програми по підвищенню емоційної грамотності і підтримка студентів на всіх етапах їх навчання.
  • Документ
    Особливості формування фахових компетентностей з біологічної хімії у майбутніх вчителів біології
    (Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2022) Пшенична, Наталя Сергіївна; Хатунцева, Світлана Миколаївна; Книш, Світлана; Шаповалова, Тетяна
    У статті проаналізовано особливості формування фахових компетентностей з біологічної хімії у майбутніх учителів біології. Знання з біологічної хімії є важливою ланкою формування предметних та ключових компетентностей здобувачів освіти загальноосвітніх закладів. Методична складність викладання питань з біохімії для вчителя біології полягає в тому, що формувати поняття про найважливіші класи органічних сполук – білки, жири, вуглеводи – він має раніше, ніж учитель хімії. За таких обставин від вчителя біології слід очікувати не тільки методичної спритності, зумовленої необхідністю пояснити досить складну міждисциплінарну тему, а й глибокого ґрунтовного розуміння теоретичного матеріалу щодо будови, фізичних, хімічних та біологічних властивостей білків, жирів, вуглеводів та нуклеїнових кислот. Проблема викладання біологічної хімії у вищих навчальних закладах досліджувалася вітчизняними науковцями, проте питання особливостей викладання біологічної хімії у студентів вищих навчальних педагогічних закладів є недостатньо проаналізованим у аспекті, який стосується методичних тонкощів формування ключових та предметних компетентностей учнів ЗЗСО увзаємозв’язку із фаховими компетентностями здобувачів освіти ЗВО.
  • Документ
    Методика навчання фізики на курсах доуніверситетської підготовки
    (ScientificWorldJournal, 2024) Кузнєцова, Олена Яківна
    Письмові іспити з фізики у формі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), як стандартизованої системи оцінювання для вступу до технічних вищих навчальних закладів освіти, були офіційно введені в Україні у 2008 році. До цього часу вступні іспити з фізики проводилися у формі усного екзамену, який організовували самі університети. Слід зазначити, що письмовий іспит з фізики у формі ЗНО має свої унікальні особливості як у частині підготовки абітурієнтів до них, так і в самому процесі проведення іспиту та оцінюванні його результатів. У зв’язку з цим, у статті описана розроблена методика навчання на курсах доуніверситетської підготовки вступників як у частині теоретичних знань, навичок та вмінь їх практичного застосування, так і розуміння формату формулювання тестових питань, точного, вичерпаного та швидкого надання на них відповіді, що сприяє успішному складанню письмового іспиту ЗНО.