Переглянути
Нові надходження
- ДокументEmotional Education as a Means of Developing Social Competence in Primary School Students in Wartime(International Electronic Journal of Elementary Education, 2024) Chemonina, Lada; Ishchenko, Yevhenii; Hubarieva, Daria; Soroka, Iryna; Usyk, DmytroEmotional education is key for primary school children, as it promotes their emotional development and successful socialization. Specialized mobile software, which are integrated into psychological and pedagogical support programmes for primary school students, can help in the development of children’s emotional intelligence (EI). The aim of the research was to analyse the effectiveness of using two mobile applications (Emotional and Bouncy the People Trainer). They were designed to stimulate the EI growth among children aged 6-9. The research methods included psychological methods from the EQ.app kids computer software, emotional education programmes developed on the basis of socio-emotional learning (SEL) methods, mathematical statistics methods (correlation analysis, Pearson correlation coefficient, Student’s t-test). Analysis of the dynamics of EI indicators revealed significant differences between the experimental group (EG) and control group (CG) on pre-tests and post-tests. In the EG, a statistically significant improvement (p-value = 0.000) was observed in the indicators of emotional praxis by 8.57 points, in perceptual and language components by 10.63 points. This gives grounds to conclude that working in two mobile applications helped to develop children’s EI. At the same time, the CG remained at their pre-test scores, showing no improvement. Research prospects include a deeper study of the impact of different methods of emotional education on the children’s mental state and social skills, as well as an analysis of the long-term consequences of such programmes. It is important to study the integration of digital technologies in the process of emotional education, evaluate the effectiveness of various mobile applications, online platforms and other digital tools for the development of EI and social competence.
- Документ«Мозковий штурм» як ефективний метод навчання(Вісник Науково-методичного центру навчальних закладів сфери цивільного захисту, 2017-01-01) Кочерга, Євгенія ВолодимирівнаСистема навчання обов’язково повинна бути гнучкою та відповідати запитам сьогодення. ХХІ століття характеризується процесами глобалізації та інформатизації усіх сфер життєдіяльності. Кількість інформації, яку необхідно обробити та засвоїти, стрімко зростає. Отже, система освіти повинна використовувати відповідні методи навчання, які б сприяли ефективному засвоєнню необхідної інформації. Одним із таких методів, на нашу думку, є метод «мозкового штурму».
- ДокументРеалізація технологічного підходу у навчанні математики в 6 класі(УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025) Уманець, Світлана; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Кравченко, Наталія Володимирівна; Овсянніков, Олександр СергійовичУ статті висвітлено теоретичні засади та практичні аспекти реалізації технологічного підходу у навчанні математики учнів 6 класу. Розглянуто переваги використання сучасних педагогічних технологій, включаючи інструменти Geogebra, OnlineMSchool та інтерактивні мультимедійні засоби, які сприяють формуванню математичної компетентності, пізнавальної активності та критичного мислення школярів. На основі авторських розробок представлено приклади інтеграції комп'ютерних технологій у структуру уроків, що дозволяють урізноманітнити форми подання матеріалу, зробити його більш доступним для учнів із різними рівнями підготовки та навчальних можливостей. У роботі наведено три приклади авторських уроків: «Розв’язання геометричних задач з використанням графічних калькуляторів», «Розв’язання рівнянь з використанням комп’ютерних технологій» та «Дроби та їх застосування з використанням комп’ютерних технологій». Уроки демонструють ефективність використання графічних калькуляторів, онлайн-інструментів та мультимедійних технологій для активізації навчального процесу. Зокрема, розглянуто використання Geogebra для побудови геометричних об’єктів, розв’язання рівнянь із застосуванням Wolfram Alpha і OnlineMSchool, а також вивчення дробів за допомогою інтерактивних онлайн-калькуляторів. У статті підкреслено, що технологічний підхід сприяє розвитку творчих та самостійних навичок учнів, забезпечує можливість вивчення складних тем у зручному темпі та допомагає створити інтерактивне освітнє середовище, яке відповідає сучасним викликам у галузі освіти. Запропоновані рекомендації щодо впровадження технологічного підходу можуть бути корисними для вчителів математики, які прагнуть підвищити якість навчання, мотивацію учнів і адаптувати навчальний процес до вимог сучасної цифрової епохи.
- ДокументЕкологічне виховання молодших школярів засобами інноваційних технологій(Перспективи та інновації науки, 2024-12) Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаСтаття присвячена актуальній проблемі екологічного виховання здобувачів початкової освіти засобами інноваційних технологій. За результатами аналізу психолого-педагогічної літератури зроблено висновок, що досліджувана проблема є актуальною та потребує детального розгляду в сфері освітньої діяльності, особливо в контексті інтеграції інноваційних технологій, які дозволяють зробити процес екологічного виховання ефективним, цікавим та спрямованим на практичне застосування знань. На основі аналізу наукової літератури було визначено ключові умови, що забезпечують ефективність екологічного виховання, а саме: урахування вікових і психологічних особливостей сприйняття природи здобувачами початкової освіти; посилення міжпредметних зв’язків; впровадження краєзнавчого підходу тощо. Розглянуто можливості застосування в освітньому процесі інтерактивних навчальних платформ (Kahoot!, Quizlet), віртуальних екскурсій, STEM-проєктів, мобільних додатків (WWF Together, EcoBuddy), цифрових інструментів (Canva, PowerPoint) та елементів робототехніки в рамках впровадження екологічного виховання. Проаналізовано вплив інноваційних технологій на розвиток у здобувачів початкової освіти критичного мислення, екологічно відповідальної поведінки, практичних навичок і ціннісного ставлення до природи. Зазначено, що інноваційні підходи до екологічного виховання забезпечують інтеграцію традиційних методів із сучасними технологіями. Вони сприяють активному залученню молодших школярів до освітнього процесу, підвищенню мотивації та ефективності засвоєння знань. Висновки статті підтверджують, що використання інноваційних технологій є ключовим чинником у формуванні екологічної свідомості, культури та практичних навичок у дітей молодшого шкільного віку, забезпечуючи гармонійне поєднання освіти, виховання та практичної діяльності.
- ДокументОсобливості застосування технології проблемного навчання на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ»(Acta Paedagogica Volynienses, 2024-06) Фатьянова, Тетяна ОлександрівнаУ статті розглянуто особливості застосування технології проблемного навчання на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Висвітлено ключові позиції вчених, щодо питання вдосконалення освіти на різних етапах її становлення. Здійснено оцінку внеску науковців у створенні концепцій розвитку теорії проблемного навчання. Розкрито сутність поняття «проблемне навчання», його принципові відмінності від традиційних педагогічних технологій. Особливу увагу приділено специфіці створення проблемного питання як засобу активізації продуктивної, творчої навчально-пізнавальної діяльності. Визначено основні цілі постановки проблемних ситуацій перед молодшими школярами: стимулювання розумової діяльності; розвиток комунікативних навичок; закріплення та повторення нового матеріалу; перевірка знань. Виділено 4 основні етапи розв’язання проблеми здобувачами початкової освіти, а саме: усвідомлення проблеми, формулювання гіпотези, доказ гіпотези, підбиття підсумків. Запропоновано пам’ятку-інструкцію для полегшення розв’язання учнями проблемних питань на уроках «Я досліджую світ». Наведено приклади проблемних завдань з декількох освітніх галузей, які варто застосовувати для розвитку розумової активності школярів. Зроблено висновки про те, що в сучасних умовах, упровадження технології проблемного навчання в початковій школі є не тільки доцільним, а й абсолютно необхідним, адже на її основі відбувається формування всебічно розвиненої творчої особистості, здатної до самостійного пошуку, накопичення, систематизації та логічної реалізації отриманих знань. Стаття представляє науковий і практичний інтерес для здобувачів вищої освіти, вчителів початкової школи, дослідників і всіх тих, хто зацікавлений у питанні застосування технології проблемного навчання на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ».