Кафедра української мови та журналiстики
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кафедра української мови та журналiстики за Автор "Глазова, Світлана Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДокументознавство у сфері освіти : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Глазова, Світлана МиколаївнаДисципліна «Документознавсто у сфері освіти» є однією з базових для формування професійної компетенції студентів, оскільки магістр освіти повинен знати і розуміти сутність і значення документної інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства, усвідомлювати небезпеку і загрози, що виникають в цьому процесі, дотримуватися основних вимог інформаційної безпеки; володіти основними методами, способами і засобами отримання, зберігання, переробки інформації. Метою викладання навчальної дисципліни «Документознавство у сфері освіти» є формування у студентів професійно зорієнтованих умінь і навичок оптимальної мовної поведінки у фаховій сфері, підвищення рівня мовної грамотності, практичне оволодіння основами офіційно-ділового стилю української мови, що забезпечить професійне спілкування на належному мовному рівні. Завдання (цілі): сформувати чітке і правильне розуміння ролі документної інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства, усвідомлювати небезпеку і загрози, що виникають в цьому процесі, дотримуватися основних вимог інформаційної безпеки; володіти основними методами, способами і засобами отримання, зберігання, переробки інформації; вміти керувати документообігом освітніх установ, користуватися засобами електронного документообігу, проводити правовий аналіз нормативно- правових актів; вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою; використовувати різноманітні засоби оптимізації документообігу, в тому числі засоби комп’ютеризації; використовувати документну інформацію в освітній сфері; виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні; розвивати творче мислення студентів, відповідальність та навички роботи в команді; виховати повагу до української літературної мови, до мовних традицій; сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів. Обов’язковою складовою частиною навчального процесу є самостійне опрацювання відповідної наукової та спеціальної літератури, спрямованої на розвиток навиків писемної мови. Передбачено самостійну роботу з підручниками, посібниками, термінологічними та іншими видами словників, навчальною та довідковою літературою.
- ДокументОснови теорії мовленнєвої комунікації для ОП "Середня освіта (українська мова та література)": силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Глазова, Світлана МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни “Основи теорії мовленнєвої комунікації“ є надати знання філософсько-психологічних можливостей комунікативної діяльності; визначити вплив комунікації на духовний та економічний розвиток суспільства; навчити вільно володіти всіма засобами комунікації, допомогти студентам набути міцні і сталі навики комунікативних норм у процесі професійної діяльності, ознайомити з загальними тенденціями розвитку світової комунікації. Основними завданнями вивчення дисципліни “Основи теорії мовленнєвої комунікації“ є тлумачення поняття «комунікативний процес» та його складників; опис видів, аспектів, сфер та функцій комунікації; з’ясування й характеристику факторів контакту у вербальній комунікації — комунікативний кодекс, принципи, які регулюють взаємоприхильність між мовцями, та обмін комунікантами інформацією у процесі вербальної взаємодії; оволодіння інформацією щодо особливостей використання мови як коду і шляхами підвищення ефективності спілкування рідною та іноземними мовами; розвиток розуміння мови як соціально-психологічного феномену; знання особливостей мовної комунікації, що створює підґрунтя для комунікативної грамотності фахівця-філолога, головним професійним знаряддям якого є мова як семіотично-інформаційна система, засіб комунікації та пізнання, культурологічний код. Обов’язковою складовою частиною навчального процесу є самостійне опрацювання відповідної наукової та спеціальної літератури, спрямованої на розвиток навиків писемної мови. Передбачено самостійну роботу з підручниками, посібниками, термінологічними та іншими видами словників, навчальною та довідковою літературою.
- ДокументОснови теорії мовленнєвої комунікації для ОП «Середня освіта (українська мова і література, англійська мова)» : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Глазова, Світлана МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни “Основи теорії мовленнєвої комунікації“ є надати знання філософсько-психологічних можливостей комунікативної діяльності; визначити вплив комунікації на духовний та економічний розвиток суспільства; навчити вільно володіти всіма засобами комунікації, допомогти студентам набути міцні і сталі навики комунікативних норм у процесі професійної діяльності, ознайомити з загальними тенденціями розвитку світової комунікації. Основними завданнями вивчення дисципліни “Основи теорії мовленнєвої комунікації“ є тлумачення поняття «комунікативний процес» та його складників; опис видів, аспектів, сфер та функцій комунікації; з’ясування й характеристику факторів контакту у вербальній комунікації — комунікативний кодекс, принципи, які регулюють взаємоприхильність між мовцями, та обмін комунікантами інформацією у процесі вербальної взаємодії; оволодіння інформацією щодо особливостей використання мови як коду і шляхами підвищення ефективності спілкування рідною та іноземними мовами; розвиток розуміння мови як соціально-психологічного феномену; знання особливостей мовної комунікації, що створює підґрунтя для комунікативної грамотності фахівця-філолога, головним професійним знаряддям якого є мова як семіотично-інформаційна система, засіб комунікації та пізнання, культурологічний код. Обов’язковою складовою частиною навчального процесу є самостійне опрацювання відповідної наукової та спеціальної літератури, спрямованої на розвиток навиків писемної мови. Передбачено самостійну роботу з підручниками, посібниками, термінологічними та іншими видами словників, навчальною та довідковою літературою.
- ДокументПідготовка магістерської роботи : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальні роки(БДПУ, 2023) Глазова, Світлана МиколаївнаМета та завдання курсу: Магістерські роботи виконуються на завершальному етапі навчання, і вимагають від студентів значних інтелектуальних і творчих зусиль, напруження волі й концентрації уваги на головному предметі дослідження. Основною їх метою є виявлення підготовленості студентів до науково-дослідницької творчості, що дозволило б оцінити: готовність випускників до наступної професійної діяльності; рівень їх навичок самостійної роботи з урахуванням сучасних інформаційних технологій; ступінь відбиття сучасного стану мовознавчої та літературознавчої науки, передових тенденцій психології, дидактики, теорії та методики навчання й виховання; уміння застосовувати знання, уміння й навички до наукового дослідження; наукову новизну або практичну значущість; актуальність тематики та використання передового професійного досвіду; результати, отримані дипломниками в процесі педагогічного експерименту; узагальнення й аналіз матеріалів літературних джерел: монографій, наукових і методичних журналів, періодичних видань, архівних документів. Основні завдання випускної роботи: розвиток наукового мислення; добір та опрацювання наукової літератури й відбір необхідного матеріалу; творче осмислення досліджуваної проблеми, використання досвіду роботи вчителів і власного досвіду педагогічної практики; виконання індивідуальної роботи з конкретної теми й виявлення при цьому повної обізнаності з науковою літературою та умінь самостійно розкрити зміст досліджуваної теми.
- ДокументРобоча програма «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта освітньо-професійної програми «Логопедія. Спеціальна психологія»(БДПУ, 2023) Глазова, Світлана МиколаївнаРобоча програма «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта освітньо-професійної програми «Логопедія. Спеціальна психологія».
- ДокументСучасна українська мова (Розділ: Синтаксис простого речення) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Глазова, Світлана МиколаївнаМета та завдання курсу: ознайомити студентів з основними поняттями синтаксису, систематизувати наукові знання про традиційні й нові підходи щодо класифікації та кваліфікації синтаксичних категорій і синтаксичних одиниць. Усе це подається з урахуванням напрацювань української і європейської лінгвістичної науки і сприяє усвідомленню й осмисленню шкільного курсу синтаксису української мови. До важливих аспектів викладання курсу синтаксису сучасної української мови належить постійна увага до з’ясування теоретичних проблем з урахуванням дискусійних питань, а з іншого боку – орієнтація студентів на професійне застосування здобутих знань у шкільному курсі мови. Завдання курсу: умінь підвищення культури усного та писемного мовлення студентів. систематизувати у студентів теоретичні знання із синтаксису сучасної української мови, що дасть змогу краще й повніше кваліфікувати й аналізувати основні синтаксичні одиниці; виробити у студентів навички коментувати мовні факти, аналізувати синтаксичні одиниці; навчити застосовувати набуті знання на практиці; ознайомити студентів з дискусійними питаннями сучасної синтаксичної науки; розвивати вмінь підвищення культури усного та писемного мовлення студентів. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде знати: сучасні філологічні й дидактичні засади навчання української мови і літератури; мати творчо-критичне мислення, творчо використовувати різні теорії й досвід (український, закордонний) у процесі вирішення соціальних і професійних завдань; основні функції й закони розвитку мови як суспільного явища, різнорівневу (системну) організацію української мови та її норми, особливості використання мовних одиниць у певному контексті; особливості синтаксису сучасної української мови; сучасні філологічні й дидактичні засади навчання української мови.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) для ОП "Логопедія. Соціальна психологія": силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Глазова, Світлана МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» є: формування комунікативної компетентності здобувачів; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей здобувачів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Основними завданнями вивчення дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» є сформувати мовну компетентність майбутніх фахівців, створити мовно-мовленнєву базу, оперуючи якою можна реалізувати будь-яку ситуацію мовного спілкування; сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності; забезпечити досконале володіння нормами сучасної української літературної мови та дотримання вимог культури усного й писемного мовлення; виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні; розвивати творче мислення студентів; виховати повагу до української літературної мови, до мовних традицій; сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) для ОП "Соціальна робота та соціальна педагогіка": силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Глазова, Світлана МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» є: формування комунікативної компетентності здобувачів; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей здобувачів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Основними завданнями вивчення дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» є сформувати мовну компетентність майбутніх фахівців, створити мовно-мовленнєву базу, оперуючи якою можна реалізувати будь-яку ситуацію мовного спілкування; сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності; забезпечити досконале володіння нормами сучасної української літературної мови та дотримання вимог культури усного й писемного мовлення; виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні; розвивати творче мислення студентів; виховати повагу до української літературної мови, до мовних традицій; сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів.