Перегляд за Автор "Антощак, Марина Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументГенеалогія : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП Середня освіта (Історія та правознавство)(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2024) Антощак, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: сформувати потребу й уміння аналізувати явища генеалогічного характеру та визначати їхнє місце в політичній, соціально-економічній і соціокультурній сферах життя суспільства на різних етапах його розвитку; створити цілісне уявлення про теоретичні та методичні проблеми генеалогії, вивчити сучасний стан та перспективи розвитку генеалогічних досліджень в Україні та світі. Основні завдання: студенти повинні ознайомитися із відповідною вітчизняною та зарубіжною історіографічною спадщиною, навчитися критично опрацьовувати рекомендовані джерела та літературу, аналізувати фактологічний матеріал, вміти його порівнювати та аналізувати, оволодіти необхідними навичками роботи для проведення генеалогічних пошуків в Україні.
- ДокументГенеалогія : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП Історія (Історія та археологія)(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2024) Антощак, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: сформувати потребу й уміння аналізувати явища генеалогічного характеру та визначати їхнє місце в політичній, соціально-економічній і соціокультурній сферах життя суспільства на різних етапах його розвитку; створити цілісне уявлення про теоретичні та методичні проблеми генеалогії, вивчити сучасний стан та перспективи розвитку генеалогічних досліджень в Україні та світі. Основні завдання: студенти повинні ознайомитися із відповідною вітчизняною та зарубіжною історіографічною спадщиною, навчитися критично опрацьовувати рекомендовані джерела та літературу, аналізувати фактологічний матеріал, вміти його порівнювати та аналізувати, оволодіти необхідними навичками роботи для проведення генеалогічних пошуків в Україні.
- ДокументДемографія (бакалаврат) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2024) Антощак, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: формування у студентів загальних уявлень про те, яким чином відбувається процес суспільного життя; знань про розвиток і динаміку народонаселення: • навчити для цього використовувати відповідні філософські і загальнонаукові методології; • прищепити вміння пов’язувати ці проблеми зі спеціальними знаннями в галузях економіки, екології, політології, права, глобального моделювання; • виховати почуття особистої, національної, державної, планетарної відповідальності за наше майбутнє; • формувати загальні навички проведення конкретно-демографічних досліджень. Основними завданнями вивчення дисципліни «Демографія» є: - вивчення тенденцій і факторів демографічних процесів у сучасному світі; - розробка демографічних прогнозів для окремих територій; - пропонування заходів демографічної політики; - ознайомлення студентів із об’єктом і предметом дослідження демографії; методами дослідження демографічної науки, її структурою та зв’язками з іншими науками; - надання інформації про основні демографічні проблеми сучасного світу; загальні методи аналізу демографічних процесів в суспільстві; природну динаміку населення певної території; міграційні процеси, їх причини, закономірності та соціально-політичні, національні і економічні наслідки; - забезпечення розуміння про трудові ресурси та управління ними в ринковій економіці; домінуючі тенденції в демографічній політиці країн з різним рівнем економічного розвитку; - ознайомлення студентів із прогнозами динаміки населення планети на найближчі десятиліття, а також із станом демографічної ситуації в Україні, визначення її місця в соціально-економічному та політичному житті української нації; прогнозом динаміки трудових ресурсів в Україні на найближчі два-три десятиліття; - залучення студентів до дослідження демографічних процесів в регіоні, їх аналізу, оцінки і прогнозування.
- ДокументДуховний концепт спадщини М. О. Корфа: історико-педагогічний аспект(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Антощак, Марина МиколаївнаПитання релігійного компонента в системі світської освіти нагальним постало в другій половині ХІХ ст., після впровадження в Російській імперії земської та освітньої реформ, коли стали створюватися народні училища. Саме ці навчальні заклади нового типу потребували вирішення таких питань, як впровадження нової системи навчання й виховання з урахуванням оптимальної взаємодії світської та релігійної складових під час здійснення освітньо-виховного процесу. У цьому напрямку наполегливо працював відомий педагог, методист, автор підручників для учнів та посібників для вчителів, громадський діяч М. Корф. У 1870-71 р.р. М. Корф першим у Росії склав програму Закону Божого для народних шкіл, яка була передвісником міністерської та синодальної, й опублікував її пізніше на сторінках “Русской начальной школы”. Автор зазначив, що за методами навчання ця дисципліна нічим не відрізняється від інших навчальних предметів. Але якщо навчання повинне насамперед виховувати, то для законовчителя це має бути головним завданням, ще важливішим, аніж для вчителя початкових класів. Саме Закон Божий повинен виховувати християнина, пробуджувати релігійні почуття, надихати дітей жити за біблійними законами, навчати їх на прикладі Христа любові, людяності, покірності, самопосвяті, доброті до інших та вимогливості до себе. Використовував Микола Корф й інші засоби, аби впливати на процес формування морально-духовних цінностей молоді. У своїй книзі “Наш друг” педагог знайомив дітей із земним життям Спасителя. Працюючи над створенням методики викладання Закону Божого, популяризував її шляхом роботи з вчителями на вчительських з’їздах (Херсонського у 1881 році, Бердянського у 1883 році), під час проведення педагогічного контролю над роботою земських шкіл, публікацій на сторінках методично-педагогічної преси. Зверталася увага на необхідність наповнення релігійним змістом навчально-виховного процесу земської школи, обговорювалися шляхи посилення виховної функції Закону Божого. Саме аналізу наробок М. Корфа в напрямку формування морально-духовних цінностей молоді присвячено статтю. Автор зазначає, що більшість педагогічних і методичних інновацій педагога не втратили своєї актуальності сьогодні.
- ДокументМіфологія та демонологія українців: силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП Історія (Історія та археологія)(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2024) Антощак, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу. Важливість курсу для студентів спеціальності 014. Середня освіта (Історія) зумовлена звісною універсальністю міфологічних систем та їх особливою роллю у розвитку людської цивілізації загалом й українського народу зокрема. Міфологія є одним з найдревніших, відомих нам, архаїчних ідеологічних утворень, яке має синкретичний характер: у міфологічному світогляді переплетені зародкові елементи релігії, філософії, науки, мистецтва, воно лежить в основі культури народу. Відповідно, пізнати культурний розвиток народу, становлення і семантику його мистецтва, інших галузей духовного життя неможливо без вивчення давнього світогляду. Метою курсу є ознайомити студентів з основними аспектами міфологічної світоглядної системи українців: - передумовами виникнення й джерелами міфологічного світосприйняття; - особливостями формування й семантикою українських міфологічних (українські язичницькі божества доби Русі-України) та демонологічних (демонічні істоти у віруваннях українців ХІХ-ХХІ століть) уявлень; - трансформаціями, яких зазнав язичницький світогляд під впливом християнізації України; - сучасним побутуванням архаїчних світоглядних ідей. Основними завданнями вивчення дисципліни «Міфологія та демонологія українців» є: шляхом вивчення основних ідей і компонентів міфологічної світоглядної системи українців сформувати у здобувачів вміння і навички, необхідні для ґрунтовного розуміння культурних процесів, а також для всестороннього і глибокого аналізу проблем становлення традиційної обрядовості, фольклорної творчості, зокрема еволюції фольклорних жанрів, особливостей сюжетної, образно-символічної, поетикальної систем, зрештою національної специфіки українського фольклору; висвітлення основних аспектів української міфології та демонології та їх зв’язку з побутовим життям українців; сформувати навички ідентифікувати елементи міфологічних систем та співвідносити їх з етапами розвитку міфології певної країни.
- ДокументМіфологія та демонологія українців: силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП Середня освіта (Історія)(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2024) Антощак, Марина МиколаївнаВажливість курсу для студентів спеціальності 014. Середня освіта (Історія) зумовлена звісною універсальністю міфологічних систем та їх особливою роллю у розвитку людської цивілізації загалом й українського народу зокрема. Міфологія є одним з найдревніших, відомих нам, архаїчних ідеологічних утворень, яке має синкретичний характер: у міфологічному світогляді переплетені зародкові елементи релігії, філософії, науки, мистецтва, воно лежить в основі культури народу. Відповідно, пізнати культурний розвиток народу, становлення і семантику його мистецтва, інших галузей духовного життя неможливо без вивчення давнього світогляду. Метою курсу є ознайомити студентів з основними аспектами міфологічної світоглядної системи українців: - передумовами виникнення й джерелами міфологічного світосприйняття; - особливостями формування й семантикою українських міфологічних (українські язичницькі божества доби Русі-України) та демонологічних (демонічні істоти у віруваннях українців ХІХ-ХХІ століть) уявлень; - трансформаціями, яких зазнав язичницький світогляд під впливом християнізації України; - сучасним побутуванням архаїчних світоглядних ідей. Основними завданнями вивчення дисципліни «Міфологія та демонологія українців» є: шляхом вивчення основних ідей і компонентів міфологічної світоглядної системи українців сформувати у здобувачів вміння і навички, необхідні для ґрунтовного розуміння культурних процесів, а також для всестороннього і глибокого аналізу проблем становлення традиційної обрядовості, фольклорної творчості, зокрема еволюції фольклорних жанрів, особливостей сюжетної, образно-символічної, поетикальної систем, зрештою національної специфіки українського фольклору; висвітлення основних аспектів української міфології та демонології та їх зв’язку з побутовим життям українців; сформувати навички ідентифікувати елементи міфологічних систем та співвідносити їх з етапами розвитку міфології певної країни.
- ДокументНова та новітня історія країн Азії та Африки : силабус навчальної дисципліни 2023-2024 навчальний рік для ОП Середня освіта (Історія)(БДПУ, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Нова та Новітня історія країн Азії та Африки» є формування у студентів розуміння основних тенденцій соціально-економічного, політичного та культурного розвитку країн Азії та Африки у ХVІ – на початку ХХІ століть за допомогою використання навчально-методичної та наукової літератури; ознайомлення студентів з основними проблемами та протиріччями розвитку афро-азійського регіону; визначення впливу загальносвітових процесів на країни Азії та Африки; простеження їх розвитку у другій половині ХVІ – на початку ХХІ століття, окреслення перспективи їх подальшого розвитку, простеження процесу розвитку взаємовідносин країн зазначеного регіону з країнами світу, світової та азійської інтеграції на сучасному етапі. Основними завданнями вивчення дисципліни «Нова та Новітня історія країн Азії та Африки» є формування історичного мислення фахівця-історика, допомога студентам зрозуміти та осмислити соціально-економічні та суспільно – політичні процеси в країнах Азії й Африки в новий та новітній час. Завдання курсу: – методичні: розвинути вміння аналізувати, порівнювати та об`єктивно оцінювати особливості розвитку країн Азії та Африки у контексті всесвітньої історії; – пізнавальні: визначити передумови та прослідкувати процес перетворення країн Азії та Африки на колоніально-залежні держави, вивчити історію виникнення та розвитку незалежних держав афро-азійського регіону, визначити особливості їх розвитку; – практичні: формувати історичну свідомість студентів
- ДокументНова та новітня історія країн Азії та Африки: силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП Історія (Історія та археологія)(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2024) Антощак, Марина МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Нова та Новітня історія країн Азії та Африки» є формування у студентів розуміння основних тенденцій соціально-економічного, політичного та культурного розвитку країн Азії та Африки у ХVІ – на початку ХХІ століть за допомогою використання навчально-методичної та наукової літератури; ознайомлення студентів з основними проблемами та протиріччями розвитку афро-азійського регіону; визначення впливу загальносвітових процесів на країни Азії та Африки; простеження їх розвитку у другій половині ХVІ – на початку ХХІ століття, окреслення перспективи їх подальшого розвитку, простеження процесу розвитку взаємовідносин країн зазначеного регіону з країнами світу, світової та азійської інтеграції на сучасному етапі. Основними завданнями вивчення дисципліни «Нова та Новітня історія країн Азії та Африки» є формування історичного мислення фахівця-історика, допомога студентам зрозуміти та осмислити соціально-економічні та суспільно – політичні процеси в країнах Азії й Африки в новий та новітній час. Завдання курсу: – методичні: розвинути вміння аналізувати, порівнювати та об`єктивно оцінювати особливості розвитку країн Азії та Африки у контексті всесвітньої історії; – пізнавальні: визначити передумови та прослідкувати процес перетворення країн Азії та Африки на колоніально-залежні держави, вивчити історію виникнення та розвитку незалежних держав афро-азійського регіону, визначити особливості їх розвитку; – практичні: формувати історичну свідомість студентів.
- ДокументПрикладна антропологія: силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП Історія (Історія та Археологія) (магітратура)(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2024) Антощак, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: формування уявлень про предмет, методи та задачі прикладної антропології, її основних категорій та понять, місця серед інших наук про людину, ознайомлення магістрантів із актуальними антропологічними проблемами, висвітлення зв’язку антропології з історією, політологією, соціологією, етнологією, філософією, культурологією, етнографією, допомогти в процесі особистісної орієнтації в сучасному світі, осмисленні його як сукупності культурних досягнень людського суспільства, формування певних навичок до спілкування з представниками різних національних культур, формування можливості практичного використання отриманих знань при написанні магістерської роботи, в професійному та особистому розвитку. Основними завданнями вивчення курсу є продовжити формувати у магістрантів основи професійної наукової орієнтації, елементи самостійної дослідницької позиції в рамках сучасних антропологічних досліджень, навести поняття історичної антропології, політичної антропології, культурної антропології, філософської антропології, соціальної антропології, спонукати магістрантів до вироблення навичок осмислення сучасних суспільно-політичних процесів з політико-антропологічних позицій, проаналізувати основні аспекти практичного застосування наукових доробків сучасної прикладної антропології, забезпечити засвоєння умінь використати важливі принципи професійної позиції антрополога, формувати засобом цілісної реалізації навчальної програми дисципліни загальнокультурні та професійні компетенції.
- ДокументРобоча програма. Історія України .016 Спеціальна освіта. ОП Логопедія. Спеціальна психологія.(Бердянський державний педагогіний університет, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Історія України» є опанування історичними знаннями, закономірностями історичного розвитку, ознайомлення з новими підходами до історичної освіти в умовах багатокультурного середовища; актуалізація, систематизація та поглиблення історичних знань. Основними завданнями вивчення дисципліни є 1) навчання способам добору матеріалу для аналізу історії на засадах принципу полікультурності, аксіологічності, послідовності; 2) набуття знань методів і прийомів ефективного спілкування, уміння створювати позитивний емоційний клімат; 3) формування вміння простежувати, діагностувати процес історичного розвитку, побудований на засадах полікультурності; 4) використання історичних процесів у сучасному житті. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде знати: 1) хронологію історичних подій; 2) закономірності історичного розвитку; 3) причинно-наслідкові зв’язки історичних явищ. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде вміти: 1) правильно оперувати термінами та поняттями; 2) ефективно застосовувати набутті знання у житті; 3) мати власну позицію щодо наслідків історичних подій; 4) бути патріотом української держави.
- ДокументРобоча програма. Історія Української культури. 016 Спеціальна освіта. ОП Логопедія. Спеціальна психологія.(Бердянський державний педагогіний університет, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу дисципліни «Історія української культури» є вивчення основних періодів розвитку української культури, проблеми етногенезу та культурогенезу українського народу, аналіз історичної специфіки української національної культурної традиції, що постає невід’ємною умовою формування ціннісних орієнтирів та гуманізації сучасного українського соціокультурного простору. Предмет навчальної дисципліни: історичний розвиток української культури. Завдання вивчення дисципліни «Історія української культури» полягає у тому, щоб ознайомити студентів з основними історичними періодами становлення феномену української культури, закономірностями її функціонування і розвитку, формування у студентів поглибленого розуміння фундаментальних понять і категорій української культури, оволодіння сучасними методами культурологічного аналізу, розуміння тенденцій сучасних соціокультурних трансформацій в українській культурі.
- ДокументСилабус. Історія України .016 Спеціальна освіта. ОП Логопедія. Спеціальна психологія.(Бердянський державний педагогіний університет, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаСилабус для навчальної дисципліни «Історія України» спеціальності 016 Спеціальна освіта. ОП Логопедія. Спеціальна психологія. Метою дисципліни є опанування історичними знаннями, закономірностями історичного розвитку, ознайомлення з новими підходами до історичної освіти в умовах багатокультурного середовища; актуалізація, систематизація та поглиблення історичних знань. Основними завданнями вивчення дисципліни є 1) навчання способам добору матеріалу для аналізу історії на засадах принципу полікультурності, аксіологічності, послідовності; 2) набуття знань методів і прийомів ефективного спілкування, уміння створювати позитивний емоційний клімат; 3) формування вміння простежувати, діагностувати процес історичного розвитку, побудований на засадах полікультурності; 4) використання історичних процесів у сучасному житті. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде знати: 1) хронологію історичних подій; 2) закономірності історичного розвитку; 3) причинно-наслідкові зв’язки історичних явищ. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде вміти: 1) правильно оперувати термінами та поняттями; 2) ефективно застосовувати набутті знання у житті; 3) мати власну позицію щодо наслідків історичних подій; 4) бути патріотом української держави.
- ДокументСилабус. Історія української культури. 016 Спеціальна освіта. ОП Логопедія. Спеціальна психологія.(Бердянський державний педагогіний університет, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаСилабус курсу дисципліни «Історія української культури» для спеціальності 016. ІУК. Спеціальна освіта. ОП Логопедія. Спеціальна психологія. Метою курсу є вивчення основних періодів розвитку української культури, проблеми етногенезу та культурогенезу українського народу, аналіз історичної специфіки української національної культурної традиції, що постає невід’ємною умовою формування ціннісних орієнтирів та гуманізації сучасного українського соціокультурного простору. Предмет навчальної дисципліни: історичний розвиток української культури. Завдання вивчення дисципліни «Історія української культури» полягає у тому, щоб ознайомити студентів з основними історичними періодами становлення феномену української культури, закономірностями її функціонування і розвитку, формування у студентів поглибленого розуміння фундаментальних понять і категорій української культури, оволодіння сучасними методами культурологічного аналізу, розуміння тенденцій сучасних соціокультурних трансформацій в українській культурі.
- ДокументІсторія Стародавнього світу: силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП Середня освіта (Історія)(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: комплексна реконструкція історії Стародавнього Сходу та цивілізацій стародавніх Греції та Риму на основі історичних джерел; засвоєння студентами закономірностей становлення та розвитку первісного суспільства та Стародавніх держав; опанування системою знань з даного предмета, на основі історичних джерел з’ясувати конкретні події та факти для найповнішого відтворення тогочасної «картини світу»; простежити подібні процеси в розвитку цивілізацій Стародавнього Сходу, Стародавніх Греції і Риму та знайти відмінності; усвідомлення місця і ролі давньогрецької та римської цивілізацій у всесвітній історії.
- ДокументІсторія Стародавнього світу: силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП Історія (Історія та археологія)(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: комплексна реконструкція історії Стародавнього Сходу та цивілізацій стародавніх Греції та Риму на основі історичних джерел; засвоєння студентами закономірностей становлення та розвитку первісного суспільства та Стародавніх держав; опанування системою знань з даного предмета, на основі історичних джерел з’ясувати конкретні події та факти для найповнішого відтворення тогочасної «картини світу»; простежити подібні процеси в розвитку цивілізацій Стародавнього Сходу, Стародавніх Греції і Риму та знайти відмінності; усвідомлення місця і ролі давньогрецької та римської цивілізацій у всесвітній історії.
- ДокументІсторія України : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: опанувати історичними знаннями, закономірностями історичного розвитку, ознайомленні з новими підходами до історичної освіти в умовах багатокультурного середовища; актуалізації, систематизації та поглиблення історичних знань здобувачів з історії України. Завдання вивчення дисципліни «Історія України» полягає у тому, щоб ознайомити студентів з основними історичними періодами становлення українського суспільства та держави Україна, формування у студентів поглибленого розуміння фундаментальних понять і категорій курсу, оволодіння сучасними методами історіографічного аналізу, розуміння тенденцій політичної, соціально-економічної та культурної трансформацій України. Предмет навчальної дисципліни: історичний розвиток українського суспільства та державотворчих процесів в Україні в історичній ретроспективі.
- ДокументІсторія України: силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП «Філологія (германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська, друга – німецька)(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаМетою курсу є опанування історичними знаннями, закономірностями історичного розвитку, ознайомлення з новими підходами до історичної освіти в умовах багатокультурного середовища; актуалізація, систематизація та поглиблення історичних знань. Предметом навчальної дисципліни є вивчення виникнення й розвитку людського суспільства на українських землях від найдавніших часів до сьогодення; аналіз культури українського народу, економічних відносин, політичних інститутів на терені сучасної України, визначення ролі та місця визначних історичних діячів у розбудові української державності.
- ДокументІсторія України: силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП Журналістика(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаМетою курсу є опанування історичними знаннями, закономірностями історичного розвитку, ознайомлення з новими підходами до історичної освіти в умовах багатокультурного середовища; актуалізація, систематизація та поглиблення історичних знань. Предметом навчальної дисципліни є вивчення виникнення й розвитку людського суспільства на українських землях від найдавніших часів до сьогодення; аналіз культури українського народу, економічних відносин, політичних інститутів на терені сучасної України, визначення ролі та місця визначних історичних діячів у розбудові української державності.
- ДокументІсторія українського жіноцтва: соціокультурний аспект : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП Історія (Історія та археологія)(Бердянський Державний Педагогічний Університет, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Історія українського жіноцтва: соціокультурний аспект» є ознайомлення студентів з життєописом та діяльністю видатних особистостей – жінок України; демонстрація їх впливу на хід історичного процесу; сприяння осмисленню ролі жінок в історії; виховання почуття толерантності і поважного ставлення до інших точок зору, формування громадянської самосвідомості студентів. Основними завданнями вивчення дисципліни «Історія українського жіноцтва: соціокультурний аспект» є: • ознайомлення студентів з досягненнями та внесками жінки в розвиток науки, політики, освіти, виробництва, культури та мистецтва; • формування у студентів поглибленого розуміння фундаментальних понять і категорій історії українського жіноцтва; • оволодіння сучасними методами культурологічного аналізу; • розуміння тенденцій сучасних соціокультурних трансформацій в історії українського жіноцтва.
- ДокументІсторія української культури : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Антощак, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: вивчення основних періодів розвитку української культури, проблеми етногенезу та культурогенезу українського народу, аналіз історичної специфіки української національної культурної традиції, що постає невід’ємною умовою формування ціннісних орієнтирів та гуманізації сучасного українського соціокультурного простору. Предмет ‒ історичний розвиток української культури.