Перегляд за Автор "Кривильова, Олена Анатоліївна"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументЕкспериментальне дослідження формування мотиваційно-ціннісного компонента готовності майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі(Актуальнi питання гуманiтарних наук, 2023) Кривильова, Олена Анатоліївна; Курило, Ольга ЮріївнаУ статті визначено зміст мотиваційно-ціннісного компонента як складника готовності майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності; обрано та схарактеризовано діагностичний інструментарій сформованості готовності майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності; встановлено наукову достовірність отриманих результатів експериментального дослідження. Визначено, що зміст мотиваційно-ціннісного компоненту готовності майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності відображає внутрішнє прийняття цілей професійної діяльності, спрямованість на виконання її завдань, основних професійних функцій, що відповідають певним видам професійної діяльності у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та вирізняються креативним наповненням; інтерес до пошуку нестандартних способів розв’язання спеціалізованих задач та практичних проблем у сфері професійної діяльності; стійке прагнення досягати очікуваних результатів на основі ціннісних орієнтирів, етичних норм, переконань та професійних установок. Встановлено, що оцінку сформованості мотиваційно-ціннісного компонента готовності майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності можна здійснити за двома критеріями – мотиваційним та етико-професійним – шляхом використання опитувальника «Шкала академічної мотивації» та психодіагностичного тесту «Добро і зло». Доведено, що результати педагогічного експерименту вказують на позитивну динаміку в експериментальних групах щодо збільшення кількості майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі, які на творчому рівні демонструють сформованість мотиваційно-ціннісного компоненту готовності до творчої професійної діяльності (на 16,8%), зменшення кількості майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі, у яких рівень сформованості мотиваційно-ціннісного компонента готовності до творчої професійної діяльності характеризується як інтуїтивний (на 11,2%).
- ДокументМетодологічні підходи підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності(Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2023) Кривильова, Олена Анатоліївна; Курило, Олена ЮріївнаМетою даного дослідження є висвітлення методологічних підходів підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності. Проведене дослідження дозволило визначити основні методологічні підходи підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності, зокрема, системний, синергетичний та творчий, зважаючи на особливості творчої професійної діяльності інженерів-педагогів харчової галузі.
- ДокументНауково-методичні засади підвищення якості підготовки фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти в умовах сучасності(Одеса • Олді+, 2024-03) Онищенко, Сергій Вікторович; Бєлова-Олейник, Юлія Юріївна; Буянов, Павло Георгійович; Горбатюк, Лариса Василівна; Даннік, Людмила Анатоліївна; Жигірь, Вікторія Іванівна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Курило, Ольга Юріївна; Пелагейченко, Микола Леонідович; Перегудова, Валентина Іванівна; Погребняк, Маргарита Геннадіївна; Хоменко, Світлана Валеріївна; Хоменко, Віталій Григорович; Хоменко, Віктор ВіталійовичМонографія містить узагальнені результати наукових досліджень, виконаних у межах комплексної кафедральної теми «Підвищення якості підготовки фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти в умовах сучасності». Усі представлені наукові результати було апробовано на всеукраїнських та міжнародних конференціях і опубліковано у фахових виданнях України.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Бальоха, Альона; Візавер, Вiкторiя; Кузьмінський, Анатолій; Біда, Олена; Чичук, Антоніна; Гуттерер, Єва; Кучай, Олександр; Лінтварьова, Анна; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Сугейко, Любов; Дегтярьова, Любов; Кабанова, Дар’я; Кравцова, Тетяна; Олійник, Олена; Павлусь, Ольга; Пістряк, Світлана; Семенюк, Наталія; Червяковська, Наталія; Бєдунова, Олена; Дрозд, Лідія; Коробова, Ольга; Кузнецов, Микита; Горецька, Олена Віталіївна; Рига, Галина; Федорик, Вікторія Володимирівна; Беспалько, Лариса; Бідзіля, Валерія; Бойко, Дарія; Бородін, Олексій; Варданян, Сєда; Щербакова, Надія Миколаївна; Галушкова, Марія; Гладиш, Ганна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Губанова, Олена; Дорошенко, Вікторія; Дудка, Артем; Коваль, Карина Валентинівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Кучерява, Катерина; Малиш, Яна; Матюк, Аліна; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Неклеса, Руслана; Нємцева, Наталія; Патика, Вікторія; Пруська, Анастасія; Садовникова, Юлія; Сапранкова, Катерина; Сукова, Марія; Тімченко, Карина; Чемоніна, Лада В’ячеславівна ; Трушлякова, Вікторія; Удовенко, Анна; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Федюк, Валентина; Чайка, Анжела; Швед, Ольга; Школа, Ірина Вікторівна; Григор'єв, Ігор; Гоменюк, Дар’я; Малиш, Яна; Качерова, Ольга Георгіївна; Джураєва, Яніна; Дзюба, Світлана; Іванова, Ганна; Маджарова, Софія; Мартинюк, ЛесяУ збірнику вміщено матеріали доповідей Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Збірка тез присвячена розкриттю проблем професійної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в умовах змінненої реальності. Основі положення стануть в нагоді майбутнім педагогам, вчителям початкової школи та всім, хто цікавиться окресленою проблемою.
- ДокументОснови наукових досліджень : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Кривильова, Олена АнатоліївнаМета та предмет курсу: навчання здобувачів вищої освіти методологічній базі проведення та організації наукового дослідження, підготовки матеріалів, що документують результат науково-дослідної роботи, організації обчислювального та моделюючого експерименту, аналізу і оцінки інформаційних процесів, пошуку оптимальних рішень для розв’язання практичних проблем.
- ДокументПсихолого-педагогічні умови формування готовності майбутніх інженерів-педагогів економічного профілю до професійної діяльності(Луцьк : МЦНД, 2020) Дудукалова, Олександра Сергіївна; Кривильова, Олена АнатоліївнаУ статті розглядаються психолого-педагогічні умови формування готовності майбутніх інженерів-педагогів економічного профілю. Зокрема, аналізуються поняття "формування" та "формування до професійної діяльності". Також наведено визначення "готовності майбутніх інженерів-педагогів економічного профілю до професійної діяльності". Визначаються психологічні умови та їхня роль в професійній діяльності. Також визначено основні компоненти готовності до професійної діяльності майбутніх інженерів-педагогів економічного профілю - мотиваційний, когнітивний, діяльнісний та емоційно-вольовий компоненти.
- ДокументПідвищення якості підготовки фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти в умовах сучасності: звіт про науково-дослідну роботу кафедри професійної освіти, трудового навчання та технологій(Бердянський державний педагогічний університет, 2024-04) Перегудова, Валентина Іванівна; Жигірь, Вікторія Іванівна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Даннік, Людмила Анатоліївна; Буянов, Павло Георгійович; Онищенко, Сергій Вікторович; Бєлова-Олейник, Юлія Юріївна; Хоменко, Світлана Валеріївна; Пелагейченко, Микола Леонідович; Курило, Ольга Юріївна; Погребняк, Марина МиколаївнаОб’єкт дослідження: професійна підготовка майбутніх фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти у ЗВО. Предмет дослідження: теоретичні та методичні аспекти підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти. Мета роботи: теоретично обґрунтувати, проаналізувати, узагальнити та практично перевірити процес підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти в практиці педагогічних закладів вищої освіти шляхом запровадження інноваційних форм, методів і технологій навчання. Для досягнення поставленої мети розв’язано такі завдання: проаналізовано й узагальнено матеріали щодо теоретико методичних аспектів підготовки фахівців педагогів системи професійної та технологічної освіти в сучасних умовах; психолого педагогічних умов підготовки мобільних, конкурентоспроможних кваліфікованих робітників в закладах професійної (професійно технічної) освіти, здатних до творчої професійної діяльності; підготовки майбутніх докторів філософії з професійної освіти; реалізації технології проєктного навчання, організації міжпредметних проєктів та дизайн проєктів як засобів формування креативного мислення здобувачів освіти; визначено організаційно методичні аспекти впровадження цифрових технологій в освітній процес підготовки фахівців професійної та технологічної галузей. Методи дослідження: теоретичні: аналіз науково-методичної літератури для визначення стану процесу підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти в педагогіко-психологічній, методичній літературі; узагальнення, систематизація теоретичних положень для обґрунтування теоретичних та методичних засад щодо професійної підготовки фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти; емпіричні: спостереження, порівняння, вимірювання, індукція та дедукція, моделювання, експеримент та ін. Наукова новизна: вперше: теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено дієвість альтернативних моделей підвищення якості підготовки фахівців педагогів системи професійної та технологічної освіти в сучасних умовах, що передбачає запровадження оновленого змісту, форм організації освітнього процесу, методів і засобів навчання та реалізується завдяки створенню відповідних організаційно педагогічних умов. уточнено категоріально--понятійний апарат дослідження проблеми підвищення якості підготовки фахівців--педагогів системи професійної та технологічної освіти в сучасних умовах. удосконалено зміст підготовки фахівців--педагогів системи професійної та технологічної освіти завдяки впровадженню дисциплін вільного вибору. подальшого розвитку набули наукові ідеї щодо підготовки фахівців--педагогів системи професійної та технологічної освіти на основі концептуальних і специфічних підходів. Результати роботи: 1. Узагальнені і опубліковані у вигляді: статті у журналах, що індексуються у Scopus, WOS – 26; монографії (розділи в монографіях) – 18; навчальні та навчально-методичні посібники – 17; наукові статті – 39; тези наукових повідомлень – 84; публікацій здобувачів першого та другого рівнів вищої освіти зі спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) та здобувачів першого рівня вищої освіти зі спеціальності 015 Професійна освіта (Енергетика, електротехніка та електромеханіка) – 55. 2. Окремі в такій монографії: Onyshchenko S. Mechanotronics in Mechanical Engineering: monograph. Žďár nad Sázavou: Publishing House «The company «DEL c.z.»», 2023. 69 р. (2,9 друк.арк.). Отримані результати апробовувалися та впроваджувалися в практику роботи закладів вищої освіти завдяки лекційним курсам, практичним та індивідуальним заняттям, методичним рекомендаціям та навчальним, методичним посібникам, програмам практикумів, тренінгів, на семінарах, міжнародних та всеукраїнстких науково-практичних конференціях, засіданнях кафедри. Апробація результатів дослідження здійснювалась у процесі їх обговорення на міжнародних та всеукраїнстких науково-практичних конференціях, методичних та методологічних семінарах, публікацій наукових статей та тез. Застосування результатів роботи, її практичний результат: результати науково-дослідної роботи використовуються в Бердянському державному педагогічному університеті при викладанні дисциплін циклу професійної і практичної підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальностей 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) та 015 Професійна освіта (Енергетика, електротехніка та електромеханіка), а також можуть бути використані у закладах вищої освіти України. Форма кінцевої розробки: колективна монографія «Науково-методичні засади підвищення якості підготовки фахівців-педагогів системи професійної та технологічної освіти в умовах сучасності» («Scientific and Methodological Principles of Improving the Quality of Training of Professional and Technological Education Specialists in Modern Conditions»).
- ДокументПідготовка майбутніх докторів філософії з професійної освіти до викладацької діяльності у закладах вищої освіти(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2023) Голік, Олександр Борисович; Кривильова, Олена АнатоліївнаМета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні змісту підготовки майбутніх докторів філософії з професійної освіти до викладацької діяльності у закладах вищої освіти. Задля реалізації мети необхідним є розв’язання таких завдань: розглянути вимоги професійного стандарту до професійної компетентності викладачів закладів вищої освіти; схарактеризувати змістовне забезпечення підготовки майбутніх докторів філософії з професійної освіти до викладацької діяльності у закладах вищої освіти.
- ДокументСтруктурно-функціональна модель підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності(Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2022) Кривильова, Олена Анатоліївна; Курило, Ольга ЮріївнаУ статті проаналізовано наукову літературу щодо сутності понять «модель» та «моделювання»; розглянуто особливості моделювання в педагогіці; теоретично обґрунтовано складові структурно-функціональної моделі підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності на основі аналізу законодавчих, нормативно-правових документів та наукових досліджень у галузі професійної освіти. Визначено, що модель підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності має відображати реальний освітній процес із досягнення очікуваних результатів – властивостей, характеристик і зв’язків, суттєвих для виконання професійно-орієнтованих дій. Виявлено, що моделювання підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності передбачає виконання таких дій: аналіз об’єкта; вибір форми; опис теоретичного, методичного, просторово-часового, матеріально-технічного, правового забезпечень; вибір системоутворювального фактору; встановлення зв’язків і залежностей складників процесу; складання документа; уявне експериментування; перевірка створеної форми; коригування; прийняття рішення про використання. Розроблено структурно-функціональну модель підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності, яка складається з цільового, методологічного, змістово-процесуального та оцінно-результативного блоків, які є взаємопов’язаними та взаємозалежними, що дає уявлення про цілісний зміст і структуру, взаємозв’язок і взаємозалежність елементів процесу підготовки інженерів-педагогів та функціонує завдяки психолого-педагогічним умовам (посилення креативного наповнення практико-орієнтованого змісту навчання майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі; використання елементів творчої діяльності у формах організації освітнього процесу, методах та засобах навчання майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі; психолого-педагогічний супровід індивідуально-креативного професійного становлення майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі). Результатом реалізації структурно-функціональної моделі є сформована готовність майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності.
- ДокументФактори впливу на професійний розвиток майбутніх учителів фізико-математичних спеціальностей(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Кривильова, Олена Анатоліївна; Голік, Олександр БорисовичУ статті на основі аналізу нормативно-правових документів, психолого-педагогічної літератури та наукових досліджень встановлено, що професійний розвиток учителів передбачає безперервний процес набуття нових та вдосконалення раніше набутих професійних та загальних компетентностей, необхідних для професійної діяльності Згідно з проведеним дослідженням виявлено, що очікування здобувачів вищої освіти пов’язане із реалізацією власного потенціалу. Це вказує на здатність до саморозвитку в досягненні акме шляхом регулярної концентрації своїх ключових бажань, активних зусиль (дій) щодо їх втілення з метою досягнення рівноваги та гармонії. Майбутні вчителі фізико-математичних спеціальностей схвалюють якість знань, методичну вправність та стійкі моральні відносини з боку викладачів, що проєктується на їхнє відношення до власної спеціальності. Результати дослідження дозволили виокремити основні фактори впливу на професійний розвиток майбутніх учителів фізико-математичних спеціальностей на основі психолого-педагогічної підготовки. Чітко визначилися зовнішні та внутрішні позиції, а саме: зовнішні – міжособистісні відношення, характер освітньої діяльності, освітні та професійні вимоги; внутрішні – індивідуальні особливості, внутрішня активність, потреба в самовдосконаленні, готовність до психолого-педагогічної діяльності. Сформульовано твердження про те, що ефективність професійного розвитку майбутніх учителів фізико-математичних спеціальностей можна значно підвищити, якщо психолого-педагогічну підготовку зорієнтовувати на досягнення оптимального рівня психолого-педагогічної компетентності (як кінцевого результату) та забезпечити відповідні організаційно-педагогічні умови її реалізації: компетентнісну спрямованість зовнішньої та внутрішньої складових психолого-педагогічної підготовки; оновлення змісту психолого-педагогічної підготовки з урахуванням особливостей професійної діяльності викладачів закладів професійно-технічної освіти та вимог сучасності; організацію акмеологічного впливу та супроводу в процесі психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів фізико-математичних спеціальностей.
- ДокументФормування готовності майбутніх докторів філософії з професійної освіти до викладацької діяльності(Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2023) Голік, Олександр Борисович; Кривильова, Олена АнатоліївнаТеоретичне обґрунтування змісту підготовки майбутніх докторів філософії з професійної освіти до викладацької діяльності у закладах вищої освіти
- ДокументФормування готовності майбутніх учителів технологій до використання елементів STEM у викладацькій діяльності(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Кривильова, Олена Анатоліївна; Голік, Олександр БорисовичЗагальна середня освіта є органічною частиною системи освіти України. Завдання і зміст підготовки здобувачів освіти не залишаються постійними, – вони змінюються під впливом вимог часу. Одним із напрямків інноваційного розвитку освіти є система навчання STEM. Різні аспекти реалізації STEM-освіти в Україні розглядаються багатьма вітчизняними науковцями та представниками педагогічної спільноти. Водночас ідея психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів технологій до впро¬вадження елементів STEM-освіти у зміст викладацької діяльності, ще не набула достатнього рівня розвитку в науці та практиці. Метою статті є висвітлення особливостей формування готовності майбутніх учителів технологій до використання елементів STEM у викладацькій діяльності. Методика проведення теоретико-методологічного дослідження містить аналіз нормативно-правових документів, психолого-педагогічної літератури та наукових досліджень для виявлення потенційних можливостей STEM-освіти у навчанні технологіям здобувачів закладів загальної середньої освіти та визначення особливостей формування готовності майбутніх учителів технологій до використання елементів STEM у викладацькій діяльності. Важлива роль у формуванні сучасних учителів належить закладам вищої освіти. Саме на їх основі можуть створюватися первинні умови для підготовки майбутніх учителів технологій із врахуванням передових тенденцій розвитку освіти. Наразі при підготовці здобувачів другого рівня вищої освіти зі спеціальності 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології) обов’язковою освітньою компонентою є «Інноваційна діяльність в технологічній освіті», зміст якої сприяє підвищенню методичного та практичного рівнів готовності майбутніх учителів технологій до використання інноваційних підходів в освіті, зокрема, STEM, в умовах Нової української школи, як-то: поглиблення знань про теоретичні засади розвитку STEM-освіти як інновації НУШ та методичні аспекти створення STEM-середовища для здобувачів освіти. Пропонуються завдання з розробки проєктів з робототехніки, 3D-моделювання тощо; вивчення інноваційного педагогічного досвіду та розроблення дидактичних матеріалів для інтегрованого навчання.
- ДокументІнклюзивна професійна освіта : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Кривильова, Олена АнатоліївнаМета та предмет курсу: є засвоєння теоретико-методологічних, нормативно-правових та організаційно-методичних засад інклюзивної професійної освіти в Україні.