Перегляд за Автор "Нестеренко, Марина Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументStem-освіта в Україні: виклики та можливості(Видавничий дім «Гельветика», 2024-04) Нестеренко, Марина Миколаївна; Мицик, Ганна Михайлівна; Петрик, Крістіна ЮріївнаУ статті досліджено можливості та виклики впровадження STEM-освіти в розрізі соціально-економічної ситуації в Україні. Авторами розглянуто позитивний вплив STEM-освіти на формування ключових компетент- ностей, які набувають особливого значення у динамічному та інноваційному суспільстві, де технологічні досяг-нення та прогрес переплітаються з щоденним життям. Вказано на те, що вона стає не лише пріоритетним напрямом розвитку освіти, але й стратегічно важливим кроком для вирішення сучасних викликів, пов’язаних з триваючою війною в Україні. Акцентовано на викликах, які ускладнюють впровадження STEM-освіти в країні. Серед таких: втрата людського капіталу та руйнування значної кількості освітньої інфраструктури у звʼязку з воєнним конфліктом, зниження інтересу учнів до природничо-технічних та математичних дисциплін, невпевне-ність та обмежена обізнаність викладачів щодо реалізації STEM-освіти на практиці; упередження щодо того, що STEM-освіту повинні реалізовувати переважно вчителі технічних та природничих наук, відкидаючи на дру-гий план представників соціально-гуманітарних наук. Авторами запропоновано стратегічні кроки, необхідні для реалізації STEM-освіти, починаючи від державно-го і закінчуючи інституційним рівнями. Це передбачає впровадження найкращих міжнародних практик, збіль-шення фінансування, надання субсидованих або безкоштовних технічних ресурсів, внесення змін в освітні (освіт-ньо-професійні) програми, навчальні плани в закладах вищої освіти та проведення інформаційних кампаній для викладачів. Наголошено на необхідності побудови ефективних механізмів співпраці між органами державної влади, закладами освіти, науковими установами, представниками бізнесу та промисловості, громадськості для створення сприятливого середовища, яке забезпечуватиме реалізацію STEM-освіти та підготовку нового поко-ління вчителів-інноваторів, готових відповідати викликам XXI століття.
- ДокументSTEM-освіта та основи робототехніки в початковій школі : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р., рівень вищої освіти магістр(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Нестеренко, Марина МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «STEM-освіта та основи робототехніки в початковій школі» є формування в здобувачів вищої освіти ключових навичок та компетенцій, необхідних для впровадження STEM-підходу на уроках у початковій школі. Дисципліна передбачає ознайомлення студентів з основами технічних знань; розвиток їхнього критичного мислення, творчості та інноваційності, а також вміння використовувати сучасні технології та робототехніку для підвищення ефективності освітнього процесу. Окремий модуль передбачає розвиток у майбутніх учителів навичок мотивації молодших школярів до вивчення науки, техніки, інженерії та математики, для їхнього всебічного розвитку та підготовці до викликів сучасного світу.
- ДокументАктуальні питання соціальної інформатики : силабус навчальної дисципліни для спеціальності 013 Початкова освіта, рівень вищої освіти магістр на 2023/2024 н. р.(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Нестеренко, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: Метою викладання навчальної дисципліни «Актуальні проблеми соціальної інформатики» є формування в студентів понять про сучасні процеси розвитку інформаційного суспільства та соціальноекономічні, психологічні, інформаційні проблеми, що з ним пов’язані; закономірності і проблеми становлення інформаційного суспільства, формування інформаційного середовища; розвиток соціальних комунікацій, інформаційнообмінних процесів у суспільстві; нагальну необхідність оволодіння основами сучасних ІКТ для органічного включення у сучасне інформаційне середовище та активне сприяння його розвитку; можливості застосування ІКТ в галузі соціальних наук; моделювання соціальних явищ і процесів.
- ДокументАктуальні тенденції професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до моделювання уроків(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Нестеренко, Марина МиколаївнаУ статті розглянуто актуальні тенденції професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до моделювання уроків. Актуальність теми обумовлена тим, що педагогам-початківцям складно орієнтуватися в сучасних умовах варіативності початкової освіти. Тільки в рамках одного уроку вчитель має бути готовим до його проведення офлайн у школі чи дистанційно, в синхронному чи асинхронному режимі, за традиційною структурою/скороченою оптимізованою для дистанційного уроку/в форматі «перевернутий клас» тощо, а вибір цифрових інструментів і сучасних методів організації навчально-пізнавальної активності учнів просто величезний. Проаналізовано ключові умови, які слід враховувати під час моделювання уроку в контексті філософії Нової української школи. Такими визначено: інтегрований підхід, використання оптимальних педагогічних засобів для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості здобувача початкової освіти, стимулювання розвитку його критичного мислення, врахування психофізіологічних особливостей дітей цифрового покоління, формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів тощо. Узагальнено зміни в структурі та особливостях проведення дистанційних уроків у початковій школі, що також впливає на зміст підготовки майбутніх учителів початкової школи. Виокремлено та теоретично обґрунтовано актуальні тенденції у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи до моделювання уроків в умовах дистанційного навчання. Серед них: розробка та введення в освітні програми нових спеціальних дисциплін і модулів, що забезпечують формування необхідних компетенцій, використання можливостей ресурсів неформальної педагогічної освіти, інтенсифікація навчання здобувачів вищої освіти засобами інтерактивних цифрових, проєктних й ігрових технологій, адаптація програм педагогічної практики, посилення аксіологічного впливу на студентів.
- ДокументВіртуальні екскурсії як засіб інтеграції змісту освітніх галузей початкової школи(КЗ "ППФК", 2024) Нестеренко, Марина МиколаївнаУ статті висвітлено переваги організації в освітньому процесі початкової школи віртуальних екскурсій. Запропоновано приклади конкретних екскурсій для інтеграції змісту освітніх галузей.
- ДокументЗастосування LEGO-технологій на уроках математики в початковій школі(ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2023) Нестеренко, Марина Миколаївна; Печеневська, Дар'яУ роботі проаналізовано принципи застосування LEGO-технологій на уроках математики в початковій школі для покращення якості навчання та розвитку творчих здібностей здобувачів початкової освіти.
- ДокументМетодика навчання інформатичної освітньої галузі : силабус навчальної дисципліни для здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Нестеренко, Марина МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Методика навчання інформатичної освітньої галузі» є формування професійної компетентності майбутніх учителів, зокрема її складової, яка забезпечує готовність до реалізації інформатичної освітньої галузі в початковій школі.
- ДокументМова ворожнечі та кібербулінг: як попередити молодших школярів про небезпеку(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Нестеренко, Марина МиколаївнаУ статті здійснено теоретичне обґрунтування таких інтернет-загроз як мова ворожнечі та кібербулінг і запропоновано методичні прийоми для ознайомлення з ними здобувачів початкової освіти. Актуальність порушеної проблеми обумовлюється значним зростанням кількості шахрайських дій, організованого психологічного впливу та інших методів свідомої чи неусвідомленої злочинної діяльності, особливо вразливими до яких є діти. Розпізнавати такі загрози та вміти їм протистояти може лише підготовлена особа, яка знає правильний алгоритм дій у тих чи інших небезпечних ситуаціях, під час взаємодії з іншими користувачами Інтернету чи матеріалами, які в ньому розміщено. Визначено, що мова ворожнечі – це будь-яка комунікація чи поведінка, що виявляється в приниженні людей за ознаками, яких вони змінити не можуть і не мусять. Означений феномен шкодить жертвам і суспільству, перетворюючись на загальноприйняту практику спілкування в мережі Інтернет, що руйнує повагу до людської гідності. Розглянуто приклади роботи педагогів у цьому напрямі під час ранкових зустрічей чи виховних годин, що полягають у культивуванні толерантності в здобувачів початкової освіти, виробленні в них навичок реагування на некоректну поведінку інших користувачів Інтернету, формуванні активної громадянської позиції. Проаналізовано кібербулінг, як систематичну поведінку, спрямовану на залякування, провокування гніву чи ображання особи із застосуванням цифрових технологій. Разом з тим, що Інтернет розширює сферу розповсюдження кібербулінгу, в ньому залишаються цифрові сліди – докази, які дозволять зупинити цькування та притягти агресора до поведінки. Сутність пропедевтичної роботи в початковій школі полягає в ознайомленні дітей з сутністю проблеми, ознаками прояву кібербулінгу, вироблення стратегії протистояння та виховання усвідомлення ступеня юридичної відповідальності за систематичне приниження гідності іншої людини. Зроблено висновок, що при роботі з дітьми молодшого шкільного віку донесення інформації з пропедевтичною метою має бути дозованим, щоб не спричинити протилежний ефект зацікавленості.
- ДокументМотивація як фактор успіху молодих учених у науковій діяльності(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна ЮріївнаУ роботі досліджено стан умотивованості молодих учених Бердянського державного педагогічного університету до активної наукової діяльності та запропоновано шляхи її підвищення
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Коробова, Ольга; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Гусак, Наталія; Дегтярьова, Любов; Кизь, Наталія; Нємцева, Наталія; Олійник, Олена; Федорова, Ірина; Басюк, Наталія; Горецька, Олена Віталіївна; Кабанова, Дар’я; Меліхова, Валерія; Федорик, Вікторія Володимирівна; Черезова, Ірина Олександрівна; Юдіна, Ася; Беженарь, Лілія; Безрукава, Анастасія; Довгопол, Юліана; Дубовікова, Ангеліна; Гоменюк, Дар’я; Качаєва, Владислава; Кобзар, Діана; Коваль, Карина; Красовська, Валентина; Лупир, Діана; Малиш, Яна; Мороз, Юлія; Нагаєнко, Лілія; Науменко, Анастасія; Патика, Вікторія; Романова, Оксана; Рехлецька, Діана; Сапранкова, Катерина; Соколенко, Анастасія; Сомова, Анастасія; Удовенко, Анна; Хомин, Олеся; Черкес, Ольга; Чорна, Вікторія; Шеремен, Ольга; Шибінська, Софія; Шило, Анжела; Фатьянова, Тетяна; Якимець, Марія; Білоконь, Яна; Висікайло, Тетяна; Владимирова, Алла; Горбатюк, Ольга; Гришина, Аліна; Джураєва, Яніна; Дзигалюк, Карина; Дзюба, Світлана; Дроздова, Валерія; Іванова, Олена; Качерова, Ольга Георгіївна; Козлова, Катерина; Кононенко, Марина; Кириленко, Олександра; Люта, Діана; Мартинюк, Леся; Поліщук, Катерина; Полтавець, Вікторія; Сенченко, Владислав; Соколенко, Анастасія; Ткачук, Інна; Петрик, Крістіна Юріївна; Бондар, Юлія; Нестеренко, Марина Миколаївна; Хланта, Євгенія; Співак, Любов Миколаївна; Бондар, Юлія; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Шукатка, Оксана; Підгурська, Валентина; Барановська, ІринаУ збірнику вміщено матеріали доповідей і повідомлень Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено актуальним питанням здійснення освітнього процесу в умовах змінненої реальності.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Бальоха, Альона; Візавер, Вiкторiя; Кузьмінський, Анатолій; Біда, Олена; Чичук, Антоніна; Гуттерер, Єва; Кучай, Олександр; Лінтварьова, Анна; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Сугейко, Любов; Дегтярьова, Любов; Кабанова, Дар’я; Кравцова, Тетяна; Олійник, Олена; Павлусь, Ольга; Пістряк, Світлана; Семенюк, Наталія; Червяковська, Наталія; Бєдунова, Олена; Дрозд, Лідія; Коробова, Ольга; Кузнецов, Микита; Горецька, Олена Віталіївна; Рига, Галина; Федорик, Вікторія Володимирівна; Беспалько, Лариса; Бідзіля, Валерія; Бойко, Дарія; Бородін, Олексій; Варданян, Сєда; Щербакова, Надія Миколаївна; Галушкова, Марія; Гладиш, Ганна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Губанова, Олена; Дорошенко, Вікторія; Дудка, Артем; Коваль, Карина Валентинівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Кучерява, Катерина; Малиш, Яна; Матюк, Аліна; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Неклеса, Руслана; Нємцева, Наталія; Патика, Вікторія; Пруська, Анастасія; Садовникова, Юлія; Сапранкова, Катерина; Сукова, Марія; Тімченко, Карина; Чемоніна, Лада В’ячеславівна ; Трушлякова, Вікторія; Удовенко, Анна; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Федюк, Валентина; Чайка, Анжела; Швед, Ольга; Школа, Ірина Вікторівна; Григор'єв, Ігор; Гоменюк, Дар’я; Малиш, Яна; Качерова, Ольга Георгіївна; Джураєва, Яніна; Дзюба, Світлана; Іванова, Ганна; Маджарова, Софія; Мартинюк, ЛесяУ збірнику вміщено матеріали доповідей Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Збірка тез присвячена розкриттю проблем професійної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в умовах змінненої реальності. Основі положення стануть в нагоді майбутнім педагогам, вчителям початкової школи та всім, хто цікавиться окресленою проблемою.
- ДокументОснови алгоритмізації та програмування в початковій школі : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. для здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Нестеренко, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: формування в майбутніх учителів системи наукових знань з основ алгоритмізації та програмування й вмінь використовувати адаптовані середовища виконавців алгоритмів для ознайомлення здобувачів початкової освіти з основами алгоритмізації та програмування.
- ДокументОснови інформології в початковій школі : силабус навчальної дисципліни за освітньою програмою "Початкова освіта. Інформатика" на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Нестеренко, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: розвиток цифрової та методичної компетентностей майбутніх учителів інформатики в початковій школі, а саме: формування системи науково обґрунтованих знань з основ інформології та методики її вивчення в початковій школі; умінь організовувати процес ознайомлення здобувачів початкової освіти з базовими поняттями інформатики.
- ДокументПрофесійна адаптація майбутнього вчителя початкової школи : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р.(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Нестеренко, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: забезпечення підготовки майбутніх учителів до ефективного виконання професійних обов'язків, формування у них необхідних психолого-педагогічних компетенцій і розвиток здатності адаптуватися до різних професійних викликів та складнощів роботи в початковій школі; удосконалення навичок управління класом, комунікації зі здобувачами та їхніми батьками.
- ДокументПідготовка майбутніх педагогів у контексті впровадження Концепції Нової української школи(Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2021) Коваль, Людмила Вікторівна; Качерова, Ольга Георгіївна; Харебіна, Ольга; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Попова, Ольга Іванівна; Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Муращенко, Вікторія; Павленко, Юлія Сергіївна; Стельмах, Марина; Ячменьова, Олександра; Подмаска, Віктор; Спіріна, Ірина; Чорна, Єлизавета; Гуркова, Тетяна; Сальнікова, Марія; Коштовна, Ганна; Замятіна, Вікторія; Коваль, Карина Валентинівна; Фатьянова, Тетяна; Шатило, Олена; Бальоха, Альона; Барбашова, Ірина Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Горецька, Олена Віталіївна; Колпакчи, Олена Сергіївна; Лісіна, Лариса Олександрівна; Толмачова, Ірина; Чередник, Лідія; Черезова, Ірина Олександрівна; Щербакова, Надія Миколаївна; Ярощук, Лілія Григорівна; Голуб, Олена; Канішевська, Любов; Карпець, Надія; Кравченко, Дар’я; Ситникова, Лариса; Стахєєва, Олена; Волик, Ірина; Крячко, Марія; Шатіло, Дар’я; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Чернявська, Вікторія; Косенко, Павло Борисович; Беліцька, Асія; Забіяка, Владислав; Діхтеренко, Юлія; Івлєва, Олена; Мартиненко, Олена Володимирівна; Пасько, Оксана; Петруха, Надія; Рись, Анастасія; Сергієнко, Світлана; Тараненко, Юлія Петрівна; Шовкун, Анастасія; Омельченко, Анетта ІвнівнаЗбірка тез присвячена розкриттю проблем підготовки майбутніх педагогів у контексті впровадження Конценції Нової української школи.
- ДокументПідготовка майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2019) Нестеренко, Марина МиколаївнаУ дисертації вперше: теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено модель професійної підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти, яка складається з теоретичного, практично-професійного, результативно-оцінного блоків, реалізується завдяки створенню педагогічних умов (організація суб’єкт-суб’єктної взаємодії учасників освітнього процесу; орієнтація викладача на впровадження технології контекстного навчання; активізація рефлексивної позиції майбутніх учителів початкової школи); забезпечує сформованість у студентів проектувально-моделювальної компетентності та передбачає впровадження відповідного ресурсного забезпечення (зміст, форми, методи навчання); визначено сутність поняття «професійна підготовка майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти»; уточнено поняття «проектувально-моделювальна компетентність майбутніх учителів початкової школи»; удосконалено зміст (дидактичний, методичний та технологічний складники) професійної підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти; подальшого розвитку набули ідеї впровадження аксіологічного, особистісно зорієнтованого, компетентнісного та креативного підходів у професійну підготовку майбутніх учителів початкової школи; особливості формування в студентів проектувально-моделювальної компетентності. Досліджено, що функціонування початкової освіти в умовах варіативності по-перше, надає молодшим школярам можливість навчання в закладах різного типу за індивідуальною стратегією розвитку; по-друге, створює для вчителів поле для педагогічної творчості в умовах вільного вибору оптимальної освітньої програми, підручників, посібників і робочих зошитів; по-третє, забезпечує комфортність середовища для учнів за рахунок використання вчителем на уроці сучасних навчальних технологій, урахування індивідуально-психологічних особливостей дітей, застосування різних видів контрольно-оцінювальної діяльності результатів їх прогресу. Виокремлено три взаємопов’язані складники змісту професійної підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти: дидактичний, методичний і технологічний. Так, дидактичний забезпечує формування в студентів системи загальнопедагогічних знань щодо організації освітнього процесу в початковій школі, уявлень про особливості структурування уроків різних типів, умінь діяти в різних професійних ситуаціях відповідно до наукових підходів і принципів. Методичний складник спрямовано на розвиток у майбутніх учителів умінь моделювати та проводити урок з урахуванням предметної специфіки. Технологічний складник сприяє становленню в студентів здатності моделювати урок в умовах варіативності початкової освіти із застосуванням сучасних навчальних технологій, здійснювати рефлексію, саморозвиток та самовдосконалення. Теоретично обґрунтовано, що орієнтиром і результатом професійної підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти є певний рівень сформованості в них проектувально-моделювальної компетентності. Визначальним у цьому процесі є розвиток педагогічного мислення студентів, яке характеризується оперативністю (швидке прийняття оптимальних методичних рішень з арсеналу знайомих або їх пошук), гнучкістю (відходження від звичних стереотипів професійної діяльності), креативністю (творче експериментування, новаторство), прогностичністю (урахування можливостей та передбачення результатів). У дисертації розроблено модель професійної підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти, яка включає теоретичний, практично-професійний, результативно-оцінний блоки та передбачає орієнтовний результат – певний (високий, середній або низький) рівень сформованості в студентів проектувально-моделювальної компетентності як важливого складника методичної компетентності, що забезпечує продуктивну діяльність педагога з моделювання сучасного уроку. Науково-теоретичною основою моделі є аксіологічний, особистісно зорієнтований, компетентнісний і креативний підходи, які спрямовано на підготовку успішного вчителя початкової школи, здатного планувати й обирати оптимальні способи перетворювальної діяльності, прогнозувати й оцінювати раціональність реалізації педагогічного задуму, здійснювати розвиток учнів, їх талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, реалізовувати гуманістичні цінності й ідеї дитиноцентризму, доцільні стратегії та навчальні технології, створювати авторські програми. Виявлено, схарактеризовано та експериментально перевірено педагогічні умови реалізації моделі професійної підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти, а саме: організація суб’єкт-суб’єктної взаємодії учасників освітнього процесу, орієнтація викладача на впровадження технології контекстного навчання, активізація рефлексивної позиції майбутніх учителів початкової школи. Розкрито особливості впровадження моделі професійної підготовки майбутніх учителів до моделювання уроку в умовах варіативності початкової освіти та подано перевірку її ефективності. Сплановано та забезпечено послідовність етапів цього процесу: пропедевтичний, навчально-діяльнісний і адаптивно-рефлексивний.
- ДокументСистема квазіпрофесійних завдань у процесі підготовки майбутніх учителів початкової школи до моделювання та проведення уроків інформатики(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Нестеренко, Марина МиколаївнаУ статті окреслено актуальність проблеми використання квазіпрофесійних завдань у процесі професійної підготовки майбутніх учителів інформатики до моделювання та проведення уроків в умовах варіативності початкової освіти. Здійснено короткий огляд сучасних наукових досліджень з означеної теми, що вказує на ефективність технології контекстного навчання здобувачів вищої освіти, механізмом реалізації якої виступає процес розв`язання ними квазіпрофесійних завдань. Визначено, що такими завданнями можуть бути проблемні (рефлексивні) лекції, дискусії, моделювання й аналіз педагогічних ситуацій, ділові ігри та ін. У роботі презентовано авторську систему квазіпрофесійних завдань, яку було використано під час експериментальної підготовки майбутніх учителів інформатики до моделювання та проведення уроків в умовах варіативності початкової освіти. Дидактичні квазіпрофесійні завдання пропоновано студентам для усвідомлення ними педагогічного моделювання як особистісно значущого процесу для професійної діяльності та формування основ його цілісного бачення. Методичні квазіпрофесійні завдання впроваджено для оволодіння майбутніми вчителями загальним алгоритмом педагогічного моделювання, а саме: формування вмінь планувати, здійснювати вибір ресурсного забезпечення, конструювати моделі уроків інформатики в умовах варіативності початкової освіти. Технологічні квазіпрофесійні завдання спрямовано на становлення в студентів здатності моделювати, реалізовувати й аналізувати урок інформатики (систему уроків) на основі впровадження сучасних навчальних технологій в умовах варіативності початкової освіти. Визначено, що включення авторської системи квазіпрофесійних завдань до змісту експериментального навчання дозволило майбутнім учителям якісно тренуватися в моделюванні та проведенні уроків інформатики в умовах варіативності початкової освіти, що значно підвищило рівень їхньої готовності до такої діяльності в реаліях Нової української школи та суттєво розвинуло педагогічне мислення.
- ДокументСучасні технології навчання природничої, громадянської та історичної освітніх галузей в початковій школі : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р., рівень вищої освіти магістр(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Нестеренко, Марина МиколаївнаМетою курсу "Сучасні технології навчання природничої, громадянської та історичної освітніх галузей в початковій школі" є поглиблення в студентів теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для ефективного впровадження сучасних технологій у освітній процес початкової школи на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ».
- ДокументТехнології дистанційного навчання в початковій школі : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Нестеренко, Марина МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Технології дистанційного навчання в початковій школі» є формування професійної компетентності майбутніх учителів, зокрема її складової, яка забезпечує готовність до реалізації освітнього процесу в початковій школі в форматі дистанційного або змішаного навчання.
- ДокументЦифрова грамотність та основи інформаційної безпеки в початковій школі : силабус навчальної дисципліни на 2023/2024 н. р. для ОП Початкова освіта(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Нестеренко, Марина МиколаївнаМета та предмет курсу: розвиток у здобувачів вищої освіти досвіду формування цифрової грамотності дітей молодшого шкільного віку, а також навичок організації безпечного інформаційного середовища в початковій школі. Основними завданнями вивчення дисципліни є: – вивчення структури цифрової грамотності особистості; – розвиток навичок формування цифрової грамотності в здобувачів початкової освіти; – ознайомлення з соціально-педагогічним аспектом інформаційної безпеки дітей у початковій школі; – оволодіння ефективними методиками організації інформаційної безпеки в початковій школі; – удосконалення навичок розв`язання професійних завдань за допомогою цифрових технологій.