Перегляд за Автор "Ревуцька, Олена Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДиференційна діагностика мовленнєвих порушень : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП «Спеціальна освіта»(БДПУ, Запоріжжя, 2023) Ревуцька, Олена ВолодимирівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Диференційна діагностика мовленнєвих порушень» є підготовка висококваліфікованих фахівців спеціальної освіти, забезпечення засвоєння здобувачами вищої освіти знань теоретичних основ диференційної діагностики мовленнєвих порушень у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку та впровадження в практику найбільш продуктивних методик діагностування дітей з різними категоріями труднощів. Предметом вивчення дисципліни «Диференційна діагностика мовленнєвих порушень» є: дослідження теоретичних основ та принципів диференційної діагностики для виявлення та проведення обстеження дітей з порушеннями мовлення дошкільного та молодшого шкільного віку; оволодіння знаннями та уміннями практичного застосування методів диференційної діагностики мовленнєвих порушень одночасно із підготовкою практичного матеріалу для обстеження; оволодіння уміннями розробляти схеми обстеження, добирати завдання, виділяти якісні та кількісні параметри оцінок виконання завдань дітьми з різними категоріями труднощів.
- ДокументМетодика роботи з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(2023) Ревуцька, Олена Володимирівна; Бабіченко, Альона ДенисівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Методика роботи з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку» є підготовка висококваліфікованих фахівців спеціальної освіти, здатних здійснювати всебічний навчально-виховній, корекційно-розвитковий вплив на дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, озброєння здобувачів вищої освіти знаннями з теорії та спеціальної методики роботи з дітьми порушеннями інтелектуального розвитку в спеціальних закладах дошкільної та загальної середньої освіти.
- ДокументМіофункціональна терапія в роботі логопеда : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОП «Логопедія. Спеціальна психологія»(БДПУ, Запоріжжя, 2023) Ревуцька, Олена ВолодимирівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Міофункціональна терапія в роботі логопеда» є формування здобувачів вищої освіти знань про особливості, форми й методи міофункціональної терапії в роботі логопеда. Основними завданнями вивчення дисципліни «Міофункціональна терапія в роботі логопеда у» є: ознайомлення із особливостями розвитку фізіологічних і патологічних прикусів та їх впливом на мовленнєвий розвиток дітей, процесом формування основних функцій смоктання, жування, ковтання, дихання та мовлення у дітей, методами обстеження та корекції функціональних порушень цих функцій, етіопатогенезом міофункціональних і мовленнєвих порушень у дітей та сучасними засобами корекції міофункціональних та мовленнєвих порушень
- ДокументНапрями оптимізації корекційно-розвиткового процесу в логопедичних групах(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Пархоменко, Марина Вікторівна; Ревуцька, Олена Володимирівна; Самаріна, ОльгаСтаття присвячена проблемі організації корекційно-розвиткового процесу в логопедичних групах для дітей дошкільного віку із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення та обґрунтуванню можливих шляхів її оптимізації. Подано аналіз проведеного дослідження з вивчення контингенту дітей із цим порушенням та особливостей корекційно-розвиткової роботи з ними. Встановлено, що група дітей із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення є різнорідною за своїм складом. У дітей спостерігається великий діапазон індивідуальних відмінностей, що характеризують рівень мовленнєвого і психофізичного розвитку. Описані відмінні особливості розвитку мовлення та інших психофізичних процесів у дітей із мінімальними дизартричними порушеннями, ринолалією, складною дислалією, дизартрією. Виявлені труднощі реалізації корекційного процесу у групах для дітей із фонетико-фонематичними порушеннями мовлення. Встановлено, що сучасний підхід до фронтального навчання дітей дошкільного віку не повною мірою враховує специфічну неоднорідність індивідуальних відмінностей контингенту дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком. Проаналізовані причин та характер труднощів, які виникають у вчителів-логопедів у реалізації корекційно-розвивального процесу. Запропоновані напрями оптимізації корекційного впливу. Корекційно-розвитковий вплив може бути ефективним за умови детального поглибленого вивчення контингенту дітей для виявлення не окремих симптомів порушеного розвитку, а зв’язків з-поміж них, встановлення ієрархії виявлених відхилень (визначення провідного порушення, співвідношення первинних і вторинних симптомів), і наявність збережених ланок, що дозволить обґрунтувати та розробити індивідуальний корекційний маршрут для дитини з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення та є необхідним для проведення диференційованої роботи під час фронтального корекційно-розвиткового навчання. Обґрунтована внутрішньо-групова диференціація дітей, заснована на врахуванні специфічної неоднорідності структурно-динамічних характеристик мовленнєвої та психофізичної діяльності таких дітей та прояву мовленнєвого порушення під час корекційно-розвиткового навчання.
- ДокументПедагогіка загальна та спеціальна : силабус освітнього компонента за освітньою програмою «Логопедія. Спеціальна психологія» на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Мицик, Ганна Михайлівна; Ревуцька, Олена ВолодимирівнаМетою викладання навчальної дисципліни є отримання фундаментальних знань та практичних навичок у галузі загальної і спеціальної педагогіки, що дозволять здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ефективно працювати з особами з особливими освітніми потребами, приймати обґрунтовані рішення з урахуванням цілей, ресурсних і законодавчих обмежень та ціннісних орієнтирів нашої держави. Предметом цієї дисципліни є вивчення історії становлення і розвитку педагогіки як науки, основ теорії і практики навчання та виховання, структури та організації освітнього процесу, закономірностей розвитку людської особистості, індивідуальних особливостей дітей різних вікових груп, методів та засобів навчання і виховання, видів порушень фізичного і розумового розвитку дітей, розгляд питань повʼязаних з побудовою компенсаторно-корекційного навчання і виховання, організації допомоги і системи спеціальних закладів для дітей з особливостями психофізичного розвитку в Україні.
- ДокументПсихолого-педагогічний супровід учасників інклюзивного освітнього процесу : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р.(БДПУ, 2023) Ревуцька, Олена Володимирівна; Самойленко, Інна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Психолого-педагогічний супровід учасників інклюзивного освітнього процесу» є формування у здобувачів вищої освіти цілісного уявлення і теоретичних знань про зміст психолого-педагогічного супроводу як комплексної системи заходів з організації інклюзивного процесу та забезпечення підготовки здобувачів вищої освіти до практичної роботи з усіма учасниками інклюзивного освітнього процесу; формування загальнокультурних та професійних компетенцій, необхідних для ефективної професійної діяльності; здійснення особистісно мотиваційної, когнітивної та практичної підготовки майбутніх фахівців. Предметом даної дисципліни є дослідження теоретичних та практичних аспектів психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами (ООП), що здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання. Курс надає комплексні знання, розуміння концепції інклюзивної освіти, її цілей, принципів та основних стратегій, розвиває професійні навички, сприяє практичному оволодінню основними методами та підходами до психолого педагогічного супроводу учасників інклюзивного освітнього процесу.
- ДокументПсихолого-педагогічний супровід учасників інклюзивного освітнього процесу : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік (4 курс ДО)(БДПУ, 2023) Ревуцька, Олена Володимирівна; Самойленко, Інна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Психолого-педагогічний супровід учасників інклюзивного освітнього процесу» є формування у здобувачів вищої освіти цілісного уявлення і теоретичних знань про зміст психолого-педагогічного супроводу як комплексної системи заходів з організації інклюзивного процесу та забезпечення підготовки здобувачів вищої освіти до практичної роботи з усіма учасниками інклюзивного освітнього процесу; формування загальнокультурних та професійних компетенцій, необхідних для ефективної професійної діяльності; здійснення особистісно мотиваційної, когнітивної та практичної підготовки майбутніх фахівців. Предметом даної дисципліни є дослідження теоретичних та практичних аспектів психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами (ООП), що здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання. Курс надає комплексні знання, розуміння концепції інклюзивної освіти, її цілей, принципів та основних стратегій, розвиває професійні навички, сприяє практичному оволодінню основними методами та підходами до психолого педагогічного супроводу учасників інклюзивного освітнього процесу.
- ДокументПсихолого-педагогічний супровід учасників інклюзивного освітнього процесу : силабус освітнього компонента за освітньою програмою «Логопедія. Спеціальна психологія» на 2023-2024 навчальний рік (3 курс)(БДПУ, 2023) Ревуцька, Олена Володимирівна; Самойленко, Інна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Психолого-педагогічний супровід учасників інклюзивного освітнього процесу» є формування у здобувачів вищої освіти цілісного уявлення і теоретичних знань про зміст психолого-педагогічного супроводу як комплексної системи заходів з організації інклюзивного процесу та забезпечення підготовки здобувачів вищої освіти до практичної роботи з усіма учасниками інклюзивного освітнього процесу; формування загальнокультурних та професійних компетенцій, необхідних для ефективної професійної діяльності; здійснення особистісно мотиваційної, когнітивної та практичної підготовки майбутніх фахівців. Предметом даної дисципліни є дослідження теоретичних та практичних аспектів психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами (ООП), що здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання. Курс надає комплексні знання, розуміння концепції інклюзивної освіти, її цілей, принципів та основних стратегій, розвиває професійні навички, сприяє практичному оволодінню основними методами та підходами до психолого педагогічного супроводу учасників інклюзивного освітнього процесу.
- ДокументСоціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти(БДПУ, 2023) Григор'єв, Ігор; Григор'єва, Вікторія Вікторівна ; Загуіна-Візер, Яна ; Зінченко, Тетяна ; Калініна, Світлана; Сизко, Ганна Іванівна; Кара, Віолета; Ковальова, Ольга; Зінченко, Юлія ; Кругліна, Надія; Маслянка, Ольга; Мельник, Владислава; Онуферко, Юлія ; Удич, Зоряна; Останіна, Ніна; Очеретенко, Поліна ; Григор'єва, Наталя ; Єськова, Тетяна Леонідівна; Малярчук, Наталя; Попова, Анастасія Сергіївна; Линдіна, Євгенія Юріївна; Романовська, Людмила; Самойленко, Інна Олександрівна; Старинська, Олена Віталіївна; Бузюк, Мар'яна ; Петрочко, Жанна ; Романенко, Світлана ; Захарова, Наталя Миколаївна; Межуєва, Любов; Мищак, Людмила; Сердюченко, Анастасія; Петровська, Катерина Володимирівна; Супрун, Дар'я; Подаваленко, Алла ; Зеленська, Людмила ; Білера, Наталія; Порядін, Євгеній ; Вайнола, Ренате; Скіпальська, Галина ; Суровцева, Ірина ; Хлєбік, Світлана; Баранник, Лілія ; Ковбаса, Леся ; Николаєва, Валентина; Рубль, Наталя ; Солод, Анастасія; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Мельничук, Алла Богданівна; Червона, Катерина ; Кузьмін, Віктор ; Кузьміна, Марія ; Шепель, Надія ; Коваль, Соломія ; Лопатинська, Наталія ; Лазаренко, Вікторія ; Мицик, Ганна Михайлівна; Лахно, Наталія ; Анастасова, Наталя Миколаївна; Литв'яков, Михайло ; Єфименко, Микола Миколайович; Олійник, Катерина ; Побережна, Олена ; Ревуцька, Олена Володимирівна; Малуєва, Тетяна; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Кашкарьова, Анна; Омельченко, Ірина ; Кобильченко, Вадим ; Біленька, Вікторія ; Вусик, Ганна Леонідівна; Когут, Анна ; Козакова, Аліна ; Кот, Надія Андріївна; Мацейко, Наталія Володимирівна; Михайловська, Оксана ; Байдарова, Ольга; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Цибуляк. Наталя Юріївна; Сичікова, Яна Олександрівна; Ковачов, Сергій Сергійович; Співак, Любов МиколаївнаДо збірника увійшли матеріали Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти», які виявляють та обґрунтовують тенденції підвищення ефективності підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукачів, викладачів, здобувачів.
- ДокументСпеціальна педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. для ОП «Дошкільна освіта»(БДПУ, Запоріжжя, 2023) Ревуцька, Олена Володимирівна; Самойленко, Інна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Спеціальна педагогіка» є озброєння здобувачів вищої освіти знаннями з теорії спеціального навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах, практична підготовка здобувачів вищої освіти до виконання професійних обов’язків дефектолога спеціальної школи або закладу дошкільної освіти. Предметом даної дисципліни є дослідження історичних та педагогічних аспектів спеціальної педагогіки, вивчення підходів держави та суспільства до організації спеціальної освіти дітей з особливими освітніми потребами. Курс надає комплексні знання, охоплюючи як теоретичні, так і практичні аспекти спеціальної освіти, розвиває професійні навички, сприяє практичному оволодінню основними педагогічними категоріями та поняттями в галузі спеціальної педагогіки.
- ДокументСпеціальна педагогіка : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік (2 курс ДО)(БДПУ, 2023) Ревуцька, Олена Володимирівна; Самойленко, Інна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Спеціальна педагогіка» є озброєння здобувачів вищої освіти знаннями з теорії спеціального навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах, практична підготовка здобувачів вищої освіти до виконання професійних обов’язків дефектолога спеціальної школи або закладу дошкільної освіти. Предметом даної дисципліни є дослідження історичних та педагогічних аспектів спеціальної педагогіки, вивчення підходів держави та суспільства до організації спеціальної освіти дітей з особливими освітніми потребами. Курс надає комплексні знання, охоплюючи як теоретичні, так і практичні аспекти спеціальної освіти, розвиває професійні навички, сприяє практичному оволодінню основними педагогічними категоріями та поняттями в галузі спеціальної педагогіки.
- ДокументСпеціальна педагогіка: силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Ревуцька, Олена Володимирівна; Самойленко, Інна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Спеціальна педагогіка» є озброєння здобувачів вищої освіти знаннями з теорії спеціального навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах, практична підготовка здобувачів вищої освіти до виконання професійних обов’язків дефектолога спеціальної школи або закладу дошкільної освіти.