Перегляд за Автор "Співак, Любов Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВікова психологія : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Співак, Любов МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Вікова психологія» є забезпечення загальної теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти у галузі вікової психології. Предметом вікової психології є вікові закономірності розвитку психіки людини.
- ДокументГендерні особливості самооцінки молодших школярів в умовах зміненої реальності(БДПУ, 2023) Романова, Оксана; Співак, Любов МиколаївнаВсебічний розвиток особистості здобувачів освіти, розпочинаючи з рівня початкової освіти, є важливим завданням закладів повної загальної середньої освіти, як відзначено в Законі України «Про освіту». Тому вивчення питання про розвиток особистості молодших школярів в умовах зміненої реальності є пріоритетним для сучасної української психологічної науки і педагогічної практики.
- ДокументЖиттєві плани щодо професійної діяльності майбутніх фахівців сфери соціальної роботи в умовах воєнного стану(Запоріжжя : БДПУ, 2023) Співак, Любов МиколаївнаСтаттю присвячено дослідженню життєвих планів щодо професійної діяльності майбутніх фахівців сфери соціальної роботи в умовах воєнного стану. Висвітлено поняття «життєві плани». Розкрито закономірності розвитку самосвідомості особистості пізнього юнацького віку. Описано особливості професійної діяльності майбутніх фахівців сфери соціальної роботи. Подано емпіричні результати про виявлені життєві плани щодо професійної діяльності майже у восьмої частини майбутніх фахівців сфери соціальної роботи з-поміж усіх досліджуваних.
- ДокументЗв’язок національної афіліації з національною ідентичністю української студентської молоді(Проблеми сучасної психології : ЗНУ, 2020) Співак, Любов МиколаївнаПозитивна національна ідентичність молодих громадян держави підвищує стабільність кожної нації. Студентський вік є сенситивним для розвитку національної ідентичності. Мета статті – емпірично вивчити зв’язок національної афіліації з розвитком національної ідентичності українських студентів вітчизняних закладів вищої освіти. В емпіричному дослідженні застосовано модифіковану методику «Етнічна аффіліація» й методику оцінки позитивності та невизначеності етнічної ідентичності. Встановлено, що в найбільшої кількості студентів врівноважені особисті інтереси й націоафіліативні прагнення, в дещо меншої – особисті інтереси домінують над груповими, в найменшої – переважають націоафіліативні прагнення. Більшість студентів вирізняє високий рівень національної ідентичності, що засвідчує їхня національна гордість і чіткість усвідомлення свого націокультурного походження і національної належності в ситуаціях міжнаціональних взаємодій. У меншої кількості студентів помічено середній і низький рівні національної ідентичності, що виявляються в недостатній чіткості усвідомлення ними своєї національної належності та переживанні національної гордості в окремих ситуаціях міжнаціональних взаємодій. Визначено статистично сильний і додатній (прямий) зв’язок між національною афіліацією і позитивністю національної ідентичності студентів. Досліджувані з домінуючими націоафіліативними прагненнями пишаються своїм націокультурним походженням і національною належністю майже в кожній ситуації міжнаціональних взаємодій; із врівноваженими націоафіліативними прагненнями й особистими інтересами – майже в половині таких ситуацій; з переважаючими особистими інтересами над груповими – лише в окремих ситуаціях. Зафіксовано статистично сильний і від’ємний (обернений) зв’язок між національною афіліацією і чіткістю національної ідентичності студентів. Досліджувані з домінуючими націоафіліативними прагненнями чіткіше усвідомлюють своє націокультурне походження і національну належність, порівняно зі студентами, в яких особисті інтереси переважають над груповими. Отож, емпірично доведено наявність статистично значущого зв’язку національної афіліації з національною ідентичністю українських студентів вітчизняних закладів вищої освіти
- ДокументКонфліктологія (ОПП Психологія) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Співак, Любов МиколаївнаМета викладання навчальної дисципліни «Конфліктологія»: забезпечити загальну теоретичну та практичну підготовку здобувачів вищої освіти у галузі конфліктології. Предмет навчальної дисципліни «Конфліктологія»: загальні закономірності виникнення, розвитку і вирішення конфліктів, управління конфліктами.
- ДокументМетодологія наукового дослідження : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Співак, Любов МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Методологія наукового дослідження» є: забезпечення теоретико-методологічної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти щодо наукових психологічних досліджень із психології. Предметом навчальної дисципліни «Методологія наукового дослідження» є: методологія, планування і проведення наукових психологічних досліджень.
- ДокументНаціональна ідентичність іноземних студентів українських закладів вищої освіти(ЗНУ, 2022) Співак, Любов Миколаївна; Османова, Алімє МаметівнаСтаттю присвячено емпіричному дослідженню національної ідентичності та національної афіліації іноземних студентів українських закладів вищої освіти.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Коробова, Ольга; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Гусак, Наталія; Дегтярьова, Любов; Кизь, Наталія; Нємцева, Наталія; Олійник, Олена; Федорова, Ірина; Басюк, Наталія; Горецька, Олена Віталіївна; Кабанова, Дар’я; Меліхова, Валерія; Федорик, Вікторія Володимирівна; Черезова, Ірина Олександрівна; Юдіна, Ася; Беженарь, Лілія; Безрукава, Анастасія; Довгопол, Юліана; Дубовікова, Ангеліна; Гоменюк, Дар’я; Качаєва, Владислава; Кобзар, Діана; Коваль, Карина; Красовська, Валентина; Лупир, Діана; Малиш, Яна; Мороз, Юлія; Нагаєнко, Лілія; Науменко, Анастасія; Патика, Вікторія; Романова, Оксана; Рехлецька, Діана; Сапранкова, Катерина; Соколенко, Анастасія; Сомова, Анастасія; Удовенко, Анна; Хомин, Олеся; Черкес, Ольга; Чорна, Вікторія; Шеремен, Ольга; Шибінська, Софія; Шило, Анжела; Фатьянова, Тетяна; Якимець, Марія; Білоконь, Яна; Висікайло, Тетяна; Владимирова, Алла; Горбатюк, Ольга; Гришина, Аліна; Джураєва, Яніна; Дзигалюк, Карина; Дзюба, Світлана; Дроздова, Валерія; Іванова, Олена; Качерова, Ольга Георгіївна; Козлова, Катерина; Кононенко, Марина; Кириленко, Олександра; Люта, Діана; Мартинюк, Леся; Поліщук, Катерина; Полтавець, Вікторія; Сенченко, Владислав; Соколенко, Анастасія; Ткачук, Інна; Петрик, Крістіна Юріївна; Бондар, Юлія; Нестеренко, Марина Миколаївна; Хланта, Євгенія; Співак, Любов Миколаївна; Бондар, Юлія; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Шукатка, Оксана; Підгурська, Валентина; Барановська, ІринаУ збірнику вміщено матеріали доповідей і повідомлень Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено актуальним питанням здійснення освітнього процесу в умовах змінненої реальності.
- ДокументОснови наукових досліджень : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Співак, Любов МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Основи наукових досліджень» є забезпечення загальної теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти у наукових психологічних дослідженнях. Предметом основ наукових досліджень є організація і проведення наукових психологічних досліджень.
- ДокументОснови практичної психології : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Співак, Любов МиколаївнаМетою вивчення навчальної дисципліни є: ознайомлення здобувачів другого рівня вищої освіти з теоретико-методологічними основами практичної психології; найважливішими вихідними теоретичними положеннями, позиціями, категоріями та їхньою сутністю; основними науково-практичними напрямами професійної діяльності практичного психолога. Предметом практичної психології є: психологічна допомога, тобто практична діяльність психолога, що спрямована на конкретну людину, її проблеми, потреби і запити.
- ДокументОсобливості проявів адаптаційних розладів у старшокласників закладів загальної середньої освіти в ускладнених сучасних умовах(Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2021) Співак, Любов МиколаївнаТези присвячено особливостям проявів адаптаційних розладів у старшокласників закладів загальної середньої освіти в умовах пандемії COVID-19.
- ДокументОсобливості психічного здоров’я здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану(БДПУ, 2023) Співак, Любов МиколаївнаСтворення необхідних умов для підтримки психічного здоров’я кожного громадянина є важливим завданням України в період воєнного стану. Забезпечення охорони і підтримки психічного здоров’я особистості в період воєнного стану визначено пріоритетним завданням, як Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», так і низки проєктів від Міністерств, зокрема й Міністерства освіти і науки України. Невідкладність вирішення нагальних державних завдань надає особливої важливості вивченню питання про рівні психічного здоров’я українських здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами в період воєнного стану.
- ДокументОсобливості ідентичності в юнацькому віці: сучасний теоретичний і практичний ракурс(Проблеми сучасної психології : ЗНУ, 2020) Співак, Любов Миколаївна; Шевченко, Лариса ПетрівнаЮнацький вік є сенситивним для розвитку ідентичності, що зумовлено потребами його представників в особистісному, професійному і суспільному самовизначенні. Ідентичність визначає цілісність та усвідомлення людиною особистісного і групового аспектів цього утворення. Мета статті – розкрити сучасний ракурс теоретичного та емпіричного вивчення особливостей ідентичності в юнацькому віці. Теоретично встановлено, що в юнацькому віці ідентичність набуває більшої цілісності та усвідомленості. В цьому віці інтенсивно розвиваються особистісна, професійна і соціальна ідентичність. Учні старших класів закладів загальної середньої освіти і студенти закладів фахової передвищої й вищої освіти усвідомленіше визначають власні фізичні, моральні й розумові якості, що засвідчує розвиток їхньої особистісної ідентичності. Старшокласники здатні усвідомлено вибирати майбутню професію, студенти набувають професійні компетентності, що свідчить про розвиток їхньої професійної ідентичності. Старшокласники і студенти здатні усвідомлено визначати себе, як представника певної соціальної групи, що засвідчує їхню соціальну ідентичність. Емпірично вивчалися особливості професійної ідентичності студентів закладів вищої та фахової передвищої освіти, які здобувають спеціальність, пов’язану зі здоров’ям людини. А саме – майбутніх учителів біології та здоров’я людини і майбутніх медичних сестер. В емпіричному дослідженні, яке проводилося в 2019-2020 р.р., взяли участь студенти закладів вищої та фахової передвищої освіти міста Київ. Встановлено статистично значущі відмінності кількісних даних досліджуваних одного вікового діапазону – студентів першого і другого курсів педагогічних університетів і студентів другого і третього курсів медичних коледжів. Зокрема виявлено, що кількісні дані актуальності й значущості професійної ідентичності є суттєво вищими для студентів коледжів, порівняно зі студентами університетів. Виявлені відмінності пояснюються неоднаковою тривалістю їхнього фахового навчання, зокрема практичного, а тому й різною за силою інтенсивністю професійної ідентифікації.
- ДокументПедагогічна психологія : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Співак, Любов МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Педагогічна психологія» є забезпечення загальної теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти у галузі педагогічної психології. Предметом педагогічної психології є психологічні основи навчання, виховання і педагогічної діяльності.
- ДокументПсихологія : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Співак, Любов МиколаївнаМета та предмет курсу. Метою викладання навчальної дисципліни «Психологія» є забезпечення загальної теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти у галузях загальної, вікової та педагогічної психології. Предметом психології є закономірності розвитку психіки людини, розвиток особистості й когнітивних процесів людини на різних вікових етапах, психологічні основи навчання, виховання і педагогічної діяльності.
- ДокументПсихологія : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Співак, Любов МиколаївнаМетою викладання навчальної дисципліни «Психологія» є забезпечення загальної теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти у галузях загальної, вікової та педагогічної психології. Предметом психології є закономірності розвитку психіки людини, розвиток особистості й когнітивних процесів людини на різних вікових етапах, психологічні основи навчання, виховання і педагогічної діяльності.
- ДокументСоціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти(БДПУ, 2023) Григор'єв, Ігор; Григор'єва, Вікторія Вікторівна ; Загуіна-Візер, Яна ; Зінченко, Тетяна ; Калініна, Світлана; Сизко, Ганна Іванівна; Кара, Віолета; Ковальова, Ольга; Зінченко, Юлія ; Кругліна, Надія; Маслянка, Ольга; Мельник, Владислава; Онуферко, Юлія ; Удич, Зоряна; Останіна, Ніна; Очеретенко, Поліна ; Григор'єва, Наталя ; Єськова, Тетяна Леонідівна; Малярчук, Наталя; Попова, Анастасія Сергіївна; Линдіна, Євгенія Юріївна; Романовська, Людмила; Самойленко, Інна Олександрівна; Старинська, Олена Віталіївна; Бузюк, Мар'яна ; Петрочко, Жанна ; Романенко, Світлана ; Захарова, Наталя Миколаївна; Межуєва, Любов; Мищак, Людмила; Сердюченко, Анастасія; Петровська, Катерина Володимирівна; Супрун, Дар'я; Подаваленко, Алла ; Зеленська, Людмила ; Білера, Наталія; Порядін, Євгеній ; Вайнола, Ренате; Скіпальська, Галина ; Суровцева, Ірина ; Хлєбік, Світлана; Баранник, Лілія ; Ковбаса, Леся ; Николаєва, Валентина; Рубль, Наталя ; Солод, Анастасія; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Мельничук, Алла Богданівна; Червона, Катерина ; Кузьмін, Віктор ; Кузьміна, Марія ; Шепель, Надія ; Коваль, Соломія ; Лопатинська, Наталія ; Лазаренко, Вікторія ; Мицик, Ганна Михайлівна; Лахно, Наталія ; Анастасова, Наталя Миколаївна; Литв'яков, Михайло ; Єфименко, Микола Миколайович; Олійник, Катерина ; Побережна, Олена ; Ревуцька, Олена Володимирівна; Малуєва, Тетяна; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Кашкарьова, Анна; Омельченко, Ірина ; Кобильченко, Вадим ; Біленька, Вікторія ; Вусик, Ганна Леонідівна; Когут, Анна ; Козакова, Аліна ; Кот, Надія Андріївна; Мацейко, Наталія Володимирівна; Михайловська, Оксана ; Байдарова, Ольга; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Цибуляк. Наталя Юріївна; Сичікова, Яна Олександрівна; Ковачов, Сергій Сергійович; Співак, Любов МиколаївнаДо збірника увійшли матеріали Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти», які виявляють та обґрунтовують тенденції підвищення ефективності підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукачів, викладачів, здобувачів.
- ДокументТренінг стресостійкості та посттравматичного зростання : робоча програма на 2023–2024 н. р. для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти(БДПУ, 2023) Старинська, Олена Віталіївна; Співак, Любов МиколаївнаРобоча програма з дисципліни "Тренінг стресостійкості та посттравматичного зростання" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота освітньо-професійної програм "Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація" на 2023-2024 н. р. Метою викладання навчальної дисципліни «Тренінг стресостійкості та посттравматичного зростання» є підготовка майбутніх фахівців із соціальної роботи, соціальних педагогів, психологів до засвоєння майбутніми фахівцями психологічних знань про такий феномен як стрес, який дає можливість організму пристосовуватися до змін середовища за рахунок універсального комплексу нейрогуморальних реакцій, опанування принципами надання ППД та самодопомоги під час травматичного стресу, формування стресостійкості та постравматичного зростання.