Перегляд за Автор "Федорик, Вікторія Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументЕкспериментальна психологія : силабус навчальної дисципліни для ОПП Психологія на 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаМета та предмет курсу: створення умов для засвоєння здобувачами цілісної системи знань з питань розвитку експериментального методу в дослідженні психіки, розкриття сутності та принципів експериментального дослідження психіки, його структури, етапів і типів експерименту; розгляд основних складових експерименту: змінні, гіпотези, планування, обробка та інтерпретація результатів дослідження; розвиток професійно- та особистістноважливих якостей майбутніх фахівців. Предмет вивчення навчальної дисципліни: цілеспрямоване системне вивчення методів психологічного дослідження, ознайомлення з плануванням психологічного експерименту та представлення проблем загальної методології організації психологічного дослідження
- ДокументМоніторинг та оцінка тренінгових програм : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОПП Психологія тренінгової роботи(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаМета та предмет курсу: ознайомлення здобувачів з теоретичними засадами та практичними методами моніторингу та оцінки ефективності тренінгових програм з метою забезпечення їхньої якості та вдосконалення і адаптації до потреб цільової аудиторії; вивчення теоретичних засад та практичних аспектів моніторингу і оцінки тренінгових програм, включаючи розробку критеріїв оцінки, планування моніторингових заходів, збір та аналіз даних, оцінку результатів та вдосконалення програм на основі зібраної інформації
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Коробова, Ольга; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Гусак, Наталія; Дегтярьова, Любов; Кизь, Наталія; Нємцева, Наталія; Олійник, Олена; Федорова, Ірина; Басюк, Наталія; Горецька, Олена Віталіївна; Кабанова, Дар’я; Меліхова, Валерія; Федорик, Вікторія Володимирівна; Черезова, Ірина Олександрівна; Юдіна, Ася; Беженарь, Лілія; Безрукава, Анастасія; Довгопол, Юліана; Дубовікова, Ангеліна; Гоменюк, Дар’я; Качаєва, Владислава; Кобзар, Діана; Коваль, Карина; Красовська, Валентина; Лупир, Діана; Малиш, Яна; Мороз, Юлія; Нагаєнко, Лілія; Науменко, Анастасія; Патика, Вікторія; Романова, Оксана; Рехлецька, Діана; Сапранкова, Катерина; Соколенко, Анастасія; Сомова, Анастасія; Удовенко, Анна; Хомин, Олеся; Черкес, Ольга; Чорна, Вікторія; Шеремен, Ольга; Шибінська, Софія; Шило, Анжела; Фатьянова, Тетяна; Якимець, Марія; Білоконь, Яна; Висікайло, Тетяна; Владимирова, Алла; Горбатюк, Ольга; Гришина, Аліна; Джураєва, Яніна; Дзигалюк, Карина; Дзюба, Світлана; Дроздова, Валерія; Іванова, Олена; Качерова, Ольга Георгіївна; Козлова, Катерина; Кононенко, Марина; Кириленко, Олександра; Люта, Діана; Мартинюк, Леся; Поліщук, Катерина; Полтавець, Вікторія; Сенченко, Владислав; Соколенко, Анастасія; Ткачук, Інна; Петрик, Крістіна Юріївна; Бондар, Юлія; Нестеренко, Марина Миколаївна; Хланта, Євгенія; Співак, Любов Миколаївна; Бондар, Юлія; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Шукатка, Оксана; Підгурська, Валентина; Барановська, ІринаУ збірнику вміщено матеріали доповідей і повідомлень Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено актуальним питанням здійснення освітнього процесу в умовах змінненої реальності.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Бальоха, Альона; Візавер, Вiкторiя; Кузьмінський, Анатолій; Біда, Олена; Чичук, Антоніна; Гуттерер, Єва; Кучай, Олександр; Лінтварьова, Анна; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Сугейко, Любов; Дегтярьова, Любов; Кабанова, Дар’я; Кравцова, Тетяна; Олійник, Олена; Павлусь, Ольга; Пістряк, Світлана; Семенюк, Наталія; Червяковська, Наталія; Бєдунова, Олена; Дрозд, Лідія; Коробова, Ольга; Кузнецов, Микита; Горецька, Олена Віталіївна; Рига, Галина; Федорик, Вікторія Володимирівна; Беспалько, Лариса; Бідзіля, Валерія; Бойко, Дарія; Бородін, Олексій; Варданян, Сєда; Щербакова, Надія Миколаївна; Галушкова, Марія; Гладиш, Ганна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Губанова, Олена; Дорошенко, Вікторія; Дудка, Артем; Коваль, Карина Валентинівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Кучерява, Катерина; Малиш, Яна; Матюк, Аліна; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Неклеса, Руслана; Нємцева, Наталія; Патика, Вікторія; Пруська, Анастасія; Садовникова, Юлія; Сапранкова, Катерина; Сукова, Марія; Тімченко, Карина; Чемоніна, Лада В’ячеславівна ; Трушлякова, Вікторія; Удовенко, Анна; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Федюк, Валентина; Чайка, Анжела; Швед, Ольга; Школа, Ірина Вікторівна; Григор'єв, Ігор; Гоменюк, Дар’я; Малиш, Яна; Качерова, Ольга Георгіївна; Джураєва, Яніна; Дзюба, Світлана; Іванова, Ганна; Маджарова, Софія; Мартинюк, ЛесяУ збірнику вміщено матеріали доповідей Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Збірка тез присвячена розкриттю проблем професійної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в умовах змінненої реальності. Основі положення стануть в нагоді майбутнім педагогам, вчителям початкової школи та всім, хто цікавиться окресленою проблемою.
- ДокументОснови психокорекції : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОПП Психологія(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаМета та предмет курсу: забезпечення студентів теоретичними та практичними знаннями з основ психокорекції; сприяти набуттю студентами навиків та вмінь психокорекційної практики. Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи психокорекціїї» є: – ознайомити студентів із загальними основами психологічної корекції, її цілями, завданнями та методами; – розглянути характеристику складових частин психологічної корекції, закономірностей та принципів цього процесу; – усвідомлення професійної психологічної позиції в ситуації психологічної корекції; – формування та розвиток навиків складання та проведення корекційних програм
- ДокументОсобливості ставлення молодших школярів до моральних норм поведінки: порівняльний аналіз(БДПУ, 2020) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаУ статті розглянуто проблему мотивації до самовиховання у молодшому шкільному віці через взаємозв’язок пізнавального, емоційно-оцінювального та дієво-вольового структурних компонентів самовиховання. Представлені результати ставлення молодших школярів до моральних норм у експериментальній та контрольній групах.
- ДокументПрактикум з групової психокорекції : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОПП Психологія. Практична психологія(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаМета та предмет курсу. Мета полягає у вивченні та практичному вдосконаленні методів та технік психокорекційної роботи в груповому форматі з метою покращення психологічного стану учасників та підтримки їхнього психосоціального благополуччя. Предмет курсу включає в себе вивчення теоретичних засад і практичних аспектів проведення групових сесій з психокорекції, а також основні принципи психологічної роботи з групами, включаючи взаємодію в групі, емоційну регуляцію, вирішення конфліктів, розвиток позитивних міжособистісних відносин та розвиток навичок саморефлексії та самовдосконалення.
- ДокументПрактикум з індивідуального консультування : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОПП Психологія(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаМета та предмет курсу. Мета полягає в навчанні студентів основам та навичкам проведення індивідуальних консультацій в психологічній практиці. Цей курс спрямований на розвиток навичок спілкування, емпатії та психологічного аналізу, необхідних для успішної роботи з клієнтами в індивідуальному форматі. Предмет курсу включає в себе вивчення основних принципів і методів індивідуального консультування, а також практичне засвоєння консультативних технік і стратегій взаємодії з клієнтами. Студенти також ознайомлюються з етичними та професійними стандартами роботи психолога-консультанта та навчаються застосовувати їх у практичних ситуаціях.
- ДокументПроблема хронічної втоми в учасників освітнього процесу ЗВО(БДПУ, м. Запоріжжя, 2023) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаУ статті розглянуто проблему хронічної втоми в учасників освітнього процесу ЗВО. Представлені результати діагностики ступеня втоми у здобувачів та науково-педагогічних працівників Бердянського державного педагогічного університету. Надано рекомендації щодо запобігання та лікування хронічної втоми учасникам освітнього процесу ЗВО.
- ДокументПроблематика професійної свідомості у психології(Наукові перспективи, 2023) Федорик, Вікторія Володимирівна; Гоян, Ігор Миколайович; Дворніченко, Лариса Леонідівна; Андросович, Ксенія Анатоліївна; Поплавська, Єва ВадимівнаУ статті розглянуто професійну свідомість особистості як актуальну проблему в сучасній психології. Визначено, що професійна свідомість – це сприйняття людиною правил і норм, пов’язаних з формуванням образу себе в професійній діяльності, визначенням свого професійного кредо і вибором форм, методів і засобів для його реалізації. Зазначено, що професійна свідомість починає формуватися ще в дитячому віці, коли дитина вже починає замислюватися над тим ким вона хоче бути в майбутньому. Розглянуто фактори, які впливають на вибір професії, а саме: фактор суспільного впливу на мотиви вибору професії, а саме характеристика, що вказує на значення та престиж обраної професії; фактор, що пов’язаний із потребами суспільства у кадрах, із характером вимог професії до особистості учня; фактор особливого характеру: інтереси, схильності, здатності, особистісні якості учня, рівень загальної освіти та готовності до свідомого вибору професії. Обґрунтовано, що при формуванні професійної свідомості значну роль відіграє професійно-орієнтаційна робота, яка включає такі етапи: знайомство з професією (прийняття чи відторгнення); діагностика професійно-важливих якостей психологом; організація практичної діяльності, близької до професійної; включення до трудової діяльності. Проаналізовано аспекти, структуру та етапи формування і розвитку професійної свідомості сучасними вітчизняними науковцями. Аргументовано, що на формування професійної свідомості впливає професійне самовизначення особистості. Досліджено особистісні складові професійної свідомості фахівця: спрямованість особистості, професійна компетентність, професійно важливі якості, професійно значимі психофізіологічні властивості. Зроблено висновок, що професійна свідомість є унікальною якістю людини і має певні особливості, до яких належать: розвиток професійних якостей та рис, спрямованість на виконання професійних завдань, орієнтація особистості на професію. Серед них виокремлюють створення образу й усвідомлення себе як професіонала, систему вибору цінностей і дій згідно з ними, реалізацію особистих цілей діяльності, формування свого іміджу.
- ДокументПрофесійна компетентність як показник психологічної готовності студента до професійної діяльності(Перспективи та інновації науки, 2023) Федорик, Вікторія Володимирівна; Гужанова, Тетяна Сергіївна; Кушнір, Леся Олександрівна; Ортікова, Наталія Володимирівна; Кононенко, Оксана ІванівнаУ статті розглянуто професійну компетентність як показник психологічної готовності студента до професійної діяльності. Визначено, що сформованість професійної компетентності та психологічна готовність нададуть стійкості молодому фахівцю для успішної адаптації та соціалізації до умов професійної діяльності. Зазначено, що компетентність – це інтегральна особистісна якість, яка поєднує в собі коло знань та психологічну готовність до професійної діяльності, яка забезпечується знаннями отриманими в ході здобуття вищої фахової освіти та досвіді, як життєвому так і отриманому в ході проходження виробничої практики. Дано авторське визначення поняттю професійна компетентність: це особистісне новоутворення, яке формується на засадах теоретичних знань отриманих під час навчання у виші, практичних навичок отриманих в ході виробничої практики, особистісних якостей студентів. На розвиток професійної компетентності, на нашу думку, впливають наступні чинники: рівень розвитку техніки, науки, освіти, інформаційно-комунікаційних технологій та економіки, а також процеси, які відбуваються в сучасному суспільстві. Охарактеризовано, що психологічна готовність до професійної діяльності проявляється в повній готовності до організації виконання та регулювання своєї професійної діяльності. На формування психологічної готовності до професійної діяльності впливають наступні чинники: налагоджена система методів та цілей в системі професійної освіти; засвоєння професійних знань та умінь; залучення студентів до проходження навчальної та виробничої практики в ході яких формуються потреби, цінності, інтереси та мотиви здобуття значимих сучасних знань та вмінь. Розроблено модель професійної компетентності, до складу якої віднесено: наступні компоненти: мотиваційний, змістовий, операційний, комунікативний, емоційно-вольовий та когнітивний. Зроблено висновок, що професійне навчання за фахом є визначальним етапом становлення особистості майбутнього професіонала. Вагому роль відіграє сформована професійна компетентність, адже саме вона вказує на рівень психологічної готовності до професійної діяльності.
- ДокументПсиходіагностика : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОПП Психологія(БДПУ, Запоріжжя, 2023) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаМета та предмет курсу: формування системи знань щодо психодіагностики як науки і забезпечення теоретичної підготовки майбутніх спеціалістів; формування практичних вмінь проведення психодіагностичного обстеження і забезпечення практичної підготовки майбутніх спеціалістів; сприяння самопізнанню та особистісному розвитку студентів-психологів, формуванню психодіагностичного мислення, активізації творчого потенціалу майбутніх психологів. Завдання курсу: - розширити світоглядний і професійний горизонт здобувачів в результаті ознайомлення з основами психодіагностики як науки; - сформувати у здобувачів уявлення про основні закономірності організації та проведення психодіагностичного обстеження; - ознайомити здобувачів з концептуальними та методичними основами сучасної психодіагностики; - сформувати у здобувачів знання щодо нормативних вимог до психодіагностичних методик; сформувати у здобувачів навички підбору психодіагностичних методик та їх застосування; сформувати у здобувачів навички аналізу специфіки використання тестів, стандартизованих самозвітів та проективних методик.
- ДокументПсихолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами та їх сімей : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОПП Початкова освіта(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаМета та предмет курсу: формування у студентів уявлень про організаційні, психологічні та методичні засади супроводу родин, в яких виховуються діти з особливими освітніми потребами. Предмет дисципліни включає в себе вивчення теоретичних засад психологічного та педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами та їх сімей, а також оволодіння практичними навичками роботи з цією категорією учнів та їх батьками чи опікунами. Студенти також засвоюють методи роботи з іншими фахівцями (вчителями, психологами, медичними працівниками тощо) з метою створення оптимальних умов для навчання та розвитку кожної дитини з особливими освітніми потребами.
- ДокументПсихологічне проєктування життєвої компетентності сучасної студентської молоді(Наукові перспективи, 2023) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаУ статті розглянуто психологічне проєктування життєвої компетентності сучасної студентської молоді. Здійснено аналіз наукових підходів, щодо розгляду поставленої проблематики. Обґрунтовано, що психологічне проєктування життєвої компетентності сучасної студентської молоді – це застосування різних психологічних методів та впливів під час освітнього процесу в закладі вищої освіти з метою формування життєвої компетентності у сучасних студентів. Визначено, що життєва компетентність – це здібності особистості (які базуються на знаннях та досвіді) з допомогою яких людина свідомо, самостійно та креативно підходить до вирішення повсякденних питань у будь-якій сфері життєдіяльності. Розроблено структуру життєвої компетентності, до якої віднесли наступні компоненти: мотиваційний компонент; емоційно-вольовий компонент; комунікативний компонент; когнітивний компонент; самооціночний компонент; рефлексивний компонент. Визначено, що: мотиваційний компонент – містить в собі інтереси, потреби, прагнення, установки та ідеали. Цей компонент є внутрішньою детермінантою поведінки і обумовлюється внутрішніми потребами особистості; мотиваційно-вольовий компонент – допомагає людині прикласти свої зусилля для досягнення поставленої мети. В поєднанні воля та вміння регулювати свій психологічний стан надають змогу виконати навіть найскладніші завдання; комунікативний компонент – це здатність особистості ясно та чітко висловлювати свою позицію, вміти арґументувати, переконувати, аналізувати, синтезувати отриману інформацію, налагоджувати міжособистісну взаємодію, організовувати та підтримувати діалог; когнітивний компонент – забезпечує отримання знань та реалізацію їх на практиці та в процесі життєдіяльності. До когнітивного компоненту відносяться: особистісні ресурси людини, які надають їй можливість вирішувати повсякденні питання у всіх сферах існування; самооціночний компонент – це здатність управляти власним життям. Це рівновага між психологічним та емоційним самовідчуттям особистості. Самооцінка – це та рушійна сила, яка допомагає людині досягти успіху в житті. Адекватна самооцінка допомагає особистості усвідомити свої бажання, оцінити свої можливості та прийняти правильне, зважене рішення; рефлексивний компонент – забезпечує осмислене ставлення людини до свого життя та діяльності. Допомагає їй усвідомлювати, аналізувати і вдосконалювати свою життєву компетентність.
- ДокументПсихологічні аспекти формування професійного іміджу сучасного вчителя(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Черезова, Ірина Олександрівна; Федорик, Вікторія ВолодимирівнаУ статті розкриваються психологічні аспекти формування професійного іміджу сучасного вчителя. Відзначено, що нові стандарти вищої освіти підвищують рівень уваги й вимог до особистості, професіоналізму та компетентності сучасного вчителя. Виникає необхідність формування нового стилю соціальної поведінки майбутнього вчителя. Аналізуються концептуальні підходи до формування професійного іміджу майбутнього вчителя. Зазначено, що ця проблематика висвітлювалася науковцями в контексті психології індивідуальності, становлення «Я-концепції» особистості, іміджології, формування педагогічного іміджу та професійного образу «Я» майбутнього педагога, педагогічної майстерності освітян. Встановлено, що імідж є складним психолого-педагогічним явищем, своєрідною програмою соціальної поведінки людини і концентрує в собі найважливіші професійні характеристики, що презентуються через зовнішній вигляд та професійні якості. Професійний імідж вчителя розглядається як форма самовиявлення індивідуального цілісного образу особистості вчителя як реалізатора потреб мікро- та макросоціуму в освітніх послугах, за якої виявляються найбільш виразні ділові та особистісні якості відповідно до статуту вчителя та соціальної ролі в освітньому середовищі. Імідж педагога формується поступово і є прийомом впливу на особистість, способом саморегулювання та самонавіювання, найважливішим елементом підготовки до професійної діяльності. Представлені результати емпіричного дослідження констатують, що особлива увага має бути зосереджена на вищій ланці освіти, мета якої полягає в підготовці фахівців, конкурентоздатних на сучасному ринку праці. Тому актуальними постають питання створення та закріплення позитивного іміджу молодих учителів, які через невеликий педагогічний досвід відчувають труднощі з пошуком найбільш оптимальних способів поведінки в професійній діяльності.
- ДокументПсихологія стресу : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОПП Середня освіта (історія та правознавство)(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Психологія стресу» є формування теоретичних знань про психологічну сутність стресу, причини виникнення та механізми розвитку, а також практичної підготовки для забезпечення психологічної допомоги у напрямах: діагностики, психопрофілактики та корекції. Основними завданнями вивчення дисципліни «Психології стресу» є: 1) засвоєння студентами різних підходів до поняття стресу та причин його виникнення; 2) формування знань про різні форми стресу та динаміку їх прояву; 3) ознайомлення із механізмами впливу стресу на поведінкові та емоційні прояви особистості; 4) оволодіння прийомами комплексної діагностики особистості, психологічної корекції стресу, прийомами саморегуляції та індивідуальної профілактики стресу.
- ДокументСаморегуляція поведінки здобувачів вищої освіти в умовах війни як важлива складова життєвої компетентності(БДПУ, м. Бердянськ, 2022) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаУ статті розглянуто проблему саморегуляції поведінки здобувачів вищої освіти в умовах війни як важливої складової життєвої компетентності. Розкрито такі поняття як «компетентність», «життєва компетентність», «саморегуляція поведінки». Представлені результати діагностики рівня загальної саморегуляції поведінки та її компонентів у здобувачів вищої освіти в умовах війни.
- ДокументТолерантність до невизначеності як чинник формування життєвої перспективи здобувачів освіти(БДПУ, м. Бердянськ, 2021) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаУ статті розглянуто проблему толерантності та інтолерантності до невизначеності у здобувачів вищої освіти. Представлені результати динаміки змін рівнів толерантності та інтолерантності до невизначеності здобувачів вищої освіти 1–4 курсів.
- ДокументТренінг спілкування та командоутворення : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік для ОПП Психологія(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Федорик, Вікторія ВолодимирівнаМета курсу: розвиток і підвищення компетентності особистості у спілкуванні та командної взаємодії. Предмет курсу: процес налагодження ефективного спілкування та міжособистісної взаємодії, а саме адекватного сприйняття, обміну інформацією та взаємодії, через засвоєння системи знань та відпрацювання вмінь і навичок вербальної та невербальної комунікації, попередження та подолання конфліктів, роботи у команді.
- ДокументІнтеграція цифрових інструментів для емпіричного дослідження впливу толерантності до невизначеності на життєстійкість особистості в умовах війни(Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»), 2024) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Черезова, Ірина Олександрівна; Федорик, Вікторія Володимирівна; Лаврик, Володимир ВолодимировичПід час широкомасштабної військової агресії проти України, життєстійкість особистості та толерантність до невизначеності стають ключовими аспектами психологічного благополуччя. В умовах війни, швидкоплинні соціально-політичні та економічні трансформації породжують нові виклики, які вимагають від громадян здатності адаптуватися до невизначеності та ефективно долати стресові ситуації. Мета дослідження полягає у вивченні взаємозв'язків між життєстійкістю та толерантністю до невизначеності серед майбутніх психологів. Було проведено експериментальне дослідження за участю студентів-психологів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3-4 курсів Бердянського державного педагогічного університету (БДПУ), яке включало використання таких психодіагностичних методик, як тест життєстійкості С. Мадді, шкала толерантності до невизначеності МакЛейна, опитувальник самооцінки станів тривожності, фрустрації, агресивності та ригідності (адаптований варіант методики Г. Айзенка). Аналіз та інтерпретація результатів експериментального дослідження надали наступні важливі висновки: серед респондентів виявлено підвищений рівень тривожності та негативних емоційних реакцій; значна кількість респондентів відчувають дефіцит часу для відпочинку та виконання поставлених перед ними завдань, а також брак можливостей для самореалізації; певна кількість респондентів вказує на конфліктність їхнього оточення, переживання внутрішньоособистісних конфліктів. Зазначені особливості є наслідком впливу воєнних умов життя, ситуацій невизначеності та стресу, а також підвищеним рівнем стресу та напруги у воєнний час. Результати експериментального дослідження свідчать про важливість психологічної підтримки і розвитку стресостійкості майбутніх психологів з метою їх готовності до професійної діяльності в умовах війни та поствоєнний час.