Перегляд за Автор "Школа, Олександр Васильович"
Зараз показуємо 1 - 20 з 49
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументWorldview aspect of the course of theoretical physics in professional training of future teachers of physics(Przemysl : Sp.z.o.o Poland, 2015) Школа, Олександр ВасильовичThe article is devoted to the problems of formation of scientific worldview of the future teachers of physics as one of the priority tasks of their professional training. The author identified key components and didactic conditions of effective solving of this problem in the framework of the course of theoretical physics, which completes the basic training of future teachers at the University
- ДокументВикористання методів теорії ймовірностей у процесі розв’язування задач курсу теоретичної фізики(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2013) Школа, Олександр ВасильовичУ статті проводиться короткий аналіз методичних особливостей розв’язування задач курсу теоретичної фізики з використанням методів теорії ймовірностей у системі особистісно зорієнтованого навчання майбутніх учителів фізики, що має важливе значення в їх фундаментальній і професійній підготовці.
- ДокументЕволюція фізичної картини світу : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. для підготовки магістрів спеціальності “014 Середня освіта (фізика та астрономія)”(2023) Школа, Олександр ВасильовичСилабус навчальної дисципліни “Еволюція фізичної картини світу” містить необхідні компоненти нормативних освітніх документів подібного типу: мету, предмет, зміст, структуру та обсяг дисципліни, методи навчання, перелік компетентностей і програмних результатів навчання здобувачів, систему оцінювання їх навчальних досягнень, рекомендовану літературу.
- ДокументЕволюція фізичної картини світу в курсі теоретичної фізики(Херсонський державний університет, 2014) Школа, Олександр ВасильовичУ статті висвітлено структуру, зміст та еволюцію фізичної картини світу, генезис та розвиток фундаментальних наукових ідей, принципів і теорій, роль та значення відповідної інформації у професійній підготовці майбутніх учителів фізики.
- ДокументЕлектрика і магнетизм : силабус з навчальної дисципліни для підготовки бакалаврів спеціальності "014 Середня освіта (фізика)"(2023) Школа, Олександр ВасильовичСилабус навчальної дисципліни містить необхідні компоненти нормативних освітніх документів подібного типу: мету, завдання, зміст і структуру дисципліни, перелік компетентностей і програмних результатів здобувачів, систему оцінювання їх навчальних досягнень, рекомендовану літературу.
- ДокументКвантова фізика : силабус навчальної дисципліни для підготовки бакалаврів спеціальності “014 Середня освіта (фізика)” на 2023-2024 н. р.(2023) Школа, Олександр ВасильовичСилабус навчальної дисципліни "Квантова механіка" містить необхідні компоненти нормативних освітніх документів подібного типу: мету, предмет, зміст, структуру та обсяг дисципліни, методи навчання, перелік компетентностей і програмних результатів навчання здобувачів, систему оцінювання їх навчальних досягнень, рекомендовану літературу.
- ДокументЛогика построения курса теоретической физики в педагогическом университете(Vienna : “East West” Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH, 2014) Школа, Олександр ВасильовичВ статье рассмотрены теоретико-методические подходы к построению содержания и структуры программы обязательной дисциплины «Теоретическая физика» для студентов педагогических вузов. Принимая во внимание ведущие дидактические принципы педагогики высшей школы – базовую и профессиональную направленность подготовки будущих специалистов – автор определил предмет, цель, основные задачи, межпредметные связи и системообразующие элементы дисциплины.
- ДокументМетоди математичної фізики : силабус навчальної дисципліни для підготовки бакалаврів спеціальності “014 Середня освіта (фізика)” на 2023-2024 н. р.(2023) Школа, Олександр ВасильовичСилабус навчальної дисципліни "Методи математичної фізики” містить необхідні компоненти нормативних освітніх документів подібного типу: мету, предмет, зміст, структуру та обсяг дисципліни, методи навчання, перелік компетентностей і програмних результатів навчання здобувачів, систему оцінювання їх навчальних досягнень, рекомендовану літературу.
- ДокументМетодика навчання теоретичної фізики як предмет науково-методичних досліджень(Yale University Press, 2015) Школа, Олександр ВасильовичСтаття присвячена аналізу методики навчання курсу теоретичної фізики на рівні дисертаційних досліджень в контексті проблем фундаменталізації сучасної фізичної освіти. Розглядаються та узагальнюються концептуальні засади, провідні ідеї та методичні розробки, що сприятимуть суттєвому підвищенню якості фундаментальної підготовки майбутніх фахівців в опануванні матеріалів навчального курсу
- ДокументМетодика навчання фізики : силабус навчальної дисципліни підготовки бакалаврів спеціальності “014 Середня освіта (фізика)” на 2023-2024 н. р.(2023) Школа, Олександр ВасильовичСилабус навчальної дисципліни "Методика навчання фізики" містить необхідні компоненти нормативних освітніх документів подібного типу: мету, предмет, зміст, структуру та обсяг дисципліни, методи навчання, перелік компетентностей і програмних результатів навчання здобувачів, систему оцінювання їх навчальних досягнень, рекомендовану літературу.
- ДокументМетодика навчання фізики у вищій школі : силабус навчальної дисципліни для підготовки магістрів спеціальності “014 Середня освіта (фізика та астрономія)” на 2023-2024 н. р.(2023) Школа, Олександр ВасильовичСилабус навчальної дисципліни “Методика навчання фізики у вищій школі” містить необхідні компоненти нормативних освітніх документів подібного типу: мету, предмет, зміст, структуру та обсяг дисципліни, методи навчання, перелік компетентностей і програмних результатів навчання здобувачів, систему оцінювання їх навчальних досягнень, рекомендовану літературу.
- ДокументМетодика навчання фізики у закладах вищої освіти : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. підготовки докторів філософії спеціальності “014 Середня освіта (фізика)”(2023) Школа, Олександр ВасильовичСилабус навчальної дисципліни “Методика навчання фізики у закладах вищої освіти” містить необхідні компоненти нормативних освітніх документів подібного типу: мету, предмет, зміст, структуру та обсяг дисципліни, методи навчання, перелік компетентностей і програмних результатів навчання здобувачів, систему оцінювання їх навчальних досягнень, рекомендовану літературу.
- ДокументМетодичні особливості вивчення основ класичної статистики курсу теоретичної фізики(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Школа, Олександр ВасильовичУ статті висвітлено методичні особливості викладання основ класичної статистики як одного з ключових питань курсу теоретичної фізики педагогічного університету, що має важливе значення у фундаментальній професійній підготовці майбутніх учителів фізики. Зазначено, що незважаючи на достатню кількість наявних навчально-методичних джерел та оригінальність авторських підходів у висвітленні основних питань курсу, необхідність удосконалення методики його викладання за сучасних освітніх умов є актуальною. Як свідчить педагогічний досвід автора, ефективному засвоєнню здобувачами основ класичної статистики курсу теоретичної фізики сприятиме змістовна компактність, математична лаконічність і логічна послідовність викладу навчального матеріалу; забезпечення системної активної пізнавальної роботи з цілісним навчально-методичним комплексом дисципліни, зорієнтованого на формування наукового світогляду і стилю мислення як основи фахової компетентності, та неперервного контролю результатів їх навчальних досягнень. У стислому варіанті доведено фізичний зміст теореми про рівнорозподіл енергії за ступенями вільності молекули та віріал. Висвітлено фізичну сутність класичних теорій теплоємності газів, твердих тіл, рівноважного електромагнітного випромінювання абсолютно чорного тіла з використанням теореми про рівнорозподіл енергії. Акцентовано увагу на важливості усвідомлення студентами труднощів узгодження зазначених теорій з експериментом та необхідності подальших наукових пошуків у розв’язанні окреслених питань як поворотного пункту у розвитку фізичної науки початку ХХ століття, що призвело до народження квантової теорії і становлення нової фізичної картини світу. Зазначено, що ефективність пропонованого автором методичного підходу у викладанні зазначених питань курсу теоретичної фізики підтверджується рівнем пізнавальної активності та результатами підсумкового модульного контролю здобувачів протягом останніх років.
- ДокументМетодичні особливості вивчення основ теорії флуктуацій у курсі теоретичної фізики педагогічного університету(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Школа, Олександр ВасильовичУ статті розглядаються теоретичні аспекти та практична реалізація авторського методичного підходу у викладанні основ теорії флуктуацій курсу теоретичної фізики педагогічного університету, що має важливе значення у фундаментальній професійній підготовці майбутніх учителів фізики. Зазначено, що незважаючи на наявність різноманітних літературних джерел, методичну цінність та оригінальність авторських підходів у висвітленні основних питань навчального курсу, необхідність удосконалення методики його викладання за сучасних умов модернізації вищої педагогічної освіти в контексті європейських вимог та наявних реалій є цілком очевидною і закономірною. Зазначено, що ефективному засвоєнню основних положень теорії флуктуацій курсу теоретичної фізики з урахуванням принципів фундаментальності і професійної спрямованості сприятиме максимальна лаконічність математичного апарату, змістовна компактність, єдність, чіткість і послідовність викладу навчального матеріалу відповідно з логікою його подання у наукових «першоджерелах». Розгляд питання про флуктуації основних термодинамічних величин макросистеми (енергії, об’єму, густини, температури, ентропії, тиску) запропоновано на основі використання двох лем Гіббса. Молекулярне розсіяння світла та його наслідки висвітлено згідно закону Релея за умови, коли розміри неоднорідностей середовища внаслідок теплового руху частинок малі порівняно з довжиною світлової хвилі. Виведення формули Ейнштейна-Смолуховського для броунівського руху запропоновано згідно першоджерел з акцентуванням уваги на аналізі її фізичної сутності, зв’язку з другим законом термодинаміки, експериментальним визначенням на її основі на початку ХХ ст. сталої Больцмана як вирішального аргументу на користь молекулярно-кінетичної теорії будови речовини і всієї концепції статистичної фізики. Організація освітнього процесу на основі пропонованого автором методичного підходу свідчить про його ефективність, що підтверджується рівнем пізнавальної активності і результатами підсумкового модульного контролю здобувачів протягом останніх років.
- ДокументМетодичні особливості вивчення школярами основних законів термодинаміки на основі статистичних уявлень(Accent Graphics Communications & Publishing: Hamilton, Canada, 2019) Школа, Олександр ВасильовичУ статті висвітлено методичні особливості вивчення школярами основних законів термодинаміки на основі статистичних уявлень
- ДокументМетодичні особливості узагальнення знань школярів про фундаментальні фізичні принципи(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Школа, Олександр ВасильовичСтаття присвячена розв’язанню актуальної, складної і багатогранної проблеми підвищення рівня та якості фундаментальної підготовки школярів з фізики в сучасних освітніх умовах. Зазначено, що її вирішення потребує реалізації таких методичних підходів і технологій навчання, за яких відбуватиметься цілеспрямоване і послідовне оволодіння учнями системою органічно пов’язаних між собою предметних, світоглядних і методологічних знань з наступним їх узагальненням за допомогою відповідних фізичних принципів на рівні сучасної фізичної картини світу. У зв’язку з цим відповідно до послідовності вивчення висвітлено теоретико-методичні аспекти узагальнення знань учнів про фундаментальні фізичні принципи відносності, збереження та атомізму, які мають бути в центрі уваги вчителів як у ході освітнього процесу, так і на підсумкових заняттях з відповідних тем. Усвідомлення школярами фізичної сутності принципу відносності сприяє не тільки розумінню загальних законів механічного руху і взаємодії тіл в різних системах відліку, але розширює і поглиблює знання про два базові наукові поняття (маса, енергія) та формує уявлення про єдиний чотиривимірний просторо-часовий континуум, що охоплює всі природні явища. Розуміння учнями фундаментального значення принципу збереження пов’язане не тільки з єдністю простору-часу, але й з симетрією простору, симетрією взаємодій, симетрією законів. З’ясування учнями фізичної сутності фундаментального принципу атомізму передбачає послідовне усвідомлення дискретної структури речовини, електромагнітного випромінювання, дискретності фізичних характеристик мікрооб’єктів. Зазначено, що засвоєння учнями фізичної сутності та методологічного значення останніх не тільки відповідатиме тенденціям розвитку сучасної фізичної науки, але й сприятиме підвищенню рівня предметної компетентності, формуванню наукового світогляду виступатиме запорукою успішності подальшої освіти та майбутнього професійного зростання.
- ДокументМетодичні рекомендації до підготовки та захисту курсових і магістерських робіт для здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Фізика)(Бердянський державний педагогічний університет, 2020) Школа, Олександр ВасильовичНавчально-методичне видання містить загальні вимоги до підготовки, оформлення, подання і захисту курсових та магістерських робіт відповідно до навчального плану підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Фізика). Наведено методичні рекомендації про організацію виконання, зміст, структуру, порядок оформлення основних елементів тексту, процедуру захисту та критерії оцінювання курсових і магістерських робіт відповідно до чинних нормативних освітніх документів. Для здобувачів, що навчаються за спеціальністю 014 Середня освіта (Фізика) та викладачів закладів вищої освіти
- ДокументМетодологические знания как фактор фундаментализации профессиональной подготовки будущего учителя физики(Revista “Psihologie. Pedagogie specială. Asistenţa socială”, 2015) Школа, Олександр ВасильовичСтатья посвящена анализу проблемы формирования методологического компонента профессиональной подготовки будущих учителей физики. Уточняется сущность базовых понятий “методологическая культура” и “методологическая компетентность” учителя физики; определены основные компоненты и педагогические условия, способствующие эффективному решению проблемы формирования методологической компетентности студентов в процессе обучения теоретической физики.
- ДокументМоніторинг і діагностика навчальних досягнень майбутніх учителів фізики з теоретичної фізики(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Школа, Олександр ВасильовичУ статті розглядаються теоретико-методичні аспекти реалізації системного моніторингу і діагностики рівня навчальних досягнень майбутніх учителів фізики з теоретичної фізики. Відзначено, що якість освітніх результатів студентів з дисципліни та їх відповідність державним нормативним вимогам залежить передусім від належної системної організації освітнього процесу з використанням цілісного навчально-методичного комплексу, створеного на єдиній методологічній основі і зорієнтованого на формування у здобувачів найповніших і цілісних уявлень про зміст сучасної фізичної картини світу. Висвітлено структуру і зміст авторського навчально-методичного комплексу з теоретичної фізики (на прикладі курсу «Термодинаміка і статистична фізика»), який впроваджено в ряді вітчизняних педагогічних закладів вищої освіти. У навчальній програмі узагальнення знань студентів з теоретичної фізики, як елементу цього комплексу, на основі структурування елементів знань представлено зміст складових навчальних досягнень (фахової компетентності) студентів для кожного окремого змістового модулю. Визначено форми контролю, об’єкти оцінювання у процесі їх здійснення та показники рівня навчальних досягнень студентів з теоретичної фізики за шкалою ECTS. Схарактеризовано методичні особливості проведення комплексних контрольних робіт як засобів підсумкової діагностики успішності навчання студентів та досягнення прогнозованих освітніх, виховних і розвивальних цілей навчальної дисципліни «Теоретична фізика». Зазначено, що моніторинг і діагностика навчальних досягнень майбутніх учителів фізики з теоретичної фізики може слугувати як чинником їх особистісного і фахового зростання, так і джерелом інформації про стан викладання фізики у вищому педагогічному закладі освіти.
- ДокументМотивація активної навчально-пізнавальної діяльності школярів з фізики як педагогічна проблема(Наукові записки Ценральноукраїнського державного педагогічного університету імені В.Винниченка, 2020) Школа, Олександр ВасильовичСтаття присвячена аналізу теоретико-методичних аспектів розв’язання складної і багатогранної проблеми формування стійкої мотивації школярів до активної навчально-пізнавальної діяльності як визначального чинника підвищення якості освітнього процесу з фізики в сучасних умовах. На основі опрацювання психолого-педагогічних і методичних джерел розкрито сутність і взаємозв’язок базових понять дослідження: мотив, мотивація, мотиваційна сфера особистості, пізнавальній інтерес, активізація пізнавальної діяльності учнів. Наведено основні фактори, що впливають на формування стійкої внутрішньої мотивації школярів до активної навчально-пізнавальної діяльності. Висвітлено психолого-педагогічні та методичні аспекти формування, підтримки і розвитку пізнавальної активності учнів у навчанні фізики на основі застосування активних методів, прийомів і форм навчання, які максимальною мірою спонукають їх до активної мисленевої діяльності, формують культуру розумової праці і самостійних практичних дій
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »