Наукові записки БДПУ. (Педагогічні науки)
Постійне посилання на фонд
Збірник «Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки» заснований з метою оприлюднення результатів педагогічних досліджень науковців. Публікації репрезентують нові підходи до актуальних проблем навчання й вихавання та методики. Індексується в наукометричних базах даних: Index Copernicus, Google Scholar, Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського.
Переглянути
Перегляд Наукові записки БДПУ. (Педагогічні науки) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 839
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументЛогопедична освіченість та її місце в структурі корекційно-мовленнєвої компетентності батьків дітей дошкільного віку з вадами мови в сільській місцевості(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Мицик, Ганна МихайлівнаУ статті розглядаються питання, пов’язані з логопедичною освіченістю батьків дітей дошкільного віку з вадами мовлення, зроблено спробу з’ясування змісту логопедичної освіченості та обґрунтування її необхідності для батьків, що мешкають у сільській місцевості
- ДокументСутність поняття професійної компетентності логопеда, зорієнтованого на запити сільського соціуму(БДПУ, 2017) Мицик, Ганна МихайлівнаУ статті розглянуто різні наукові погляди на питання компетентності та його похідних. З урахуванням вимог, які наразі висуває суспільство до майбутнього фахівця, запропоновано власне розуміння професійної компетентності логопеда, зорієнтованого на запити сільського соціуму.
- ДокументПрофілактичні заходи у сфері охорони праці закладів освіти: міжнародно-правовий аспект(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Древаль, Юрій Дмитрович; Сичікова, Яна ОлександрівнаСтаттю присвячено участі Міжнародної організації праці в опрацюванні профілактичних заходів у сфері охорони праці. Систематизовано сукупність документів цієї організації, спрямованих на істотне зменшення виробничого травматизму та на збереження здоров’я працівників. Найбільш важливе значення відведено доповідям до дня охорони праці, в яких наводиться системне розуміння профілактичних заходів.
- ДокументDecision Making for the Development of High Educational Program of Hotel Management (Case of Georgia)(Berdyansk State Pedagogical University, 2017) Mekvabidze, R. Z.For finding of the High Educational Program in Tourism and Hotel Business Studying by which would be provided the need specialisms, was prepared questionnaire with 19 workplaces at the hotel (research variables) and was suggested to hotel servants (accountants, managers, owners and others) for filling and for indicating the workplaces in series by their priorities. Data processing was provided by STATA program software and by the results the decision have been made. Gori State Teaching Universty introduced the program „Hotel Management“ for the bachellor and Master levels of study. Reserach was provided in the frame of the program -544191-TEMPUS-1-2013-PT-TEMPUS-JPCR.
- ДокументЕпістемологія та методологія історико-педагогічного дослідження ренесансно-гуманістичних ідей освіти і виховання в ранньомодерній молодіжній політиці ордену єзуїтів(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Басенко, РусланУ запропонованій статті розкриті епістемологічні засади, обґрунтовані методологічні підходи, визначені принципи та розглянуті методи дослідження ренесансно-гуманістичних ідеалів освіти і виховання в ранньомодерній молодіжній політиці ордену єзуїтів. Підкреслено, що правильно підібрана та коректно вибудувана методологія наукового пізнання є суттєвою умовою історико-педагогічного відтворення та репрезентації ціннісно-смислових і організаційно-педагогічних основ духовно-педагогічних ініціатив учителів-єзуїтів у Ранній Новий час.
- ДокументІсторіографічний огляд професійної підготовки вчителів іноземних мов у вищих навчальних закладах України (1948–2016 рр.)(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Безлюдна, ВітаУ статті здійснено історіографічний огляд розвитку та становлення професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у вищих педагогічних навчальних закладах України (1948 – 2016 рр.).
- ДокументСутність дефініції “соціальне здоров’я”(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Літвінова, ТетянаУ статті проаналізовано підходи сучасних науковців щодо трактування дефініцій “здоров’я”, “соціальне здоров’я”. Охарактеризовано основні складові здоров’я (фізичні, психічні, соціальні, економічні, професійні, етичні) та категорії способу життя (рівень, якість, стиль). Зроблено акцент на важливості задоволення особистості професійною діяльністю, що є вагомим показником соціального здоров'я. Наголошено на інтегральності науки про здоров’я людини: поєднання досліджень у галузі екології, біології, медицини, психології, педагогіки та інших наук.
- ДокументСамореалізація особистості: філософський аспект проблеми(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Сірак, ІннаМета статті - проаналізувати підходи різних філософів до проблеми самореалізації особистості й уточнити визначення поняття самореалізації.
- ДокументПравова освіта: понятійно-категоріальний аналіз(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Мирошниченко, Володимир Олександрович; Федчиняк, Артур ОлександровичУ статті подаються визначення поняття “правова освіта”, аналізується його категоріальний апарат. Досліджуються основні підходи до тлумачення цього поняття на основі педагогічної та юридичної літератури. Характеризуються значення правової освіти в сучасному суспільстві та умови її успішної реалізації.
- ДокументЛінгводидактичні умови формування комунікативної компетентності майбутніх журналістів(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Кондратенко, Наталія ЮріївнаУ статті визначено й обґрунтовано лінгводидактичні умови формування комунікативної компетентності майбутніх журналістів – збагачення словникового запасу, формування мовленнєвої креативності студентів, риторизація освітнього процесу вишу. Доведено, що збагачення мовлення майбутніх журналістів не може зводитися лише до механічного збільшення їхнього словника за рахунок уведення в активний ужиток окремих слів і висловів, важливо забезпечити оволодіння семантикою слова й умовами його функціонування, що відбувається в процесі організації роботи над усіма аспектами слова.
- ДокументПсихологічні аспекти становлення мовної особистості студента-лісотехніка(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Гриджук, Оксана ЄвгенівнаОкреслено сутність професійного розвитку студента; названо чинники, що впливають на становлення професійної компетентності студента-лісотехніка; визначено основні якості фахівця і умови, що формують позитивне ставлення студента до майбутньої професії, роблять його навчальну діяльність успішною. Проаналізовано поняття особистість та описано відомі класифікації психологічної структури особистості; на їх основі виділено її структурні компоненти, необхідні для становлення мовної особистості студента, та узагальнено їх у запропонованій схемі.
- ДокументДеякі аспекти формування лексичної компетентності майбутніх учителів початкової школи(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Греб, Марія МихайлівнаУ статті обґрунтовано лінгводидактичні засади навчання лексикології майбутніх учителів початкових класів з урахуванням логіки навчального процесу в сучасному педагогічному виші. Окреслено методичні орієнтири організації роботи студентів над лексичною теорією задля формування в них лексичної компетентності.
- ДокументІнтернет-технології як засіб формування позитивного іміджу школи(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Павленко, Максим ПетровичДосліджується проблема використання інтернет технологій як засобу формування позитивного іміджу школи. Визначено, що основними його засобами є офіційний сайт школи, блог керівника, сторінки в соціальних мережах, відеоканал школи, сервіси публікації світлин та презентації.
- ДокументІнтерпретація музичних творів як необхідна складова професійної підготовки майбутнього вчителя-музиканта(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Дубінець, Ірина ВолодимирівнаУ статті зроблено акцент на вивченні специфіки інтерпретації музичного твору. Підкреслюється взаємодія композиторського та виконавського стилю. Інтерпретація пропонується для використання у професійній підготовці майбутніх фахівців-музикантів як найбільш ефективний вид інтерпретаційної діяльності.
- ДокументСтворення ситуацій професійного спілкування на лекційних та семінарських заняттях як умова формування готовності курсанта до професійно орієнтованої комунікативної діяльності(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Ненько, Юлія ПетрівнаМетою статті є дослідження педагогічних умов формування готовності майбутніх офіцерів с.ц.з. до професійно орієнтованої комунікативної діяльності. Автор вивчає вплив ситуацій професійного спілкування на лекційних та семінарських заняттях. Проаналізовано використання різних типів завдань: стереотипні, діагностичні, евристичні; орієнтовані на формування аналітичних, проектувальних, конструктивних умінь; комунікативні завдання з різними типами умов. Роз’яснено градацію завдань залежно від курсу навчання.
- ДокументТеоретико-методичні засади фахової підготовки у вищій школі(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Кір’янова, Олена Василівна; Малюкова, О. Ю.У статті досліджено теоретико-методичні засади фахової підготовки у вищій школі. Проаналізовано основні тенденції фахового навчання у вищих навчальних закладах в Україні і за кордоном. Визначено можливі позитивні наслідки поглиблення принципів Болонського освітнього процесу у вищій школі в Україні. Розглянуто загальні аспекти управління педагогічним процесом у вищих навчальних закладах з урахуванням фахової складової. Окреслено особливості реалізації аксіологічної компоненти фахової підготовки у вищій школі. Розроблено шляхи підвищення ефективності навчання у вищих навчальних закладах.
- ДокументСамостійна робота як форма навчального процесу у ВНЗ для розвитку іншомовного професійного мовлення студентів транспортних спеціальностей(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Маковєй, Радул ГригоровичУ статті подається аналіз самостійної роботи студентів транспортних спеціальностей ВНЗ як важливої форми навчального процесу з метою розвитку й удосконалення іншомовного професійного мовлення. Визначено й схарактеризовано форми, етапи, обґрунтовано методику й дидактичні засоби ефективної організації самостійної роботи студентів.
- ДокументДистанційне навчання української / російської мови як іноземної(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Бударіна, Яна Василівна; Кучерява, Юлія Олександрівна; Степанішіна, Тетяна ЄвгенівнаСтаття присвячена актуальній проблемі викладання української / російської мови для іноземців – особливостям організації дистанційного навчання. Сучасна система освіти, у тому числі і в галузі навчання нерідної мови, зумовлена двома незворотніми поступальними факторами: інтенсивним розвитком інформаційних технологій і жорсткою конкуренцією на ринку послуг освіти. Провідна роль дистанційного навчання в цих умовах незаперечна. Питання – в оптимізації використання інноваційних ресурсів для розв'язання лінгвістичних та методичних задач.
- ДокументПроблемні аспекти викладання дисциплін природничо-наукового циклу у вищих медичних навчальних закладах України(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Александрова, Катерина Вячеславівна; Крісанова, Наталія Вікторівна; Рудько, Наталія ПетрівнаPозглядаються проблемні аспекти організації навчального процесу у вищих медичних навчальних закладах України в порівнянні з європейськими медичними школами з урахуванням особистого досвіду викладання біологічної хімії. Пропонуються конкретні засоби вдосконалення стратегії і тактики педагогічного процесу при вивченні біологічної хімії та інших дисциплін природничо-наукового циклу.
- ДокументОрганізація дослідницької діяльності майбутніх учителів іноземних мов на заняттях з української мови(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Радченко, Антоніна ФедорівнаУ статті обґрунтовано організаційні засади дослідницької діяльності майбутніх учителів іноземних мов під час навчання української мови у вищому навчальному закладі. Зазначено, що цей процес має бути інтенсивним, продуктивним та дієвим, спрямованим на формування лінгвокреативності, критичного мислення, дослідницьких умінь і навичок.