Наукові записки БДПУ. (Педагогічні науки)
Постійне посилання на фонд
Збірник «Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки» заснований з метою оприлюднення результатів педагогічних досліджень науковців. Публікації репрезентують нові підходи до актуальних проблем навчання й вихавання та методики. Індексується в наукометричних базах даних: Index Copernicus, Google Scholar, Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського.
Переглянути
Перегляд Наукові записки БДПУ. (Педагогічні науки) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 801
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументЛогопедична освіченість та її місце в структурі корекційно-мовленнєвої компетентності батьків дітей дошкільного віку з вадами мови в сільській місцевості(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Мицик, Ганна МихайлівнаУ статті розглядаються питання, пов’язані з логопедичною освіченістю батьків дітей дошкільного віку з вадами мовлення, зроблено спробу з’ясування змісту логопедичної освіченості та обґрунтування її необхідності для батьків, що мешкають у сільській місцевості
- ДокументСутність поняття професійної компетентності логопеда, зорієнтованого на запити сільського соціуму(БДПУ, 2017) Мицик, Ганна МихайлівнаУ статті розглянуто різні наукові погляди на питання компетентності та його похідних. З урахуванням вимог, які наразі висуває суспільство до майбутнього фахівця, запропоновано власне розуміння професійної компетентності логопеда, зорієнтованого на запити сільського соціуму.
- ДокументПрофілактичні заходи у сфері охорони праці закладів освіти: міжнародно-правовий аспект(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Древаль, Юрій Дмитрович; Сичікова, Яна ОлександрівнаСтаттю присвячено участі Міжнародної організації праці в опрацюванні профілактичних заходів у сфері охорони праці. Систематизовано сукупність документів цієї організації, спрямованих на істотне зменшення виробничого травматизму та на збереження здоров’я працівників. Найбільш важливе значення відведено доповідям до дня охорони праці, в яких наводиться системне розуміння профілактичних заходів.
- ДокументDecision Making for the Development of High Educational Program of Hotel Management (Case of Georgia)(Berdyansk State Pedagogical University, 2017) Mekvabidze, R. Z.For finding of the High Educational Program in Tourism and Hotel Business Studying by which would be provided the need specialisms, was prepared questionnaire with 19 workplaces at the hotel (research variables) and was suggested to hotel servants (accountants, managers, owners and others) for filling and for indicating the workplaces in series by their priorities. Data processing was provided by STATA program software and by the results the decision have been made. Gori State Teaching Universty introduced the program „Hotel Management“ for the bachellor and Master levels of study. Reserach was provided in the frame of the program -544191-TEMPUS-1-2013-PT-TEMPUS-JPCR.
- ДокументЕпістемологія та методологія історико-педагогічного дослідження ренесансно-гуманістичних ідей освіти і виховання в ранньомодерній молодіжній політиці ордену єзуїтів(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Басенко, РусланУ запропонованій статті розкриті епістемологічні засади, обґрунтовані методологічні підходи, визначені принципи та розглянуті методи дослідження ренесансно-гуманістичних ідеалів освіти і виховання в ранньомодерній молодіжній політиці ордену єзуїтів. Підкреслено, що правильно підібрана та коректно вибудувана методологія наукового пізнання є суттєвою умовою історико-педагогічного відтворення та репрезентації ціннісно-смислових і організаційно-педагогічних основ духовно-педагогічних ініціатив учителів-єзуїтів у Ранній Новий час.
- ДокументІсторіографічний огляд професійної підготовки вчителів іноземних мов у вищих навчальних закладах України (1948–2016 рр.)(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Безлюдна, ВітаУ статті здійснено історіографічний огляд розвитку та становлення професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у вищих педагогічних навчальних закладах України (1948 – 2016 рр.).
- ДокументСутність дефініції “соціальне здоров’я”(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Літвінова, ТетянаУ статті проаналізовано підходи сучасних науковців щодо трактування дефініцій “здоров’я”, “соціальне здоров’я”. Охарактеризовано основні складові здоров’я (фізичні, психічні, соціальні, економічні, професійні, етичні) та категорії способу життя (рівень, якість, стиль). Зроблено акцент на важливості задоволення особистості професійною діяльністю, що є вагомим показником соціального здоров'я. Наголошено на інтегральності науки про здоров’я людини: поєднання досліджень у галузі екології, біології, медицини, психології, педагогіки та інших наук.
- ДокументІсторія розвитку дистанційної освіти у світі(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Галецький, С. М.У статті досліджено особливості запровадження та розвитку дистанційної освіти в різних країнах світу. Охарактеризовано вплив науково-технічного прогресу в технологіях суспільного виробництва та поширення інформації щодо застосування форм та методів дистанційного навчання. Проаналізовано розвиток дистанційних освітніх послуг залежно від способу життя соціуму, зростання рівня соціальної мобільності. Визначено вплив інформаційно-комунікаційних технологій на розвиток дистанційного навчання.
- ДокументРоль педагогічного системного підходу в оформленні поняття “методична система навчання мови”(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Дружененко, Р. С.У статті подано аналіз наукових досліджень із проблеми педагогічного системного підходу як основи розвитку системних явищ. Педагогічний системний підхід осмислено з позицій сучасних наукових тенденцій. Методична система навчання мови розглядається як різновид педагогічних систем. Констатована роль загальнонаукового системного принципу ізоморфізму в можливості виявлення інваріантного компоненту методичної системи навчання мови.
- ДокументДержавний стандарт початкової освіти в ракурсі формування соціальної активності дитини(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Петько, Л. В.З вересня 2018 р. всі першокласники країни навчатимуться за новим Державним стандартом початкової загальної освіти, тому автор акцентує увагу на шляхи розвитку соціальної активності учнів початкової школи, розглядаючи освітні галузі, що окреслено в Стандарті: 1) мовно-літературна; 2) математична; 3) природнича; 4) технологічна; 5) інформатична; 6) соціальна і здоровя’збережувальна; 7) фізкультурна; 8) громадянська та історична; 9) мистецька. На прикладі пісні “Машина” А. Філіпенка представлено формування соціальної активності учнів у чотирьох освітніх галузях: мистецькій, соціальній, здоровя’збережувальній і природничій.
- ДокументПедагогічні умови формування культури мовлення студентів з КНР у процесі професійної підготовки(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Бянь, ЛулуУ статті висвітлюється методика формування культури мовлення студентів з КНР у процесі професійної підготовки. У цьому контексті автор розглядає такі педагогічні умови: розвиток у студентів стійкої мотивації до вивчення російської мови на основі впровадження спецкурсу “Основи формування культури мовлення студентів-іноземців”; використання інфокомунікаційних технологій у процесі формування культури мовлення студентів з КНР під час професійної підготовки; організація позааудиторної роботи студентів-іноземців з формування культури мовлення у процесі професійної підготовки. Особлива увага приділена етапам, основним положенням, формам та методам, якими керувались при виборі педагогічних умов. Серед них: спецкурс “Основи формування культури мовлення студентів-іноземців”, гурток “Меридіан”, лекції-бесіди, лекції-повідомлення, практичні заняття, самостійна робота, диспути, проектна діяльність, он-лайн курси та ін.
- ДокументІграшка як засіб естетичного виховання дітей дошкільного віку(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Сахарова, О. М.У статті розкривається вплив різних видів іграшок на всебічний розвиток дитини дошкільного віку, аналізується книжки-іграшки, музичні іграшки та їх роль у формуванні естетичного смаку, художніх здібностей та естетичному вихованні дитини загалом.
- ДокументТестування як метод педагогічного контролю майбутніх учителів початкової школи(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Ярощук, Лілія ГригорівнаУ статті розкрито теоретичні питання педагогічного контролю в процесі підготовки майбутніх учителів початкової школи, проаналізовано мету, завдання та особливості тестового контролю досягнень студентів, переваги й недоліки педагогічного тестування.
- ДокументОрганізація та зміст констатувального експерименту з формування педагогічної культури майбутніх учителів музики(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Смаковський, Юрій ВасильовичУ статті автор розкриває зміст та організацію проведеного констатувального експерименту щодо формування педагогічної культури майбутніх учителів засобами духовної музики. Науково обґрунтовує критерії, показники та рівні сформованості означеної проблеми. Аналізує результати констатувального експерименту та формулює відповідні висновки.
- ДокументФамілістика та підготовка дітей і підлітків до сімейного життя у вітчизняній педагогічній думці (60-80-ті роки ХХ століття)(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Онипченко, О. І.На основі ретроспективного вивчення досвіду підготовки старшокласників до сімейного життя показано різноманітні аспекти цієї роботи як складової статеворольової соціалізації через відповідно організоване статеве виховання дітей та підлітків; висвітлено наукову спадщину видатних педагогів ХХ століття (П. Блонський, А. Макаренко, В. Сухомлинський, А. Хріпкова, І. Гребенніков та ін.) у вихованні майбутнього сім’янина, зокрема завдяки розвитку нового напряму в науці 60-80-х років – фамілістики. Показано досвід упровадження курсів по підготовці дітей та підлітків до сімейного життя.
- ДокументТехнологія формування соціальної активності молодших школярів у позаурочній виховній діяльності(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Литвиненко, О.Г.У статті розглянуто поняття “соціальна активність молодшого школяра”, “технологія”. Проаналізовано наукові підходи вчених щодо створення технології формування соціальної активності молодшого школяра. Обґрунтовано логіку впровадження технології формування соціальної активності молодших школярів у позаурочну виховну діяльність. Запропонована технологія формування соціальної активності молодших школярів передбачає її реалізацію в три етапи: орієнтувально-мотиваційний, операційно-пізнавальний і контрольно-оцінний. Кожен з них має свої цілі та завдання.
- ДокументСуть складників діади “виховання – самовиховання” в контексті ієрархічно-рівневої будови, результату, учительських та учнівських міркувань(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Савош, В. О.У статті проаналізовано різні змістові контенти трактування складників діади “виховання – самовиховання”. Розкрито ієрархічно-рівневу будову на соціетарному, інституціональному, соціально-психологічному, міжособистісному рівнях та на рівні самовиховання. Розглянуто результати виховання і самовиховання в контексті загального розуміння, психолого-педагогічного тлумачення, на рівні поведінки та особистісного психічного утворення. Розкрито суть поняття “вихованість”, показники вихованості, риси соціально спрямованої особистості. Проаналізовано міркування вчителів фізики та старшокласників стосовно процесів виховання та самовиховання.
- ДокументВікові особливості сприймання дітьми дошкільного віку медіа-продукції(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Семеняко, Юлія БорисівнаУ статті представлено огляд досліджень сприймання друкованої, аудіо- та аудіовізуальної медіа-інформації та окреслено його психологічні особливості. Зокрема, розглядаються характеристики медіа-продукції, які привертають увагу дитячої аудиторії. Автор акцентує увагу на негативних аспектах медіа з тим, щоб мінімізувати цей деструктивний вплив. Розвиток критичного мислення та підвищення рівня медіа-обізнаності дітей розглядаються як способи, які можуть сприяти зменшенню ризиків при сприйманні медіа-інформації в дошкільному віці.
- ДокументТипы упражнений на интегрированных уроках русского и английского языков в начальной школе(Бердянский государственный педагогический университет, 2018) Чеховская, О. Л.В статье текст рассматривается как стержневой компонент урока, на базе которого строится система упражнений. Описываются типы упражнений, направленные на формирование ключевых компетенций на интегрированных уроках родного и иностранного языков, что позволяет рассмотреть какое-либо явление действительности в системе.
- ДокументМісце мовленнєвого розвитку в структурі комунікативної компетентності школярів(Бердянський державний педагогічний університет, 2018) Кулик, О. Д.У статті обґрунтовано думку про те, що поняття “мовна компетенція / компетентністьˮ, “мовленнєва компетенція / компетентністьˮ, “комунікативна компетенція / компетентністьˮ мають семантичні й структурні відмінності та перебувають у ієрархічних відношеннях; рівень мовленнєвого розвитку особистості, по-перше, свідчить про відносну якість набутих знань, сформованих умінь і навичок, по-друге, удосконалюється та поглиблюється з огляду на результативність / нерезультативність реальних комунікаційних процесів; мовленнєвий розвиток відбувається у процесі мовленнєвої діяльності, є визначальним складником мовленнєвої, діяльнісної, а відтак і комунікативної компетентності.