Факультет дошкільної, спеціальної та соціальної освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Факультет дошкільної, спеціальної та соціальної освіти за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 136
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументLEGO як засіб формування комунікативних навичок у дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектра(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Косоног, КсеніяУ кваліфікаційній роботі зосереджується увага на використанні LEGO як засобу формування комунікативних навичок у дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектра, з’ясовано місце і роль конструктора LEGO в системі корекційно-розвиткової роботи з дітьми дошкільного віку з розладами аутистичного спектра; запропоновано програму щодо формування комунікативних навичок з використанням конструктору LEGO.
- ДокументАктивна громадянська позиція: актуальність формування в сучасній Україні(БДПУ, 2024) Клюй, КатеринаУ кваліфікаційній роботі визначено сутність поняття “активна громадянська позиція” та її зміст і структуру; розкрито процес формування активної громадянської позиції молоді: напрями, форми та методи; проаналізовано сутність та значення лідерства як складової активної громадянської позиції; здійснено аналіз сформованості лідерства у здобувачів спеціальності 231 Соціальна робота та розроблено програму з формування лідерства як складової активної громадянської позиції.
- ДокументАктивізація мовленнєвої діяльності у дітей молодшого шкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку(БДПУ, 2023) Петрова, ПолінаКваліфікаційна робота присвячена дослідженню теоретичних і практичних аспектів активізації мовленнєвої діяльності у дітей молодшого шкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. Обґрунтовано актуальність проблеми, пов’язаної з мовленнєвими порушеннями як вторинними проявами інтелектуальних труднощів, охарактеризовано особливості мовленнєвого розвитку дітей цієї категорії. Розроблено та апробовано систему дидактичних ігор і вправ, спрямовану на стимулювання мовленнєвої активності. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої системи. Отримані результати можуть бути використані в корекційно-розвитковій роботі вчителями спеціальної освіти, логопедами, олігофренопедагогами, а також у закладах загальної та спеціальної середньої освіти.
- ДокументБезробіття як соціальна проблема у контексті поствоєнної відбудови суспільства(БДПУ, 2025) Демеденко, АнастасіяУ кваліфікаційній роботі охарактеризовано безробіття як соціальну проблему; визначено значення та можливості соціальної роботи у подоланні безробіття; здійснено аналіз ролі соціальних служб/установа/закладів у подоланні безробіття у контексті порівняння специфіки воєнного та післявоєнного періоду; розроблено модель соціальної роботи з безробітними особами в поствоєнний період.
- ДокументВикористання арт-терапевтичних підходів у соціально-педагогічній діяльності закладів позашкільної освіти(БДПУ, 2023) Лупна, ОлександраУ кваліфікаційній роботі схарактеризовано роль арт-терапії у соціально-педагогічній діяльності; визначено класифікацію та специфіку основних форм арт-терапії в системі соціально-педагогічної роботи; досліджено особливості використання арт-терапевтичних підходів у роботі з дітьми молодшого шкільного віку в системі позашкільної освіти; експериментально перевірено ефективність арт-терапевтичних підходів на формування емоційного благополуччя дітей молодшого шкільного віку в умовах закладу позашкільної освіти; розроблено щодо використання арт-терапевтичних підходів у формуванні емоційного благополуччя в контексті соціально-педагогічної роботи закладів позашкільної освіти.
- ДокументВикористання арт-терапії в соціально-педагогічній роботі з дітьми з особливими потребами(БДПУ, 2024) Плевако, МаринаУ кваліфікаційні роботі розкрито сутність арт-терапії як методу соціально-педагогічної діяльності; схарактеризовано методи арт-терапії та особливості їх застосування в роботі з дітьми з особливими потребами; розроблено рекомендації щодо впровадження новітніх технік арт-терапії у соціально-педагогічну діяльність інклюзивних освітніх закладів.
- ДокументВикористання арт-терапії у соціальній роботі з особами з інвалідністю(БДПУ, 2023) Буханиста, НаталіяУ кваліфікаційній роботі визначеносутність арт-терапії у соціальній роботі; охарактеризовано методи арт-терапії та особливості використання їх у соціальній роботі з особами з інвалідністю; проаналізовано досвід використання арт-терапії в роботі з людьми з інвалідністю; розроблено рекомендації щодо підвищення ефективності використання арт-терапії у соціальній роботі з особами з інвалідністю.
- ДокументВикористання арт-терапії як технології соціально-педагогічної діяльності у роботі з дітьми(БДПУ, 2021) Кулікова, АннаУ кваліфікаційній роботі схарактеризовано арт-терапію як технологію соціально-педагогічної діяльності. Визначено основні напрямки та види арт-терапії у соціально-педагогічній діяльності. Досліджено особливості використання арт-терапії у соціально-педагогічній діяльності у роботі з дітьми молодшого шкільного віку у закладах позашкільної освіти. Експериментально перевірено ефективність програми соціально-педагогічної арт-терапії для дітей молодшого шкільного віку у закладах позашкільної освіти. Розроблено рекомендації щодо розробки програм соціально-педагогічної арт-терапії для дітей молодшого шкільного віку у закладах позашкільної освіти.
- ДокументВикористання гелетотерапії як інноваційної соціально-педагогічної технології арт-терапевтичного спрямування в роботі з дітьми молодшого шкільного віку в умовах війни(БДПУ, 2024) Петрушевський, ЄвгенУ кваліфікаційні роботі на основі аналізу наукової літератури визначено ступінь дослідженості використання гелототерапії як інноваційної соціально-педагогічної технології арт-терапевтичного спрямування в роботі з дітьми молодшого шкільного віку в умовах війни; розроблено діагностичний інструментарій щодо виявлення реального стану особливостей психоемоційного стану дітей молодшого шкільного віку в умовах онайн-навчання під час війни; виявлено реальний стан особливостей психоемоційного стану дітей молодшого шкільного віку в умовах онайн-навчання під час війни в прифронтовій зоні та інших регіонах України і за кордоном; розроблено методичні засади щодо використання гелототерапії в онлайн-форматі для стабілізації психоемоційного стану дітей молодшого шкільного віку в умовах війни та перевірити їх ефективність; надано рекомендації щодо використання гелототерапії в онлайн-форматі з дітьми молодшого шкільного віку в умовах війни.
- ДокументВикористання дидактичних ігор та вправ у системі профілактики дислексій у дітей старшого дошкільного віку з дизартрією(БДПУ, 2023) Безотосна, АльонаУ кваліфікаційній роботі розкрито проблему своєчасної профілактики дислексій у дітей старшого дошкільного віку з дизартрією. Теоретично обґрунтовано актуальність використання дидактичних ігор та вправ як ефективного засобу попередження дислексичних помилок ще до початку систематичного навчання у школі. Представлено авторську систему дидактичних ігор та вправ, що відповідає віковим та індивідуальним особливостям дітей із дизартрією, а також методичні рекомендації щодо її впровадження в корекційно-розвиткову діяльність. Отримані результати можуть бути використані вчителями-логопедами, асистентами в інклюзивному середовищі, батьками й іншими учасниками освітнього процесу як у традиційній, так і в дистанційній формах навчання.
- ДокументВикористання мнемотехніки як засобу розвитку звʼязного мовлення дітей дошкільного віку(БДПУ, 2024) Чухно, ДарʼяУ магістерській роботі розглянуто використання мнемотехніки як ефективного засобу розвитку звʼязного мовлення дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення. Обґрунтовано актуальність формування звʼязного мовлення як ключового компонента комунікативної компетентності дитини та представлено психолого-педагогічні засади його розвитку. Визначено місце мнемотехнічних прийомів у корекційно-розвитковій роботі, розроблено й апробовано систему занять, спрямованих на формування логічної послідовності висловлювань, розширення словникового запасу, активізацію мовленнєвого продукування. Експериментально підтверджено позитивний вплив використання мнемотехніки на динаміку розвитку звʼязного мовлення. Отримані результати можуть бути впроваджені в практику роботи вчителів-логопедів, вихователів, батьків, а також використані в системі професійної підготовки майбутніх фахівців зі спеціальної освіти.
- ДокументВикористання технік арт-терапії в системі соціально-психологічної підтримки дітей у воєнний час(БДПУ, 2024) Ківа, ВікторіяУ кваліфікаційній роботі охарактеризовано поняття і сутність соціально-психологічної підтримки дітей; визначено проблеми і потреби дітей у воєнний час; проаналізовано арт-терапію як форму соціально-психологічної підтримки дітей та схарактеризувати її форми, напрями та техніки у системі соціально-психологічної підтримки дітей; експериментально перевірено ефективність використання технік арт-терапії у соціально-психологічній підтримці дітей у воєнний час; розроблено рекомендації щодо використання технік арт-терапії з дітьми у воєнний час.
- ДокументВикористання інформаційних технологій у соціальній роботі(БДПУ, 2024) Некрасова, АннаУ кваліфікаційній роботі здійснено аналіз ролі інформаційних технологій у сучасній соціальній роботі в умовах дистанційного навчання та воєнного стану; здійснена оцінка впливу інформаційних технологій на доступність та якість соціальних послуг; організовано методику проведення дослідження ефективності використання інформаційних технологій у соціальній роботі; експериментально перевірено ефективності тренінгової програми навчання соціальних працівників до використання цифрових технологій у період військових та поствійськових умов; розроблено рекомендацій щодо використання інформаційних технологій у соціальній роботі.
- ДокументВолонтерська діяльність у сучасному українському суспільстві: організація допомоги Збройним Силам України(БДПУ, 2023) Златов, АртемУ кваліфікаційній роботі здійснено аналіз поняття "волонтерство" та визначено його види; визначено мотиваційну складову та досвід волонтерської діяльності в Україні в умовах сьогодення; проаналізовано особливості організації волонтерської допомоги Збройним Силам України; розроблено модель Центру волонтерської допомоги Збройним Силам України.
- ДокументВплив волонтерського руху на соціокультурні процеси та освітні можливості в Україні: аналіз маштабів, основних напрямків діяльності та досягнень(БДПУ, 2024) Кулянкова, ОленаУ кваліфікаційній роботі проаналізовано роль волонтерства у соціокультурних процесах та в контексті освітніх можливостей; схарактеризовано волонтерську діяльність під час війни; досліджено волонтерські програми та проєкти у сфері освіти та культури; визначено поточний стан діяльності волонтерського руху в Україні та схарактеризувати напрями його удосконалення.
- ДокументВплив воєнного конфлікту на соціально-психологічний стан дітей молодшого шкільного віку(БДПУ, 2024) Леденьова, АнастасіяУ кваліфікаційній роботі визначено психологічних наслідків воєнного конфлікту на дітей молодшого шкільного віку; оцінено соціальні зміни у поведінці дітей; вивчено факторів стресу та механізмів психологічного захисту; здійснено оцінку ролі соціальних інституцій у підтримці дітей.
- ДокументВплив війни на психічне здоров'я та соціальний добробут населення: роль соціальної роботи(БДПУ, 2025) Тернер, АльонаУ кваліфікаційній роботі проаналізовано психосоціальні наслідки війни як передумови для соціальної інтервенції; вивчено теоретичні підходи до взаємозв’язку між психічним здоров’ям і соціальним добробутом; досліджено функції соціального працівника в умовах кризових ситуацій, пов’язаних із війною.; схарактеризовано форми і методи соціальної підтримки населення в умовах збройного конфлікту; узагальнено практичний досвід соціальної роботи в Україні під час війни.
- ДокументВплив гендерних стереотипів на формування та реалізацію лідерського потенціалу особистості(БДПУ, 2025) Федорченко, ВалеріяУ кваліфікаційній роботі проаналізовано теоретичні підходи до визначення поняття “гендерні стереотипи” та їхнього впливу на особистісне й професійне становлення; визначено особливості формування лідерського потенціалу особистості з урахуванням гендерних аспектів; досліджено механізми впливу гендерних стереотипів на самореалізацію особистості у лідерській діяльності; проведено емпіричне дослідження щодо впливу гендерних стереотипів на лідерський потенціал особистості; розробелено рекомендації щодо мінімізації негативного впливу гендерних стереотипів на розвиток лідерського потенціалу особистості.
- ДокументВпровадження ідей менторства (наставництва) в практику сучасного закладу загальної середньої освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Кошляк, ОленаУ кваліфікаційній роботі проаналізовано наукову літературу, досвід впровадження менторства в сучасній вітчизняній та закордонній практиці. Розроблено інструменти самооцінки готовності до наставництва, аналізу результативності впровадження менторської програми. Розроблено менторську програму “Менторство в дії” на засадах соціально-педагогічної технології. Рекомендовано впровадження програми “Менторство в дії” в заклади освіти як основи шкільної моделі наставництва для вчителів-початківців.
- ДокументВідновлення ментального здоров’я дітей у кризовій ситуації(БДПУ, 2024) Липосавицька, ЯнаУ кваліфікаційній роботі теоретично вивчено ментальне здоров’я дітей та його збереження в умовах кризової ситуації, а також емпірично досліджено стан ментального здоров’я дітей та його відновлення за допомогою корекційно-розвивальної програми засобами арт-терапії; проаналізовано наукові джерела з проблеми ментального здоров’я; схарактеризувати як важливу складову повноцінного здоров’я особистості; досліджено стан ментального здоров’я дітей у кризовій ситуації та соціально-педагогічні умови відновлення засобами арт-терапії; розроблено корекційно-розвивальну програму для відновлення ментального здоров’я дітей з використанням методів арт-терапії.