Перегляд за Автор "Барбашова, Ірина Анатоліївна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 65
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАктуальність ознайомлення здобувачів вищої освіти з поняттям культурної ідентичності(P. C. Publishing House & UKRLOGOS Group, 2024-08) Барбашова, Ірина АнатоліївнаОбґрунтовано методичні прийоми ознайомлення магістрантів спеціальності «Початкова освіта» з поняттям культурної ідентичності як ототожненням себе з певною культурною традицією або культурною групою, прийняттям відповідних культурних норм, цінностей, зразків поведінки, мови, культурної спадщини, історії, традицій, вірувань; усвідомленням власного «Я» в конкретному культурному просторі.
- ДокументДидактика(Видавничий дім Мелітопольської міської друкарні, 2022) Барбашова, Ірина АнатоліївнаУ навчальному посібнику розкрито важливі питання теорії освіти і навчання, які мають фундаментальне значення для професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Посібник складений із чотирьох частин відповідно до кількості змістових модулів навчальної дисципліни. Кожний змістовий модуль містить характеристику навчальних цілей, перелік ключових понять, методичні рекомендації щодо опрацювання матеріалу модуля, систему оцінювання результатів навчання, зміст лекційних і плани практичних занять, запитання для самоконтролю, зразки завдань до тематичного контролю.
- ДокументДидактика : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Барбашова, Ірина АнатоліївнаПредмет навчальної дисципліни: теоретичні засади дидактики. Метою навчальної дисципліни є формування в майбутніх фахівців здатності моделювати, реалізовувати, оцінювати і корегувати процес навчання в закладах загальної середньої освіти
- ДокументДидактика : силабус навчальної дисципліни на 2024–2025 навчальний рік спец. 013 Початкова освіта, 2 курс(БДПУ, 2024) Барбашова, Ірина АнатоліївнаПредмет навчальної дисципліни: теоретичні засади дидактики. Метою навчальної дисципліни є формування в майбутніх фахівців здатності моделювати, реалізовувати, оцінювати і корегувати процес навчання в закладах загальної середньої освіти
- ДокументДидактична система сенсорного розвитку молодших школярів(Бердянський державний педагогічний університет; Інститут педагогіки НАПН України, 2018) Барбашова, Ірина АнатоліївнаУ дисертації подано результати теоретико-експериментального дослідження дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів. The thesis presents the results of theoretical and experimental study of the didactic system of junior schoolchildren’s sensory development
- ДокументДидактична система сенсорного розвитку молодших школярів(Інститут педагогіки НАПН України, 2018) Барбашова, Ірина АнатоліївнаУ дисертації розкрито поняття сенсорного розвитку та сенсорного вміння як його функціональної одиниці, досліджено генезис проблеми сенсорного розвитку дитячої особистості у вітчизняній і зарубіжній психолого-дидактичній думці, розроблено концепцію та теоретичну модель дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів, визначено організаційно-методичні умови впровадження цієї системи в процес початкового навчання, наведено результати її експериментальної перевірки.
- ДокументЕкспериментальне формування зорових просторових сенсорних умінь здобувачів початкової освіти(Класичний приватний університет, м. Запоріжжя, 2022) Барбашова, Ірина АнатоліївнаУ статті презентовано результати експериментального формування зорових просторових сенсорних умінь здобувачів початкової освіти. Актуалізують проблему нормативні завдання школи першого ступеня щодо навчання молодших школярів сприймати і відтворювати просторові властивості предметів дійсності.
- ДокументЗавдання вищої освіти України в періоди воєнного та повоєнного часу(БДПУ, 2024-05) Барбашова, Ірина АнатоліївнаОсновне завдання розвитку вищої освіти України у воєнний і повоєнний період полягає в її адаптації до європейських аналогів у контексті реалізації статусу кандидата на членство в ЄС.
- ДокументЗасоби навчання молодших школярів перцепції: сутність і систематизація(Педагогічний дискурс, 2016) Барбашова, Ірина АнатоліївнаУ статті визначено засоби навчання молодших школярів перцепції; доведено необхідність застосування окремих засобів, їх комплектів і комплексів і систем. Виявлено провідні функції засобів навчання перцепції, а саме: компенсаторну, адаптивну, інформативну, інтегративну, інструментальну. Розглянуто різні підходи до класифікації засобів навчання перцепції; обґрунтовано їх систематизацію та виокремлено серед них чотири групи: натуральні об’єкти, зображення і відображення зовнішніх властивостей об’єктів дійсності, описи зовнішніх властивостей об’єктів дійсності умовними знаками і символами, технічні засоби. За цією типологією схарактеризовано засоби навчання кольорового і просторового зорового, фонетичного і музичного слухового, фізико-механічного і просторового дотикового сприймання. Особливу увагу приділено аналізу сенсорно-розвивального ресурсу програмних педагогічних засобів з української мови, математики, образотворчого і музичного мистецтва, трудового навчання. The article states that means of training perception for primary school children is a variety of objects (natural and artificial), instruments, devices and equipment that are used as carriers of information about the external properties of objects and phenomena surrounding, subjective instruments of cooperation in training and perceptual activity. The necessity of usage of certain means, their complexes and systems has been proved. The author states that means of training perception for primary school children is a subsystem of educational environment; it is designed to create the necessary conditions for effective and safe achievements of goals of sensory development of primary school children. At the same time it is a subsystem of global educational space – a part of unlimited subject area of the objective world, which is associated with large-scale phenomena in education. The author has defined the main functions of means of training perception. They are: compensatory, adaptive, informative, integrative, instrumental. The author has justified the four groups of systematization of training means according to the character of reality reflection. The first group includes natural objects (real objects, collections, instruments and accessories, materials, tools); the second one includes image and reflection of properties of external reality objects (subject pictures, planar and three-dimensional models, models, models, videos, audio);the third group contains descriptions of properties of external reality objects, conventional signs and symbols (tables, process maps, cards for individual work, graphic marks); the fourth group is represented by hardware (teacher’s personal computer, student’s personal computer, educational software, multimedia, interactive boards, classroom blackboards and chalk, patterned cloth, TV, tape recorder, VCR, teacher’s synthesizer, pupil’s synthesizer). According to this typology, the author has characterized teaching means of color and spatial visual perception, phonetic and musical perception, physical, mechanical and tactile spatial perception. The particular attention is paid to the analysis of sensory-developing resource of pedagogical means, which is included in curricula of Ukrainian language, Mathematics, Arts and Music, Labor Training
- ДокументЗастосування статистичних методів у вимірюванні якості сенсорного розвитку молодших школярів(Scientific Journal Virtus, 2017-04) Барбашова, Ірина АнатоліївнаThe article describes the peculiarities of the application of statistical methods in measuring the quality of junior students’ sensory development. It proves the feasibility of using correlation, regression, factor, and cluster analysis. The author has disclosed the strongest links between students’ perceptual development, built the mathematical model that reflects the influence of the most important indicators on the quality of a child’s sensory area, defined the latent factors that determine the correlation of the observed variables, and grouped students according to the level of perceptual processes development based on the selected cluster associations
- ДокументЗмістовий та організаційно-методичний ресурси навчання молодших учнів з особливими потребами інтегрованого курсу «Я досліджую світ»(European Conference (https://eu-conf.com/), 2024-04) Барбашова, Ірина Анатоліївна; Бородін, ОдексійРозкрито мету й завдання, зміст, методи та форми навчання молодших школярів з особливими освітніми потребами інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
- ДокументЗмістові аспекти ознайомлення майбутніх учителів з феноменом парадигмальності освіти(European Conference (https://eu-conf.com/), 2024) Барбашова, Ірина АнатоліївнаВисвітлено зміст ознайомлення майбутніх учителів початкових класів з феноменом парадигмальності освіти
- ДокументЗнання правових засад функціонування сфери освіти як складник життєвої компетентності майбутніх учителів початкової школи(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Барбашова, Ірина АнатоліївнаДоведено доцільність ознайомлення майбутніх вчителів початкової школи з освітнім законодавством, конституційним правом на освіту, державною політикою у сфері освіти та її стратегічними пріоритетами
- ДокументКонструювання змісту навчання молодших школярів перцепції(Педагогіка та психологія, 2016) Барбашова, Ірина АнатоліївнаУ статті визначено сутність змісту навчання молодших школярів перцепції, охарактеризовано його компоненти: досвід пізнавальної діяльності (знання сенсорних еталонів – систематизованих нормативних зразків чуттєвих якостей об’єктів оточення); досвід здійснення відомих способів діяльності (сенсорні вміння і навички – завершені акти сприймання, спрямовані на досягнення усвідомленої мети); досвід творчої діяльності (з обстеження і відтворення зовнішніх властивостей предметів і явищ дійсності у різних видах пізнавальної і продуктивної діяльності); досвід емоційно-ціннісних ставлень (багатство й інтенсивність емоційних переживань, які визначають загальну спрямованість дитячої особистості, стають дієвим мотивом перцепції; єдність ціннісних ставлень до об’єктів оточуючого світу).
- ДокументКонцептуальні засади побудови дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів(Молодь і ринок, 2015) Барбашова, Ірина АнатоліївнаУ статті обґрунтовано положення концепції побудови дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів, а саме: об’єктивність – детермінованість соціальними й освітніми чинниками, неперервність функціонування на різних рівнях загальноосвітньої підготовки, комплементарність – спільність із початковим навчанням, процесуальність – циклічність змінення станів сенсорного розвитку, результатоспрямованість – націленість на формування сенсорних умінь.
- ДокументМетодичні рекомендації К. Д. Ушинського щодо сенсорного розвитку учнів початкової школи(Інститут педагогіки НАПН України, 2023) Барбашова, Ірина АнатоліївнаРозкрито внесок К. Д. Ушинського в розроблення дидактичних основ сенсорного розвитку молодших учнів, зокрема вдосконалення в них просторового зорового та фонематичного слухового сприймання
- ДокументМистецтво та мистецька освіта в сучасному соціокультурному просторі : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції(Полтава : Сімон, 2021) Бурназова, Віра Володимирівна; Зінич, О.В.; Литвиненко, А.І.; Мартиненко, Олена Володимирівна; Омельченко, Анетта Іванівна; Плахотнюк, О.А.; Погребняк, Марина Миколаївна; Полянська, Г.М.; Терешко, І.Г.; Бутенко, В.; Горковенко, О.С.; Драч, Т.Л.; Козубенко, М.О.; Марфіян, К.М.; Микитюк, К.; Михайлова, О.; Найденко, Т.О.; Павленко, Руслан Валентинович; Павленко, Юлія Сергіївна; Скиба, Ю.Ю.; Топорков, Д.А.; Бартая, М.М.; Заець, С.С.; Кашуба, Ю.І.; Косінова, О.М.; Орел, Д.В.; Попова, Ольга Іванівна; Степанюк, К.І.; Тараненко, Юлія Петрівна; Барбашова, Ірина Анатоліївна; Бикова, О.В.; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Зубань, В.М.; Єгорова-Скобєлєва, У.В.; Качерова, Ольга Георгіївна ; Кирпа, В.В.; Косенко, Павло Борисович; Кривунь, Наталя Сергіївна; Кулик, Д.А.; Лиманська, О.В.; Маркіна, В.В.; Ревенко, Н.В.; Семичова, Н.О.; Сергієнко, Світлана Михайлівна; Сизоненко, В.А.; Смаковський, Юрій Васильович; Ткаченко, М.В.; Філімонова, Х.; Попова, Лариса Петрівна; Леіна, Ван; Панькова, А.М.До збірника увійшли доповіді та повідомлення, в яких, відповідно до заявлених секцій розглядаються такі проблеми: «Теоретичні та історичні рефлексії міжкультурних зв’язків в контексті глобалізаційних процесів», «Професійна підготовка майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: новітні підходи та технології», «Формування художньо-творчої компетентності здобувачів освіти».
- ДокументМузичний сенсорний розвиток молодших учнів на початку XX століття: європейська інтеграція підходів(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Барбашова, Ірина АнатоліївнаРозкрито європейські та вітчизняні підходи щодо музичного сенсорного розвитку молодших школярів – визнання провідної ролі чуттєвих процесів в особистісному розвитку дитини, створення спеціально підготовленого предметного середовища, застосування системи тренувальних вправ та ігрових завдань з урахуванням специфіки сприймання музичної модальності й індивідуальних особливостей музичних відчуттів учнів; виконання навчальних завдань з послідовним переходом від оперування почутими звуками до маніпулювання ними за уявленням; організація різноманітних видів діяльності – слухання музики, співів, музично-ритмічних рухів; надання властивостям музичних звуків предметності (ручні знаки, стовбиця для моделювання висота музичних звуків, руху та ритму мелодії, декламування)
- ДокументНавчально-перцептивне завдання як форма організації сенсорного розвитку молодших школярів(Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 2017) Барбашова, Ірина АнатоліївнаУ статті розкрито сутність навчально-перцептивного завдання як мінімальної процесуальної одиниці реалізації змісту сенсорного розвитку молодших школярів. Охарактеризовано внутрішню структуру, типологію, етапи реалізації навчально-перцептивних завдань. Обґрунтовано висновок про те, що навчально-перцептивні завдання, впроваджені в площину різних уроків і позаурочних занять, дозволять розробити гнучкі стратегії, тактики й алгоритми вдосконалення чуттєвої сфери учнів, піднести ступінь їхньої активності та самостійності в пізнанні дійсності.
- ДокументНапрями розвитку тимчасово переміщених закладів вищої освіти України по поверненні до звільнених міст(European Conference, 2024) Барбашова, Ірина АнатоліївнаВизначено завдання перед тимчасово переміщеним закладами вищої освіти по їх поверненні до рідних міст: відновлення попередньої матеріально-технічної бази; створення безпечного освітнього середовища; організація занять в режимі офлайн; участь у відновленні та реінтеграції в українське освітнє ц культурне поле деокупованих і деанексованих територій