Перегляд за Автор "Зайцева, Лариса Іванівна"
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВивчення особливостей елементарної математичної компетентності старших дошкільників(Вісник наукових праць НПУ імені МП Драгоманова, 2002) Зайцева, Лариса ІванівнаВизначено умови для становлення елементарної математичної компетентності дитини. Схарактеризовано його математичну компетентність як елементарну. При цьому розглядати її, як складну, комплексну характеристику, що включає мотиваційний, змістовий та дійовий компоненти.
- ДокументЗнання про об’єкти довкілля як засіб розвитку початків обдарованості дитини дошкільника(Освіта та розвиток обдарованої особистості, 2014) Зайцева, Лариса ІванівнаThe article reveals one of the ways of support and development of curiosity of pre-school children in the process of learning the objects of the surrounding world. Explanatory and transformative strategy that involves the formation of holistic understanding of the objects of the world in pre-school children is given. Basic structural components of the strategy are revealed. Phases of work, different kinds of activities that provide children with mastering scientific knowledge and practical experience in the surrounding reality are characterized. Methods for generalized procedural representation construction are shown. The process of realizing by preschoolers essential properties of concrete objects and their generalization to the level of concepts is presented. The intensive use of active methods is shown: cognitive dialogue, expressed in the interaction of a teacher and a child on the basis of creation information and cognitive contradiction between earlier knowledge and new practical conditions of their use; procedural modeling of essential property which involves transformation of the object studied in its essential characteristics into the corresponding process
- ДокументЗначення розвивального середовища в ознайомленні дітей дошкільного віку з властивостями матеріалів та речовин(Хмельницький : ФОП Мельник А.А., 2020) Зайцева, Лариса ІванівнаУ статті розкрито сутність поняття «середовище». Визначено важливість ознайомлення дітей дошкільного віку з уявлення про природні та штучні матеріали, тіла, фізичні явища. Охарактеризовано умови, за яких середовище буде розвивальним. До таких умов віднесено: технічне обладнання, виявлення змісту істотних властивостей, візуалізація та уповільнення перебігу процесу, акцент на кожній операції, створення безпечних умов.
- ДокументМетодика організації індивідуальної роботи в процесі формування у дітей дошкільного віку елементарної математичної компетентності(Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2015) Зайцева, Лариса ІванівнаПропонований посібник укладений відповідно до навчального плану дисципліни "Методика організації індивідуальної роботи в процесі формування у дітей дошкільного віку елементарної математичної компетентності" для студентів за напрямом підготовки 6.010101 Дошкільна освіта. У посібнику подано навчальну програму, тематику та короткий зміст лекційного матеріалу, практичні заняття й методичні рекомендації щодо їх проведення, список базової та допоміжної літератури, глосарій, додатки
- ДокументМетодичні аспекти ознайомлення старших дошкільників та молодших школярів з об’єктами довкілля в умовах інтегрованого навчання(Полтава: ПОІППО, 2014) Зайцева, Лариса ІванівнаУ статті висвітлено підходи до ознайомлення з об‘єктами довкілля дітей старшого дошкільного віку та молодших школярів. Розкрито роль процесів диференціації та інтеграції у викладенні навчального матеріалу. Представлено систему роботи, яка передбачає створення суб‘єктами учіння цілісної картини світу.
- ДокументНавчальна ситуація як одиниця навчання дошкільників(Молодь і ринок, 2011) Зайцева, Лариса ІванівнаУ статті розглянуто технологію методу спільного розв’язання навчальної ситуації. Розкрито структуру та зміст навчальної ситуації
- ДокументНавчально-виховна діяльність у дошкільному закладі: проблеми, пошуки, знахідки : колективна монографія(Донецьк : ТОВ "Юго-Восток, Лтд", 2009) Гайдаржийська, Любов; Кот, Надія Андріївна; Литвин, Ольга; Зайцева, Лариса Іванівна; Захарова, Наталя Миколаївна; Омеляненко, Алла Володимирівна; Зрожевська, Алла; Улюкаєва, Ірина Гереєвна; Тельчарова, Олена Панасівна; Мішечкіна, Марина; Потоцька, Тетяна Федорівна; Макаренко, Ліля; Гуренко, Ольга ІванівнаКолективна монографія присвячена проблемі пошуку шляхів підвищення ефективності освітньо-виховної роботи в дошкільному навчальному закладі, її перебудови відповідно до сучасних вимог. Автори охопили широке коло питаннь організації виховання й навчання дітей дошкільного віку, розроблення нових методик і педагогічних технологій. Підготовлене видання є творчим науковим доробком кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету. Монографія розрахована на науковців, викладачів ВНЗ, а також практичних працівників – педагогів дошкільної освіти
- ДокументНаступність у формуванні уявлень про об’єкти довкілля у старших дошкільників та першокласників(МДУ, 2020) Зайцева, Лариса ІванівнаЗ’ясовано суть, особливості та умови забезпечення наступності в організації навчальної діяльності дошкільників і першокласників
- ДокументОсвітнє середовище закладу дошкільної освіти: технології проєктування(Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2021) Рейпольська, Ольга; Зайцева, Лариса Іванівна; Луценко, Ірина; Цвєткова, Ганна; Гудим, І.; Луценко, В.Навчально-методичний посібник «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти: технології проєктування» підготовлений колективом співробітників лабораторії дошкільної освіти та виховання Інституту проблем виховання НАПН України за результатами прикладного дослідження. У посібнику презентовано технології проєктування освітнього середовища в закладі дошкільної освіти для індивідуального розвитку дітей старшого дошкільного віку. Перспективність проєкту наукового дослідження полягає в можливості проєктування освітнього середовища ЗДО та оптимізації педагогічної діяльності в ньому на засадах цілепокладання, комплексності, партнерства та інноваційності в організації процесу становлення й індивідуального розвитку особистості в старшому дошкільному віці. Цільовою групою користувачів є: вихователі, методисти, завідувачі закладів дошкільної освіти, слухачі закладів післядипломної педагогічної освіти, викладачі закладів вищої освіти, аспіранти, студенти спеціальності «Дошкільна освіта».
- ДокументОцінка ефективності оволодіння об’єктами довкілля дітьми старшого дошкільного віку(Умань: ФОП Жовтий О.О., 2014) Зайцева, Лариса ІванівнаУ статті висвітлено перевірку даних, отриманих у процесі експериментального навчання, здійснену за допомогою методів математичної статистики. Представлено синтез показників, отриманих на різних групах об’єктів під час педагогічного експерименту, порівняння розбіжностей між ними, аналіз фактів на основі висновків, до яких привели отримані результати. Доведено результативність науковопрактичного оволодіння об’єктами природно-предметного довкілля дітьми старшого дошкільного віку та підтверджено існування виявлених залежностей
- ДокументПедагогічні умови формування позитивної мотивації у старших дошкільників до математичної діяльності(Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, 2007) Зайцева, Лариса ІванівнаУ статті виокремлено та обґрунтовано педагогічні умови формування позитивної мотивації у старших дошкільників до математичної діяльності
- ДокументПрофесійна компетентність фахівців дошкільної освіти: сучасні вектори формування(Харків : Видавництво Іванченка І. С., 2021) Зайцева, Лариса Іванівна; Семеняко, Юлія Борисівна; Донченко, Ольга Сергіївна; Григор’єва, Наталя Анатоліївна; Ілішова, Ольга Миколаївна; Улюкаєва, Ірина Гереєвна; Кот, Надія Андріївна; Дичківська, Ілона; Єськова, Тетяна Леонідівна; Мороз-Рекотова, Леся Вікторівна; Омеляненко, Алла Володимирівна; Старинська, Олена ВіталіївнаУ монографії представлені результати науково-дослідної роботи колективу науковців кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету, здійснених щодо шляхів розвитку професійної компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти. Видання адресоване науковцям, здобувачам вищої освіти та викладачам закладів вищої педагогічної освіти, фахівцям у галузі дошкільної освіти
- ДокументРозумовий розвиток дітей дошкільного віку(Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету, 2012) Зайцева, Лариса ІванівнаПоказано залежіність розумового розвитку дітей від способу викладення навчального матеріалу.
- ДокументТеоретико-методичні засади науково-практичного оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природно-предметного довкілля(Бердянськ : БДПУ, 2013) Зайцева, Лариса ІванівнаУ дисертації вивчено стан розробленості досліджуваної проблеми в педагогічній теорії; з’ясовано сутність феномену “науково-практичне оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природно-предметного довкілля”. Обґрунтовано методологічні підходи до науково-практичного оволодіння дітьми старшого дошкільного віку об’єктами природно-предметного довкілля. Визначено критерії, показники та схарактеризовано рівні науково-практичного оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природно-предметного довкілля. Розкрито дидактичні принципи, етапи, зміст, форми й методи науково-практичного оволодіння дітьми старшого дошкільного віку об’єктами природно-предметного довкілля та втілено їх у структурно-функціональній моделі. Визначено психолого-педагогічні умови забезпечення науково-практичного оволодіння дітьми старшого дошкільного віку об’єктами природно-предметного довкілля. Апробовано методику науково-практичного оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природнопредметного довкілля, упроваджену за експериментальною структурно-функціональною моделлю
- ДокументТеорія та практика дошкільної освіти в сучасних експериментальних дослідженнях : монографія(Харків : Право, 2015) Луб’янова, Аліна; Гавриш, Наталя; Семеняко, Юлія Борисівна; Зайцева, Лариса Іванівна; Макаренко, Ліля; Улюкаєва, Ірина Гереєвна; Кот, Надія Андріївна; Цибуляк, Наталя Юріївна; Сущинська, Тетяна Сергіївна; Смірнова, Яна; Омеляненко, Алла Володимирівна; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Сущенко, О.Колективна монографія репрезентує результати наукових досліджень, здійснених за широким колом актуальних проблем дошкільної освіти і підготовки для неї педагогічних кадрів. Адресується науковцям, студентам та викладачам вищих педагогічних навчальних закладів, педагогам-практикам
- ДокументФормування готовності майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу до організації індивідуалізованого навчання в процесі фахової підготовки(Освітній простір України, 2014) Зайцева, Лариса ІванівнаУ статті розкрито проблемні аспекти фахової підготовки майбутніх вихователів дошкільного закладу щодо організації навчального процесу на засадах індивідуального підходу. Висвітлено різні форми роботи зі студентами, спрямовані на їхню практичну підготовку до проведення індивідуалізованого навчання дошкільників математики
- ДокументФормування у старших дошкільників науково-практичного досвіду в сфері природно-предметного довкілля (теоретикометодичний аспект)(Мелітополь : Видавничий Будинок ММД, 2012) Зайцева, Лариса ІванівнаУ монографії досліджено стан проблеми науково-практичного оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природно-предметного довкілля у філософській, психолого-педагогічній науці та сучасній освітній практиці. Визначено принципи, організаційно-педагогічні умови ознайомлення дошкільників з об’єктами довкілля, які стали засадами проектування змісту, методів та форм навчального процесу. Розроблено й апробовано модель цілісної пояснювально-перетворювальної стратегії, яка ґрунтується на синтезі трьох підходів – діяльнісного, компетентнісного та інтегрованого. Здійснено експериментальну перевірку моделі науково-практичного оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природно-предметного довкілля, що дозволило обґрунтувати її ефективність
- ДокументІнтегрований підхід: сутність та можливість впровадження в дошкільній освіті(Молодь і ринок, 2011) Зайцева, Лариса ІванівнаУ статті висвітлено проблему впровадження інтегрованого підходу в освітній процес дошкільного закладу. Автор характеризує різні типи інтеграції, обґрунтовує принцип діяльнісно-опосередкованої пізнавальної цілісності.