Перегляд за Автор "Кузнєцова, Олена Яківна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАтомна і ядерна фізика : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р для спеціальності 014 Середня освіта (фізика)(БДПУ, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності шляхом формування найповніших і цілісних уявлень про сучасну фізичну картину світу на основі цілеспрямованого і послідовного засвоєння змісту фундаментальних фізичних теорій, що включає в себе систему емпіричних фактів, фізичних понять, моделей, принципів, законів про сутність атомних і ядерних систем у природі; формування наукового світогляду здобувачів, умінь практичного застосовування набутих знань, розвиток їх пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей, схильності до креативного мислення. Предмет курсу: система наукових, методологічних і світоглядних знань, що складає основу квантової теорії як фундаментальної фізичної теорії, яка досліджує природу і закономірності атомних і ядерних явищ (емпіричні факти, фізичні поняття, моделі, принципи, розподіли, закони) та їх практичне застосування.
- ДокументВибрані питання квантової фізики : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. освітнього рівня "Магістр"(БДПУ, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності шляхом формування найповніших і цілісних уявлень про сучасну фізичну картину світу на основі цілеспрямованого і послідовного засвоєння змісту фундаментальних фізичних теорій, що включає в себе систему емпіричних фактів, фізичних понять, моделей, принципів, законів про сутність квантових систем у природі; формування наукового світогляду здобувачів, умінь практичного застосовування набутих знань, розвиток їх пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей, схильності до креативного мислення. Предмет курсу: система наукових, методологічних і світоглядних знань, що складає основу квантової теорії як фундаментальної фізичної теорії, яка досліджує природу і закономірності атомних і ядерних явищ (емпіричні факти, фізичні поняття, моделі, принципи, розподіли, закони) та їх практичне застосування.
- ДокументДослідження деструкції антипінної присадки(Технологічний аудит та резерви виробництва, 2015) Кузнєцова, Олена ЯківнаДосліджено структурні перетворення в молекулах антипінної присадки, які відбуваються при тривалому використанні гідравлічної оливи «Гідронікойл FH-51». Знайдено, що молекули присадки зазнають деструкції з розривом зв’язків Si–O, в наслідок чого утворюються низькомолекулярні структури, здатні до ущільнення та термодеструктивних перетворень. Встановлено, що утворюються кисневмісні сполуки в результаті окиснення вуглеводнів всіх типів та деструкції
- ДокументДослідження окиснювальної стабільності авіаційних мінеральних гідравлічних олив(Вісник НТУ "ХПІ", 2015) Кузнєцова, Олена ЯківнаУ статті подано результати дослідження структурно-групового складу високомолекулярних продуктів окиснення вуглеводнів та елементного складу золи зразків мінеральної оливи «Гідронікойл FH-51». Встановлено, що при тривалому використанні оливи перебігають процеси термоокиснювального ущільнення олефінів, деструкція антиокиснювальної присадки феніл-α-нафтіламін, утворення асоціатів та високомолекулярних моноолефінових вуглеводнів. Встановлено високий вміст алюмінію, магнію, кальцію, заліза, титану, барію у складі золи, що свідчить про інтенсивне зношування агрегатів гідравлічної системи повітряного судна при тривалому використанні оливи, внаслідок окиснення вуглеводнів оливи.
- ДокументДослідження старіння мінеральних гідравлічних олив. І. Фракційний склад(Технологічний аудит та резерви виробництва, 2015) Кузнєцова, Олена Яківна; Нетреба, Жанна МиколаївнаДосліджено особливості перебігу реакцій деструкції в молекулах бі- та трициклічних нафтенових вуглеводнів, які містяться в перших фракціях модельних зразків гідравлічної оливи «Гідронікойл FH-51», з метою встановлення механізму старіння оливи. Знайдено, що внаслідок перебігу процесів деструкції молекул вуглеводнів, дегідрування та ущільнення продуктів цих перетворень відбувається зменшення кількості низкокиплячих вуглеводнів та збільшення відповідно висококиплячих у фракційному складі гідравлічної оливи з часом роботи в гідравлічній системі повітряного судна.
- ДокументДослідження старіння мінеральних гідравлічних олив. ІІ. Гомологічно-груповий склад фракцій(Технологічний аудит та резерви виробництва, 2015) Кузнєцова, Олена ЯківнаЗ метою встановлення механізму старіння оливи, досліджено особливості перебігу реакцій деструкції з розкриттям нафтенових циклів в молекулах поліциклічних нафтенових вуглеводнів, що спричинили утворення вторинних нафтенів у других фракціях модельних зразків гідравлічної оливи «Гідронікойл FH-51». Знайдено, що молекули присадки феніл-α-нафтіламіну в процесі експлуатації оливи утворюють асоціати з молекулами ароматичних, ненасичених і кисневмісних, ароматичних і нафтено-ароматичних сполук.
- ДокументЕкспериментальні методи дослідження фізики : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. для спеціальності 014 Середня освіта (фізика) освітнього рівня "Магістр"(БДПУ, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності шляхом формування найповніших і цілісних уявлень про практичні методи аналізу структури твердих тіл, умінь практичного застосовування набутих теоретичних знань, розвиток їх пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей, схильності до креативного мислення. Предмет курсу: система наукових, методологічних і світоглядних знань, що складає основу практичного застосування набутих теоретичних знань (емпіричних фактів, фізичних законів) до аналізу структури матеріалів.
- ДокументЕлектродинаміка : силабус навчальної дисципліни для здобувачів 014.08 Середня освіта (Фізика) 2022-2023 навчальний рік(БДПУ, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності шляхом формування найповніших і цілісних уявлень про сучасну фізичну картину світу на основі цілеспрямованого і послідовного засвоєння змісту фундаментальних фізичних теорій, що включає в себе систему емпіричних фактів, фізичних понять, моделей, принципів, законів електродинаміки; формування наукового світогляду здобувачів, умінь практичного застосовування набутих знань, розвиток їх пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей, схильності до креативного мислення.
- ДокументМетодика навчання фізики на адаптаційних курсах(Slovak international scientific journal, 2024) Кузнєцова, Олена ЯківнаЗ огляду на європейські програми розвитку, зростання та модернізації промисловості, які ґрунтуються на ідеї перетворення інноваційних розробок та технологій з академічних наукових досліджень на комерційні проекти, затребуваним на сучасному ринку праці є фахівець, який володіє вміннями добувати та аналізувати новітню фахову інформацію, генерувати нові ідеї та впроваджувати інноваційні підходи у комерційні проекти, готовий до постійного навчання, професійного розвитку та адаптації. Саме поглиблена підготовка фахівців з фізики у вищому навчальному технічному закладі освіти здатна забезпечити високий рівень новітніх професійних компетенцій сучасного фахівця. Представлена у статті методика навчання на адаптаційних курсах з фізики виступає інструментом, який допомагає студентам першого курсу зменшити вплив навчального та психологічного стресу на опанування ними університетським курсом фізики та розвитку навичок самонавчання, що сприяє їхньому успішному професійному становленню та майбутньому фаховому зростанню.
- ДокументМетодика навчання фізики на курсах доуніверситетської підготовки(ScientificWorldJournal, 2024) Кузнєцова, Олена ЯківнаПисьмові іспити з фізики у формі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), як стандартизованої системи оцінювання для вступу до технічних вищих навчальних закладів освіти, були офіційно введені в Україні у 2008 році. До цього часу вступні іспити з фізики проводилися у формі усного екзамену, який організовували самі університети. Слід зазначити, що письмовий іспит з фізики у формі ЗНО має свої унікальні особливості як у частині підготовки абітурієнтів до них, так і в самому процесі проведення іспиту та оцінюванні його результатів. У зв’язку з цим, у статті описана розроблена методика навчання на курсах доуніверситетської підготовки вступників як у частині теоретичних знань, навичок та вмінь їх практичного застосування, так і розуміння формату формулювання тестових питань, точного, вичерпаного та швидкого надання на них відповіді, що сприяє успішному складанню письмового іспиту ЗНО.
- ДокументМетодичні аспекти управління самостійною роботою студентів заочної форми навчання(Slovak international scientific journal, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаЗаочна форма навчання ґрунтується на самостійному опрацюванні навчального матеріалу тими, хто навчається. Бо заочно виявляють бажання навчатися особи, які працюють та вже мають певний рівень освіти. До навчання їх спонукають постійні зміни у сучасному ринку праці, потреби кар’єрного зростання, бажання підвищити свій професійний рівень, необхідність перекваліфікації, задоволення своїх психологічних та духовних потреб. Хоча студенти заочної форми навчання не мають постійного контакту з викладачем, на відміну від студентів денної форми, їхнє самостійне навчання має бути системним та керованим. У цьому зв’язку, розроблено методичну систему управління самостійною роботою студентів-заочників, що координує та стимулює їх до систематичної поза аудиторної самостійної роботи; підвищує рівень об’єктивності оцінювання знань студентів; підсилює зворотній зв’язок на визначених етапах навчання; покращує систему контролю знань і, як наслідок, можливість більш адекватного коригування навчального процесу; підвищує відповідальність студентів за результати навчальної діяльності.
- ДокументМетодичні особливості дистанційного викладання фізики(ScientificWorldJournal, 2024-01) Кузнєцова, Олена ЯківнаУ статті описані методичні особливості проведення лекційних, практичних і лабораторних занять з фізики в умовах дистанційного навчання. Показано, що суттєвою перевагою віртуальних лабораторій є те, що застосовування комп’ютерного моделювання дає можливість студентам візуалізувати фізичні явища, які в принципі не придатні для спостереження, або самим зібрати із запропонованого обладнання установку для проведення певного експерименту, або змінити параметри експерименту і на екрані побачити результати, або замінити певний елемент цієї установки і спостерігати на екрані як змінюється вимірювана величина, що розвиває їх абстрактне мислення і наукову уяву, робить процес навчання яскравішим, цікавішим та захоплюючим, вмотивовує до вивчення фізики.
- ДокументМетодичні особливості дистанційного викладання фізики(ScientificWorldJournal, 2024-01) Кузнєцова, Олена ЯківнаУ статті описані методичні особливості проведення лекційних, практичних і лабораторних занять з фізики в умовах дистанційного навчання. Показано, що суттєвою перевагою віртуальних лабораторій є те, що застосовування комп’ютерного моделювання дає можливість студентам візуалізувати фізичні явища, які в принципі не придатні для спостереження, або самим зібрати із запропонованого обладнання установку для проведення певного експерименту, або змінити параметри експерименту і на екрані побачити результати, або замінити певний елемент цієї установки і спостерігати на екрані як змінюється вимірювана величина, що розвиває їх абстрактне мислення і наукову уяву, робить процес навчання яскравішим, цікавішим та захоплюючим, вмотивовує до вивчення фізики.
- ДокументМетодологія наукових досліджень : силабус навчальної дисципліни для спеціальності 105 Прикладна фізика і наноматеріали освітнього рівня "Магістр"(2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: ознайомлення здобувачів з теоретичними засадами і методологією організації наукових досліджень як основи ефективної підготовки і захисту магістерської дисертації, раціональної організації та проведення майбутньої науково-дослідної роботи і професійної діяльності. Предмет курсу: система знань, що висвітлює теоретичні засади і методологію організації наукових досліджень як специфічної сфери людської діяльності, організаційні основи та систему підготовки наукових кадрів в країні; методологічні основи наукового пізнання; типологію наукової інформації та основні види видань; організацію та основні етапи проведення наукового дослідження, обробку та оформлення результатів дослідження, структуру та зміст магістерської дисертації.
- ДокументМетодологія наукових досліджень : силабус навчальної дисципліни для здобувачів 014.08 Середня освіта (Фізика та астрономія ) 2023-2024 навчальний рік(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: ознайомлення здобувачів з теоретичними засадами і методологією організації наукових досліджень як основи ефективної підготовки і захисту магістерської дисертації, раціональної організації та проведення майбутньої науково-дослідної роботи і професійної діяльності.
- ДокументОптика : силабус навчальної дисципліни для здобувачів 014.08 Середня освіта (Фізика) 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності шляхом формування найповніших і цілісних уявлень про сучасну фізичну картину світу на основі цілеспрямованого і послідовного засвоєння змісту фундаментальних фізичних теорій, що включає в себе систему емпіричних фактів, фізичних понять, моделей, принципів, законів про сутність оптичних явищ у природі; формування наукового світогляду здобувачів, умінь практичного застосовування набутих знань, розвиток їх пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей, схильності до креативного мислення.
- ДокументОрганізація навчання фахівців спеціальності «Прикладна фізика» у сучасних умовах(Чернігівський державний педагогічний університет, 2015) Кузнєцова, Олена ЯківнаПодано аналіз особливостей підготовки студентів спеціальності «Прикладна фізика». Показано, що в умовах перетворення наукоємних технологій на товар, який на міжнародному ринку визначає загально цивілізаційний рівень розвитку кожної держави та її освіти, постає завдання підготовки фахівців, які володіють знаннями, вміннями, навичками та професійними компетенціями, необхідними для праці в ділянці наукоємних технологій та описано організаційно-методичні прийоми нової науково-рейтингової технології навчання, яка призначена для їхньої підготовки.
- ДокументОцінювання результатів самостійної роботи студентів з фізики в умовах дистанційного навчання(Scientific World Journal, 2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаВпродовж останніх років місце планової економіки в нашій державі посідають ринкові економічні відносини, змінилися спектр та структура пріоритетних галузей економіки внаслідок стрімкого розвитку та впровадження у виробництво наукоємних технологій. Конкурентоспроможним є випускник, який володіє поглибленою фундаментальною підготовкою, зокрема, з фізики, здатен до самостійного наукового мислення, добування новітньої фахової інформації, застосування її на практиці, та перетворення на комерційні проекти. Залучення студента до самоконтролю, надання вибору власної траєкторії навчання, яка спирається на характерні риси особистості та індивідуальні схильності до учіння, сприяє підвищенню вмотивованості до самостійної дослідницької діяльності, оволодіння новими знаннями та інтересу до вивчення фізики.
- ДокументРозвиток модульно-рейтингової технології навчання фізики в сучасних умовах євроінтеграції освіти(Імідж сучасного педагога, 2015) Кузнєцова, Олена ЯківнаПроаналізовані сучасні умови навчання фізики студентів авіаційних спеціальностей. Показано, що останні зумовлюють розрблення нових форм контролю результатів самостійної аудиторної та позааудиторної роботи студентів у модульно-рейтинговій технології та взагалі змісту навчання в курсі фізики.
- ДокументСпеціальний фізичний практикум : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 н. р. для спеціальності 014 Середня освіта (фізика)(2023) Кузнєцова, Олена ЯківнаМета курсу: набуття здобувачами фахової компетентності шляхом ознайомлення з експериментальними методами дослідження фізичних явищ та встановлення фундаментальних властивостей і закономірностей їх перебігу, вивчення конструктивних особливостей фізичних приладів та установок, самостійної перевірки на досліді фізичних закономірностей та наслідків з них; формування умінь практичного застосовування набутих знань, розвитку пізнавального інтересу, культури проведення експериментів, спостережливості, конструктивного мислення, активізації самостійності у роботі; залучення до самостійної навчально-наукової роботи та набуття потрібної теоретичної і практичної підготовки для проведення факультативних занять у школі. Предмет курсу: система наукових, методологічних і світоглядних знань, що складає основу дослідницької роботи і технічно грамотного вимірювання фізичних величин, поєднання теорії з практикою, поглиблення, розширення і обґрунтування теоретичного курсу предмета.