Перегляд за Автор "Лопатіна, Ганна Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 31
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАкадемічна свобода в Україні під час війни: виклики університетів окупованих міст та напрями відновлення(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Попова, Анастасія Сергіївна; Цибуляк, Наталя Юріївна; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Сичікова, Яна ОлександрівнаУ статті детально досліджується вплив окупації та військового конфлікту на академічну свободу в Україні. Особливий акцент зроблено на ті виклики та обставини, які виникли перед освітянами та студентами Бердянського державного педагогічного університету в період окупації. При цьому основний акцент робиться на прямих порушеннях академічної свободи та базових її принципів – свободи досліджень, викладання та отримання знань. Детально аналізуються різні аспекти цих порушень, зокрема такі, як затримання вчених і студентів, примусова релокація університету, обмеження в доступі до освітніх ресурсів та наукової інформації, а також психологічний та фізичний тиск, що застосовувався проти академічної спільноти. Стаття також акцентує увагу на потенційних стратегіях та механізмах захисту академічної свободи, пропонуючи конкретні рекомендації та напрями дій, що включають реінтеграці та підтримку академічних працівників і здобувачів, правову рамуа, транспарентність та залученість, громадську участь, підтримку науково-дослідницьких проєктів, розвиток громадської освіти, цілісний підхід до академічної свободи, а також механізми дій, що включають моніторинг та звітність, механізми реагування, міжнародну співпрацю, зміцнення академічних спільнот, підтримку ініціатив молоді, наголос на міждисциплінарності, цілісний підхід до академічної свободи та освіти як інструменту миру. Ця стаття підкреслює, що подолання системних порушень академічної свободи вимагає спільних зусиль національного та міжнародного співтовариства, а також створення механізмів, що захищали б і підтримували освітян в умовах конфлікту.
- ДокументАктивізація мовлення мовчазних дітей(БДПУ, 2023) Єріна, О. В.; Лопатіна, Ганна ОлександрівнаУ цій роботі було розглянуто проблему мовленнєвого розвитку мовчазних дітей. Було проаналізовано причини цієї проблеми, а також методи та прийоми, що допомагають вирішити її. The problem of speech development was considered in this work silent children The causes of this problem were analyzed, as well as methods and techniques that help to solve it.
- ДокументДіяльність Інклюзивно-ресурсного центру в умовах воєнного стану(БДПУ, 2023) Лисенко, Л. М.; Лопатіна, Ганна ОлександрівнаРозглянуто основні аспекти діяльності інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) в умовах воєнного стану.
- ДокументЗбагачення активного словника дітей з порушеннями мовлення в процесі ігрової діяльності(БДПУ, 2023) Руденко, Т. І.; Лопатіна, Ганна ОлександрівнаСхарактеризовано особливості формування активного словника у дітей з порушенням мовлення. Запропоновано ігри для збагачення словника дитини з порушенням мовлення.
- ДокументКонсультативна діяльність фахівців ІРЦ(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни є підготовка здобувачів вищої освіти до професійної діяльності в сфері спеціальної та інклюзивної освіти, надання ресурсної підтримки та консультування різних груп бенефеціарів. Предметом цієї дисципліни є основи консультативної психології, особливості роботи в сфері інклюзивної та спеціальної освіти, методи і прийоми ресурсної підтримки, інтерактивні форми консультування, а також професійні стандарти та етичні принципи.
- ДокументКорекція заїкання у дорослих осіб за допомогою масажу(БДПУ, 2023) Єрмакова, К. А.; Лопатіна, Ганна ОлександрівнаУ цій роботі розглянуто проблему корекції заїкання за допомогою масажу. Доведено, що логопедичний масаж покращує самооцінку та самопочуття дорослої людини, збільшує її соціальну активність та забезпечує більш ефективну комунікацію з оточуючими, а отже, впливає на покращення якості життя та комунікаційні навички. Запропоновано вправи логопедичного масажу.
- ДокументЛогопедія : силабус освітнього компонента за освітньою програмою «Логопедія. Спеціальна психологія» на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни є озброєння здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти системою загальнодидактичних та спеціальних професійних знань, формування уявлень про причини, механізми, засоби попередження, виявлення та усунення різних мовленнєвих порушень у дітей та дорослих, що забезпечують повноцінний загальний особистісний розвиток дітей, їх подальше успішне навчання та освіту. Предметом цієї дисципліни є вивчення базових принципів і методик навчання, які застосовуються у роботі з дітьми та дорослими з мовленнєвими порушеннями; вивчення різних типів мовленнєвих порушень, їхніх причин, симптомів та діагностики; освоєння практичних методик і інструментів для виявлення, діагностики та корекції мовленнєвих порушень; методи та засоби для попередження мовленнєвих порушень, включаючи ранню діагностику та втручання; вивчення взаємозв'язку мовленнєвих порушень з психічним і соціальним розвитком особистості; інтеграція з іншими дисциплінами; способи оцінки ефективності методів корекції та навчання; аналіз конкретних випадків з життя для кращого розуміння теорії та практики.
- ДокументМетодика роботи з дітьми з емоційно-поведінковими порушеннями : силабус освітнього компонента за освітньою програмою «Логопедія. Спеціальна психологія» на 2023–2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів вищої освіти з основними принципами та підходами до роботи з дітьми, що мають емоційно-поведінкові порушення; розвиток навичок та компетенцій для ефективного виявлення, оцінки та корекції емоційно-поведінкових порушень; підготовка майбутніх фахівців до розробки та реалізації індивідуальних корекційних планів та стратегій взаємодії з цією категорією дітей. Предметом цієї дисципліни є вивчення різноманітних емоційно-поведінкових порушень у дітей, включаючи їх причини, прояви та вплив на розвиток та навчання. Вона охоплює комплексні підходи до оцінки цих порушень, планування та впровадження цілеспрямованих втручань, а також використання терапевтичних технік, адаптованих до індивідуальних потреб. Додатково, дисципліна зосереджена на розвитку співпраці з сім'ями, освітянами та іншими фахівцями для підтримки соціального, емоційного та академічного зростання дитини. Вона також включає дослідження актуальних наукових робіт, практик, заснованих на доказовій базі, та політичних аспектів, пов'язаних з освітою та лікуванням дітей з емоційно-поведінковими порушеннями. Метою є надання студентам глибокого розуміння складностей, які виникають, та навичок, необхідних для здійснення позитивного впливу на життя постраждалих дітей.
- ДокументМетодика роботи з дітьми з порушеннями мовлення: силабус освітнього компонента за освітньою програмою «Логопедія. Спеціальна психологія» на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти першого рівня глибокого розуміння логодидактичних і психофізіологічних основ навчання рідної мови та мовлення, а також озброєння їх ефективними методами та прийомами роботи з особами з функціонально-мовленнєвими труднощами. Предметом цієї дисципліни є вивчення теоретичних і практичних аспектів діагностики та корекції мовленнєвих порушень у дітей.
- ДокументМетодичні рекомендації до виконання, оформлення та захисту курсових робіт для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна Олександрівна; Цибуляк, Наталя ЮріївнаМетодичні рекомендації до виконання, оформлення та захисту курсових робіт для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта складені на основі «Положення про організацію освітнього процесу в Бердянському державному педагогічному університеті», «Положення про академічну доброчесність у Бердянському державному педагогічному університеті»
- ДокументМистецтво в окупації. Рефлексія(2023) Сичікова, Яна Олександрівна; Ковачов, Сергій Сергійович; Цибуляк, Наталя Юріївна; Попова, Анастасія Сергіївна; Лопатіна, Ганна ОлександрівнаЦей проєкт був спрямований на дослідження мистецтва в умовах окупації, на виявлення викликів, які постали перед митцями з окупованих міст, а також на дослідження ефекту вигорання. Ми висвітлили неймовірні історії митців та діячів культури, які проживали в окупації, а зараз є внутрішньо переміщеними особами. Ця книга зосереджена на митцях міста Бердянськ, який все ще окупований на день її видання. На основі проведених інтерв'ю ми показали роздуми, рефлексії, а також твори митців, які певний час знаходились в окупації. Ми не могли мовчати мали говорити про складні умови, в яких опинилося мистецтво під час війни. Це необхідно для розуміння людством глобальної потреби збереження культурної спадщини. Також ми розмірковували про тренди мистецтва України під час боротьби за свою незалежність. У цьому проєкті ми продемонстрували, як змінювались цінності та мотиви українських митців під час війни. Тепер сюжети мистецьких творів розказують про боротьбу українського народу проти загарбників. Тепер меседжами творчості є заклики про підтримку України в ці важкі часи. Все більше у творах українських митців присутня українська символіка, що свідчить про ідентичність української культури. Війна закінчиться, і поступово будуть з'являтися інші сюжети, суспільство повернеться до звичних цінностей, однак ще довго в роботах українських авторів будуть присутній біль та незламність українського народу.
- ДокументНаскрізна програма практики ОПП „Логопедія. Спеціальна психологіяˮ для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна ОлександрівнаУ наскрізній програмі практики ОПП „Логопедія. Спеціальна психологіяˮ схарактеризовані структура та зміст педагогічної практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта, висвітлена послідовність виконання завдань, визначені особливості кожного виду практики, представлені зразки оформлення необхідних матеріалів педагогічної практики. Стане у нагоді для керівників практик, викладачів, які здійснюють методичне керівництво практиками, здобувачів вищої освіти, учителів-логопедів, учителів-дефектологів, які приймають практикантів на базах практик.
- ДокументНейрологопедія та нейрокорекція : силабус освітнього компонента за освітньою програмою «Логопедія. Спеціальна психологія» на 2023–2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни є поглиблення знань студентів з логопедії та спеціальної психології та надання їм необхідних компетенцій для успішної роботи з особами, які потребують нейрологопедичної допомоги; формування цілісного (гештальтного) розуміння патологічних феноменів у межах мовленнєвої та інших вищих психічних функцій, що дозволить більш точно, всебічно і з урахуванням нових досягнень нейронаук зрозуміти причини порушень мовлення, а саме їх мозкових механізмів й визначити способи професійної допомоги дітям та дорослим. Предметом цієї дисципліни є вивчення мозкових механізмів, які лежать в основі розвитку і функціонування мовленнєвих та інших вищих психічних функцій, а також розробка та застосування методик нейрологопедичної допомоги для осіб з порушеннями в цих сферах; основних патологічних змін у мовленнєвих та суміжних процесах, зокрема, з урахуванням новітніх наукових досліджень та відкриттів у галузі нейронаук; педагогічних, психологічних та медичних аспектів діагностики, корекції та реабілітації осіб з порушеннями мовленнєвого розвитку в умовах інклюзивної освіти.
- ДокументНейрологопедія та нейрокорекція : силабус освітнього компонента за освітньою програмою «Логопедія. Спеціальна психологія» на 2023–2024 навчальний рік (4 курс)(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни є поглиблення знань студентів з логопедії та спеціальної психології та надання їм необхідних компетенцій для успішної роботи з особами, які потребують нейрологопедичної допомоги; формування цілісного (гештальтного) розуміння патологічних феноменів у межах мовленнєвої та інших вищих психічних функцій, що дозволить більш точно, всебічно і з урахуванням нових досягнень нейронаук зрозуміти причини порушень мовлення, а саме їх мозкових механізмів й визначити способи професійної допомоги дітям та дорослим. Предметом цієї дисципліни є вивчення мозкових механізмів, які лежать в основі розвитку і функціонування мовленнєвих та інших вищих психічних функцій, а також розробка та застосування методик нейрологопедичної допомоги для осіб з порушеннями в цих сферах; основних патологічних змін у мовленнєвих та суміжних процесах, зокрема, з урахуванням новітніх наукових досліджень та відкриттів у галузі нейронаук; педагогічних, психологічних та медичних аспектів діагностики, корекції та реабілітації осіб з порушеннями мовленнєвого розвитку в умовах інклюзивної освіти.
- ДокументПорушення академічної свободи в умовах війни: кейс Бердянського державного педагогічного універстету(БДПУ, 2023) Попова, Анастасія Сергіївна; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Цибуляк, Наталя ЮріївнаУ статті досліджується вплив окупації та конфлікту на академічну свободу в Україні, з акцентом на проблеми, з якими зіштовхнулись освітяни та здобувачі Бердянського державного педагогічного університету під час окупації. Зокрема розглядається порушення принципів свободи досліджень, викладання та отримання знань. Аналізуються конкретні виклики, з якими стикалися здобувачі та академічний персонал, включаючи затримання, примусову релокацію, втрату доступу до ресурсів, і психологічний та фізичний тиск.
- ДокументПроблема вигорання у спеціальних педагогів(БДПУ, 2023) Місяць, Я. М.; Лопатіна, Ганна ОлександрівнаСхарактеризовано прояви синдрому «вигорання» у спеціальних педагогів , наголошено на необхідності особливої уваги з боку менеджменту та психологів до його профілактики та подолання на основі результатів аналізу стрес-факторів організаційного середовища, психодіагностики особистісних характеристик стійкого до стресу персоналу.
- ДокументРозвиток навичок самостійності у дітей з аутизмом(БДПУ, 2023) Гуміна, А.О.; Лопатіна, Ганна ОлександрівнаСхарактеризовано особливості розвитку навичок самостійності у дітей з аутизмом.
- ДокументСенсорна інтеграція в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами : силабус освітнього компонента за освітньою програмою «Спеціальна освіта» на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна Олександрівна; Єфименко, Микола МиколайовичМетою викладання навчальної дисципліни є формування системи теоретичних знань, набуття практичних вмінь, навичок та методичних аспектів застосування сенсорної інтеграції в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Предметом цієї дисципліни є вивчення основних принципів, методів та технік сенсорної інтеграції, їх роль та значимість у корекційному навчанні та реабілітації дітей з особливими освітніми потребами, а також методики впровадження цих підходів у педагогічний процес.
- ДокументСилабус освітнього компонента «Логопедичний масаж та гімнастика» за освітньою програмою «Логопедія. Спеціальна психологія» для 3 курсу спеціальності 016 Спеціальна освіта на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів вищої освіти з сучасною логопедичною технологією формування вимовної сторони мовлення – логопедичним масажем. Предметом цієї дисципліни є комплексний підхід до вивчення та практичного застосування логопедичного масажу та гімнастики як ефективних методів логопедичної корекції.
- ДокументСилабус освітнього компонента «Логопедичний масаж та гімнастика» за освітньою програмою «Логопедія. Спеціальна психологія» на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Лопатіна, Ганна ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів вищої освіти з сучасною логопедичною технологією формування вимовної сторони мовлення – логопедичним масажем. Предметом цієї дисципліни є комплексний підхід до вивчення та практичного застосування логопедичного масажу та гімнастики як ефективних методів логопедичної корекції.