Перегляд за Автор "Попова, Анастасія Сергіївна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 122
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументSoft skills у структурі професійної компетентності фахівця із соціальної роботи(БДПУ, 2020) Попова, Анастасія СергіївнаУ статті розглянуто Soft skills у структурі професійної компетентності фахівця із соціальної роботи
- ДокументАкадемічна свобода в Україні під час війни: виклики університетів окупованих міст та напрями відновлення(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Попова, Анастасія Сергіївна; Цибуляк, Наталя Юріївна; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Сичікова, Яна ОлександрівнаУ статті детально досліджується вплив окупації та військового конфлікту на академічну свободу в Україні. Особливий акцент зроблено на ті виклики та обставини, які виникли перед освітянами та студентами Бердянського державного педагогічного університету в період окупації. При цьому основний акцент робиться на прямих порушеннях академічної свободи та базових її принципів – свободи досліджень, викладання та отримання знань. Детально аналізуються різні аспекти цих порушень, зокрема такі, як затримання вчених і студентів, примусова релокація університету, обмеження в доступі до освітніх ресурсів та наукової інформації, а також психологічний та фізичний тиск, що застосовувався проти академічної спільноти. Стаття також акцентує увагу на потенційних стратегіях та механізмах захисту академічної свободи, пропонуючи конкретні рекомендації та напрями дій, що включають реінтеграці та підтримку академічних працівників і здобувачів, правову рамуа, транспарентність та залученість, громадську участь, підтримку науково-дослідницьких проєктів, розвиток громадської освіти, цілісний підхід до академічної свободи, а також механізми дій, що включають моніторинг та звітність, механізми реагування, міжнародну співпрацю, зміцнення академічних спільнот, підтримку ініціатив молоді, наголос на міждисциплінарності, цілісний підхід до академічної свободи та освіти як інструменту миру. Ця стаття підкреслює, що подолання системних порушень академічної свободи вимагає спільних зусиль національного та міжнародного співтовариства, а також створення механізмів, що захищали б і підтримували освітян в умовах конфлікту.
- ДокументВикористання гейміфікації в системі соціально-психологічної адаптації підлітків-вимушених переселенців(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Мицик, Ганна Михайлівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Богданова, МирославаУ статті викладено власний погляд на проблему соціально-психологічної адаптації підлітків, які внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України стали вимушеними переселенцями. Схарактеризовано важливість вивчення досвіду зарубіжних колег щодо використовуваних ними методів (заходів), які дозволяють підлітку-вимушеному переселенцю більш швидше адаптуватися до нового освітнього середовища в незнайомій йому країні. Проаналізовано сутнісні характеристики соціально-психологічної адаптації підлітків-вимушених переселенців. Зазначено, що провідним інститутом, який забезпечує належні умови соціально-психологічної адаптації підлітків – вимушених переселенців, є школа. Обґрунтовано доцільність використання в умовах школи методу гейміфікації як способу впливу на процес соціально-психологічної адаптації підлітків – вимушених переселенців, зваживши на їх інтереси, захоплення цифровими засобами та постійне користування Інтернетом. Висвітлені структурні елементи методу гейміфікації в освітньому процесі, вказано на його переваги. Визначено основні завдання соціально-психологічної адаптації підлітків засобами гейміфікації (субкультурна ідентифікація, самоактуалізація, емоційне співналаштування). Представлено алгоритм впровадження та використання методу гейміфікації у цьому процесі. Наголошено на доцільності створення якісного освітнього контенту, схарактеризовано його елементи (динаміка, механіка та компоненти). Підкреслюється важливість ролі вчителя при застосуванні методу гейміфікації. Акцентовано, що професійна компетентність педагогічного та соціального працівника при цьому розглядається як необхідна умова досягнення цілей, зумовлених використанням гейміфікації. У контексті удосконалення методів, які б забезпечували ефективність соціально-психологічної адаптації підлітків, які є вимушеними переселенцями на етапі їх навчання в школі, визнано, що досить важливим є поширення власних напрацювань щодо цього.
- ДокументВплив особливостей покоління Z на сучасну професійну орієнтацію(БДПУ, 2020) Попова, Анастасія СергіївнаУ статті схарактеризовано вплив особливостей покоління Z на сучасну професійну орієнтацію
- ДокументВпровадження дистанційної та змішаної освіти в університетах Україні: вплив пандемії та війни(БДПУ, 2023) Попова, Анастасія Сергіївна; Сичікова, Яна Олександрівна; Ковачов, Сергій СергійовичУ статті проаналізовано впровадження дистанційного та змішаного навчання в систему вищої освіти України, ураховуючи вплив пандемії COVID-19 та війни. Дослідження розглядає три ключові етапи: вимушене дистанційне навчання, змішаний формат навчання і змішано-дистанційний формат. Аналізуються виклики, з якими стикаються українські університети та студенти в контексті динаміки змін у навчальному процесі.
- ДокументВідеохостинг YouTube як засіб інформаційно-культурної соціалізації дітей молодшого шкільного віку(Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАН України, 2021) Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Сизоненко, Ірина Геннадіївна; Петровська, Катерина Володимирівна; Гуренко, Ольга ІванівнаУ науковій статті обґрунтовані теоретико-практичні засади інформаційно-культурної соціалізації дітей молодшого шкільного віку засобом відеохостингу YouTube. Здійснено уточнення поняття «інформаційно-культурна соціалізація дітей молодшого шкільного віку засобом відеохостингу YouTube», яке полягає в інтеграції особистості до сучасного інформаційного Інтернет-суспільства, формуванні Інтернет-культури, засвоєнні соціально-моральних норм і цінностей, що транслюються дитиною молодшого шкільного віку під впливом Інтернет-середовища та проєктуються під час взаємодії з різними інститутами соціалізації, у процесі прийняття рішень, вибору освітньої траєкторії. Схарактеризовано компоненти (ціннісно-інформаційний, гносеологічно-інформаційний, соціалізувальний), критерії, показники та рівні сформованості інформаційно-культурної соціалізації особистості. З метою здійснення соціально-педагогічної діяльності з питання інформаційно-культурної соціалізації дітей молодшого шкільного віку засобом відеохостингу YouTube визначена та схарактеризована модель цього процесу, метою якої є соціалізація дітей молодшого шкільного віку засобом відеохостингу YouTube шляхом формування інформаційно-технологічних знань, усвідомленого ставлення до Інтернет-інформації; розвиток креативних умінь та навичок, розширення соціальних зв’язків у процесі взаємодії з іншими Інтернет-користувачами; виховання інформаційної культури та культури поведінки в Інтернет-мережі. Авторами запропонована технологія відеобукінгу, яка може використовуватись соціальним педагогом у межах профілактичної, соціально-виховної, соціалізаційної діяльності учнів. У статті описана процедура організації роботи з упровадження технології відеобукінгу в освітній процес, яка передбачала три етапи. Експериментально перевірено ефективність упровадження розробленої моделі та технології відеобукінгу в освітній процес закладів освіти.
- ДокументГлобальні стандарти професійної підготовки соціальних працівників в контексті вітчизняної освітньої практики(ХНУ, 2022) Попова, Анастасія СергіївнаУ статті проаналізовані глобальні стандарти професійної підготовки соціальних працівників в контексті вітчизняної освітньої практики
- ДокументДеякі аспекти cистеми професійного розвитку соціальних працівників у провінції Канади Онтаріо(БДПУ, 2021) Попова, Анастасія СергіївнаУ статті визначено окремі аспекти системи професійного розвитку соціальних працівників-практиків у провінції Канади Онтаріо на основі Програми безперервної компетенції. Схарактеризовано загальну структуру професійних організацій Канади у галузі соціальної роботи, яка опікується системою професійного розвитку. Визначено, що до неї відносять фахові (національні та провінційні) та освітні організації, основною метою діяльності яких є створення стандартів професійної діяльності та забезпечення якості системи соціального обслуговування. Проаналізовано загальну структуру Програми безперервної компетенції соціальних працівників в Онтаріо.
- ДокументДистанційне та змішане навчання в університетах України: рефлексії щодо їх впровадження у мирний та воєнний час(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Попова, Анастасія Сергіївна; Сичікова, Яна Олександрівна; Цибуляк, Наталя Юріївна; Лопатіна, Ганна Юріївна; Ковачов, Сергій Сергійович; Попов, ПилипУ статті схарактеризовано особливості організації дистанційного та змішаного навчання в університетах України на основі внутрішніх рефлексій та систематизації загальнонаціонального досвіду їх упровадження у мирний час та в контексті війни. Проаналізовано підходи до розуміння дистанційного й змішаного навчання та визначено специфіку українського контексту. Визначено етапи розвитку дистанційного та змішаного навчання в Україні, починаючи з 2000 р. У фокусі дослідження виділено три основні етапи: примусове дистанційне навчання, змішаний формат навчання та змішаний формат дистанційного навчання. Досліджено специфіку використання дистанційно-змішаного навчання для різних груп університетів, поділ яких обумовлено картою бойових дій. Доведено, що стрімкий перехід до дистанційного та змішаного навчання дозволив чітко окреслити як переваги цих форм (доступність та гнучкість, розширення можливостей університетів, викладачів та здобувачів, перехід на сучасні технології), так і оголити недоліки (недостатність фінансування, брак технічних ресурсів, доступу до ліцензованого програмного забезпечення, адаптація навчальних курсів до дистанційного формату з урахуванням специфіки та можливостей кожного університету) й виклики (якість освіти, наявність технічної інфраструктури, соціальна взаємодія, підготовка викладачів та здобувачів). Визначено, що український контекст упровадження дистанційного та змішаного навчання має свою специфіку, яка наразі обумовлена стрімкістю, невизначеністю й нерівністю умов, у яких опинилися учасники освітнього процесу. Результати дослідження свідчать, що дистанційна та змішана освіта в університетах України є потужним інструментом для покращення доступності та якості освіти, однак у той же час складним процесом, який вимагає глибокого аналізу, узгодженості, підготовки та залучення всіх зацікавлених сторін задля його зосередженості на потребах учасників освітнього процесу.
- ДокументДосвід використання медіації у скандинавських країнах: можливості для вітчизняних медіаційних практик у галузі соціальної роботи(Ternopil-Aberdeen, 2021) Попова, Анастасія Сергіївна; Тургенєва, Анастасія ОлександрівнаThe article reveals the possibilities of mediation in various spheres of life in the Scandinavian countries (Sweden, Denmark, Norway, Finland). The author analyzes the basic concepts of "conflict" and "mediation" in scientific and legal discourse. It is established that mediation is a method of empowering people to make informed decisions, which is ultimately the global goal of the social work profession, to teach the client to take responsibility, act, be an active member of society. The relationship between mediation and social work is substantiated, and the relevance of studying the Scandinavian countries experience in the field of mediation is determined. The author studies the historical aspects of the mediation appearance and development in the Scandinavian countries. In the Scandinavian countries, system of mediation consists of the three main dimensions – theoretical models of mediation, a practical system of mediation and mediation in action, and their direct relationship has been proven. The main theoretical models of mediation (evaluative, reflexive, facilitative, transformational) are characterized. It is established that the practical system of mediation functions has been realized in three planes - the system of communal mediation (community mediation, multicultural mediation, neighborhood mediation, school mediation, street mediation), mediation system in legal context (court-connected mediation, lawyer mediation, victim-offender mediation, family and child mediation), other mediation systems (workplace mediation, commercial mediation, international mediation, environmental mediation). The peculiarities of the organizational aspects of mediation in practice are analyzed and the main techniques used in the framework of theoretical models of mediation in practice are characterized. Constructive ideas of borrowing the Scandinavian countries experience in the context of the introduction of mediation practices in social work in Ukraine are identified
- ДокументДосвід Канади у впровадженні інклюзивної освіти(Запорізький національний університет, 2021) Попова, Анастасія СергіївнаУ статті подано огляд досвіду Канади у впровадженні інклюзивної освіти
- ДокументДіти з соціальними проблемами як категорія дітей з особливими освітніми потребами(Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2021) Попова, Анастасія СергіївнаУ статті розглядаються діти з соціальними проблемами як категорія дітей з особливими освітніми потребами
- ДокументЕфективні засоби та переваги візуальної комунікації у роботі зі студентами(БДПУ, 2023) Романов, Роман; Попова, Анастасія СергіївнаУ статті визначено основні засоби візуальної комунікації у роботі зі студентами, схарактеризовано можливості та переваги їх застосування.
- ДокументЗагальна характеристика початкового рівня професійної компетентності соціального працівника у сфері соціальної роботи в Канаді(БДПУ, 2022) Попова, Анастасія СергіївнаУ статті схарактеризовано загальна характеристика початкового рівня професійної компетентності соціального працівника у сфері соціальної роботи в Канаді. Автором представлено аналіз вимог до професії на основі Національного класифікатора професій та Профілю початкового рівня компетентності соціального працівника у сфері соціальної роботи в Канаді. Визначено групи основних компетентностей соціального працівника, що складають «піраміду компетентностей» (особистісні компетентності, загальні компетентності, професійні компетентності початкового рівня, компетентності просунутого професійного рівня). Деталізована структура професійної компетентності соціального працівника із врахуванням шести основних сфер його діяльності (застосування етичних стандартів, проведення оцінювання, планування заходів, надання послуг, удосконалення політики та практики, залучення до рефлексивної практики та професійного розвитку)
- ДокументЗагальні засади державної підтримки людей похилого віку в Канаді(Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, 2021) Попова, Анастасія СергіївнаУ статті розкриваються загальні засади державної підтримки людей похилого віку у Канаді. Автором проаналізовано сучасний стан демографічного старіння населення в Україні та Канаді. Схарактеризовано основні державні програми підтримки людей похилого віку та систематизовано їх за рівнем підтримки. Проаналізовано канадську Стратегію підтримки людей похилого віку, яка розроблена з метою створення рівних умов участі кожного канадця у суспільній діяльності задля формування спільного добробуту без дискримінації за ознакою віку. Визначено основні принципи (доступність медичних та соціальних послуг, «соціальну різноманітність» як особистий капітал, варіативність вибору, економічну виправданість та якість) та підходи (незалежні, продуктивні та активні громадяни, здорове та активне життя, стаціонарний догляд, підтримка опікунів) впровадження стратегії.
- ДокументЗагальні підходи та особливості освітньої політики та акредитаційних стандартів у сфері професійної підготовки соціальних працівників у Канаді(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Попова, Анастасія СергіївнаУ статті розглянуто загальні підходи та особливості до освітньої політики та акредитаційних стандартів у сфері професійної підготовки соціальних працівників у Канаді. Автором здійснено категоріальний аналіз поняття «соціальна робота» на основі аналізу положень законів окремих провінцій та територій. Визначено, що цей термін трактується у всіх документах майже однаково і визначається як професійна діяльність, метою якої є надання якісних соціальних послуг, основою яких є ґрунтовна професійна підготовка соціальних працівників, яка здійснюється в університетах Канади на бакалаврському, магістерському та дослідницькому рівнях та високопрофесійні соціальні працівники. Виявлено, що основою якісної та ґрунтовної освіти у сфері соціальної роботи є чітка та законодавча врегульована освітня політика на загальноканадському рівні щодо професійної підготовки соціальних працівників; високі акредитаційні стандарти та вимоги до освітніх програм, що регулюються відповідно до документу «Освітня політика та акредитаційні стандарти» Канадської асоціації освіти з питань соціальної роботи і ґрунтуються на положеннях Глобальних стандартів професійної підготовки соціальних працівників Міжнародної федерації соціальних працівників та Міжнародної асоціації шкіл соціальної роботи. Автором схарактеризовано загальний зміст документу «Освітня політика та акредитаційні стандарти» та визначено загальні підходи до проведення акредитацій освітніх програм у сфері соціальної роботи. Виявлено організаційні та змістові особливості освітньої політики та акредитаційних стандартів професійної підготовки соціальних працівників у Канаді. Коротко схарактеризовано спільності та відмінності у процедурі акредитації освітніх програм України та Канади. Виявлено можливості застосування конструктивних ідей канадського досвіду в українській освітній практиці.
- ДокументЗасоби та методи асинхронного навчання при підготовці наноінженерів до професійної діяльності(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Ковачов, Сергій Сергійович; Сичікова, Яна Олександрівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Богданов, Ігор ТимофійовичСтаття присвячена розгляду сучасних досягнень технологій асинхронного навчання та можливостей їх застосування при підготовці майбутніх наноінженерів до продуктивної професійної діяльності в сучасних умовах. У статті розглядається низка інноваційних технологій, включаючи онлайн-навчання, віртуальну та доповнену реальність, штучний інтелект та машинне навчання, технологію блокчейн та Інтернет речей (IoT). Метою статті є оцінка доцільності та ефективності цих технологій у активізації підготовки наноінженерів до професійної діяльності. Ми прагнули проаналізувати потенційні переваги та недоліки кожної технології та те, як їх можна інтегрувати в процес підготовки майбутніх наноінженерів для створення новітніх матеріалів подвійного призначення в умовах асинхронного навчання. Стаття також прагне надати практичні рекомендації та ідеї щодо ефективного використання асинхронного навчання у підготовці майбутніх фахівців у галузі наноматеріалознавства особливо враховуючи нові реалії, у яких опинилася Україна. Ґрунтовний аналіз показав, що асинхронне навчання має потенціал бути ефективним і результативним засобом надання профільної освіти в галузі наноінженерії, пропонуючи гнучкість, масштабованість і здатність пристосовуватися до напружених графіків. У статті розглядається наявна література з даної теми з урахуванням останніх досягнень і сучасного стану галузі. На основі аналізу та порівняння різних джерел автори приходять до висновків про потенціал кожної технології для підтримки асинхронного навчання при підготовці наноінженерів. У статті також надано рекомендації щодо подальших досліджень у цій галузі та щодо розробки більш ефективних освітніх програм для майбутніх наноінженерів, які дозволять їм залишатися конкурентоспроможними та готовими до викликів і можливостей майбутнього.
- ДокументЗміст і форми організації підготовки соціальних працівників до роботи з мігрантами в університетах Швеції(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2017) Попова, Анастасія СергіївнаThe purpose of the article is to identify the features of the content and the characteristics of the forms of organization of social workers’ training to work with migrants in Sweden. Based on the use of theoretical methods, such as analysis, synthesis, comparison, generalization and systematization, the author has found out the content of the social workers’ training to work with migrants is based on curricula and plans and has determined by the trends of international and national social and migration policy and social work, the peculiarities of the legislative regulation of educational, social and migration processes, active cooperation of universities with professional organizations, using the advanced world experience in social work through the international exchange of students, teachers and researchers. In the article the author has determined that content of social workers’ training depends on the cycle of training and the qualifications requirements. The analysis has showed that content of the professional social workers’ training to work with migrants is field-specific and covers the study of a complex of issues from social policy to specific technologies of social work with a particular migrant’s problem, which are based on the historical and contemporary experience of Sweden and other countries of the world. It is established that the special feature of the Swedish system of social workers’ training to work with migrants is its practical orientation, which manifests itself in the optimal use of various forms and methods of training, which are aimed at combination of theoretical and reproduction of practical tasks. This form of work contributes to the development of students’ skills, which are reflected in solving life problem situations, folding cases and plans for working with different categories of migrants. The prospect of further research is the identification of positive experience in organizing the social workers’ training in the context of the adult education system.
- ДокументМетодологія науковий досліджень і грантово-проєктної діяльності : силабус на 2023–2024 н. р. для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти(БДПУ, 2023) Попова, Анастасія СергіївнаСилабус з дисципліни "Ментодологія наукових досліджень і грантово-проєктної діяльності" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота освітньо-професійної програми "Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація" на 2023-2024 н. р.
- ДокументМетодологія наукових досліджень : робоча програма на 2023–2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Попова, Анастасія СергіївнаРобоча програма освітнього компонента "Методологія наукових досліджень" за освітньою програмою «Соціальна педагогіка» на 2023-2024 н. р. Метою курсу є формування знань, умінь та навичок організовувати та проводити соціально-педагогічне дослідження із оформленням результатів у готовий науковий продукт у вигляді магістерської роботи. Предмет курсу: методологія науково-дослідницької діяльності здобувачів вищої освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота.