Випуск 10 (2016)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Випуск 10 (2016) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 36
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАвтобиографическая доминанта образа автора в повести Е. Гришковца “Реки”(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Белова, Ю. С.В статье рассматривается автобиографический аспект повести Евгения Гришковца “Реки”, как один из характерных признаков прозаических произведении автора. Гришковец сегодня все еще малоизучен в научных литературных кругах, вместе с тем, его произведения пронизаны не только виртуозным жонглированиям слов и символов, но и “привлекательной небрежностью” стиля, и тем, как автор описывает и обдумывает, прежде всего, “неизвестное, непонятное, шаткое”. Именно поэтому специфика писательской ипостаси Гришковца привлекает современных исследователей.
- ДокументАктуальність соціолінгвістичних змін у мові(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Собецька, НаталіяУ статті на матeрiалі українcької мови описується ряд новiтніх гeндерних iдеологій, оcобливоcтeй аcоцiативної повeдінки, наголошується на потребі вcебiчного наукового оcмислення cоцiостатeвої проблeматики, що впливає на стан культури мовлення та розвиток суспільства загалом.
- ДокументАналіз освітньо-кваліфікаційних характеристик у студентів гуманітарних спеціальностей з метою виховання духовно-моральних цінностей засобами літературного мистецтва(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Гуров, СергійУ статі розглядається аналіз освітньо-кваліфікаційних характеристики студентів гуманітарних спеціальностей з метою виховання духовно-моральних цінностей засобами літературного мистецтва. Основним завданням є дослідження можливості виховання духовно-моральних цінностей у студентів гуманітарних спеціальностей засобами літературного мистецтва. В статті визначено освітньо-кваліфікаційних характеристики галузі “гуманітарні науки” яка включає в себе наступні спеціальності у сучасному класифікаторі: (031) Релігієзнавство, (032) Історія та археологія, (033) Філософія, (034) Культурологія, (035) Філологія.
- ДокументВарианты формального респонсива в английском языке(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Суима, ИринаСтатья посвящена рассмотрению лексических и грамматических вариантов формальных респонсивных предложений, в которых представлен лишь самый общий – утвердительный или отрицательный ответ на поставленный вопрос. Рассмотрены структурные, семантические особенности изучаемых синтаксических единиц, а также специфика их функционирования в речи. Проанализированы основные модели построения утвердительного и отрицательного краткого ответа. Указано, что формальные респонсивные предложения являются не менее разнообразными, чем другие типы респонсивов.
- ДокументВремя и пространство как когнитивные метафоры в художественном мире В. Пелевина(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Титаренко, ЕленаВ статті аналізуються час і простір як когнітивні метафори в художньому світі В. Пєлєвіна. Хронотоп у творчих інтенціях письменника інтерпретується як категорія мислення. Особлива увага приділяється мові як ілюзорній знаковій системі, що програмує сприйняття та обмежує потенції розуміння. Досліджуються різні варіації, трансформації та функції метафоричних хронотопів, тяжіння їх до інтеграції в трансцендентні надметафори.
- ДокументВірші-писанки Костя Шишка: новаторський аспект у поетичній системі митця(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Назарук, І. В.У статті проаналізовано характерні риси зорової поезії волинського шістдесятника Костя Шишка. Митець створив абсолютно оригінальні твори в жанрі, якого не було в українській, та й у світовій літературі – це вірші-писанки, написані у 1970–1971 роках. Встановлено, що вони позначені різноманітністю тем і проблем, глибоким змістом, філософськими узагальненнями та ремінісценціями. Широка палітра образів, засобів поетичного мовлення, вдалі кольороназви розкривають багатство, посилюють емоційне забарвлення віршів, а відтак дають змогу відчути найтонші грані авторського стилю.
- ДокументДвобій із “клясиком”: традиційні моделі дантіани у памфлеті Ґео Шкурупія “Божественна комедія”(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Боговін, Ольга ВолодимирівнаУ статті подано розлогий огляд критичних праць, присвячених українському футуризму й творчості його яскравого представника Ґео Шкурупія. Зазначено зацікавленість сучасних дослідників літератури переважно прозовим спадком автора (романи “Двері в день”, “Жанна-батальйонерка”, “Міс Адрієна”). Проаналізовано специфіку використання традиційних моделей дантіани у поетичному памфлеті “Божественна комедія”.
- ДокументДистанційне навчання англійської мови студентів педагогічного ВУЗу(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Котлярова, Вікторія; Ткач, МаринаУ статті розглянуто основні поняття, моделі та характерні особливості дистанційного навчання. Обґрунтовано актуальність використання дистанційних технологій у навчанні англійської мови. Основний акцент зроблено на особливості організації навчального процесу з використанням дистанційних освітніх технологій під час навчання англійської мови. Представлено короткий огляд найбільш важливих служб, які можуть використовуватися в дистанційному навчанні.
- ДокументЗапозичення у словниковому складi французької мови. Параметри вивчення(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Косович, ОльгаУ статтi йдеться про динаміку процесу запозичення, аналiз семантичних зрушень, етапи асиміляції іншомовного слова та властиві кожному етапу диференційні ознаки асиміляції, структурно-семантичну еквівалентність запозиченого слова, прогнозування можливості закрiплення запозиченого слова у французькiй мові, що є проблемами, якi вимагають ретельного вивчення. Розглядаються новi тенденції адаптацiї новітніх англiцизмiв у систему французької мови. Наголошується на тому, що частина запозичених англiцизмів, пройшовши усі стадії адаптації, стає рівноправними одиницями словникового складу мови-реципієнта, вступаючи в словотвірні процеси, що часто супроводжується процесом інтерференції.
- ДокументКомпаративний аналіз маргіналій О. Суржавського та ранньої прози С. Жадана(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Яровенко, ТетянаУ статті здійснюється спроба компаративного аналізу маргіналій Олександра Суржавського (збірки “Диссонанс”, “Маргиналии”, “Распад (Долги)”, “Традиции”, “Просека. Пять маргиналий”) та роману Сергія Жадана “Депеш Мод”. Дослідник прагне інтерпретувати молодіжну тематику зазначених авторів, використовуючи критичну рецепцію белетристичного доробку культового українського поета С. Жадана як засіб для порівняння та інтерпретації маргіналій маловідомого українського російськомовного письменника О. Суржавського на основі стильових особливостей їхньої прози та смислових концептів у контексті літературного процесу початку ХХІ століття.
- ДокументКрос-культурне навчання української мови учнів-білінгвів в умовах міжетнічної комунікації(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Загороднова, Вікторія ФедорівнаУ статті науково обґрунтоване значення і визначений зміст крос-культурного навчання української мови учнів-білінгвів, орієнтуючись на: визнання загальнолюдських цінностей; шанобливе ставлення до людей інших національностей; розвиток наднаціонального крос-культурного світогляду, створення умов для усвідомлення індивідуальності, специфічності рідної та української мов, культур та інтелектуальних, емоційних контактів з цими мовами і культурами. Автором обґрунтований вибір форм і методів навчання, реалізація яких сприятиме вдосконаленню навчання української мови учнів-представників національних спільнот.
- ДокументЛінгвостильові параметри україномовного газетного дискурсу(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Павлик, Неля ВіленівнаУ статті характеризується лінгвостильовий аспект газетного дискурсу. Увага акцентується на особливостях побудови публіцистичного тексту в конкретній соціокомунікативній ситуації та специфічних засобах вираження синтаксичного, морфологічного та лексичного мовних рівнів.
- ДокументЛінгвостилістичний аналіз поезій Яра Славутича як засіб поглиблення мовної компетенції студентів технічних ВНЗ(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Пухальська, ГалинаУ статті розглядаються питання поетики творчого доробку Яра Славутича, у контексті котрих – авторська версифікація, тропи, специфіка формування образної системи, символічність образів, художні засоби ретрансляції патріотичного пафосу і т.ін. Об’єктом розвідки постає лінгвостилістика поезій першої збірки “Співає колос”, аналітика мовних особливостей окремих поезій та груп з неї діаспорними та материковими лінгвістами й літературознавцями, в тому числі й представниками кіровоградської філологічної школи. Мета статті полягає у спробі систематизації аналітичних засобів для практичного використання їх у подальшому знайомстві студентів технічних ВНЗ з лексичним розмаїттям української літературної мови.
- ДокументМагістральні світоглядні лінії Омара Хайяма у творчій інтерпретації В. Мисика(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Переяслов, ВіталійСтаття присвячена дослідженню перекладної лірики як однієї з ключових компетенцій відомого письменника В.О. Мисика. Увагу зосереджено на перекладах творів Омара Хайяма, зокрема збірки його рубаїв. На прикладі обраного іншомовного письменника досліджено естетико-філософські принципи, які цінував у творчості Хайяма перекладач. Окрему роль відведено характеристиці й ґенезі перекладу творів відомого перса в українській літературі. Крім того, окреме місце відведено визначенню концепта “вино” у чотиривіршах Омара Хайяма та виокремленню його ключових сем.
- ДокументМагічно-реалістична та химерна проза(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Коноваленко, ТетянаСтаття присвячена питанням функціонування магічно-реалістичної й химерної прози в англомовній та українській літературі відповідно. Порівнюються суть і специфіка цих літературних напрямів. Визначено зміст понять “магічний реалізм” і “химерна проза”, порівняно їхні суттєві характеристики, з’ясовано своєрідність їхнього впливу на читача. Підкреслюється відсутність взаємного впливу цих напрямів, оскільки простежено їхню історію виникнення. На основі аналізу прикладів із сучасної літератури вказується на багато спільних рис між магічно-реалістичною і химерною прозою.
- ДокументМетоди виділення колокацій із військових термінологічних сполучень НАТО(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Дем’янчук, ЮліяУ статті розглядаються загальновідомі теорії, принципи та методи виділення колокацій із спеціалізованої термінології. Особлива увага приділяється статистичному методу, його структурним частинам log-likelihood, MI, t-score. На думку автора, використання статистичного підходу для виділення стійких словосполучень можна вважати найбільш простим способом виявлення колокацій в тексті. За його допомогою складаються частотні списки слів, які опинилися ліворуч або праворуч від ключової леми в межах заданого діапазону. Також застосовуються статистичні заходи асоціації, які засновані на формулах, що використовують частоту спільного явища слів в колокації, частоти кожного компонента словосполучення, обсяг корпусу тощо. В процесі паралельного перекладу військових термінів із офіційних документів НАТО, вказується на можливість застосування статистичного апарату для виділення сталих виразів в Національному корпусі російської мови.
- ДокументМовні лакуни у міжкультурній комунікації(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Тарасенко, ТетянаCтаттю присвячено проблемі подолання мовного бар’єру у міжкультурній комунікації. Проаналізовано причини виникнення непорозумінь у міжкультурній комунікації та теоретичні дослідження перекладу мовних лакун або безеквівалентної лексики. Окрему увагу приділено класифікації мовних лакун та причини їх виникнення. Теоретично доведено, що для подолання проблем у міжкультурній комунікації потрібно знати не тільки пряме значення слів і словосполучень, але і їх місце та функції у тій соціокультурній спільноті, де дана мова використовується як реальний засіб спілкування.
- ДокументМоделювання образу іншого в сучасній українській фантастичній прозі(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Олійник, С. М.У статті зроблено спробу проаналізувати репрезентацію образу Іншого відповідно до жанрових особливостей творів, а також окремих аспектів ідентичності, таких як етнос, гендер, мова. Об’єктом дослідження обрано раціонально-фантастичний роман В. Єшкілєва “Тінь попередника”, фентезійні повісті М. Соколян “Балада для Кривої Варги” та Генрі Лайона Олді “Захаребетник”. На основі імагологічного прочитання та застосування окремих положень постколоніальних студій встановлено, що специфіка моделювання образу Іншого зумовлена фантастичним засновком, а також соціокультурними обставинами, в яких розвивається сучасна фантастика.
- ДокументОсобливості використання вказівних займенників у якості субституту теми сегментованого висловлення у французькій мові(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Мєдвєдєва, НаталіяУ даній статті основну увагу зосереджено на семантико-прагматичному аналізі вказівних займенників ça, cela, ce в якості субституту теми сегментованого висловлення з метою визначення передумов вибору даного типу займенників з-поміж інших типів субституту, зокрема особових ненаголошених займенників. У роботі розглянуто референційне відношення, що встановлюється між темою і зазначеним типом субституту, особливості вживання кожного з вказівних займенників і відтінки значень, які виникають у сегментованому висловленні в разі використання даного типу субституту.
- ДокументОсобливості лінгвалізації концепту(Бердянський державний педагогічний університет, 2016) Гошовська, ОксанаУ статті описано природу лінгвалізації концептуальної одиниці на прикладі концепту “віра”, висвітлена проблема невипадковості іменування в культурі і особливості вибору вербалізаторів, які співвідносяться з набором диференційних когнітивних ознак абстрактного феномену “віра”. Також описано механізм комунікації як один з чинників адекватного омовлення і сприйняття концепту, узагальнено передумови успішної та провальної комунікації. Проведено аналіз слова як найбільш частого виразника концепту. Сформульовано визначення концепту.