Матеріали конференцій, семінарів, читань

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 5 з 705
  • Документ
    Гейміфікація як засіб формування професійної мотивації студентів педагогічних спеціальностей
    (КЗ "ППФК", 2025-05-07) Фатьянова, Тетяна Олександрівна
    У статті розглядається значення гейміфікації як інноваційного підходу в системі професійної підготовки майбутніх учителів. Акцентовано увагу на її потенціалі як ефективного інструменту формування внутрішньої мотивації, розвитку фахових компетентностей та підвищення залученості студентів до освітнього процесу. Проаналізовано наукові підходи до визначення поняття «гейміфікація», охарактеризовано основні ігрові елементи, платформи та форми інтеграції гейміфікаційних технологій в освітнє середовище. Наголошено на необхідності належної підготовки викладачів і методичного забезпечення впровадження ігрових підходів у навчання. Зроблено висновок, що гейміфікація сприяє створенню мотиваційно значущого простору для формування сучасного, креативного й компетентного вчителя.
  • Документ
    Формування цифрової компетентності майбутніх учителів початкової школи в умовах трансформації педагогічної освіти
    (БДПУ, 2025-04) Фатьянова, Тетяна Олександрівна
    У статті розглядається роль цифрових ресурсів у методичній підготовці майбутніх учителів початкових класів у контексті трансформації сучасної освіти. Підкреслюється значущість формування цифрової компетентності педагогів як ключового чинника ефективної інтеграції інноваційних технологій в освітній процес. Проаналізовано наукові підходи до визначення сутності цифрової компетентності, окреслено сучасні цифрові інструменти, які сприяють розвитку методичних навичок студентів педагогічних спеціальностей. Особлива увага приділена необхідності комплексного підходу до цифровізації освіти, що охоплює не лише технічне забезпечення, а й оновлення змісту педагогічної освіти та формування цифрової культури майбутнього вчителя.
  • Документ
    Психолого-педагогічні передумови формування культури навчальної діяльності в початковій школі
    (КЗ "ППФК", 2025-05-07) Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Ткачук, Інна
    У статті розкрито актуальність формування культури навчальної діяльності здобувачів початкової освіти як важливої складової успішного освітнього процесу в умовах сучасних викликів. Наголошено, що така культура ґрунтується на розвитку внутрішньої мотивації до навчання, самостійності, відповідальності, морально-етичних норм і загальнокультурних цінностей. Проаналізовано психолого-педагогічні умови, що сприяють становленню культури навчальної діяльності, зокрема роль учителя, освітнього середовища, взаємодії з батьками та колективною діяльністю. Підкреслено значення цифрових технологій як ефективного засобу підвищення мотивації, розвитку пізнавальної активності та компетентностей учнів. Зроблено висновок, що формування культури навчальної діяльності потребує системного підходу, інтеграції педагогічних завдань і умов, а також використання сучасних освітніх інструментів.
  • Документ
    Гіперказуальні ігри як засіб розвитку цифрових компетенцій у студентів професійної освіти
    (Запоріжжя : БДПУ, 2025) Науменко, Анатолій; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Горбатюк, Лариса Василівна
    В умовах сучасних викликів, з якими зіткнулась Україна, питання адаптації освітнього процесу стає особливо актуальним. Бердянський державний педагогічний університет, який вже два роки функціонує як переміщений заклад освіти, проводить навчання переважно в дистанційному форматі. Однак, з початком цього навчального року заплановано впровадження змішаної форми навчання, що враховує як можливості дистанційної освіти, так і необхідність практичних занять.
  • Документ
    Цифрофізація професійної підготовки майбутніх вчителів початкових класів
    (Видавничий центр КНУКіМ, 2022-04-19) Кочерга, Євгенія Володимирівна; Саєнко, Олена Володимирівна
    У статті проаналізовано особливості цифровізації професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів в умовах сучасних викликів, зокрема пандемії COVID-19 та воєнного стану. Розкрито поняття цифровізації та її вплив на трансформацію освітнього процесу у закладах вищої освіти. Особлива увага приділяється застосуванню синхронного та асинхронного онлайн-навчання, використанню освітніх платформ Moodle і Zoom, а також додаткових сервісів для візуалізації навчального матеріалу. У дослідженні підкреслено значення цифрової компетентності для формування активної, самостійної, творчої особистості майбутнього педагога. Визначено переваги цифрового освітнього середовища у забезпеченні безперервності навчання, зростання мотивації студентів та розвитку їх професійних навичок.