Перегляд за Автор "Крижко, Олена Анатоліївна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументГіперо-гіпонімічні відношення зооморфних образів в українських казках про тварин(Бердянський державний педагогічний університет, 2015) Крижко, Олена АнатоліївнаСтаття присвячена дослідженню гіперо-гіпонімічних відношень зооморфних образів в українських казках про тварин. Зокрема, розглядається, як номени тварин створюють у вигляді етнічних символів своєрідні фрагменти міфологічної картини світу. Досліджуючи гіперо-гіпонімічні відношення зооморфних образів, автор статті спирається на шість основних зоологічних категорій, а саме: тип, клас, ряд, сім’я, рід, вид. Ним також аналізується обсяг поняття зоосемізм з його подальшою семантизацією, який охоплює різнорідні назви тварин, співвіднесені за такою схемою: гіпероніми – гіпоніми – співгіпоніми.
- ДокументКогнітивні особливості українських паремійних одиниць із зоонімним компонентом семантики.(Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка., 2022) Крижко, Олена АнатоліївнаУ сучасній лінгвістиці паремії розглядаються як культурно марковані мовні знаки. Вони вживаються лише в переносних значеннях для оцінки людини, рис ії характеру, вчинків або стосунків з іншими людьми, набуваючи образного узагальнення. У зв’язку з цим паремійні одиниці є знаками ситуацій, що входять до когнітивної бази мовного колективу як своєрідні ментальні кореляти між предметом, явищем, реалією і образним уявленням. У роботі за основу дослідження паремійних одиниць із зоонімним компонентом семантики береться агломеративна кластеризація, що передбачає об’єднання окремих паремійних одиниць у кластери на основі переосмисленого значення зоонімного компонента у їхній структурі. Антропоцентричні за своєю природою кластери паремійних одиниць із зоонімним компонентом семантики ґрунтуються на опозиційних тематичних парах та їх концептуально-семіотичних характеристиках, в основі яких лежать перехресні зв’язки з предметно-тематичними підкластерами паремій. Предметно-тематичні підкластери паремій з атрибутивним, партитивним та генеративним компонентами поєднані логіко-семіотичною характеристикою акція-реакція, містять у собі такі складники, як якісна відповідність і / або однорідність понять, виявлення / невиявлення речі в ознаці, інтенсивність / неінтенсивність вияву, сумісність / несумісність, взаємозамінність / невзаємозамінність, взаємозворотність / невзаємозворотність якісно-кількісних ознак позначуваних об’єктів. Аксіологічний кластер паремійних одиниць об’єднує ті одиниці, внутрішня форма яких співвідноситься з морально-етичними категоріями як абстрактними за семантикою (Добро-Зло, Правда-Неправда), так і оцінно маркованими прагматичною сферою (Гарне-Потворне, Радість (задоволення)-Сум, Горе). Кластер паремійних одиниць з соціальним протиставленням свої / чужі має знаково-символічне навантаження, яке виражається в аксіологічній моделі Я-інший. Осібні кластери становлять паремії, в яких закодовані негативні / позитивні риси людини, її внутрішні та зовнішні якості, позитивне чи негативне ставлення до праці, її досвід.
- ДокументМовні одиниці в українському науково-педагогічному дискурсі(Мелітополь, 2022) Загороднова, Вікторія Федорівна; Алєксєєва, Лариса Олександрівна; Вусик, Ганна Леонідівна; Глазова, Світлана Миколаївна; Крижко, Олена Анатоліївна; Ліпич, Вікторія Миколаївна; Олійник, Еліна Вікторівна; Павлик, Неля Віленівна; Рула, Наталія Володимирівна; Юносова, Валентина ОлександрівнаКолективну монографію присвячено дискурсології як окремому мовознавчому напряму. У ній комплексно досліджено основні риси сучасного наукового дискурсу, проаналізовано функціювання мовних одиниць та схарактеризовано науково педагогічний дискурс як об’єкт сучасної лінгводидактики. Для науковців, викладачів, аспірантів, студентів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів.
- ДокументОснови лінгвокультурології : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є заповнення прогалини у знаннях здобувачів вищої освіти, що стосуються проблеми взаємодії мови і культури; виявлення цілих комплексів культурних традицій, закріплених у мові; аналіз того, як міфологічні знання проявляють себе у мовних одиницях. Предметом вивчення курсу є одиниці мови, які набули символічного, еталонного, образно-метафоричного значення в культурі і які узагальнюють результати власної людської свідомості – архетипного та прототипного, зафіксованого у міфах, легендах, ритуалах, обрядах, фольклорних та релігійних дискурсах. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде знати: поняття лінгвокультурології як науки; об’єкт та предмет вивчення лінгвокультурології; поняття культури як найважливішого концепта лінгвокультурології; особливості взаємодії мови і культури; поняття мовної картини світу; культурно-національні стереотипи та еталони, закріплені у мовних одиницях; поняття культурної конотації. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде вміти: аналізувати культурно-національні стереотипи та еталони, закріплені у фразеологізмах та метафорах; визначати національно-культурний компонент значень мовних одиниць.
- ДокументПоняття мотивації мовних одиниць як співвідношення мовного знака та значення.(Вісник Запорізького національного університету : зб. наук. пр., 2020) Крижко, Олена АнатоліївнаУ статті роглядається проблема мотивації мовних одиниць як співвідношення мовного знака та значення. Зокрема, акцентується увага на специфіці самого мовного знака, яка зумовлена, передусім, його асиметричною природою, оскільки будь-які фактори зміни завжди призводять до зсуву відношень між означуваним і означувальним. Крім того, аналізуються основні властивості та ознаки мовного знака, подаються різноманітні підходи до визначення типів семантичних знакових відношень, виділяються асиметричні відношення в словесному знакові (нульова асиметрія, синтагматична асиметрія, парадигматична асиметрія), вказуються наслідки асиметрії словесного знака. У дослідженні зазначається, що словесні знаки як категорії лексичної семантики одночасно належать і семантичній структурі – одній з окремих субструктур загальної структури мови, – і рівню лексики. Як семантичні категорії вони базуються на семасіологічних ознаках, а як категорії лексичного рівня мають також формальне вираження, тобто категоріям лексичної семантики властиве змістовно-формальне відбиття. При цьому необхідно розрізняти семасіологічний і ономасіологічний підхід до їх вивчення, тобто кожну з категорій можна визначити в змістовому й значеннєвому планах. Із семасіологічної точки зору гомосемні одиниці – це омолексемні полісемеми, з ономасіологічної – полісемемні омолексеми, а гетерогенні – полілексемні омосемеми й омосемемні полілексеми. З точки зору співвідношення словесного знака й лексичного значення категорії лексичної семантики визначаються в аспекті топологічної / диференційної лінгвістики. Проте структурний підхід до значення ще повністю не відповідає на питання взаємозумовленості знака та значення. Значення виникає в тих випадках, коли існують концептуальні зв’язки певного виду, що поєднують концепти як дискретні змістові сутності свідомості. Ці зв’язки можуть бути імплікаційними, порівняльно-класифікаційними та семіотичними (знаковими). Одним з основних положень лінгвістичної теорії є принцип довільності мовного знака, тобто як неумотивованість, як відсутність зв’язку між означувальним і означуваним, однак у системі мови мовний знак виявляється відносно мотивованим.
- ДокументСилабус навчальної дисципліни "Методологія наукового філологічного дослідження (мовознавчого) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування у магістрантів навичок науково-дослідницької роботи, зокрема знань її методів, методик, методології, теорії, технології. Предметом вивчення курсу є методи, методики, методології мовознавчих досліджень. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде знати: специфічні риси писемної та усної форм української літературної мови; основні різновиди наукової роботи; класифікацію методів, методики їх застосування у лінгвістичних дослідженнях; історію започаткування методів лінгвістичних досліджень; основні прийоми аналізу лінгвістичних досліджень; правила культури читання наукового тексту; комопозиційно-логічну побудову усної наукової доповіді, повідомлення, виступу. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде вміти: працювати з навчальною, навчально-методичною, науковою, довідниковою літературою; відповідно до класифікації застосовувати методи та методики у своїх лінгвістичних дослідженнях; створювати навчально-наукові тексти; володіти нормами мовного оформлення наукових текстів різних жанрів (курсова, магістерська робота, наукова стаття, тези); читати і сприймати науковий текст: виділяти головну і другорядну інформацію; володіти культурою усного виступу, брати участь у науковій дискусії, полеміці, суперечці.
- ДокументСилабус навчальної дисципліни "Історія української літературної мови" на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування в здобувачів вищої освіти-філологів системи знань з відповідної навчальної дисципліни, зокрема висвітлення необхідних теоретичних знань про історію походження української мови, виникнення і формування літературної мови, а також уявлення про закономірності та основні тенденції її розвитку. Предметом курсу історії української літературної мови є вивчення загальних процесів розвитку, удосконалення та збагачення української літературної мови, вироблення її стилів, фонетичних, граматичних, лексичних та правописних норм протягом усього її історичного існування у взаємозв’язках з живою українською народною мовою, її місцевими та соціальними діалектами, а також з іншими слов’янськими та слов’янськими мовами. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде знати: специфічні риси писемної форми літературної мови, її основні стильові різновиди; літературну мову періоду Київської Русі, відрізняти її від живої народної мови цього ж періоду; походження української ітературної мови, зокрема різні погляди мовознавців на цю проблему; особливості так званої середньоукраїнської літературної мови (середина XIV-XVIII ст); історичні умови формування національної мови українського народу; мову світських та церковно-релігійних творів усіх періодів розвитку української мови; особливості мови творів І. П. Котляревського, Т. Г. Шевченка та ін. українських письменників. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент буде вміти: аналізувати специфічні риси писемної форми літературної мови, її основні стильові різновиди; працювати з навчальною, навчально-методичною, науковою, довідниковою літературою; аналізувати пам’ятки різних жанрів, визначати особливості їх граматичної будови та словникового складу; визначати стиль писемних пам’яток різних історичних періодів; аналізувати особливості формування нової української літературної мови, побудованій на національній мовній основі; виявляти основні тенденції розвитку української літературної мови радянського періоду та доби державності.
- ДокументТваринний світ у контексті сучасного наукового знання(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Крижко, Олена АнатоліївнаІснуючі картини світу (наївна, міфологічна, наукова тощо) не збігаються. Так само, визначаючи таксономію тваринного світу в контексті сучасного наукового знання, необхідно спиратися на сучасну біологічну систематику, яка дає уявлення про ієрархію біологічних одиниць класифікації.
- ДокументУкраїнська діалектологія : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування в здобувачів вищої освіти-філологів системи знань з відповідної навчальної дисципліни, вироблення в них умінь та навичок збирати й аналізувати діалектний матеріал; розуміння важливості діалектної мови для історії народу, історії мови, духовної та матеріальної культури українців, української літературної мови. Предметом української діалектології як галузі українського мовознавства є вивчення фонетичної, граматичної і лексичної будови говорів, говірок і наріч, географічного поширення окремих чи багатьох діалектних явищ, виділення певних діалектних територіальних одиниць і групування говорів. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде знати: методи діалектологічних досліджень; відмінності, які спостерігаються між діалектами в системі голосних фонем; відмінності в діалектному консонантизмі; особливості діалектної лексики, фразеології, морфології, синтаксису; діалектні відмінності граматичних форм, розрізнення їх; визначення меж поширення діалектних явищ; основні лексичні, фразеологічні та морфологічні явища говірок української мови; правила записування діалектного тексту фонетичною транскрипцією. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде вміти: використовувати різні методи збирання діалектного матеріалу; записувати фактичний (діалектний) матеріал фонетичною транскрипцією; визначати фонетичні, морфологічні й синтаксичні риси говорів, наріч; аналізувати діалектні тексти; працювати з науковою літературою, словниками, атласами; укладати діалектні словнички.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних їх здібностей та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Предметом вивчення курсу є сучасна українська літературна мова професійної сфери. Адже головне завдання вищої школи – готувати висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють державною мовою в усній та писемній її формах. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» передбачає продовження формування національномовної особистості, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів, студіювання особливостей фахової мови. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде знати: норми сучасної української літературної мови (фонетичні, акцентуаційні, лексичні, морфологічні, синтаксичні, стилістичні, орфографічні, графічні, пунктуаційні); основи науково-технічного перекладу з означеного фаху; правила складання професійних документів; особливості усного професійного мовлення; особливості використання лексики і фразеології у професійному спілкуванні; визначений програмою обсяг знань про спілкування в різноманітних умовах і з різними комунікантами, а також правила їх ефективного застосування у конкретному спілкуванні в ролі адресанта і адресата; понятійний апарат, необхідний для аналізу й оцінки засобів мовленнєвого спілкування; етикетні мовні формули і правила їх використання у професійному спілкуванні.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) для ОП "Біологія та здоровʼя людини. Фізична реабілітація": силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних їх здібностей та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Предметом вивчення курсу є сучасна українська літературна мова професійної сфери. Адже головне завдання вищої школи – готувати висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють державною мовою в усній та писемній її формах. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» передбачає продовження формування національномовної особистості, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів, студіювання особливостей фахової мови.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) для ОП "Менеджмент готельного, курортного та туристичного сервісу" : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних їх здібностей та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Предметом вивчення курсу є сучасна українська літературна мова професійної сфери. Адже головне завдання вищої школи – готувати висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють державною мовою в усній та писемній її формах. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» передбачає продовження формування національномовної особистості, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів, студіювання особливостей фахової мови. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде знати: норми сучасної української літературної мови (фонетичні, акцентуаційні, лексичні, морфологічні, синтаксичні, стилістичні, орфографічні, графічні, пунктуаційні); основи науково-технічного перекладу з означеного фаху; правила складання професійних документів; особливості усного професійного мовлення; особливості використання лексики і фразеології у професійному спілкуванні; визначений програмою обсяг знань про спілкування в різноманітних умовах і з різними комунікантами, а також правила їх ефективного застосування у конкретному спілкуванні в ролі адресанта і адресата; понятійний апарат, необхідний для аналізу й оцінки засобів мовленнєвого спілкування; етикетні мовні формули і правила їх використання у професійному спілкуванні.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) для ОП "Право" : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних їх здібностей та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Предметом вивчення курсу є сучасна українська літературна мова професійної сфери. Адже головне завдання вищої школи – готувати висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють державною мовою в усній та писемній її формах. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» передбачає продовження формування національномовної особистості, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів, студіювання особливостей фахової мови.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) для ОП "Середня освіта (англійська мова і література)": силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних їх здібностей та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Предметом вивчення курсу є сучасна українська літературна мова професійної сфери. Адже головне завдання вищої школи – готувати висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють державною мовою в усній та писемній її формах. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» передбачає продовження формування національномовної особистості, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів, студіювання особливостей фахової мови.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) для ОП "Середня освіта (історія та правознавство)": силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних їх здібностей та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Предметом вивчення курсу є сучасна українська літературна мова професійної сфери. Адже головне завдання вищої школи – готувати висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють державною мовою в усній та писемній її формах. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» передбачає продовження формування національномовної особистості, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів, студіювання особливостей фахової мови.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) для ОП "Тренерська діяльність в обраному виді спорту": силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних їх здібностей та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Предметом вивчення курсу є сучасна українська літературна мова професійної сфери. Адже головне завдання вищої школи – готувати висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють державною мовою в усній та писемній її формах. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» передбачає продовження формування національномовної особистості, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів, студіювання особливостей фахової мови. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде знати: норми сучасної української літературної мови (фонетичні, акцентуаційні, лексичні, морфологічні, синтаксичні, стилістичні, орфографічні, графічні, пунктуаційні); основи науково-технічного перекладу з означеного фаху; правила складання професійних документів; особливості усного професійного мовлення; особливості використання лексики і фразеології у професійному спілкуванні; визначений програмою обсяг знань про спілкування в різноманітних умовах і з різними комунікантами, а також правила їх ефективного застосування у конкретному спілкуванні в ролі адресанта і адресата; понятійний апарат, необхідний для аналізу й оцінки засобів мовленнєвого спілкування; етикетні мовні формули і правила їх використання у професійному спілкуванні.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) для ОП "Фінанси, банківська справа та страхування": силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних їх здібностей та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Предметом вивчення курсу є сучасна українська літературна мова професійної сфери. Адже головне завдання вищої школи – готувати висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють державною мовою в усній та писемній її формах. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» передбачає продовження формування національномовної особистості, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів, студіювання особливостей фахової мови. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде знати: норми сучасної української літературної мови (фонетичні, акцентуаційні, лексичні, морфологічні, синтаксичні, стилістичні, орфографічні, графічні, пунктуаційні); основи науково-технічного перекладу з означеного фаху; правила складання професійних документів; особливості усного професійного мовлення; особливості використання лексики і фразеології у професійному спілкуванні; визначений програмою обсяг знань про спілкування в різноманітних умовах і з різними комунікантами, а також правила їх ефективного застосування у конкретному спілкуванні в ролі адресанта і адресата; понятійний апарат, необхідний для аналізу й оцінки засобів мовленнєвого спілкування; етикетні мовні формули і правила їх використання у професійному спілкуванні. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде вміти: практично володіти нормами сучасної української літературної мови; правильно використовувати різні мовні засоби відповідно до комунікативних намірів; влучно висловлювати думки для успішного розв’язання проблем і завдань у професійній діяльності; сприймати, відтворювати, редагувати тексти офіційно-ділового й наукового стилів.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) для ОП "Історія" : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних їх здібностей та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Предметом вивчення курсу є сучасна українська літературна мова професійної сфери. Адже головне завдання вищої школи – готувати висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють державною мовою в усній та писемній її формах. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» передбачає продовження формування національномовної особистості, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів, студіювання особливостей фахової мови. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти буде знати: норми сучасної української літературної мови (фонетичні, акцентуаційні, лексичні, морфологічні, синтаксичні, стилістичні, орфографічні, графічні, пунктуаційні); основи науково-технічного перекладу з означеного фаху; правила складання професійних документів; особливості усного професійного мовлення; особливості використання лексики і фразеології у професійному спілкуванні; визначений програмою обсяг знань про спілкування в різноманітних умовах і з різними комунікантами, а також правила їх ефективного застосування у конкретному спілкуванні в ролі адресанта і адресата; понятійний апарат, необхідний для аналізу й оцінки засобів мовленнєвого спілкування; етикетні мовні формули і правила їх використання у професійному спілкуванні.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) для ОП «Філологія (германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська, друга – німецька)» : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних їх здібностей та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Предметом вивчення курсу є сучасна українська літературна мова професійної сфери. Адже головне завдання вищої школи – готувати висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють державною мовою в усній та писемній її формах. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» передбачає продовження формування національномовної особистості, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів, студіювання особливостей фахової мови.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) ОП "Економічна кібернетика": силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Крижко, Олена АнатоліївнаМетою курсу є формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних їх здібностей та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Предметом вивчення курсу є сучасна українська літературна мова професійної сфери. Адже головне завдання вищої школи – готувати висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють державною мовою в усній та писемній її формах. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» передбачає продовження формування національномовної особистості, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів, студіювання особливостей фахової мови.