Перегляд за Автор "Сапранкова, Катерина Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВплив музики українських композиторів на психоемоційний стан здобувачів вищої освіти під час військових дій на території України(БДПУ, 2024) Бурназова, Віра Володимирівна; Сапранкова, Катерина ВолодимирівнаУ дослідженні розглянуто проблему впливу військових дій на території України на здобувачів вищої освіти з позиції їхнього психоемоційного стану. Розкрито питання використання інструментальної музики українських композиторів на корекцію психоемоційного стану здобувачів. Проведено опитування серед здобувачів Бердянського державного педагогічного університету та його аналіз з метою з’ясування психологічного та емоційного стану з подальшою розробкою корекційного інструментарію.
- ДокументПсихолого-педагогічні умови соціалізації здобувачів початкової освіти під час освітнього процесу у НУШ(ЗНУ, 2024) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Сапранкова, Катерина ВолодимирівнаУ роботі розглянуто молодший шкільний вік як критичний період розвитку дитини, що супроводжується значними психологічними та соціальними змінами. Зроблено акцент на важливості адаптації дітей до освітнього процесу та формування ключових компетентностей, зокрема комунікативних навичок, для успішної соціалізації. Процес соціалізації розглянуто як безперервний, який відбувається під впливом сім’ї, школи та засобів масової інформації. Особлива увага приділяється ролі освітнього середовища та вчителя у створенні умов для всебічного розвитку та гармонійної інтеграції дитини в соціум. Підкреслюється, що співпраця сім’ї та закладу освіти є ключовою для ефективної соціалізації учнів у рамках концепції Нової української школи.
- ДокументРозвиток емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти методами арттерапії під час освітнього процесу(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Сапранкова, Катерина ВолодимирівнаРобота присвячена дослідженню розвитку емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти за допомогою використання методів арттерапії під час освітнього процесу. Теоретична частина зосереджена на досліджені емоційного інтелекту та його значенні у структурі особистості здобувачів початкової освіти. Висвітлено історію вивчення емоційної сфери особистості та впливу емоційного інтелекту на життєдіяльність. Розглянуто роль емоційного інтелекту в освітній реформі Нової української школи. Проаналізовані компоненти емоційного інтелекту, його вплив на психологічне благополуччя та розвиток молодших школярів. Досліджено розвиток емоційного інтелекту з позиції усвідомлення власних почуттів, управління ними, аналізу емоцій оточуючих, вмінням передбачити реакцію на різні емоційні прояви. Проаналізовано важливу роль емпатії та саморегуляції у формуванні емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти, визначено основні аспекти емоційного інтелекту, розглянуто формування емпатії та її важливість у проблемі розвитку емоційного інтелекту. Досліджено поняття «арттерапія» та «артпедагогіка», розглянуто функції розкритих психолого-педагогічних галузей і їх використання в освітньому процесі. Окреслено вплив арттерапії на розвиток емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти. Наголошено на важливості арттерапії як засобу сприяння психологічного комфорту дітей та їх психологічному зціленню. Розглянуто необхідність застосування арттерапевтичних засобів та методів в освітньому процесі для розвитку творчого потенціалу, самовираження, коригування деструктивних проявів особистості. Визначено специфіку застосування арттерапії в освітньому процесі та її вплив на формування особистісних орієнтації, емпатії, самосвідомості, творчості, креативності, емоційності, саморегуляції здобувачів початкової освіти. Здійснено аналіз методів арттерапії, які доцільно використовувати під час освітнього процесу у початковій школі, їх особливості та вплив на розвиток емоційного інтелекту. У практичній частині дослідження здійснено апробацію зазначених теоретичних аспектів застосування арттерапевтичних методів для розвитку емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти. Використано чотири тести задля здійснення аналізу рівня розвитку емоційного інтелекту молодших школярів на початковому та контрольному етапах емпіричного дослідження, застосовано окреслені у теоретичній частині методи арттерапії, визначено їх вплив на емоційний інтелект здобувачів. Виявлено, що арттерапевтичні методи мають позитивний та ефективний вплив на особистість здобувачів початкової освіти, зокрема, на емоційно-вольову сфери. Наукова новизна роботи полягає у дослідженні впливу арттерапевтичних методів у контексті їх використання під час освітнього процесу у системі Нової української школи з метою розвитку емоційного інтелекту. Практичне значення дослідження базується на його використанні здобувачами закладів вищої освіти, практикантами у сферах психології та педагогіки, педагогами та психологами закладів загальної середньої освіти, батьками дітей молодшого шкільного віку.
- ДокументФормування навичок письма як передумова розвитку іншомовної мовленнєвої компетентності здобувачів початкової освіти(SSPG Publish, 2022) Петрик, Крістіна Юріївна; Сапранкова, Катерина ВолодимирівнаУ роботі розглядається формування навичок письма як передумови розвитку іншомовної комунікативної компетентності здобувачів початкової освіти. Підкреслюється важливість інтеграції письмових навичок із розвитком аудіювання, говоріння та читання, а також послідовності в навчанні — від простого до складного. Наведено приклад уроку іноземної мови для першокласників, що ілюструє використання графічних, каліграфічних та орфографічних вправ, інтерактивних методів та ІКТ для ефективного засвоєння письма. Акцентується, що своєчасне формування навичок письма сприяє розвитку комунікативної компетентності та полегшує оволодіння іншомовними знаннями в подальшому.
- ДокументЯвище булінгу як психолого-педагогічний феномен освітнього процесу сучасного шкільного середовища(Молодь і ринок, 2023) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Сапранкова, Катерина ВолодимирівнаУ статті розглянуто явище булінгу як психолого-педагогічного феномену сучасного освітнього процесу; визначено основні поняття; досліджено та проаналізовано характерологічні особливості учасників булінгу; розглянуто причини, умови, види та форми цькування серед учасників освітнього процесу; проаналізовано причини прояву булінгу серед здобувачів; досліджено чинні закони щодо міри покарання за скоєння булінгу в освітньому процесі; обґрунтовані за-конодавчі покарання за скоєння та прикриття фактів булінгу; проаналізовано закон щодо створення безпечного освітнього середовища, як детермінанти профілактики булінгу в освітньому процесі; досліджено шляхи профілак-тики булінгу педагогами та зроблено акцент на побудові такого освітнього процесу, який унеможливлює виникнення булінгу серед учасників освітнього процесу.
- ДокументІмплементація арт-терапевтичних методів у систему нової української школи як ефективних засобів розвитку емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти(Молодь і ринок, 2024) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Сапранкова, Катерина ВолодимирівнаУ статті розкрито поняття емоційного інтелекту та його важливість для загального благополуччя здобувачів початкової освіти; досліджено розвиток емоційного інтелекту у процесі активної діяльності особистості, спілкуванні та взаємодії із соціумом; визначено структуру, чинники розвитку, критерії оцінювання емоційного інтелекту; розкрито складну структуру емоційного інтелекту; зроблено акцент на педагогічних, біологічних чинниках розвитку емоційного інтелекту здобувачів початкової освіти; визначено складові емоційного інтелекту; окреслено рівні розвитку емоційного інтелекту; розглянуто поняття арт-терапії та її ролі у розвитку особистості; досліджено функції арт-терапії; висвітлено методи арт-терапії, які доцільно використовувати під час освітнього процесу.