Перегляд за Автор "Мартиненко, Олена Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументКомпозиція і постановка танцю : силабус обов'язкової освітньої компоненти ОП "Середня освіта (Хореографія). Фітнес" спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія), 4 курс(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Мартиненко, Олена ВолодимирівнаКурс є обов’язковою навчальною дисципліною циклу професійної підготовки здобувачів І рівня вищої освіти, які навчаються за ОПП «Середня освіта (Хореографія). Фітнес», вивчається протягом трьох курсів (6 семестрів) і передбачає вивчення важливих тем з практичним їх впровадженням тобто створенням та публічним показом творчого продукту (танцювальні номери, мистецькі проєкти). 1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Композиція і постановка танцю» є: - ознайомлення з особливостями роботи хореографа над створенням дитячого танцювального репертуару; - ознайомлення з теоретичною основою композиції і постановки танцю, законами драматургії та специфікою їх використання в хореографії; - ознайомлення з літературно-графічною системою запису хореографічних постановок, формування вмінь та навичок роботи над постановкою танцю за записом; - формування вмінь і навичок роботи над постановкою концертних номерів та творчих проєктів для різних вікових дитячих категорій; - розвиток вмінь розробки та презентації сценарного плану тематичної концертної програми; - розвиток незалежного творчого мислення, індивідуальності та організаторських здібностей; - розвиток навичок командної роботи, вміння керувати часом, досягати якісного результати виконання творчого продукту; - виховання танцювальної культури та прагнення до професіоналізму.
- ДокументМетодика роботи з хореографічним колективом: теорія і практика(Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2020) Мартиненко, Олена ВолодимирівнаПідручник побудовано на нових концептуальних засадах освіти в Україні з акцентом на практико-орієнтоване навчання. Його зміст розкриває основні завдання та напрями роботи керівника хореографічного колективу відповідно до освітніх потреб та вимог часу. Матеріал поєднує традиційні і нові підходи до навчання хореографії в системі позашкільної освіти, містить розробки конспектів занять та іншу допоміжну інформацію, корисну в роботі хореографа. Підручник-практикум побудований на принципах стабільності і мобільності та виконує освітню, розвивальну, виховну і дослідницьку функції. Матеріал призначений для здобувачів вищої освіти хореографічного профілю мистецького та педагогічного напрямів (галузь знань: 02 Культура і мистецтво, 01 Освіта/Педагогіка), викладачів закладів освіти, практиків (учителів хореографії, керівників дитячих хореографічних колективів), аспірантів.
- ДокументМетодичні рекомендації до написання та захисту курсової роботи з дисципліни «Теорія і методика роботи з хореографічним колективом» для здобувачів І рівня вищої освіти спеціальності 024 Хореографія(2022) Мартиненко, Олена ВолодимирівнаМетодичні рекомендації окреслюють основні вимоги до написання, оформлення та захисту курсовх робіт з дисципліни "Теорія та методика роботи хореографіного колективу".
- ДокументМистецтво балетмейстера, 4 курс : силабус обов'язкової освітньої компоненти ОПП "Хореографія" спеціальності 024 Хореографія(2023) Мартиненко, Олена ВолодимирівнаМета та предмет курсу: є підготовка компетентного бакалавра хореографії, який володіє навичками балетмейстерської діяльності, вміє створювати хореографічні постановки та мистецькі проєкти, застосовувати набуті знання та міждисциплінарні зв’язки в професійній діяльності, вміє генерувати креативні ідеї, працювати в команді, дотримуватися правил балетмейстерської етики та академічної доброчесності.
- ДокументМистецтво та мистецька освіта в сучасному соціокультурному просторі : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції(Полтава : Сімон, 2021) Бурназова, Віра Володимирівна; Зінич, О.В.; Литвиненко, А.І.; Мартиненко, Олена Володимирівна; Омельченко, Анетта Іванівна; Плахотнюк, О.А.; Погребняк, Марина Миколаївна; Полянська, Г.М.; Терешко, І.Г.; Бутенко, В.; Горковенко, О.С.; Драч, Т.Л.; Козубенко, М.О.; Марфіян, К.М.; Микитюк, К.; Михайлова, О.; Найденко, Т.О.; Павленко, Руслан Валентинович; Павленко, Юлія Сергіївна; Скиба, Ю.Ю.; Топорков, Д.А.; Бартая, М.М.; Заець, С.С.; Кашуба, Ю.І.; Косінова, О.М.; Орел, Д.В.; Попова, Ольга Іванівна; Степанюк, К.І.; Тараненко, Юлія Петрівна; Барбашова, Ірина Анатоліївна; Бикова, О.В.; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Зубань, В.М.; Єгорова-Скобєлєва, У.В.; Качерова, Ольга Георгіївна ; Кирпа, В.В.; Косенко, Павло Борисович; Кривунь, Наталя Сергіївна; Кулик, Д.А.; Лиманська, О.В.; Маркіна, В.В.; Ревенко, Н.В.; Семичова, Н.О.; Сергієнко, Світлана Михайлівна; Сизоненко, В.А.; Смаковський, Юрій Васильович; Ткаченко, М.В.; Філімонова, Х.; Попова, Лариса Петрівна; Леіна, Ван; Панькова, А.М.До збірника увійшли доповіді та повідомлення, в яких, відповідно до заявлених секцій розглядаються такі проблеми: «Теоретичні та історичні рефлексії міжкультурних зв’язків в контексті глобалізаційних процесів», «Професійна підготовка майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: новітні підходи та технології», «Формування художньо-творчої компетентності здобувачів освіти».
- ДокументМистецтво та мистецька освіта в сучасному соціокультурному просторі : матеріали ІІ Всеукр. наук.- практ. конф.(Полтава : ПП Астрая, 2022) Бурназова, Віра Володимирівна; Зінич, О. В.; Коваль, Людмила Вікторівна; Лук'яненко, О. В.; Мартиненко, Олена Володимирівна; Погребняк, Марина Миколаївна; Бичкова, В. О.; Гайнетдінова, Галина Юріївна; Гніздечко, О. М.; Гуменюк, Я. А.; Джупанов, О.; Златопольська, Н. В.; Кисельова, І. М.; Львова, І. С.; Ма, Лінь; Назаренко, В. Є.; Сергієнко, Світлана Михайлівна; Сюй, На; Торохтій, А. О.; Шариков, Д. І.; Шулаков, А. А.; Ян, Ї; Жук, Наталя Валентинівна; Гриценко, О. П.; Горбачевський, В. Є.; Демченко, Н. І.; Кашуба, Ю. І.; Малахова, Н. М.; Романова, Л. А.; Тараненко, Юлія Петрівна; Шевченко, Л. О.; Маслянка, О.; Луговенко, Т. Г.; Шостак, О.; Горковенко, О. С.; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Кривунь, Наталя Сергіївна; Очеретенко, П.; Орел, Д. В.; Пастухов, О. А.; Соломаха, С. О.; Софроній, З. В.; Антоненко, У. Т.; Герамименко, К. М.; Грек, В. А.; Драч, Т. Л.; Лю, Кесінь; Макарова, З. М.; Оу, Цзяюй; Семичова, Н. О.; Єремейчук, М.; Яо, ЦзяліДо збірника увійшли доповіді та повідомлення, у яких, відповідно до заявлених секцій розглядаються такі проблеми: «Теорія і практика мистецтв в умовах кризи глобалізаційних процесів і міжкультурних взаємовідносин», «Національна освіта та культура в умовах сьогодення», «Концептуальні засади сучасної мистецької освіти у вимірах євроінтеграційних процесів», «Професійна підготовка майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: новітні підходи та технології в умовах зміненої реальності», «Формування художньо-творчої компетентності майбутніх фахівців у системі неперервної педагогічної освіти: сучасні реалії і виклики».
- ДокументМистецтво та мистецька освіта в сучасному соціокультурному просторі : матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф.(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Бурназова, Віра Володимирівна; Вовк, М. П.; Соломаха, С. О.; Плахотнюк, О. А.; Козинко, Л. Л.; Бондарук, І. М.; Бойчук, І. І.; Бузова, Олена Дмитрівна; Грицюк, І. Ю.; Грищенко, Ю. В.; Кирсюк, О. П.; Мартиненко, Олена Володимирівна; Мельниченко, П. А.; Омельченко, Анетта Іванівна; Павленко, Юлія Сергіївна; Подгорінова, А. Ю.; Реброва, О. Є.; Софроній, З. В.; Терешко, І. Г.; Черезова, І. О.; Расторгуєва, К. В.; Синенька, С. С.; Руденко, Н. І.; Філімонова-Златогурська, Є. С.; Єремейчук, М. Г.; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Маслянка, О. П.; Зубчук, А. І.; Кононенко, М. О.; Лебедик, Л. В.; Жук, Н. Л.; Петрик, Крістіна Юріївна; Руденко, М.; Поліщук, К. В.; Розгон, М. М.; Бакум, Вікторія Ахмаджанівна ; Кобилянський, В. А.; Глазкова, Т. В.; Тюріна, К. В.; Сергієнко, Світлана Михайлівна; Козловська, А. В.; Терешенко, Н. В.; Гатрич, І.; Чурікова-Кушнір, О. Д.До збірника увійшли доповіді та повідомлення, у яких відповідно до заявлених секцій розглядаються такі проблеми: «Актуальні дискурси музичного та хореографічного мистецтва: традиції та європейська інтеграція», «Бренд та імідж майбутніх учителів мистецьких дисциплін: соціокультурні тенденції та виклики сучасності», «Роль міжкультурної комунікації в мистецькій освіті й усвідомлення національних цінностей», «Методичний інструментарій підготовки фахівців у системі мистецької освіти України в умовах сучасності», «Розвиток soft skills майбутнього фахівця мистецько-педагогічної галузі», «Терапія творчістю: теорія і практика в умовах воєнного та повоєнного стану», «Цифрові технології у системі дистанційної мистецької освіти: теорія і практика».
- ДокументОновлення змісту викладання народно-сценічного танцю в закладах вищої освіти України(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Мартиненко, Олена Володимирівна; Павленко, Руслан Валентинович; Ільїн, Дмитро ВікторовичБакалавр хореографії, народно-сценічний танець, український народний танець, форми і методи викладання, Bachelor in Choreography, Folk-Stage Dance, Ukrainian Folk Dance, Forms and Methods of teaching У статті окреслено актуальні аспекти фахової підготовки здобувачів першого рівня вищої освіти спеціальності 024 Хореографія, які виникли з початком воєнних дій в Україні. Публікація актуалізує питання оновлення освітніх компонентів, які спрямовані на формування готовності майбутніх хореографів до викладання народно-сценічного танцю в освітніх установах різного типу. Авторами наголошено на важливості виокремлення української народної танцювальної культури зі змісту дисципліни «Теорія та методика викладання народно-сценічного танцю» та перегляді переліку хореографічних культур інших національностей в її змісті. Робота містить аналіз проблематики професійної освіти бакалаврів хореографії, розкритої науковцями в дисертаційних дослідженнях 2021 року, публікацій з теорії та методики викладання народно-сценічного танцю, змістової складової силабусів різних закладів вищої освіти з викладання українського та народно-сценічного танців як окремих освітніх компонент. У статті є посилання на авторів навчально-методичної літератури з української народної хореографії, відеолекції від провідних майстрів народного танцю різних країн. Авторами описано змістовну складову викладання українського народно-сценічного танцю з огляду на регіональну особливість та унікальність освітньо-професійної програми «Хореографія», обґрунтовано оновлення змістової складової навчання студентів народно-сценічному танцю з орієнтацією на вилучення танцювальних культур країн-агресорів та акцентом на регіональний компонент (ознайомлення з народними танцями країн-сусідів, національних меншин Бердянщини) й культурну євроінтеграцію України (окремі країни Євросоюзу). У статті названо форми і методи викладання народно-сценічної хореографії в онлайн-форматі, які були апробовані авторами статті під час освітнього процесу і показали результативність фахової підготовки бакалаврів хореографії відповідно до стандарту спеціальності 024 Хореографія. Важливим у статті є актуальність окресленої проблематики, розуміння та реагування її авторів на освітні зміни в умовах воєнного стану в Україні, практична значущість інформаційного матеріалу у фаховій підготовці бакалаврів хореографії.
- ДокументОсвітні виклики фахової підготовки бакалавра хореографії(Бердянський державний педагогічний університет, 2024) Мартиненко, Олена Володимирівна; Тараненко, Юлія ПетрівнаУ статті актуалізується проблематика підготовки майбутніх хореографів в умовах воєнного стану в Україні. Підкреслюється значущість дистанційного навчання, як одного з важливих інструментів організації освітнього процесу в непередбачених умовах навчання. Авторами наведені приклади досліджень, в яких розкриваються особливості дистанційного навчання студентів-хореографів і окреслюється дискутивність даного питання з позиції надання якості освітніх послуг. Мета статті полягає у визначенні основних викликів фахової підготовки бакалавра хореографії в умовах воєнного стану в Україні та визначенні шляхів їх подолання на прикладі діяльності тимчасово переміщеного Бердянського державного педагогічного університету. Основними освітніми викликами автори вважають: якісну організацію освітнього процесу для всіх учасників незалежно від їх місця перебування; психологічне виснаження та професійне вигорання викладачів, втрату мотивації здобувачів освіти до навчання; збереження контингенту здобувачів освіти; заходи Міністерства освіти і науки України щодо реорганізації системи освіти з метою наближен¬ня до сучасних європейських стандартів в умовах війни; щорічні умовно відкладені акредитації; збільшення ваги національно-патріотичного виховання в освітньому процесі; здійснення практичної підготовки без наявності відповідних умов (танцювальні аудиторії, сценічні майданчики тощо). У роботі визначені шляхи подолання окреслених викликів задля надання якісних освітніх послуг здобувачам хореографічних спеціальностей в університеті «без стін»: робота в команді; підвищення задоволеності здобувачів освіти якістю освітніх послуг; досконалість у викладанні через створення можливостей безперервного навчання та самовдосконалення викладачів; визнання та заохочення якісної роботи викладачів; підтримка ментального здоров’я учасників освітнього процесу; створення простору для обміну кращими практиками викладання з метою сприяння колегіальному навчанню та співпраці; удосконалення ОПП із проєкцією на повоєнний час; співпраця викладачів та студентів для вирішення актуальних освітніх завдань; розширення рамок академічної мобільності.
- ДокументПідготовка майбутніх педагогів у контексті впровадження Концепції Нової української школи(Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2021) Коваль, Людмила Вікторівна; Качерова, Ольга Георгіївна; Харебіна, Ольга; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Попова, Ольга Іванівна; Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Муращенко, Вікторія; Павленко, Юлія Сергіївна; Стельмах, Марина; Ячменьова, Олександра; Подмаска, Віктор; Спіріна, Ірина; Чорна, Єлизавета; Гуркова, Тетяна; Сальнікова, Марія; Коштовна, Ганна; Замятіна, Вікторія; Коваль, Карина Валентинівна; Фатьянова, Тетяна; Шатило, Олена; Бальоха, Альона; Барбашова, Ірина Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Горецька, Олена Віталіївна; Колпакчи, Олена Сергіївна; Лісіна, Лариса Олександрівна; Толмачова, Ірина; Чередник, Лідія; Черезова, Ірина Олександрівна; Щербакова, Надія Миколаївна; Ярощук, Лілія Григорівна; Голуб, Олена; Канішевська, Любов; Карпець, Надія; Кравченко, Дар’я; Ситникова, Лариса; Стахєєва, Олена; Волик, Ірина; Крячко, Марія; Шатіло, Дар’я; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Чернявська, Вікторія; Косенко, Павло Борисович; Беліцька, Асія; Забіяка, Владислав; Діхтеренко, Юлія; Івлєва, Олена; Мартиненко, Олена Володимирівна; Пасько, Оксана; Петруха, Надія; Рись, Анастасія; Сергієнко, Світлана; Тараненко, Юлія Петрівна; Шовкун, Анастасія; Омельченко, Анетта ІвнівнаЗбірка тез присвячена розкриттю проблем підготовки майбутніх педагогів у контексті впровадження Конценції Нової української школи.
- ДокументТанцювальна скарбничка запорізького краю(2022) Мартиненко, Олена Володимирівна; Смолка, Ольга Миколаївна; Павленко, Руслан ВалентиновичНавчально-методичний посібник розкриває актуальність упровадження регіонального компонента в зміст освітнього процесу ЗЗСО, ЗПО та клубних установ. У змісті посібника представлено життєвий і творчий шлях відомого балетмейстера, методиста-хореографа, збирача танцювального фольклору Запорізького регіону Захара Сизоненка. Надано зразки запису хороводів і побутових танців за матеріалами книги В. Чміля «Танці Запорізького краю в обробці З. Сизоненка» (2011), музичний супровід до танців (нотний матеріал), зразки костюмів Запорізького краю, приклади тематично-пізнавальних занять з української хореографії для дітей молодшого шкільного віку й навчальна програми з хореографії з висвітленням регіонального компонента. На допомогу хореографам-практикам пропонуються відеозразки представлених у посібнику танців, розібраних і записаних здобувачами вищої освіти спеціальності «Хореографія» Бердянського державного педагогічного університету. Навчальний посібник призначено для науково-педагогічних працівників і здобувачів вищої освіти хореографічного напрямку, керівників хореографічних колективів і гуртків, учителів хореографії ЗЗСО, а також усіх зацікавлених проблемами народного танцювального мистецтва.
- ДокументТеорія та методика роботи з танцювальним гуртком : силабус обов'язкової освітньої компоненти ОП "Середня освіта(Хореографія). Фітнес" спеціальності 014 Середня освіта (Хореографія)(БДПУ, 2023) Мартиненко, Олена ВолодимирівнаМета та предмет курсу: формування професійної готовності майбутнього фахівця до керівництва танцювальним колективом (гуртком) в ЗЗСО та ЗПО з урахуванням сучасних освітніх вимог та соціальних запитів; засвоєння змісту традиційних та сучасних інноваційних методик педагогічної роботи; формування вмінь застосовувати набуті знання та міждисциплінарні зв’язки в професійній діяльності, генерувати креативні ідеї та дотримуватися правил академічної доброчесності.
- ДокументТеорія та методика роботи з хореографічним колективом : силабус навчальної дисципліни для здобувачів І рівня (бакалаврського) спеціальності 024 "Хореографія"(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Мартиненко, Олена ВолодимирівнаМета та предмет курсу: підвищення загального культурно-освітнього та професійного рівня майбутніх керівників хореографічних колективів з урахуванням сучасних освітніх вимог та соціальних запитів; засвоєння змісту традиційних та сучасних інноваційних методик роботи в хореографічному колективі; формування вмінь застосовувати набуті знання та міждисциплінарні зв’язки в професійній діяльності, генерувати креативні ідеї та дотримуватися правил академічної доброчесності.
- ДокументТеорія та методика роботи з хореографічним колективом : силабус обов'язкової освітньої компоненти ОП "Хореографія" спеціальності 024 Хореографія(2023) Мартиненко, Олена ВолодимирівнаМета та предмет курсу: підвищення загального культурно-освітнього та професійного рівня майбутніх керівників хореографічних колективів з урахуванням сучасних освітніх вимог та соціальних запитів; засвоєння змісту традиційних та сучасних інноваційних методик роботи в хореографічному колективі; формування вмінь застосовувати набуті знання та міждисциплінарні зв’язки в професійній діяльності, генерувати креативні ідеї та дотримуватися правил академічної доброчесності.
- ДокументТеорія і методика роботи з дитячим хореографічним колективом(Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2012) Мартиненко, Олена ВолодимирівнаУ посібнику розриваються провідні теми курсу "Теорія та методика роботи з дитячим хореографічним колективом", який входить до нормативної частини циклу професійної підготовки студентів спеціальності 6.020202 Хореографія. Автор визначає соціальні та художні функції дитячого хореографічного колективу, моделі хореографічного навчання, вимоги до керівника колективу, розглядає методичні аспекти роботи з дітьми молодшого шкільного віку, пропонує приклади навчальної програми колективу початкового рівня, конспекти різних видів хореографічних занять, зміст репертуарного плану, ескізи костюмів. Під час викладу матеріалу спирається на багаторічний досвід хореографічної роботи з дітьми і рекомендує навчально-методичний матеріал, який пройшов неодноразову апробацію на практиці. Навчальний посібник призначено для викладачів та студентів навчальних закладів педагогіко-хореографічного напрямку, керівників дитячих хореографічних колективів та гуртків, а також усіх зацікавлених проблемами танцювального мистецтва.
- ДокументТеорія і методика роботи з дитячим хореографічним колективом: дошкільний вік(Бердянський державний педагогічний університет, 2014) Мартиненко, Олена ВолодимирівнаНавчальний посібник висвітлює частину нормативної дисципліни «Теорія і методика роботи з дитячим хореографічним колективом», яка розкриває специфіку хореографічної роботи з дітьми дошкільного віку. У посібнику автор розглядає психофізіологічні особливості розвитку дітей дошкільного віку, завдання, зміст та показники компетентностей (знання, уміння, базові якості) хореографічного навчання, методику організації та проведення хореографічних занять, вимоги до танцювального репертуару, надає зразки конспектів різних видів хореографічних занять, репертуарні плани, опис танців, фотоматеріали. Посібник призначено для викладачів та студентів спеціальності «Хореографія», керівників дитячих хореографічних колективів, хореографів та музичних керівників дошкільних установ.
- ДокументХороводи(Бердянськ: Видавець Ткачук О. В., 2013) Мартиненко, Олена ВолодимирівнаУ посібнику розривається одна з провідних тем курсу «Мистецтво балетмейстера», який входить до нормативної частини циклу професійної підготовки студентів напряму підготовки 6.020202 Хореографія*. Автор розкриває історію виникнення та розвитку хороводу, як жанру народної творчості, на основі аналізу літератури визначає різні підходи до класифікації хороводів, розкриває їх тематику та зміст, надає характеристику танцювальній символіки хороводів, розглядає лексичний діапазон та композиційну основу хороводів та хороводних танців, особливості музичного супроводу, наводить зразки постановок хороводів (дитячих, природознавчого циклу, побутових хороводів, орнаментальних та хороводів на трудову тематику). Навчальний посібник призначено для викладачів та студентів навчальних закладів педагогіко-хореографічного напрямку, керівників хореографічних колективів та гуртків, а також усіх зацікавлених проблемами народного танцювального мистецтва.