Перегляд за Автор "Лесик, Анжеліка Сергіївна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 51
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАктуальні питання впливу довкілля, фізичного виховання та спорту на здоров'я людини(Бердянський державний педагогічний університет, 2023-09) Cavcaliuc, A.S.; Базильчук, В.Б.; Журавльов, Ю. Г; Баришников, А. О.; Ляхова, І. М.; Верітов, О.І.; Пономарьов, В.О.; Петров, В.О; Голуб, Д.О; Дишкант, М.В.; Кара, Світлана Іванівна; Караулова, С.І.; Козицька, А.П.; Плющакова, О.В; Кононенко, М.О.; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Ляхова, І.М; Маленюк, Т.В.; Павлевич, Л.М; Поліщук, К.В.; Пономаренко, К. С.; Примак, Є.Г; Пристинський, В.М.; Пристинська, Т.М.; Швець, О.А.; Сватьєв, А.В.; Булах, С.М.; Симонік, А.В.; Собко, Н.Г.; Станчевський, М.М.; Шевченко, О.В.; Мельнік, А.О.; Шевчук, О.П.; Філатова, З.І; Євтушок, М.В; Баранов, В.В; Безкоровайна, Л.В.; Білик, В.Г; Василенко, К.С; Браниште, Г.C; Гальченко, Л.В.; Іванська, О.В.; Румянцев, С.С; Голінка, О.В.; Дутчак, Ю.В.; Сущенко, Л.П.; Каплун, М.О; Сухарєв, Р.С; Митяненко, Юлія Володимирівна; Омельчук, О.В; Шеремет, І.В.; Василенко, К.С; Самойленко, Вадим Леонідович; Самсутіна, Наталя Михайлівна; Семенова, І.В; Ситнік, Д.М.; Согоконь, О.А; Степанова, Н.А.; Хатунцев, О.О.; Хатунцева, Світлана Миколаївна; Савін, Є.В; Черезова, Ірина Олександрівна; Khatuntseva, S.М.; Cheremisina, I.М.; Yudin, O.О.; Lungu, E.M.; Nicolaiciuc, N.I; Onoi, M.P; Андреєва, О.Б.; Бугай, Б.А.; Єфімова, Анастасія Ігорівна; Дніпровська, Є.В.; Зоріна, Л.В.; Корх-Черба, О.В; Пшенічна, Л.П.; Кузьменко, В.Ю.; Коваленченко, В. Ф.; Ладиженська, К.О.; Мегалінська, Г.П; Білик, Ж.І.; Даниленко, Є.В; Ткачук, І. О.; Мерзлікіна, О.А.; Бобровник, Л.П; Некрасов, Григорій Григорович; Расторгуєва, Ірина Сергіївна; Самойленко,Інна Олександрівна; Сіренко, П.О; Жіденс, Я.; Качур, Є. Ю.; Хлібойко, Ю.В.; Внукова, О.М.; Лупійко, А.П.; Дроздова, В.М.; Загоренко, Н.О.; Гнатюк, Віталій Васильович; Нікітенко, Н.М.; Синегуб, Є.Л.; Павлевич, Я.О.; Бабаліч, В.А; Величко, М.В.; Вусик, Г.Л; Гжегожевський, Р.В.; Грибан, Г.П.; Завальнюк, О.В.; Співак, Л.М.; Григор’єва, Вікторія Вікторівна; Григор’єв, І.Ю.У збірнику вміщено наукові статті, які висвітлюють актуальні питання теоретико-методичних, валеологічних та психолого-педагогічних аспектів фізичного виховання і спорту різних верств населення, професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання, фітнесу, фізичної реабілітації, туризму й рекреації, сучасних аспектів фізичної реабілітації та адаптивної фізичної культури, еколого-біологічні проблеми формування здорового способу життя студентської молоді, а також проблеми довкілля, фізичного виховання та спорту в суміжних наукових сферах: міждисциплінарних зв'язках.
- ДокументАрт-педагогічні технології як засіб формування творчого самовираження учнів початкової школи у процесі позашкільної освіти(Молодь і ринок, 2021) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Чемоніна, Лада В’ячеславівнаСтаттю присвячено актуальній проблемі формування творчого самовираження учнів початкової школи упроцесі позашкільної освіти засобами арт-педагогічних технологій. Відзначено роль позашкільної освіти як складникабезперервної освіти, що покликаний забезпечити розвиток здібностей дітей і молоді у сфері освіти, науки та культури. Підкреслено ефективність застосування арт-педагогічних технологій у формуванні творчогосамовираження учнів у процесі здійснення позашкільної освіти.
- ДокументАрт-педагогічні технології як засіб формування творчого самовираження учнів початкової школи у процесі позашкільної освіти(Молодь і ринок, 2021) Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Лесик, Анжеліка СергіївнаСтаттю присвячено актуальній проблемі формування творчого самовираження учнів початкової школи у процесі позашкільної освіти засобами арт-педагогічних технологій. Відзначено роль позашкільної освіти як складника безперервної освіти, що покликаний забезпечити розвиток здібностей дітей і молоді у сфері освіти, науки та культури. Підкреслено ефективність застосування арт-педагогічних технологій у формуванні творчого самовираження учнів у процесі здійснення позашкільної освіти.
- ДокументВажливість фізичного виховання для здоровʼя учнів початкової школи(Бердянськ : БДПУ, 2023) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Кононенко, МаринаТекст обговорює важливість фізичного виховання для учнів початкової школи, вказуючи на позитивний вплив щодо фізичного, психологічного та соціального розвитку. Автори розглядають методики дослідження впливу фізичної активності на здоров'я учнів та наводять результати, вказуючи на поліпшення фізичного стану, розвиток моторики та соціальних навичок. Текст також висвітлює роль фізкультури у формуванні здорових звичок та підтриманні активного способу життя. Висновки підкреслюють важливість фізичної активності для здоров'я та гармонійного розвитку учнів, а також її вплив на психічне самопочуття та успішність у навчанні.
- ДокументВиклики на можливості підвищення мотивації у студентів вищих навчальних закладів(Запоріжжя, 2023) Лесик, Анжеліка Сергіївна; Галушкова, МаріяДослідження присвячене актуальній проблемі підвищення мотивації студентів у вищих навчальних закладах з метою поліпшення результатів навчання, збереження контингенту, розвитку навчальної культури та формування конкурентоспроможних фахівців. Мета дослідження включає визначення чинників, що впливають на мотивацію, виявлення викликів та перешкод, розробку методів підвищення мотивації, оцінку впливу на результати навчання та розробку рекомендацій для вищих навчальних закладів. Зазначається, що формування мотивації є складним процесом, а ефективність підвищення мотивації залежить від участі і викладачів, і саморозвитку студентів. Результати аналізу вказують на важливість мотивації для успішності та розвитку особистості в освітньому процесі.
- ДокументВиховання толерантності здобувачів початкової освіти на уроках літературного читання(Importance of Soft Skills for Life and Scientific Success : Dnipro, Ukraine, 2022) Попова, Ольга Іванівна; Лесик, Анжеліка СергіївнаУ контексті сучасного розвитку суспільства активізується проблеми толерантності як об’єкта досліджень таких наукових галузей: філософії, психології, педагогіки. Різноаспектно у філософії цей феномен висвітлювали в працях О. Довгополова, Р. Валітова, В. Зінов’єв та ін. У психолого-педагогічних джерелах розглядаються основи свободи, поваги до прав іншої людини, терпимості, компромісу, особистісної значущості (А. Асмолов, І. Бех, С. Бондирєва, О. Безкоровайна, О. Докукіна, В. Кан-Калік, П. Кендзьор, А. Петровський та ін.). Особливо своєчасним вважається вивчення можливостей виховання толерантності в молодших школярів (Н. Бессараб, Н. Бирко, Л. Канішевська, А. Лесик, О. Попова, І. Сухопара та ін.), оскільки вчені констатують значний потенціал освітнього процесу та недостатню його практичну реалізацію.
- ДокументВиховання толерантності здобувачів початкової освіти на уроках літературного читання(FOP Marenichenko V.V., Dnipro, Ukraine, 2022) Попова, Ольга Іванівна; Лесик, Анжеліка СергіївнаУ тексті розглядається проблема формування толерантності у молодших школярів в сучасному освітньому контексті. Зазначено, що ця проблема є об'єктом досліджень таких наукових галузей, як філософія, психологія та педагогіка. Автори аналізують різноманітні підходи до розуміння толерантності та наводять приклади робіт відомих вчених у цій сфері. Зокрема, звертається увага на значення виховання толерантності в молодшому шкільному віці та недоліки в практичній реалізації цього процесу. Автори пропонують різні методи, які можуть сприяти формуванню толерантності, зокрема через літературне читання та інші активності на уроках. Результати дослідження вказують на важливість підходів, спрямованих на індивідуальні особливості та умови соціалізації учнів для успішного формування толерантного ставлення.
- ДокументВиховний потенціал уроків читання для формування толерантності молодших школярів(Бердянський державний педагогічний університет, 2021) Попова, Ольга Іванівна; Лесик, Анжеліка СергіївнаУ статті наголошується на тому, що навколишній світ ставить свої вимоги щодо здатності молодшого школяра адаптуватися в ньому, до його толерантної готовності будувати конструктивні взаємини з оточенням. На уроках читання, метою яких є з-поміж іншого і формування ціннісного ставлення здобувачів початкової освіти, вони вчаться вибрати індивідуальний спосіб самопрезентації, поведінки й спілкування. Завдання педагога – вчити спостерігати життя, помічати людську доброту, жертовність, мужність, а також безсердечність, жорстокість, байдужість. Звідси й ознаки толерантної особистості, такі, як терпіння, поблажливість, терпимість до відмінностей, доброзичливість, уміння вислухати інших, не засуджувати інших, стати на їхню позицію, здатність до співпереживання, гуманізм. Оновлений зміст літературного матеріалу, який різнобічно охоплює сферу інтересів молодших школярів, його емоційність, новизна, художнє оформлення, цікаві форми і методи роботи з текстами творів і дитячими книжками з наданням переваги проблемним, творчим завданням мають переконати учнів у тому, що художня література – це особливий вид мистецтва, а читання – особливий, унікальний засіб задоволення пізнавальних інтересів, пізнання світу і самопізнання, який не можуть замінити ніякі інші засоби масової культури. У процесі експериментального навчання ми намагалися проєктувати й реалізувати такі види навчальної діяльності учнів, які сприяли формуванню в них толерантності як найважливішої цінності особистості. Проаналізувавши окремі аспекти оновлення змісту і методики уроків читання в початковій школі в контексті реалізації ідей толерантного виховання, відзначаємо, що в нових підручниках і посібниках для позакласного читання вміщено чимало текстів із потенціалом виховання цієї якості особистості Читаючи їх, учні мають можливість осмислити й оцінити події, вчинки персонажів; відчути стан іншої людини, здійснити моральний вибір.
- ДокументМовленнєва підготовка майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах нової української школи(Primedia eLaunch, 2021) Попова, Ольга Іванівна; Лесик, Анжеліка СергіївнаРозглянуто перехід вищої освіти в Україні від парадигми викладання до парадигми навчання, зокрема в контексті підготовки майбутніх учителів початкової школи. Проаналізовано всебічний розвиток мовлення студентів та зв'язку змісту навчання з подальшою професійною діяльністю. Визначено комунікативні навички майбутніх учителів, такі як вільне володіння державною мовою, планування комунікації, виховання ділових комунікативних якостей та розвиток мовної стійкості. Звернено увагу на значення професійного мовлення студентів і підкреслює потребу у системній технології навчання мови під час фахової підготовки. Процитовано праці вітчизняних та зарубіжних авторів, які розглядають питання компетентнісного підходу та інші аспекти підготовки майбутніх педагогів. Згадано ідеї видатних педагогів минулого, таких як Я. Коменський і К. Ушинський, щодо ролі вчительського мовлення у навчально-виховному процесі. Визначено важливість професійного мовлення вчителя початкової школи та його ролі у донесенні знань до свідомості учнів. Зазначено, що вчителю необхідно володіти живою мовою, здатною зацікавити та захопити учнів, стимулювати їх до розмірковувань. Наголошено на важливості доступності, варіативності, ясності, простоти, точності, логічності та емоційності вчительського мовлення. Розглянуто концепцію професійного мовлення, що визначається як спілкування в групі людей, які використовують лексику, специфічну для свого фаху. Визначено професіоналізми, які використовуються у цьому мовленні, відіграють важливу роль в номінативно-комунікативній функції, точно називаючи предмети та явища. Висвітлено з ключові аспекти професійного мовлення студентів . Визначено комунікативні якості професійного мовлення студентів. Проаналізовано, що учителеві початкової школи важливо набути всі ці якості на високому рівні, зокрема враховуючи використання правильної вимови, акцентуації та інших мовних норм для передачі смислових і емоційних відтінків висловлювань. Підкреслено прагматичну спрямованість мовлення залежить від рівня професійних компетентностей майбутнього учителя початкової школи.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Коробова, Ольга; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Чемоніна, Лада В’ячеславівна; Гусак, Наталія; Дегтярьова, Любов; Кизь, Наталія; Нємцева, Наталія; Олійник, Олена; Федорова, Ірина; Басюк, Наталія; Горецька, Олена Віталіївна; Кабанова, Дар’я; Меліхова, Валерія; Федорик, Вікторія Володимирівна; Черезова, Ірина Олександрівна; Юдіна, Ася; Беженарь, Лілія; Безрукава, Анастасія; Довгопол, Юліана; Дубовікова, Ангеліна; Гоменюк, Дар’я; Качаєва, Владислава; Кобзар, Діана; Коваль, Карина; Красовська, Валентина; Лупир, Діана; Малиш, Яна; Мороз, Юлія; Нагаєнко, Лілія; Науменко, Анастасія; Патика, Вікторія; Романова, Оксана; Рехлецька, Діана; Сапранкова, Катерина; Соколенко, Анастасія; Сомова, Анастасія; Удовенко, Анна; Хомин, Олеся; Черкес, Ольга; Чорна, Вікторія; Шеремен, Ольга; Шибінська, Софія; Шило, Анжела; Фатьянова, Тетяна; Якимець, Марія; Білоконь, Яна; Висікайло, Тетяна; Владимирова, Алла; Горбатюк, Ольга; Гришина, Аліна; Джураєва, Яніна; Дзигалюк, Карина; Дзюба, Світлана; Дроздова, Валерія; Іванова, Олена; Качерова, Ольга Георгіївна; Козлова, Катерина; Кононенко, Марина; Кириленко, Олександра; Люта, Діана; Мартинюк, Леся; Поліщук, Катерина; Полтавець, Вікторія; Сенченко, Владислав; Соколенко, Анастасія; Ткачук, Інна; Петрик, Крістіна Юріївна; Бондар, Юлія; Нестеренко, Марина Миколаївна; Хланта, Євгенія; Співак, Любов Миколаївна; Бондар, Юлія; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Шукатка, Оксана; Підгурська, Валентина; Барановська, ІринаУ збірнику вміщено матеріали доповідей і повідомлень Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено актуальним питанням здійснення освітнього процесу в умовах змінненої реальності.
- ДокументНові педагогічні виміри професійного розвитку майбутніх учителів: сучасні реалії та виклики(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Коваль, Людмила Вікторівна; Попова, Ольга Іванівна; Бальоха, Альона; Візавер, Вiкторiя; Кузьмінський, Анатолій; Біда, Олена; Чичук, Антоніна; Гуттерер, Єва; Кучай, Олександр; Лінтварьова, Анна; Нестеренко, Марина Миколаївна; Петрик, Крістіна Юріївна; Сугейко, Любов; Дегтярьова, Любов; Кабанова, Дар’я; Кравцова, Тетяна; Олійник, Олена; Павлусь, Ольга; Пістряк, Світлана; Семенюк, Наталія; Червяковська, Наталія; Бєдунова, Олена; Дрозд, Лідія; Коробова, Ольга; Кузнецов, Микита; Горецька, Олена Віталіївна; Рига, Галина; Федорик, Вікторія Володимирівна; Беспалько, Лариса; Бідзіля, Валерія; Бойко, Дарія; Бородін, Олексій; Варданян, Сєда; Щербакова, Надія Миколаївна; Галушкова, Марія; Гладиш, Ганна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Губанова, Олена; Дорошенко, Вікторія; Дудка, Артем; Коваль, Карина Валентинівна; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Кривильова, Олена Анатоліївна; Голік, Олександр Борисович; Кучерява, Катерина; Малиш, Яна; Матюк, Аліна; Мухіна, Тетяна Євгеніївна; Неклеса, Руслана; Нємцева, Наталія; Патика, Вікторія; Пруська, Анастасія; Садовникова, Юлія; Сапранкова, Катерина; Сукова, Марія; Тімченко, Карина; Чемоніна, Лада В’ячеславівна ; Трушлякова, Вікторія; Удовенко, Анна; Фатьянова, Тетяна Олександрівна; Федюк, Валентина; Чайка, Анжела; Швед, Ольга; Школа, Ірина Вікторівна; Григор'єв, Ігор; Гоменюк, Дар’я; Малиш, Яна; Качерова, Ольга Георгіївна; Джураєва, Яніна; Дзюба, Світлана; Іванова, Ганна; Маджарова, Софія; Мартинюк, ЛесяУ збірнику вміщено матеріали доповідей Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції , що відбулася на базі факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету. Збірка тез присвячена розкриттю проблем професійної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в умовах змінненої реальності. Основі положення стануть в нагоді майбутнім педагогам, вчителям початкової школи та всім, хто цікавиться окресленою проблемою.
- ДокументОрганізація освітнього процесу в ГПД : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Лесик, Анжеліка СергіївнаПредмет навчальної дисципліни: теоретичні засади організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Метою навчальної дисципліни є ознайомлення студентів із сутністю поняття «група продовженого дня» як форма організації освітнього процесу в ЗЗСО; з основними нормативними документами що забезпечують організацію роботи групи продовженого дня; з історію розвитку груп продовженого дня.
- ДокументОсобливості естетико-екологічного виховання здобувачів початкової освіти(Бердянськ : БДПУ, 2019) Лесик, Анжеліка СергіївнаУ дослідженні визначено роль еколого-педагогічної підготовки вчителя в системі національної освіти, яка спрямована на формування глибоко освічених, світоглядно зрілих та суспільно активних педагогів. Визначено, що педагогічна освіта наразі не має єдиної концепції, яка б визначала соціально-екологічні функції вчителя. Зроблено акцент на необхідності дослідження структури екологічної свідомості вчителя та шляхів її розвитку. Акцентовано увагу на духовно-естетичному розвитку педагога як основі формування екологічно значущих цінностей та впливу на педагогічну діяльність. Вказано важливість естетико-екологічної освіти для молодших школярів та розглядає позитивні та негативні аспекти емоційного сприйняття природи в процесі виховання. Висловлено основні етапи естетико-екологічного виховання учнів.
- ДокументОсобливості підвищення методичної підготовки вихователів шкіл-інтернатів до формування комунікативної компетентності молодших школярів(Diamond trading tour Warszawa, Polska, 2020) Лесик, Анжеліка СергіївнаАналіз практики виховної роботи із проблеми формування комунікативної компетентності в початкових класів шкілінтернатів підтверджують, що цьому аспекту в школах-інтетрнатах не приділяється відповідна увага, оскільки відсутнє наукове обґрунтування педагогічних умов, які стимулюють суб’єкт-суб’єктну взаємодію дітей і педагогів, і, виникають протиріччя між об’єктивними потребами сучасного суспільства у формуванні комунікативної компетентності в дітей і відсутністю розроблених теоретичних і методичних аспектів формування комунікативної компетентності в початкових класах шкіл-інтернатів у позаурочній діяльності.
- ДокументОсобливості формування комунікативної компетентності в учнів молодшого шкільного віку в умовах НУШ(Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2020) Лесик, Анжеліка СергіївнаВ сучасних умовах розвитку української держави вкрай важливою стає проблема формування комунікативної компетентності молодого покоління. Сьогодні заклад загальної середньої освіти покликаний забезпечити формування і розвиток інтелектуальної, творчої та ініціативної особистості, здатної жити у принципово нових умовах, реалізувати себе в житті, бути успішною і сприяти розвитку суспільства. Отже, педагог має не лише дати учням певний обсяг знань, але й сформувати людину, здатну до мобільності, швидкої зміни соціальних ролей, творчо мислити, приймати рішення, мати свою позицію, брати на себе відповідальність, адаптуватися до умов життя, тобто бути комунікативно компетентною.
- ДокументОсобливості формування комунікативної компетентності учнів почактових класів у позаурочній діяльності інтернатних закладів(Yunona Publishing, New York, USA, 2020) Канішевська, Любов; Лесик, Анжеліка СергіївнаВизначено особливості формування комунікативної компетентності молодших школярів у позакласній роботі шкіл-інтернатів, що потребує врахування двох груп факторів. До першої групи факторів належать: сензитивність молодшого шкільного віку до формування комунікативної компетентності молодших школярів; потенціал позакласної роботи шкіл-інтернатів у контексті досліджуваної проблеми. Друга група факторів пов'язана з перебуванням дітей у закритих корпоративних групах, де середовище їхнього спілкування обмежене; емоційна простота спілкування; відсутність навичок позаситуативного спілкування: дефіцитне, дефектне, деструктивне, серед яких визначальним є дефіцитне. Ця група факторів суттєво ускладнює процес формування комунікативної компетентності в учнів початкових класів шкіл-інтернатів.
- ДокументОсобливості формування толерантності в молодших школярів у позаурочній діяльності(German International Journal of Modern Science, 2020) Лесик, Анжеліка СергіївнаСтаттю присвячено висвітленню проблеми особливостей формування толерантності в молодших школярів у позаурочній діяльності. Без урахування чинників, а саме: сенситивності молодшого шкільного віку щодо формування толерантності; педагогічних можливостей позаурочної діяльності в контексті досліджуваної проблеми – неможливо визначити дієвість тих чи інших педагогічних засобів, проектувати виховні стратегії, передбачувати їх ефективність.
- ДокументПедагогічні технології в початковій школі : силабус навчальної дисципліни на 2023–2024 навчальний рік(БДПУ, 2024) Лесик, Анжеліка СергіївнаМета та предмет курсу: полягає в опануванні майбутніми учителями початкової школи концептуальними та теоретичними положеннями педагогічних технологій, ознайомлення із різними інноваційними педагогічними технологіями та їх реалізацією в освітньому процесі; сформувати у майбутніх педагогів готовність до впровадження сучасних технологій у практику нової української школи.
- ДокументПедагогічні умови виховання гіперактивних дітей(Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, 2022) Голуб, Олена; Лесик, Анжеліка Сергіївна; Щербакова, Надія МиколаївнаСтаття присвячена актуальній проблемі виховання гіперактивних дітей у початковій школі. Автори переконують у тому, що ця проблема є однією з актуальних і вимагає нагального розв’язання. Гіперактивність ‒ це поведінковий розлад, що виявляється в дітей дошкільного або молодшого шкільного віку. Такий розлад частіше діагностується в учнів початкової школи. Він значною мірою впливає на навчально-пізнавальну діяльність учнів. Такі діти не можуть повноцінно опановувати навчальну програму через непосидючість, розгальмування, незібраність. Важливим при цьому є врахування того, що вони також впливають на поведінку всього класу, що часто ускладнює організацію освітнього процесу. У статті на основі аналізу теоретичних та прикладних досліджень авторами запропоновано здійснювати організацію успішного виховного впливу на гіперактивних учнів шляхом створення в освітньому процесі початкової школи відповідних педагогічних умов, а саме: забезпечення адаптації дитини до умов закладу загальної середньої освіти, створення освітнього середовища, в якому гіперактивні діти почуватимуться комфортно, спиратися на педагогіку партнерства, забезпечувати підвищення мотивації, самооцінки та зацікавленості учнів у навчанні, сприяти тісному взаємозв’язку вчителя та батьків учнів. Це дозволятиме позитивно впливати на гіперактивних школярів, організовувати їх діяльність, поступово включати дітей до ефективної взаємодії з дорослими й однолітками, вчитиме стримувати емоції, забезпечуватиме почуття власної гідності, впевненості в собі тощо. Авторами статті запропоновано конкретні навчально-методичні матеріали, які допоможуть педагогам-практикам правильно організовувати робочий простір учнів, підвищувати їх інтерес до навчання, усвідомлювати свої сильні сторони, позитивно ставитись до шкільного життя. Включення дітей в ігрову діяльність забезпечуватиме поступове формування в них уміння усвідомлювати й розуміти власну поведінку. Авторами доведено, що особливого значення в роботі з гіперактивними учнями набуває проблема взаємодії з батьками. Лише спільна діяльність вчителя й батьків дозволить отримати позитивні результати в роботі з гіперактивними дітьми.
- ДокументПедагогічні умови виховання соціальної зрілості старшокласників у позаурочній діяльності(Перспективи та інновації науки, 2024) Канішевська, Любов; Лесик, Анжеліка СергіївнаРозглянуто поняття «соціальна зрілість» як інтегративна властивість особистості, яка виявляється у сформованості соціальних настановлень, спрямованих на свідому реалізацію суспільних норм і цінностей; проявів соціальних якостей (соціальної активності, соціальної відповідальності, толерантності, солідарності); оволодіння сукупністю основних соціальних ролей (громадянин-патріот, фахівець, сім’янин), що дозволяють особистості компетентнісно діяти в усіх сферах суспільного життя. Критерієм когнітивного компонента є «знання про соціальну дійсність», критерієм емоційно-ціннісного компонента – «ціннісні орієнтації», критеріями поведінково діяльнісного компонента – «соціальне самовизначення», «реальна соціальна поведінка». Метою статті є теоретичне обґрунтування педагогічних умов виховання соціальної зрілості старшокласників у позаурочній діяльності. З метою досягнення поставленої мети були використані наступні методи: синтез, порівняння, класифікація, узагальнення, експертна оцінка. Схарактеризовано педагогічні умови виховання соціальної зрілості старшокласників у позаурочній діяльності: організація соціально-культурної діяльності старшокласників, спрямованої на формування соціального досвіду; розроблення змістового та методичного забезпечення процесу виховання соціальної зрілості старшокласників у позаурочній діяльності; використання потенціалу позаурочної діяльності закладів загальної середньої освіти у контексті проблеми виховання соціальної зрілості старшокласників; організація методичної роботи з педагогами щодо виховання соціальної зрілості старшокласників у позаурочній діяльності. Означено шляхи реалізації вищезазначених педагогічних умов. Одержані результати не вичерпують багатоаспектної проблеми виховання соціальної зрілості старшокласників у позаурочній діяльності. Перспективу подальших досліджень убачаємо в розробленні методичних засад виховання соціальної зрілості у старшокласників; педагогічному осмисленні технологічних аспектів цього питання. Стаття буде корисна науковим працівникам та практичним педагогами, які займаються проблемами виховання учнівської молоді.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »