Перегляд за Автор "Толкачова, Анжеліка Сергіївна"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВивчення індивідуальних особливостей молодших школярів як необхідна передумова підвищення ефективності позаурочної діяльності інтернатних закладів(Warszawa : Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour», 2015) Толкачова, Анжеліка СергіївнаВиховання є безперервним і цілісним процесом. У сучасній школі-інтернаті виховання здійснюється великим колективом людей – педагогами, керівниками навчального закладу, технічним персоналом. Від єдності дій іи волі усіх працівників, їх цілеспрямованості і наполегливої діяльності залежить успіх виховання молодого покоління. Вивчення особистості учня – це дуже складний і довготривалий процес. У розв’язанні цієї проблеми на перший план виступають індивідуальні відмінності між людьми, їхня неоднаковість.
- ДокументГра як засіб формування відповідальності в підлітків у процесі позаурочної діяльності шкіл-інтернатів(Вісник Черкаського університету, 2015) Толкачова, Анжеліка СергіївнаУ статті порушено проблему формування відповідальності в підлітків у процесі позаурочної діяльності шкіл-інтернатів за допомогою гри, проаналізовано в психолого-педагогічній літературі різні підходи до визначення поняття відповідальність, охарактеризовано сенситивність підліткового віку щодо формування відповідальності в підлітків шкіл-інтернатів. Проаналізовано оосновні види та форми позаурочної діяльності.
- ДокументДо питання відповідальності підлітків загальноосвітніх шкіл-інтернатів(ХГПА, 2015) Толкачова, Анжеліка СергіївнаУ статті розглянуто педагогічні аспекти виховання відповідальності в молодших підлітків шкіл-інтернатів. Викладено позиції вітчизняних і зарубіжних дослідників щодо суті відповідальності як педагогічної проблеми. Виділено декілька підходів до поняття відповідальності, а саме: характерна властивість суб'єкта діяльності, що взаємопов'язана із самостійністю, ініціативністю, старанністю та іншими якостями; здатність особистості визначати свої обов'язки та виконувати їх, здійснювати самооцінку і контроль за їх виконанням; певний рівень морального розвитку особистості; спрямованість на моральне вдосконалення індивіда. Подано класифікацію підлітків, які навчаються в загальноосвітніх школах інтернатах, як-от: діти-сироти; діти, відібрані у батьків за рішенням суду; діти, батьки яких позбавлені батьківських прав або засуджені, перебувають під арештом у період слідства, визнані недієздатними, перебувають на тривалому лікуванні, а також батьків, місце перебування яких невідомо, або тих, які з інших причин не беруть участі в утриманні та вихованні своїх дітей; підкинуті та безпритульні діти, які взагалі не мають уявлення про відповідальність.
- ДокументКомунікативна компетентність особистості як психолого-педагогічна проблема(Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, 2013) Толкачова, Анжеліка СергіївнаУ статті подається аналіз психолого-педагогічних проблем становлення комунікативної компетентності особистості, а також соціологічних, психологічних, педагогічних досліджень; уточнено поняття «комунікативна компетентність».
- ДокументМетодика впровадження системи виховних годин «Крокуємо до комунікативної компетентності» в позаурочну діяльність шкіл-інтернатів(Вісник Луганського національного університету ім. Т. Шевченка, 2013) Толкачова, Анжеліка СергіївнаУ статті розкрито методику впровадження системи виховних годин „Крокуємо до комунікативної компетентності” для учнів початкових класів шкіл-інтернатів; описано методику її реалізації, форми і методи формування комунікативної компетентності молодших школярів шкіл-інтернатів у позаурочній діяльності.
- ДокументПедагогічні умови соціальної адаптації першокласників до умов інтернатного закладу: теоретичний аспект(ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2019) Голуб, Олена; Толкачова, Анжеліка СергіївнаСьогодні майже 106 тис. дітей, або 1,5% усього дитячого населення країни, живуть і виховуються в інтернатах, але тільки 8% з них є сиротами – решта 92% мають батьків. Більшість дітей потрапляють до інтернатних закладів переважно через бідність і неспроможність сім’ї надати необхідні послуги для дитини, через останні події на Донбасі. Як зазначають фахівці (В. Вугрич, Л. Канішевська, Б. Кобзар та ін.), ці діти пережили психологічні та фізичні травми, які впливають на їхню соціалізацію. Тому на сучасному освітньому просторі просто вкрай необхідна стратегія профілактики сирітства, позитивна адаптація дитини до інтернатного закладу та побудова комфортних психолого-педагогічних умов до перебування у ньому.
- ДокументПогляди В. Сухомлинського на роль спілкування як провідного фактора розвитку учнів початкових класів шкіл-інтернатів(Запоріжжя : КПУ, 2015) Толкачова, Анжеліка СергіївнаУ статті проаналізовано різні погляди В. Сухомлинського на роль спілкування як провідного фактора розвитку учнів початкових класів шкіл-інтернатів. Визначено, що він справедливо вважав, що гуманістичне спілкування сприяє розвитку почуттів унікальності й неповторності дитини та знаходження власного самобутнього образу.
- ДокументРобота в гуртках як одна із форм позаурочної діяльності учнів 1–4 класів шкіл-інтернатів(«Наука. Теорія і практика», Познань, 2012) Толкачова, Анжеліка СергіївнаВиникнення позаурочної роботи як сукупності навчально-виховних заходів, що виходить за межі встановлених шкільною програмою занять, спричинене потребою охопити молодших школярів виховним впливом не лише під час перебування їх на уроках, а й в позаурочний час. Це вимагає визначити цінні у виховному відношенні і пристосовані до виховних особливостей дітей форми організації їх праці і дозвілля, спрямовані на задоволення різноманітних запитів та інтересів учнів до техніки, природи, мистецтва, спорту, гри тощо.
- ДокументСпецифіка формування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку шкіл-інтернатів для дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування(Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. Харків, 2009) Толкачова, Анжеліка СергіївнаПроаналізовано та визначено специфіку формування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку шкіл-інтернатів для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування. Це педагогічно занедбані діти, які до влаштування в школу-інтернат були позбавлені нормальних умов життя. Формування комунікативної компетентності повинно носити комплексний характер і охоплювати цілісну систему навчально-виховного процесу школи-інтернату
- ДокументСпілкування – комунікація – комунікативна діяльність: спільне та особливе(Педагогічна освіта: теорія і практика. Педагогіка. Психологія, 2013) Толкачова, Анжеліка СергіївнаМета статті — на основі аналізу наукових джерел визначити спільне та особливе у поняттях «спілкування», «комунікація», «комунікативна діяльність». Завдання статті: 1) простежити зв’язок між спілкуванням і комунікацією; 2) розкрити сутність поняття «комунікативна діяльність».
- ДокументСпілкування – комунікація: компаративний аналіз(Видавничий дім «Гельветика», 2016) Толкачова, Анжеліка СергіївнаФундаментальні проблеми спілкування і його вплив на формування особистості знайшли відображення в роботах педагогів та психологів, таких як-от: Н. Казаринова, О. Леонтьєв, Б. Ломов, С. Мусатов, В. Погольша, Є. Руденський, Р. Якобсон, Я. Яноушек та інші. Поряд з поняттям «спілкування» часто використовуються поняття «комунікація» та «комунікативна діяльність». На сьогодні можна вирізнити три основні підходи до розгляду проблеми співвідношення понять «спілкування» і «комунікація».
- ДокументТермінологічні складові дефініції «комунікативна компетентність»(Молодий вчений, 2016) Толкачова, Анжеліка СергіївнаУ статті розглянуто позиції вітчизняних і зарубіжних дослідників щодо суті спілкування як педагогічної проблеми. Визначено термінологічні складові дефініції «комунікативна компетентність». Охарактеризовано різні підходи щодо комунікативних здібностей молодших школярів, під якими розуміється ком плекс індивідуально-психологічних якостей особистості соціальної спрямованості. Розкрито сутність та вивчено особливості прояву комунікативного потенціалу особистості Виділено три рівні сформованості комунікативної компетентності в учнів початкової школи.
- ДокументФормування відповідальності в підлітків шкіл-інтернатів в процесі позаурочної діяльності(Warszawa : Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour», 2015) Толкачова, Анжеліка СергіївнаДосягнення особистості в підлітковому віці пов’язані зі стрімким збільшенням обсягу знань, умінь, становленням моральності, відкриттям «Я». Утрати цього періоду корелюють зі зникненням дитячого світовідчуття, безтурботного і безвідповідального способу життя, що пов’язане з відсутністю можливості не сумніватись у собі, своїх здібностях, із мукою пошуків правди в собі й інших людях.
- ДокументФормування комунікативної компетентності молодших школярів: методика констатувального етапу дослідження(Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, 2013) Толкачова, Анжеліка СергіївнаУ статті розкрито методику та результати констатувального етапу експерименту, який мав на меті визначення критеріїв і показників сформованості комунікативної компетентності молодших школярів шкіл-інтернатів.
- ДокументФормування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку у позаурочній діяльності шкіл-інтернатів(Бердянськ : БДПУ, 2014) Толкачова, Анжеліка СергіївнаУ першому розділі – «Формування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку шкіл-інтернатів як педагогічна проблема» – здійснено аналіз досліджуваної проблеми в наукових джерелах; уточнено сутність поняття «комунікативна компетентність» та визначено його структуру; визначено специфіку формування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку в позаурочній діяльності шкіл-інтернатів. У другому розділі – «Стан сформованості комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку шкіл-інтернатів» – визначено критерії та показники сформованості комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку шкіл-інтернатів; представлено методику, хід та результати констатувального етапу дослідження, визначено рівні сформованості в учнів молодшого шкільного віку шкіл-інтернатів комунікативної компетентності. У третьому розділі – «Експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов формування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку в позаурочній діяльності шкіл-інтернатів» – обґрунтовано й експериментально перевірено ефективність педагогічних умов формування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку в позаурочній діяльності шкіл-інтернатів; наведено основні результати дослідження.
- ДокументФормування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку у позаурочній діяльності шкіл-інтернатів(Луганськ : Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2014) Толкачова, Анжеліка СергіївнаУ першому розділі дослідження здійснено аналіз досліджуваної проблеми в наукових джерелах; уточнено сутність поняття «комунікативна компетентність» та визначено його структуру; визначено специфіку формування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку в позаурочній діяльності шкіл-інтернатів. У другому розділі – визначено критерії та показники сформованості комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку шкіл-інтернатів; представлено методику, хід та результати констатувального етапу дослідження, визначено рівні сформованості в учнів молодшого шкільного віку шкіл-інтернатів комунікативної компетентності. У третьому розділі –обґрунтовано й експериментально перевірено ефективність педагогічних умовформування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку в позаурочній діяльності шкіл-інтернатів; наведено основні результати дослідження.
- ДокументФормування комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку у позаурочній діяльності шкіл-інтернатів: теорія і практика(Бердянськ : ФОП Ткачук О. В., 2015) Толкачова, Анжеліка СергіївнаУ монографії уточнено сутність поняття «комунікативна компетентність» та її структуру стосовно учнів молодшого шкільного віку шкіл-інтернатів; визначено специфіку формування комунікативної компетентності молодшихшколярів у позаурочній діяльності шкіл-інтернатів; розроблено критерії, показники та виявлено рівні сформованості комунікативної компетентності; обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови формуваннякомунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку в позаурочнійдіяльності шкіл-інтернатів.